Şimdi Ara

Her Çıkan Oyun Açık Dünya Olmak Zorunda mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
620
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Tadı kaçmaya başladı gibi son yıllarda yeni bi oyun türü olarak kendine yer edindi eet cokta iyi oldu mükemmel örnekleri de var ama araba yarışından fps sine kadar her oyun open world cıkmakta lineer akan oyunları özler olduk oynanış sürelerine girmiyorum bile firmalar uzun oynanış sürelerini pazarlama aracı olarak kullanmaya başladı ki bu heves yüzünden kendini tekrar eden onlarca boş görev ve aktiviteler yer almakta güzel tadında bitse iyi olabilecek oyunlar 70-80 saat oyuncuyu tutabilmek için aşırı kendini tekrara düşürmekte cidden suyu çıktı bu tarz oynanışın eet olmalı ancak her oyunda bu tarz olmamalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Open world online olunca oyundan çok malzeme satma olayı oluyor bu oyun yapımcılarının yeni satış stratejisi herşey para. Sadece hikaye odaklı olsa neyi satacak hikaye bitince ek dlc çıkarır en fazla o da zaman emek demek diğer türlü 1 araba 1 silah çıkarıyor 30tl bu çok karlı onun için çoğu oyun artık bu şekil çıkıyor. Ex oyunlar olmasa hikaye olayı kalmaz konsollarda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Guided Open World ile Lineer arasında çok da fark yok. İlgi çekmiyorsa açık dünyanın nimetlerinden faydalanmamak mümkün oluyor.

    Örneğin AC Origins oynuyorum ve yan görevleri çok sıradan bulmadığım için keyifle yaptım. Bölgeleri keşfetmek ..vs çok hoşuma gittiği için ana konudan koptum gittim. Ama bunu sevmeyen adamın level atlamak için ana konudan devam etmesi yeterli olmayabiliyor. Bir yerde oyun side quest yapmak zorunda bırakıyor ki level atlayabilinsin. Böyle olunca insanlar grind gerekiyor diye tepki gösteriyor ama oyuna iyi yedirince bana keyifli geliyor.

    Sonuçta gidip 50-60 Dolar para verip oyun alıyorum. Ana görevi kadar yan görevleri de keyifli olsun, dünyayı gezeyim birşeyler yapayım zaman geçireyim benim hoşuma gidiyor. Hatta AC Origins'te keşke serbest gezerken NPC'lerle sosyalleşsem, gidip kızlara iltifat edip bir ilişki yaşasam gibi eklerin eksikliğini de hissediyorum. O da olsa tadından yenmeyecek. RDR2'ye daha saatleri gömmeye başlamadım ama umarım onda bu tip açık dünya nimetleri vardır diye hayal kuruyorum.




  • Guided open world denilen kavram sandbox haritanın içine ana görev kisvesi altında outpostlar dikip orayı temizletmek oldu. Lineer veya yarı-açık dünyalar her zaman oyuncuya daha özel anlar yaşatıyor zannımca ve 15 saatlik deneyim 60 saatlik açık dünya deneyiminden daha verimli oluyor. Kendi oynanış tarzınızı yaratın olayı tamamen makyaj. Yapımcılar ne kadar büyük bir oynayış alanıyla uğraşıyorsa o kadar odaktan uzaklaşıyorlar. Eski nesil oyunlardaki zevki en son ne zaman aldım hatırlamıyorum.

    Olabilecek en fazla open world-ish god of war ya da legend of zelda hatta ve hatta son tomb raider serisi gibi olmalı devasa değil ama her yanını doldurmalı seni özel dizayn edilmiş zindanlarda sınamalı rasgele adamlar dikip üç farklı patika koymakla oyun olmaz.

    Tabi bunun haricinde 10 yılda 1 gelen istisnalar var. Witcher mesela çünkü gerçekten bir hikaye temeline oturtulmuş bir dünyada geçiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Haykıran Bıngıldak -- 26 Ekim 2018; 15:37:47 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yazının başında dediğim open world olmalı çok iyi örneklerde var sorun her oyunun open world olarak cıkması ve uzun oynanış süresi sunmak adına aynı tarz görevleri 20 kere tekrar etmek 70 saat yerine 30 saat sürse daha güzel olacak tadında kalıcak open world oyunların en büük eksisi bu gibi duruyor uzun oynanış sunmak içim tekrar tekrar aynı görevleri yapmak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Açık dünya tarzında yapılan oyunlar bence zamanla gelişiyor, önceden haritada görevler dışında doğru düzgün npc ve yaşam alanı olmazdı, yan görev dediğimiz olayın bile karşılığı yoktu, etkileşim sınırlıydı. Çok fazla dezavantajları vardı, fakat günümüzde artık açık dünyayı doldurmaya ve daha fazla eğlenceli hale getirmeye başladılar. Çünkü oyuncular sürekli daha iyisini ve fazlasını istiyor. Örnek vermek gerekirse; Gta 3 dönemlerini hatırlayın, boş boş arabayla özgürce dolaşmak istediğimiz arabayı çalmak, sağa sola boş ateş etmek bile keyif verir saatlerce oynardık.

    Özellikle önümüzdeki nesilde ben çok daha iddialı açık dünya tarzında oyunlar olacağını düşünüyorum. Teknik sınırlar genişledikçe oyunların yapabildikleri artıyor.

    Açık dünya yapımlar oyun dünyasında dönemlik işler olmadığını aksine geleceği olduğuna inanıyorum. Özellikle online tarafta daha fazla gelişeceğini düşünüyorum.




  • katılıyorum. oyun süresini uzun tutmak için sıkıcı side missionlar, gereksiz open world çabaları sıktı.


    Akıcı oyun, tek yönlü oyunu özledim bende.
  • bir de ana görevi açmak için zorla dandik yan görevleri yaptıran oyunlar var onlara sinir oluyorum
  • Açık dünya, pazarlaması kolay bir olay şurada en dandik oyun devasa harita yaptık dese millet çıldırmaya başlıyor içine bir bakıyoruz birbirini tekrar eden sıkıcı görevler. Güzel bir lineer aksiyon oyunu oynamayı özledim gerçekten.
  • Zorunda?
  • Oyun süresini uzatmak için yapılan bir taktik oldu. Senaryo oyunu olacaksa Uncharted, The Last of Us gibi olmasını tercih ederim. Yalnız bunlara da $60 etiketi çok fazla malesef. +150 saatlik Divinity Original Sin 2 bile $45'ten satışa çıktı.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.