Şimdi Ara

Hepsiburada Bir Garip İade Sorunu, Ne Yapılmalı? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
3
Favori
10.347
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aville kullanıcısına yanıt
    Yani kutuyu açan birisi "Ürünü beğenmedim" deyip iade edemiyor mu 14 gün içinde?
  • Ben öyle anlıyorum kanundan. Kutuyu açmış olmanız üründe kabahat olmamasına rağmen değerinin düşmesine ve satıcının para kaybetmesine yol açıyor. Cayma hakkı bunu amaçlayan birşey değil. Satıcı bu anlamda bize ek olarak bir kolaylık sağlıyor olabilir kendi insiyatifinde ama kanunen durum bu.
  • Aville kullanıcısına yanıt
    Böyle bir şey olabilir mi, böyle bir şey olsa online alışverişin büyümesi söz konusu olabilir miydi?

    İşte orjinal metin, paketi açılmış diye iade kabul etmemek sadece bir iki çeşit üründe olabilir.

    quote:

    Cayma hakkının istisnaları

    MADDE 15 – (1) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:

    a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

    b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.

    c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.

    ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.

    d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.

    e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.

    f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.

    g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.

    ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.

    h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

    http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/11/20141127-6.htm

    Yani durum bu, hiç bir şekilde zarar görmemiş, bozulmamış bir ürünü kafasına göre "paket açılmış" deyip reddemezsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilgi@sayar -- 17 Şubat 2017; 14:8:36 >




  • Şikayetvar sitesine baktığımda aynı durumda çok sayıda mağdur olduğunu gördüm, elektronik alışverişinde Hepsiburada bitmiştir benim için. Bakalım bu ahmaklıkları ne kadar sürecek, umarım bu duruma maruz kalan herkes THH'ye gidip parasını tez zamanda alır...
  • Yaptıklarının mantıksızlığını, hukuka aykırılığını anlatmaya çalışıyorum hala, bakalım becerebilecek miyim?
  • HB cidden çok iyi firmaydı ve her şeyimi oradan alırdım ama artık bir şey alırken linki karşıma çıktığında direk geçiyorum o kadar şikayet okudum ki cidden insan ürküyor. Ha bende tabi ufak tefek sıkıntılar yaşamadım değil bende yaşadım. Ama şöyle demek gerek her çıkışın bir inişi vardır. Bana göre HB inişe geçti geçmediyse bile üzerine koymuyor şuanda yerinde sayıyor. Yakın zamanda yurtdışı sermayeli bir şirkete satışı yapılmıştır gibi haberler duyarız. Yurtdışı firmaları böyle inişe geçen ya da durağan olan firmaları yani değerini kaybetmeye başlayan firmaları takip ederler.
  • Hocam bana da geçen gün aldığım ürünlerden çok farklı olarak 4 adet sabun gönderdiler. Ne yapacağımı şaşırdım. İnsanı zorla sinir, stres yapıyorlar. Bir de utanmadan iadeyi vs kabul etmeyip ürünü geri yolluyor.
  • The Elder Scrolls kullanıcısına yanıt
    İyice zıvanadan çıktılar, şikayetler hızla artıyor, ne yapmaya çalışıyorlar anlayamıyorum. Derdimizi anlatacağımız bir adam da yok, müşteri hizmetleri mesajlarını yazanlar, telefona çıkanlar robottan farksız... Önceden kafamız rahat olsun diye 3 fazla olsun HB'den olsun derdik, şimdi tam tersini söyleceğiz artık, özellikle elektronikte Hepsiburada bitmiştir diyorum ben.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilgi@sayar -- 20 Şubat 2017; 19:52:6 >
  • Laf anlatamadık, başvuruyu yaptık, bakalım THH ne yapacak.

     Hepsiburada Bir Garip İade Sorunu, Ne Yapılmalı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilgi@sayar -- 21 Şubat 2017; 20:34:59 >
  • Benimde bir siparişim oldu ürünü daha kargoya veremediler. 3 gündür iptal edin diyorum olmaz ürün size gelecek isterseniz teslim almayın ya da alıp iade edin diyorlar. Ancak tedarikçi ürünü kargoya veremiyor. Ben teslim almadığım ürünün taksitlerini ödüyorum. Daha kargoya verilmemiş ürünü iptal etmek daha kolay iken neden illa ürün gelsin gitsin sıra iade işlemlerini başlatabiliriz diyorlar ablam veremedim. Üstelik cayma hakkı kapsamında ürünü teslim almadan be kargoya veremeden bile bu halkı kullanabileceğim yazıyorlen neden bu konuda çözüm üretmiyorlar. Sizce Nasıl bir yol izlemeliyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 09.02.2017 tarihinde kardeşime Hepsiburada üzerinden Apple Iphone 7 128 Gb Jet Black model ürün siparişi verdik. Şarjının anormal bir şekilde hızlı gitmesinden ötürü cayma hakkı süreci devam ederken iade edelim dedik. Bugün baktım siteden iade reddedildi yazıyor. Ben bu güne kadar sayısız elektronik ürün aldım, bunların çoğu akıllı telefondu. Rahat bir şekilde iade etmeme rağmen Hepsiburada zorluk çıkardı bize. Yasal haklarımızı her türlü kullanacağız ama kimsenin bu siteden alışveriş yapmasını önermiyorum bu saatten sonra.
  • Her 10 giriş denemesinin 9'unda açılmayan site(https://tuketicisikayeti.gtb.gov.tr/) yapmışlar. Tebrikler Gümrük ve Ticaret Bakanlığı.
  • Jacksel J kullanıcısına yanıt
    yaklaşık 1 haftadir topladığım pc sisteminin 2-3 parçasını hepsiburadadan sipariş edip - etmeme konusunda git gel yaşıyordum. geri kalan parçaları vatan dan alacaktım. hepsini vatandan alırsam 300-400 tl gibi bir fark var ama sırf şu 10 gündür hb hakkında açılan olumsuz başlıkları görüp üstüne sizin mesajı okuyunca kesinlikle vazgeçtim. çünkü ne zamanım var iadeyle mahkemeyle uğraşacak nede enerjim. aylık 20 tl fazla taksit öderim kafam rahat olur
  • yine iyi sizinki bana iade için kargo kodu verdiler kargocu kod yanlış diyor arıyotum dosya açtık diyor 1 hafta oldu hala ses yok sövsem yeridir bunlara
  • Benim de aldığım cep telefonu bozuk cıktı. Hiç sinyal göstermiyor. Aradım iade etmek istiyorum dedim. Gönderin biz teknik rapor için yetkili servise göndeririz dediler. Gönderdim bana geri gönderdiler teknik rapor yok diye. Bir hat taksalar anlarlar bozuk olduğunu. Tüketicide bitecek gibi gözüküyor.
  • Arkadaşlar kesinlikle sineye çekmeyin, hakkınızı alın, eğer almazsanız bunlar haksızlıklarına, milletin tepesine binmeye alışır ve devam ederler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilgi@sayar

    Yani kutuyu açan birisi "Ürünü beğenmedim" deyip iade edemiyor mu 14 gün içinde?

    Hocam ben 3 adet monitör alıp beğenmediğim için iade ettim hiç bir sıkıntı çıkarmadılar, yalnız son iade ettiğim monitörün kutusu açık gelmişti bende kargo görevlisine her ihtimale karşılık tutanak tutturmuştum. Siz iadeyi yaparken sebep olarak sorunlu olduğu için mi diye iade ettiniz ?
  • phatron_23 kullanıcısına yanıt
    Bankanıza gerekli belgeleri gönderip(Mail yazışmalar vs) harcamaya itiraz edin.
  • İyi güzelde beyler herseye inanmayın koşulsuz iade yalan tabi bazı ürünlerde geçerli bu olay bantlı Vakumlu vs.gibi kutuları actinizmi iade almıyorlar



    adamlar led tv kutusunun üzerindeki bantı soktunuz diye iade almıyorlar.

    Bazı akıllı arkadaşlar kutuyu açıp deniyim begenmezsem geri gönderirim.

    karşıdaki aptal değil kutuyu actin diye iade almıyor.

    nasılsa karttan para çekilmiş sen tüketici haklarına şikayet falan filan derken bikarsin zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hafta içi elektrikli diş fırçasından memnun olmadığım için iade ettim bugün parayı yatırdılar. Tek sorun aldığım yedek başlıklar elde kaldı.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.