Şimdi Ara

Havacılıkta dijital devrim: Biniş kartları ve check-in işlemleri tarihe karışıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
3.215
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Havacılıkta dijital devrim: Biniş kartları ve check-in işlemleri tarihe karışıyor
    Havaalanında biniş kartını aramak ya da uçuş öncesi aceleyle check-in yapmak yakın gelecekte tarih olabilir. Birleşmiş Milletler’e bağlı Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO), havayolu taşımacılığını baştan sona değiştirecek dijital bir seyahat sistemi üzerinde çalışıyor. Planlanan bu devrim niteliğindeki değişiklikler, yolcuların tüm seyahat süreçlerini cep telefonları üzerinden yönetmesine olanak tanıyacak.



    Havacılık üç yıl içinde tamamen dijitalleşebilir



    ICAO'nun hazırladığı plana göre yolcular, artık pasaport bilgilerini dijital olarak saklayabilecek ve “dijital seyahat belgesi” (digital travel credential) sayesinde fiziksel belgeleri taşımaya ihtiyaç duymayacak. Uçuş rezervasyonu yapıldığında yolcunun telefonuna bir seyahat belgesi indirilecek ve tüm süreç boyunca otomatik olarak güncellenecek. Biniş kartı ya da ayrı bir check-in işlemi gerekmeyecek.



    Biyometrik teknolojiler de yeni sistemin bir ayağını oluşturacak. Yolcular, havaalanlarında yüz tanıma sistemiyle kimlik doğrulaması yaparak güvenlikten geçebilecek. Yüzleri tarandığında, havayolu sistemleri anında yolcunun geldiğini algılayacak ve uçağa biniş süreci otomatik olarak işleyecek.



    Ayrıca Bkz.TUSAŞ, ANKA 3 ve Süper Şimşek ile havacılıkta bir ilke daha imza attı



    Bununla birlikte yeni dijital sistem yalnızca biniş sürecini değil, aktarmalı uçuşlarda yaşanan aksaklıkları da çözmeyi hedefliyor. Örneğin bir yolcu hava koşulları gibi dış etkenler nedeniyle aktarmalı uçuşunu kaçırırsa, telefonuna otomatik olarak yeni uçuş bilgileri gönderilecek. Yolcu hiçbir ek işlem yapmadan yeni uçağa binebilecek.



    Öte yandan planların başarıyla uygulanabilmesi için havaalanlarında yüz tanıma teknolojisi ve pasaportun mobil cihazdan okunabilmesi gibi altyapı iyileştirmelerine ihtiyaç duyulacağı belirtiliyor. Eğer her şey planlandığı gibi giderse, bu dijitalleşme hamlesi önümüzdeki üç yıl içinde dünya genelinde uygulanabilir hale gelecek.




    Kaynak:https://www.theguardian.com/world/2025/apr/11/boarding-passes-and-check-in-to-be-scrapped-in-air-travel-shake-up-plans







  • parasını verip bilet alıyorsun ama check-in yapmazsan uçağa almıyorlar ki fazladan bilet satabilsinler. Fazladan bilet satışı saçma, ben parasını veriyorsam chack-in yapmışım yapmamışım beni ilgilendirmez, beni her şekilde uçağa almak ve oturacak yer göstermek zorundalar.

    Uçağın ağırlık ve denge hesaplarının yapılabilmeleri için uçağa binişten 30-40 dk önce yolcu sayısının az çok bilinmesi gerekiyor. O yüzden check-in diye bir şey var. Önce sadece check-in yapmış yolcuları hesaplıyorlar, en son uçağa binmiş yolculara göre ufak bir değişiklik yapıyorlar. Check in diye bir şey olmasa her uçuşta uçağa bindikten sonra 40 dk daha fazla içeride boş boş oturursun. Aynı zamanda doğal olarak uçak da daha fazla yerde para kazanmadan boş
    boş beklemiş olur. Yani check in hem yolcu memnuniyeti hem şirket kârı için olumlu bir şey.
  • Bilet işlerinde dijitalleşmenin ilk anından beri check in gereksiz bir aşama hale gelmişti aslında.

  • Infinitum kullanıcısına yanıt

    parasını verip bilet alıyorsun ama check-in yapmazsan uçağa almıyorlar ki fazladan bilet satabilsinler. Fazladan bilet satışı saçma, ben parasını veriyorsam chack-in yapmışım yapmamışım beni ilgilendirmez, beni her şekilde uçağa almak ve oturacak yer göstermek zorundalar.

  • Infinitum kullanıcısına yanıt
    Havayolu sirketlerinin ayni koltugu birden fazla kisiye satabilmesi icin firsat sagliyor. Konu sirketler tarafindan dijitalleserek cozum saglanmasi gerek bir konu degil

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • perSNN kullanıcısına yanıt
    Uçağın ağırlık ve denge hesaplarının yapılabilmeleri için uçağa binişten 30-40 dk önce yolcu sayısının az çok bilinmesi gerekiyor. O yüzden check-in diye bir şey var. Önce sadece check-in yapmış yolcuları hesaplıyorlar, en son uçağa binmiş yolculara göre ufak bir değişiklik yapıyorlar. Check in diye bir şey olmasa her uçuşta uçağa bindikten sonra 40 dk daha fazla içeride boş boş oturursun. Aynı zamanda doğal olarak uçak da daha fazla yerde para kazanmadan boş
    boş beklemiş olur. Yani check in hem yolcu memnuniyeti hem şirket kârı için olumlu bir şey.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • perSNN kullanıcısına yanıt
    havacılıkta ve tuizmde herzaman overbooking vardır. koltuklar boş kalmasın diye insanları madur etmeyi göze alıyorlar.

  • ahmet1905_47 A kullanıcısına yanıt
    Olmaması gereken bir şey

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Haber başlığı sanki yarından itibaren başlıyor gibi olmuş, 3 seneye ancak geçilir diyor

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • perSNN kullanıcısına yanıt
    zorunda değiller. Takıldığın başka bir konu var ise yazabilirsin.

  • perSNN kullanıcısına yanıt
    Havayolu şiketlerinin bundan haberi varmı acaba merak ettim valla hiçde zorunda falan değiller seni direk uçakdan bile atabiliyorlar polis zoruyla.Fare dağa küsmüş Dağın haberi olumuyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • perSNN kullanıcısına yanıt
    Hiçbir havayolunun böyle bir yer gösterme zorunluluğu yok. İligli otoritelere bağlı bütün havayollarının koltuk sayısının %5-10 fazlası bilet satma hakkı var. Bu, yıllardır şirketlere tanınan ticari bir hak.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • le_tatative kullanıcısına yanıt
    Dostum , bu tür şeyleri fazla ciddiye alma: son dakika binişleri zaten sınırlı sayıda bırakılır, o da binişe etki etmez. Bavullar ise zaten belirli şekilde konuluyor. Ayrıca bilet satarken yapay zekâ bunu kolayca manipüle edebilir, tonlarca ağırlık olmadan dengeyi bozmak mümkün değil zaten. Belirli sınıra gelince de bir yönde satışı kapatıp diğer yöne yönlendirmek ne kadar zor olabilir ki! Millet oyun yapıyor artık,tek kod yazmadan yapay zekâyla ,bunu mu yapamayacaklar. Ki en çok kazanan şirketler hava taşımacılığı şirketleri!

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • le_tatative kullanıcısına yanıt

    Amaç bu olsa insanların kilo verisi alınırdı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daima İleri kullanıcısına yanıt
    O da hesaplanıyor zaten. Ortalama olarak her bir yolcu için el bagajı ile beraber bu değerlerden hesaplanıyor.

    Havacılıkta dijital devrim: Biniş kartları ve check-in işlemleri tarihe karışıyor

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • tobepeople kullanıcısına yanıt
    Kral bence sen bazı şeyleri çok hafife alıyorsun :) havacılıkta hiç bir şey hafife alınmaz. Uçağın ağırlık ve denge formu kalkışta kuyruğunu çarpmamasına ya da ilerideki dağı güvenli sınırlarda geçmene yarıyor. Ya da inişte indikten sonra ıslak pistte uçağın durabilmesine. Sadece yanlış hesapladığın için 5 knot yavaş yaklaşsan bir iki hata ile beraber tüm uçağın ölümüne yol açabilir. Bunları çok basite indirerek anlatıyorum. Bavullar da ayrıca bekli bir şekilde konmuyor. Hepsinin koyulduğu kargo bölümüne göre moment armı hesaplanıyor, ona göre ağırlık merkezine etkisi hesaplanıyor. Ona göre dağıtılıyor uçak altında. Beklediğinizden emin olun daha detaylı bir süreç bu. Bir uçakta mesela 10 erkek olmasa bu 840 kilo yapar. Dar gövde bir uçak zaten maksimum 79 ton ile kalkıyor. Bu da yüzde birinden daha fazla bir hata yapar ve ciddi bir sapma olur. Bu detaylar sayesinde her gün yaklaşık yüz bin uçuşta altı yedi milyon insan güvenle taşınıyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • aykut291 A kullanıcısına yanıt

    Bakın, elbette uçuş güvenliğini riske atıyorsam uçaktan bile indirebilirler, seyir güvenliğini riske atarsam otobüsten de indirmeleri gerekir zaten. Ama bana satılan bileti başkasına da sattıkları için beni uçağa almıyor, hatta başkasını alabilmek için chak-in vs gibi saçmalıklarla uğraştıyorlarsa bu hırsızlıktır. Ben 65 yaşında olabilirim, cep telefonu kullanamayablirim, parasını verip bilet satın almışım ve uçak kalkmadan önce orada olmuşum, eğer beni almayıp başkasına da bilet sattı diye başaksını alıyorsa bunun adı soygundur.


    ben 80 kiloyum, kız arkadaşım 50 kilo, çoğuklarımızdan biri 20 kilo ve 2 yaşını geçtiği için ayrı koltukta seyahat ediyor, diğeri ise daha bebek 9 kg, ikimizden birinin kucağında seyehat ediyor. kusura bakmasınlar benim 9 kiloluk el çantam mı yoksa 10 kiloluk bagajım mı onlarca ton ağırlıktaki uçağın dengesini bozacak. Eğer toplamda 20 kiloluk bir bagaj uçağın dengesini bozuyorsa yolcuları tartarak oturturlardı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi perSNN -- 13 Nisan 2025; 11:42:35 >




  • BCRTVKCS kullanıcısına yanıt
    sen sektördensin galiba. açıkta kalan uçamayan yada otelin kapısında odanısı başkasına sattık diye kapıda bırakılan insanlara desene bunu birde.

  • ahmet1905_47 A kullanıcısına yanıt
    Olmuyor demedim. Olmaması gereken bir şey dedim. Uçağa geç kalanın veya uçuşunu iptal edenin yerine boşta kalan bileti uçak kalkmadan önce hızlıca satmak için uygun fiyata satışa sunabilirler. Ama kimse böyle bir şey düşünmüyor. Nedenini de sen söyledin: overbooking. Onun nedenini de ben söyleyeyim açgözlülük

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • perSNN kullanıcısına yanıt
    şirketler personel servislerine koltuk sayısının %40-50'si kadar fazladan kişi kaydediyor. zaten servise kayıtlı kişilerin illa bi kısmı devamsızlık yapıyor, kimi izinli kimi o gün geç kalmış vs. sonuçta servisler 2-3 koltuk boşta kalacak şekilde çalışıyolar. kağıt üzerinde baktığında hergün serviste ayakta gidiyor olan kişiler olmalıydı. yani overbooking'in kendince bi mantığı var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 01001101 kullanıcısına yanıt

    Şirketler çalışanlarına personel servisi vermek zorunda değil, personellerine kendi insiyatifleri ile verdikleri bir sosyal ayrıcalık sadece, çalışanlara yol parası dahi ödemek zorunda değiller. Ama burada parası verilip alınan bir şeyden bahseidoruz, uçağa veya otele gidiyorsun gidiyorsun, "başkasına da satış yaptık" diye sizi sokakta bırakıyorlar, banklarda çocuk çoluk yatıyorsunuz.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.