Şimdi Ara

Hava filtresine giden kablo?(Resimli)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
2.658
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar haftasonu motoru bi temizliyeyim dedim hava filtresini temizlerken o giran kabloyu hep merak ederdim tuttum söktüm.Sanırım Debimetre denilen cihaz bu olsa gerek ama ne işe yaradığını hatta çalışp alışmadığını anlamadım bile. Çünkü boş bi plastik gibi ne üzerinde delik var nede başka bişey sadece elektrik kablosu soketi için giriş yeri var.

    Ayrıca söktüm aracı çalıştırdım hiç bir arıza vermedi.

     Hava filtresine giden kablo?(Resimli)


     Hava filtresine giden kablo?(Resimli)


     Hava filtresine giden kablo?(Resimli)


     Hava filtresine giden kablo?(Resimli)


     Hava filtresine giden kablo?(Resimli)







  • Yüksek ihtimalle sıcaklık algılayıcısıdır. Belli sıcaklıklara göre ECU haritasında yakıt enjeksiyonunda telafi yapılır...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Yüksek ihtimalle sıcaklık algılayıcısıdır. Belli sıcaklıklara göre ECU haritasında yakıt enjeksiyonunda telafi yapılır...


    hımm evet dediğiniz olabilir. Bende havı basıncı ölçen bir alet gibi bişey düşündüm ama nekadar basınç olabilir ki zaten orda. Sıcaklık ölçer ihitmali daha fazla.

    Peki diyelim açık hava filtresi taktırdım o iptal oldu. Ne gibi sorunlar bekler beni yada hortumun ucuna açık hava filtreisni taktırdım plastik hortumuda delip o icadı oraya soktum bişey fark eder mi?

    Bu arada araç corolla terra 99 model
  • enjeksiyonlu araçlarda sensorler topladıkları verileri ecuye iletir ecuda bunları toplar ve enjektore iletir enjektörün açılıp kapanma aralıkları bu değerlerin oranlarıyla ayarlar.
    eğer siz o parçayı sokerseniz araç hava emiş sıcaklığını ölçemez ve asırı yakıt sarfiyatı belkide baska sorunlara yol açabilir enjeksiyon ünitesindeki tek sensorün arızalanması bile yakıt sarfiyatı performans kaybı rolanti bozukluğu gibi problemlere yol açar.gösterdiğiniz sensor büyük ihtimal hava sıcaklık sensorü (İAT sensorü )

    birde performans filtrelerin in performansa en ufak bir katkısı olduğunu düsünmüyorum ve tam olarak gelen havayı süzdüğünüde sanmıyorum.zaten bu araçlar yıllarca gelistirilmis mühendislerin deneyimleri ,testleri çalısmaları sonucu en yüksek verim sağlanıncaya kadar uğraslar verilerek bu hali almıs sistemlerdir.
    size tavsiyem aracın orjinalliğini bozmayın hele hele enjeksiyon ünitesiyle hiç uğrasmayın.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: brkpls

    enjeksiyonlu araçlarda sensorler topladıkları verileri ecuye iletir ecuda bunları toplar ve enjektore iletir enjektörün açılıp kapanma aralıkları bu değerlerin oranlarıyla ayarlar.
    eğer siz o parçayı sokerseniz araç hava emiş sıcaklığını ölçemez ve asırı yakıt sarfiyatı belkide baska sorunlara yol açabilir enjeksiyon ünitesindeki tek sensorün arızalanması bile yakıt sarfiyatı performans kaybı rolanti bozukluğu gibi problemlere yol açar.gösterdiğiniz sensor büyük ihtimal hava sıcaklık sensorü (İAT sensorü )

    birde performans filtrelerin in performansa en ufak bir katkısı olduğunu düsünmüyorum ve tam olarak gelen havayı süzdüğünüde sanmıyorum.zaten bu araçlar yıllarca gelistirilmis mühendislerin deneyimleri ,testleri çalısmaları sonucu en yüksek verim sağlanıncaya kadar uğraslar verilerek bu hali almıs sistemlerdir.
    size tavsiyem aracın orjinalliğini bozmayın hele hele enjeksiyon ünitesiyle hiç uğrasmayın.


    Haklısınız hocam, hele yakıt sarfiyatı cümlesini görünce hemen tırstım vaz geçtim


    Peki bişey daha soracağım, bir araçdaki enjektörlerin değişim süresi var mıdır? Zamanla enjektörler bozulur ya da tıkanır mı acaba. Birde buji kabloları nezaman değişir, değiştirmeye gerek var mıdır.

    araç dediğim gibi 99 model ve 91bin km de şu anda.




  • evet debimetredir diğer arkadaşların dediği gibi hava sıcaklığını ve içeri giren hava miktarını ölçerek ecuya gönderir araç ona göre yakar
  • ORDAKİ PARÇA 2 UÇLU BİR NTC YANİ ISIYLA İLGİLİ SENSÖR , ELEKTRONİKTEKİ ADI İSE TERMİSTÖR , GÖREVİ İSE ; KENDİMDEKİ ARABAYA GÖRE SÖYLÜYORUM BÜYÜK İHTİMAL SENİN ARÇTADA AYNIDIR , DIŞ HAVA SICAKKEN MOTORA SOĞUK HAVA GRİŞİNİ SAĞLAMAK DIŞ HAVA SOĞUKKEN SICAK HAVA SAĞLAMAK , BUNUDA HAVA FİLTRESİNİN GİRİŞİNDE BİR SELEKTÖR VARDIR BAZI ARABALARDA ELEKTRONİKTİR , YANİ BU PARÇAYI SÖKERSEN ARACIN YAZIN O SICAĞINDA EMME MANİFOLTUNDAN GELEN SICAK HAVAYIDA ÇEKER ONDAN SONRA SONUÇ ??? BEN SÖYLEYİM

    -- PERFORMANS DÜŞER
    -- YAKIT ARTAR
    -- HARARET ARTAR
    -- MOTOR SESİ UĞULTUSU ARTAR ÇÜNKÜ GÜÇ KAYBETMİŞTİR

    UFACIK PARÇA AMA SONUÇLARI BU



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 20 Haziran 2008; 14:09:23 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • O sıcaklık algılayıcısı bir de debimetrenin motora giren havayı doğru ölçebilmesini sağlıyor (tabi eğer debimetre sıcak tel tipi ise, ki günümüzde çoğu motor bu tipi kullanıyor...) Debimetre içerisinde bulunan ve üzerinde akım geçirildiği için ısınan telin motora emilen hava miktarına bağlı olarak soğuması ve direncinin değişmesi prensibi ile çalışıyor. Hava miktarının hassas hesaplanabilmesi için de emiş hava sıcaklığının ölçülmesi gerekiyor...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.