|
Havacılıkta dijital devrim: Biniş kartları ve check-in işlemleri tarihe karışıyor



-
-
Bilet işlerinde dijitalleşmenin ilk anından beri check in gereksiz bir aşama hale gelmişti aslında.
-
parasını verip bilet alıyorsun ama check-in yapmazsan uçağa almıyorlar ki fazladan bilet satabilsinler. Fazladan bilet satışı saçma, ben parasını veriyorsam chack-in yapmışım yapmamışım beni ilgilendirmez, beni her şekilde uçağa almak ve oturacak yer göstermek zorundalar.
-
Havayolu sirketlerinin ayni koltugu birden fazla kisiye satabilmesi icin firsat sagliyor. Konu sirketler tarafindan dijitalleserek cozum saglanmasi gerek bir konu degil
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Uçağın ağırlık ve denge hesaplarının yapılabilmeleri için uçağa binişten 30-40 dk önce yolcu sayısının az çok bilinmesi gerekiyor. O yüzden check-in diye bir şey var. Önce sadece check-in yapmış yolcuları hesaplıyorlar, en son uçağa binmiş yolculara göre ufak bir değişiklik yapıyorlar. Check in diye bir şey olmasa her uçuşta uçağa bindikten sonra 40 dk daha fazla içeride boş boş oturursun. Aynı zamanda doğal olarak uçak da daha fazla yerde para kazanmadan boş
boş beklemiş olur. Yani check in hem yolcu memnuniyeti hem şirket kârı için olumlu bir şey.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
havacılıkta ve tuizmde herzaman overbooking vardır. koltuklar boş kalmasın diye insanları madur etmeyi göze alıyorlar.
-
Olmaması gereken bir şey
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Haber başlığı sanki yarından itibaren başlıyor gibi olmuş, 3 seneye ancak geçilir diyor
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
zorunda değiller. Takıldığın başka bir konu var ise yazabilirsin.
-
Havayolu şiketlerinin bundan haberi varmı acaba merak ettim valla hiçde zorunda falan değiller seni direk uçakdan bile atabiliyorlar polis zoruyla.Fare dağa küsmüş Dağın haberi olumuyor.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hiçbir havayolunun böyle bir yer gösterme zorunluluğu yok. İligli otoritelere bağlı bütün havayollarının koltuk sayısının %5-10 fazlası bilet satma hakkı var. Bu, yıllardır şirketlere tanınan ticari bir hak.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Dostum , bu tür şeyleri fazla ciddiye alma: son dakika binişleri zaten sınırlı sayıda bırakılır, o da binişe etki etmez. Bavullar ise zaten belirli şekilde konuluyor. Ayrıca bilet satarken yapay zekâ bunu kolayca manipüle edebilir, tonlarca ağırlık olmadan dengeyi bozmak mümkün değil zaten. Belirli sınıra gelince de bir yönde satışı kapatıp diğer yöne yönlendirmek ne kadar zor olabilir ki! Millet oyun yapıyor artık,tek kod yazmadan yapay zekâyla ,bunu mu yapamayacaklar. Ki en çok kazanan şirketler hava taşımacılığı şirketleri!
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Amaç bu olsa insanların kilo verisi alınırdı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Kral bence sen bazı şeyleri çok hafife alıyorsun :) havacılıkta hiç bir şey hafife alınmaz. Uçağın ağırlık ve denge formu kalkışta kuyruğunu çarpmamasına ya da ilerideki dağı güvenli sınırlarda geçmene yarıyor. Ya da inişte indikten sonra ıslak pistte uçağın durabilmesine. Sadece yanlış hesapladığın için 5 knot yavaş yaklaşsan bir iki hata ile beraber tüm uçağın ölümüne yol açabilir. Bunları çok basite indirerek anlatıyorum. Bavullar da ayrıca bekli bir şekilde konmuyor. Hepsinin koyulduğu kargo bölümüne göre moment armı hesaplanıyor, ona göre ağırlık merkezine etkisi hesaplanıyor. Ona göre dağıtılıyor uçak altında. Beklediğinizden emin olun daha detaylı bir süreç bu. Bir uçakta mesela 10 erkek olmasa bu 840 kilo yapar. Dar gövde bir uçak zaten maksimum 79 ton ile kalkıyor. Bu da yüzde birinden daha fazla bir hata yapar ve ciddi bir sapma olur. Bu detaylar sayesinde her gün yaklaşık yüz bin uçuşta altı yedi milyon insan güvenle taşınıyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Bakın, elbette uçuş güvenliğini riske atıyorsam uçaktan bile indirebilirler, seyir güvenliğini riske atarsam otobüsten de indirmeleri gerekir zaten. Ama bana satılan bileti başkasına da sattıkları için beni uçağa almıyor, hatta başkasını alabilmek için chak-in vs gibi saçmalıklarla uğraştıyorlarsa bu hırsızlıktır. Ben 65 yaşında olabilirim, cep telefonu kullanamayablirim, parasını verip bilet satın almışım ve uçak kalkmadan önce orada olmuşum, eğer beni almayıp başkasına da bilet sattı diye başaksını alıyorsa bunun adı soygundur.
ben 80 kiloyum, kız arkadaşım 50 kilo, çoğuklarımızdan biri 20 kilo ve 2 yaşını geçtiği için ayrı koltukta seyahat ediyor, diğeri ise daha bebek 9 kg, ikimizden birinin kucağında seyehat ediyor. kusura bakmasınlar benim 9 kiloluk el çantam mı yoksa 10 kiloluk bagajım mı onlarca ton ağırlıktaki uçağın dengesini bozacak. Eğer toplamda 20 kiloluk bir bagaj uçağın dengesini bozuyorsa yolcuları tartarak oturturlardı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi perSNN -- 13 Nisan 2025; 11:42:35 >
-
sen sektördensin galiba. açıkta kalan uçamayan yada otelin kapısında odanısı başkasına sattık diye kapıda bırakılan insanlara desene bunu birde.
-
Olmuyor demedim. Olmaması gereken bir şey dedim. Uçağa geç kalanın veya uçuşunu iptal edenin yerine boşta kalan bileti uçak kalkmadan önce hızlıca satmak için uygun fiyata satışa sunabilirler. Ama kimse böyle bir şey düşünmüyor. Nedenini de sen söyledin: overbooking. Onun nedenini de ben söyleyeyim açgözlülük
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
şirketler personel servislerine koltuk sayısının %40-50'si kadar fazladan kişi kaydediyor. zaten servise kayıtlı kişilerin illa bi kısmı devamsızlık yapıyor, kimi izinli kimi o gün geç kalmış vs. sonuçta servisler 2-3 koltuk boşta kalacak şekilde çalışıyolar. kağıt üzerinde baktığında hergün serviste ayakta gidiyor olan kişiler olmalıydı. yani overbooking'in kendince bi mantığı var.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Şirketler çalışanlarına personel servisi vermek zorunda değil, personellerine kendi insiyatifleri ile verdikleri bir sosyal ayrıcalık sadece, çalışanlara yol parası dahi ödemek zorunda değiller. Ama burada parası verilip alınan bir şeyden bahseidoruz, uçağa veya otele gidiyorsun gidiyorsun, "başkasına da satış yaptık" diye sizi sokakta bırakıyorlar, banklarda çocuk çoluk yatıyorsunuz.
En Beğenilen Yanıtlar

parasını verip bilet alıyorsun ama check-in yapmazsan uçağa almıyorlar ki fazladan bilet satabilsinler. Fazladan bilet satışı saçma, ben parasını veriyorsam chack-in yapmışım yapmamışım beni ilgilendirmez, beni her şekilde uçağa almak ve oturacak yer göstermek zorundalar. |
Haber başlığı sanki yarından itibaren başlıyor gibi olmuş, 3 seneye ancak geçilir diyor
|
Uçağın ağırlık ve denge hesaplarının yapılabilmeleri için uçağa binişten 30-40 dk önce yolcu sayısının az çok bilinmesi gerekiyor. O yüzden check-in diye bir şey var. Önce sadece check-in yapmış yolcuları hesaplıyorlar, en son uçağa binmiş yolculara göre ufak bir değişiklik yapıyorlar. Check in diye bir şey olmasa her uçuşta uçağa bindikten sonra 40 dk daha fazla içeride boş boş oturursun. Aynı zamanda doğal olarak uçak da daha fazla yerde para kazanmadan boş
boş beklemiş olur. Yani check in hem yolcu memnuniyeti hem şirket kârı için olumlu bir şey. |
Benzer içerikler
- ses programı
- instagram hesabım çalındı
- twitter beğeni hilesi
- instagram reels süresi
- snapchat toplu arkadaş silme
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X