Bildirim
Motor suyunu temizlemek için yardım ?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
benim tavsiyem bir radyotörsüye giderek bu işi yaptırmanız, ancak,
kendiniz temizlemek istiyorsanız yapacağınız şey radyötör çıkış ve giriş bağlantı hormunlarını sökmek ve içindeki sıvıyı komple boşaltmaktır. sonra basınçlı bir hartum ile radyötürün giriş kısmında bolca suyu verir diğer taraftan bahsettiğiniz renklte sıvının çıktığını görürsünüz.Su verme işlemini çıkış tarafındaki su rengi giriş ile aynı oluncaya kadar sürdürmek gereklidir.
ayrıca , genleşme kabındaki sıvıyı da boşaltmanız gereklidir.Bu nun da bilahare yıkamanız gerekmektedir.
blritmek te fayda gördüğüm bir husus ise , eğer radyatörünüzde antifirzli su var ise bunun atılmasının çevre ve çevre suları için zararlı olduğunun bilinmesidir.
tekra rboşalttıgınız radyatör daha sonra antifriz ile doldurulması gereklidir.Eğer radyatör eski ve korozyon olma olasılığı var ise bazen yeni antifiriz tüm kireci çözerek radyatörün elek gigib olmasına neden olmaktadır.Bu işlemlere karar verebilmek için ben bir usta radyatörcüye aracınızı götürmenizi tavsiye ederim ,işçilik için baştan anlaşırsanız sorun kalmakyacaktır.
-
Ben geçtiğimiz kış aynı işlemi yaptırdım.Sürekli yağ değişimi yaptırdığımız yağcıya gittik.Radyatörde ve genleşme kabında bulunan antifiriz-su karışımı boşaltıldı.Sonrasında radyatöre özel temizleyici bir sıvı koydu.Aracı alıp 20 km kadar yol yapıp geri geldik.Sonrasında özel temizleyici sıvı da boşaltılıp yeni antifiriz-su karışımı konuldu.Şu ana kadar sonuçtan gayet memnunum.Sanırım 2 yılda bir bu işlemi yaptırmakta fayda var.quote:
Orijinalden alıntı: vezir
benim tavsiyem bir radyotörsüye giderek bu işi yaptırmanız, ancak,
kendiniz temizlemek istiyorsanız yapacağınız şey radyötör çıkış ve giriş bağlantı hormunlarını sökmek ve içindeki sıvıyı komple boşaltmaktır. sonra basınçlı bir hartum ile radyötürün giriş kısmında bolca suyu verir diğer taraftan bahsettiğiniz renklte sıvının çıktığını görürsünüz.Su verme işlemini çıkış tarafındaki su rengi giriş ile aynı oluncaya kadar sürdürmek gereklidir.
ayrıca , genleşme kabındaki sıvıyı da boşaltmanız gereklidir.Bu nun da bilahare yıkamanız gerekmektedir.
blritmek te fayda gördüğüm bir husus ise , eğer radyatörünüzde antifirzli su var ise bunun atılmasının çevre ve çevre suları için zararlı olduğunun bilinmesidir.
tekra rboşalttıgınız radyatör daha sonra antifriz ile doldurulması gereklidir.Eğer radyatör eski ve korozyon olma olasılığı var ise bazen yeni antifiriz tüm kireci çözerek radyatörün elek gigib olmasına neden olmaktadır.Bu işlemlere karar verebilmek için ben bir usta radyatörcüye aracınızı götürmenizi tavsiye ederim ,işçilik için baştan anlaşırsanız sorun kalmakyacaktır.
-
evet söylemeyi unutmuşum ,bu yağlı sıvıyı kimyasal kullanarak çözmek de gereklidir.ne kadar su ile yıkarsanız yıkayın yağlı jel kıvamındaki tortu bazen inatçılık yapmakta ve çıkmamaktadır.Kimyasallı su bunu çözer .Ama yine uyarayım bazen ince tıkanmış çatlaklardaki kireci de çözer , o zman radyatörün bütün hataları ortaya çıkacaktır.quote:
Orijinalden alıntı: moondance
Ben geçtiğimiz kış aynı işlemi yaptırdım.Sürekli yağ değişimi yaptırdığımız yağcıya gittik.Radyatörde ve genleşme kabında bulunan antifiriz-su karışımı boşaltıldı.Sonrasında radyatöre özel temizleyici bir sıvı koydu.Aracı alıp 20 km kadar yol yapıp geri geldik.Sonrasında özel temizleyici sıvı da boşaltılıp yeni antifiriz-su karışımı konuldu.Şu ana kadar sonuçtan gayet memnunum.Sanırım 2 yılda bir bu işlemi yaptırmakta fayda var.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: moondance
Ben geçtiğimiz kış aynı işlemi yaptırdım.Sürekli yağ değişimi yaptırdığımız yağcıya gittik.Radyatörde ve genleşme kabında bulunan antifiriz-su karışımı boşaltıldı.Sonrasında radyatöre özel temizleyici bir sıvı koydu.Aracı alıp 20 km kadar yol yapıp geri geldik.Sonrasında özel temizleyici sıvı da boşaltılıp yeni antifiriz-su karışımı konuldu.Şu ana kadar sonuçtan gayet memnunum.Sanırım 2 yılda bir bu işlemi yaptırmakta fayda var.
-
radyatör takılalı 3 hafta oldu ve araba en fazla 100 km harek etti o günden sonra iki arabanında radyatörleri yeni.quote:
Orijinalden alıntı: vezir
evet söylemeyi unutmuşum ,bu yağlı sıvıyı kimyasal kullanarak çözmek de gereklidir.ne kadar su ile yıkarsanız yıkayın yağlı jel kıvamındaki tortu bazen inatçılık yapmakta ve çıkmamaktadır.Kimyasallı su bunu çözer .Ama yine uyarayım bazen ince tıkanmış çatlaklardaki kireci de çözer , o zman radyatörün bütün hataları ortaya çıkacaktır.
quote:
Orjinalden alıntı: moondance
Ben geçtiğimiz kış aynı işlemi yaptırdım.Sürekli yağ değişimi yaptırdığımız yağcıya gittik.Radyatörde ve genleşme kabında bulunan antifiriz-su karışımı boşaltıldı.Sonrasında radyatöre özel temizleyici bir sıvı koydu.Aracı alıp 20 km kadar yol yapıp geri geldik.Sonrasında özel temizleyici sıvı da boşaltılıp yeni antifiriz-su karışımı konuldu.Şu ana kadar sonuçtan gayet memnunum.Sanırım 2 yılda bir bu işlemi yaptırmakta fayda var.
Alıntıları Göster
radyatörü temizlemek için dediğiniz gibi yapabilirim fakat motordaki aksamları da temizlermi bu oraları nasıl temizleyeceğiz?
ve şu yağlı suyu çözmek için arabaya zarar vermicek kimyasalı nerden bulabilirim ? çarşamba günü yola çıkacağım gitmeden yapmak istiyorum
-
bu yüzden hep sölerim sistemi katıksız antifiriz doldurun bidaha bişy olmaz. Ama VEZİR ustadın deiği gibi ne kadar delik varsa çıkar...quote:
Orijinalden alıntı: mayis12
radyatör takılalı 3 hafta oldu ve araba en fazla 100 km harek etti o günden sonra iki arabanında radyatörleri yeni.
radyatörü temizlemek için dediğiniz gibi yapabilirim fakat motordaki aksamları da temizlermi bu oraları nasıl temizleyeceğiz?
ve şu yağlı suyu çözmek için arabaya zarar vermicek kimyasalı nerden bulabilirim ? çarşamba günü yola çıkacağım gitmeden yapmak istiyorum
Alıntıları Göster
-
bu tür kimyasallar radyatörcüde bulanabilinir.Ben yine uyarıda bulunmak istiyorum , kendiniz yapmak yerine bunu iyi bir radyatörcüye yaptırmanız radyatörün garantisi açısından öenmlidir.kimyasallar bazen zarar verebilmektedir ve radyatörcünün alacağı bahşiş parası için riske girmeye değmez derim. Bir hata olursa hararet olursa motor gider elden .Bir tıkanıklık olur gözünüzden kaçar , sonra motor cayır cayır gider .benden uyarması , ben bu kadar bu işleri iyi bildiğim halde risk almaya korkuyorum.Riski bırakın radyatörcü alsın herkezin bir yoğurt yeyişi vardır.Bilirsiniz doktorlar bile iğne yaptırmaya hemşireleri çağırırlar ,quote:
Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V
bu yüzden hep sölerim sistemi katıksız antifiriz doldurun bidaha bişy olmaz. Ama VEZİR ustadın deiği gibi ne kadar delik varsa çıkar...
Alıntıları Göster
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 14 Ağustos 2007; 12:43:44 >
-
su sistemi hiç açılmamış (7 yıl), hiç su eksiltmeyen hala fabrika çıkışı su ve antifiriz olan araçta temizletmek gerekli midir?quote:
Orijinalden alıntı: vezir
bu tür kimyasallar radyatörcüde bulanabilinir.Ben yine uyarıda bulunmak istiyorum , kendiniz yapmak yerine bunu iyi bir radyatörcüye yaptırmanız radyatörün garantisi açısından öenmlidir.kimyasallar bazen zarar verebilmektedir ve radyatörcünün alacağı bahşiş parası için riske girmeye değmez derim. Bir hata olursa hararet olursa motor gider elden .Bir tıkanıklık olur gözünüzden kaçar , sonra motor cayır cayır gider .benden uyarması , ben bu kadar bu işleri iyi bildiğim halde risk almaya korkuyorum.Riski bırakın radyatörcü alsın herkezin bir yoğurt yeyişi vardır.Bilirsiniz doktorlar bile iğne yaptırmaya hemşireleri çağırırlar ,
Alıntıları Göster
-
Radyatörün altındaki boşaltma vanasını açıp, üst girişine temiz su hortumunu tutun. Ardından motoru da çalıştırın. Böylece temiz su, tüm motor bloğu içindeki kanallardan geçerek temizlemiş olur.quote:
Orijinalden alıntı: ccaparli
su sistemi hiç açılmamış (7 yıl), hiç su eksiltmeyen hala fabrika çıkışı su ve antifiriz olan araçta temizletmek gerekli midir?
Alıntıları Göster -
evet ,antifirzin de ömrü vardır bir müddet sonra efsafını yitirir ve kanallarda tıkanma olabilir.quote:
Orijinalden alıntı: ccaparli
su sistemi hiç açılmamış (7 yıl), hiç su eksiltmeyen hala fabrika çıkışı su ve antifiriz olan araçta temizletmek gerekli midir?
Alıntıları Göster
genelde max. 5 senede bir komple antifiriz değiştirilmeli ve radyatör içi temizliği sağlanmalıdır.Radyatör içinin temizliği iyi bir soğutma yapmak için çok önemlidir.Isı transferi en iyi temiz ve kanalları açık radyatörde olacaktır.
quote:
Orjinalden alıntı: ccaparli
su sistemi hiç açılmamış (7 yıl), hiç su eksiltmeyen hala fabrika çıkışı su ve antifiriz olan araçta temizletmek gerekli midir?
-
quote:
Orijinalden alıntı: msakalar
Radyatörün altındaki boşaltma vanasını açıp, üst girişine temiz su hortumunu tutun. Ardından motoru da çalıştırın. Böylece temiz su, tüm motor bloğu içindeki kanallardan geçerek temizlemiş olur.
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: msakalar
Radyatörün altındaki boşaltma vanasını açıp, üst girişine temiz su hortumunu tutun. Ardından motoru da çalıştırın. Böylece temiz su, tüm motor bloğu içindeki kanallardan geçerek temizlemiş olur.
teşekür ederim aradığım cevap buydu. kendi imkanlarım mevcut ve kendim öğrenerek yapmak istiyorum o yüzden tamirciye götürmek gibi hevesim inanın pek fazla yok
bu yüzden hep sölerim sistemi katıksız antifiriz doldurun bidaha bişy olmaz. Ama VEZİR ustadın deiği gibi ne kadar delik varsa çıkar...
quote:
Orjinalden alıntı: bu yüzden hep sölerim sistemi katıksız antifiriz doldurun bidaha bişy olmaz. Ama VEZİR ustadın deiği gibi ne kadar delik varsa çıkar...
katıktısz antifiriz derken su yok direk sadece antifiriz mi demek istedin acaba?
bu arada iki arabanında motoru yeni yapıldı. özelliklede ikisinide radyatörü ve su boruları yenilendi o yüzden çatlak olacağını sanmıyorum zaten warsa da ozman tamircinin başına ekşimek hakkımdır bir ton para veripte sağı solu çatlak kalacaksa çatlasın fakat tamircime güvenim tam olduğu için bu konuda sorun yaşıcağımı düşünmüyorum.
-
quote:
Orijinalden alıntı: vezir
evet ,antifirzin de ömrü vardır bir müddet sonra efsafını yitirir ve kanallarda tıkanma olabilir.
genelde max. 5 senede bir komple antifiriz değiştirilmeli ve radyatör içi temizliği sağlanmalıdır.Radyatör içinin temizliği iyi bir soğutma yapmak için çok önemlidir.Isı transferi en iyi temiz ve kanalları açık radyatörde olacaktır.
quote:
Orjinalden alıntı: ccaparli
su sistemi hiç açılmamış (7 yıl), hiç su eksiltmeyen hala fabrika çıkışı su ve antifiriz olan araçta temizletmek gerekli midir?
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: vezir
evet ,antifirzin de ömrü vardır bir müddet sonra efsafını yitirir ve kanallarda tıkanma olabilir.
genelde max. 5 senede bir komple antifiriz değiştirilmeli ve radyatör içi temizliği sağlanmalıdır.Radyatör içinin temizliği iyi bir soğutma yapmak için çok önemlidir.Isı transferi en iyi temiz ve kanalları açık radyatörde olacaktır.
quote:
Orjinalden alıntı: ccaparli
su sistemi hiç açılmamış (7 yıl), hiç su eksiltmeyen hala fabrika çıkışı su ve antifiriz olan araçta temizletmek gerekli midir?
benim arabada hiç değişmedi su, antifriz. aracı aldığımızdan beri sıcaklık hep aynı seviyede kalıyor. lpg den sonra bile. hiç 1 kademe bile arttığını görmedim sıcaklığın. açıkçası sağlam çalışan şeyi kurcalamayın bozulur diye bir şey vardır, o var şimdi bende. diğer aracı temizletmiştikte bir sürü delik çıkmıştı radyatörde yeni radyatör almak zorunda kaldık(95 vectra 2.0)
r clio 1.4 8v.
-
EVET Sadece antifiriz en iyisidir. Avrupaya satılan ve japon araçlarda su katmadan koyup bize satarlar. ama yerlilerde yarı yarıya suyla çıkar fabrikadan. Ucuza gelsin dye. Benim kinin şu an %70 iantifiriz. %100 yapamadım çünkü ne kadar uğraşssam da tüm borulardaki suyu boşaltamadım. Aracın içinde ki ısıtma radyotörü falan biraz su tutuyor.quote:
Orijinalden alıntı: ccaparliquote:
Orjinalden alıntı: vezir
evet ,antifirzin de ömrü vardır bir müddet sonra efsafını yitirir ve kanallarda tıkanma olabilir.
genelde max. 5 senede bir komple antifiriz değiştirilmeli ve radyatör içi temizliği sağlanmalıdır.Radyatör içinin temizliği iyi bir soğutma yapmak için çok önemlidir.Isı transferi en iyi temiz ve kanalları açık radyatörde olacaktır.
quote:
Orjinalden alıntı: ccaparli
su sistemi hiç açılmamış (7 yıl), hiç su eksiltmeyen hala fabrika çıkışı su ve antifiriz olan araçta temizletmek gerekli midir?
benim arabada hiç değişmedi su, antifriz. aracı aldığımızdan beri sıcaklık hep aynı seviyede kalıyor. lpg den sonra bile. hiç 1 kademe bile arttığını görmedim sıcaklığın. açıkçası sağlam çalışan şeyi kurcalamayın bozulur diye bir şey vardır, o var şimdi bende. diğer aracı temizletmiştikte bir sürü delik çıkmıştı radyatörde yeni radyatör almak zorunda kaldık(95 vectra 2.0)
r clio 1.4 8v.
Alıntıları Göster
-
durumunuzu şimdi tamö anladım,quote:
Orijinalden alıntı: mayis12quote:
Orjinalden alıntı: msakalar
Radyatörün altındaki boşaltma vanasını açıp, üst girişine temiz su hortumunu tutun. Ardından motoru da çalıştırın. Böylece temiz su, tüm motor bloğu içindeki kanallardan geçerek temizlemiş olur.
teşekür ederim aradığım cevap buydu. kendi imkanlarım mevcut ve kendim öğrenerek yapmak istiyorum o yüzden tamirciye götürmek gibi hevesim inanın pek fazla yok
bu yüzden hep sölerim sistemi katıksız antifiriz doldurun bidaha bişy olmaz. Ama VEZİR ustadın deiği gibi ne kadar delik varsa çıkar...
quote:
Orjinalden alıntı: bu yüzden hep sölerim sistemi katıksız antifiriz doldurun bidaha bişy olmaz. Ama VEZİR ustadın deiği gibi ne kadar delik varsa çıkar...
katıktısz antifiriz derken su yok direk sadece antifiriz mi demek istedin acaba?
bu arada iki arabanında motoru yeni yapıldı. özelliklede ikisinide radyatörü ve su boruları yenilendi o yüzden çatlak olacağını sanmıyorum zaten warsa da ozman tamircinin başına ekşimek hakkımdır bir ton para veripte sağı solu çatlak kalacaksa çatlasın fakat tamircime güvenim tam olduğu için bu konuda sorun yaşıcağımı düşünmüyorum.
Alıntıları Göster
birincisi kendiniz yapmak istiyorsunuz
ikincisi tüm sistem yenilenmiş,
kimyasala falan gerek yok arkadaşların ve msakalar ın söylediğini yapacaksınız.Kireç olaşumu radyatör için tehlikeli olduğu için sıfır radyatörde bu sorun olmayacaktır.
sistemi yeni %100 antifitrzle doldurduktan sonra sistemde hava kalmamasına dikkat edin .Çünkü hava çıkmazsa hararet oluşabilir.
quote:
Orjinalden alıntı: mayis12
quote:
Orjinalden alıntı: msakalar
Radyatörün altındaki boşaltma vanasını açıp, üst girişine temiz su hortumunu tutun. Ardından motoru da çalıştırın. Böylece temiz su, tüm motor bloğu içindeki kanallardan geçerek temizlemiş olur.
teşekür ederim aradığım cevap buydu. kendi imkanlarım mevcut ve kendim öğrenerek yapmak istiyorum o yüzden tamirciye götürmek gibi hevesim inanın pek fazla yok
bu yüzden hep sölerim sistemi katıksız antifiriz doldurun bidaha bişy olmaz. Ama VEZİR ustadın deiği gibi ne kadar delik varsa çıkar...
quote:
Orjinalden alıntı: bu yüzden hep sölerim sistemi katıksız antifiriz doldurun bidaha bişy olmaz. Ama VEZİR ustadın deiği gibi ne kadar delik varsa çıkar...
katıktısz antifiriz derken su yok direk sadece antifiriz mi demek istedin acaba?
bu arada iki arabanında motoru yeni yapıldı. özelliklede ikisinide radyatörü ve su boruları yenilendi o yüzden çatlak olacağını sanmıyorum zaten warsa da ozman tamircinin başına ekşimek hakkımdır bir ton para veripte sağı solu çatlak kalacaksa çatlasın fakat tamircime güvenim tam olduğu için bu konuda sorun yaşıcağımı düşünmüyorum.
-
antifizinizi kontrol edin balımsı kaygan jel gibi maddeler oluşmuş ise artık işlevi bitmiştir.Yeni antifirizi su ile katmanızda fayda var.quote:
Orijinalden alıntı: ccaparliquote:
Orjinalden alıntı: vezir
evet ,antifirzin de ömrü vardır bir müddet sonra efsafını yitirir ve kanallarda tıkanma olabilir.
genelde max. 5 senede bir komple antifiriz değiştirilmeli ve radyatör içi temizliği sağlanmalıdır.Radyatör içinin temizliği iyi bir soğutma yapmak için çok önemlidir.Isı transferi en iyi temiz ve kanalları açık radyatörde olacaktır.
quote:
Orjinalden alıntı: ccaparli
su sistemi hiç açılmamış (7 yıl), hiç su eksiltmeyen hala fabrika çıkışı su ve antifiriz olan araçta temizletmek gerekli midir?
benim arabada hiç değişmedi su, antifriz. aracı aldığımızdan beri sıcaklık hep aynı seviyede kalıyor. lpg den sonra bile. hiç 1 kademe bile arttığını görmedim sıcaklığın. açıkçası sağlam çalışan şeyi kurcalamayın bozulur diye bir şey vardır, o var şimdi bende. diğer aracı temizletmiştikte bir sürü delik çıkmıştı radyatörde yeni radyatör almak zorunda kaldık(95 vectra 2.0)
r clio 1.4 8v.
Alıntıları Göster
Evet eski sistemlere müdahaleler yapılınca sorun çıkma olasılığı doğrudur.Ancak ben yine de bir ustanın elinde bu sorunun çıkmasını öneriyorum.Kışın veya yazın dağ başında başınız ters birşey gelirde mesela fan arıza yaparsa anında hararet görürsünüz.Eski araçları ker an arıza yapabilecek bir makina gözüyle görmek lazımdır.Bu yüzden bakım şarttır ve de masraf. Bu masrafı km başına yapılması gerekn yatırım olarak görünüz.Yıllarca masraf yapılmayan araç bir anda yılların birikimini size ödetir.Bu yüzden zamanında yapılması gerekn bakımları atlamayın ,ancak bakımları güvenebileceğiniz USTA veya kendinizin yağpmasında fayda var.Otomobil servislerinin eski araçlar için fazla hasar ve para aldıklarına inanıyorum.İşallah bu konu değişir, ama iraz zor çünkü onlarca ustanın yevmiyesini birilerinden çıkarmaları lazım.
Ben her zaman her aracın iyi bir ustası olduğuna inanırım, bu kişiyi uzun süre arayacaksınız, buldunuz mu artık yakasını bırakmayın derim.Bu konuda tavsiyelere kulak vermede fayda vardır.İlanlar çok yanıltıcı olabilir.Kişisel tecrübeler zamanla oluştuğu için gerçek USTA kavramı çok derin Ulvi bir konudur.Günümüzde paranın borusunun öttüğü her yerde , maalesef bu kavram da sulandırılarak yok edilmiş ,birçok kişi bu ustalık kavramına leke sürmüş durumdadır.Ben yılların mühendisi olarak iyi bir Usta dan öğrenebilecek hala birçok şey olduğuna inanıyorum.Bu bir aslında zanaattır, ancak artık işlevini kaybetmiş konumdadır.Eski amerikancı ustalarıyla yıllarca yapmış olduğum muhabbetleri hiçbir şeye değişmem.Birçok konuda bilgimin pratikte pekişmelerini sağlamışlardı bu 50 senelik ustalar,zaten bu kişilerin de bazılarına PİR denmekteydi.Zaten usta diye ancak bunlara diyebiliyorum ancak.
quote:
Orjinalden alıntı: ccaparli
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
evet ,antifirzin de ömrü vardır bir müddet sonra efsafını yitirir ve kanallarda tıkanma olabilir.
genelde max. 5 senede bir komple antifiriz değiştirilmeli ve radyatör içi temizliği sağlanmalıdır.Radyatör içinin temizliği iyi bir soğutma yapmak için çok önemlidir.Isı transferi en iyi temiz ve kanalları açık radyatörde olacaktır.
quote:
Orjinalden alıntı: ccaparli
su sistemi hiç açılmamış (7 yıl), hiç su eksiltmeyen hala fabrika çıkışı su ve antifiriz olan araçta temizletmek gerekli midir?
benim arabada hiç değişmedi su, antifriz. aracı aldığımızdan beri sıcaklık hep aynı seviyede kalıyor. lpg den sonra bile. hiç 1 kademe bile arttığını görmedim sıcaklığın. açıkçası sağlam çalışan şeyi kurcalamayın bozulur diye bir şey vardır, o var şimdi bende. diğer aracı temizletmiştikte bir sürü delik çıkmıştı radyatörde yeni radyatör almak zorunda kaldık(95 vectra 2.0)
r clio 1.4 8v.
-
evet vezir haklısın yarın bi aksilik olmassa antifiriz hesabı yapıcam tahminen kaç litre gerekeceğini bilen warmı %100 antifiriz sistem içinquote:
Orijinalden alıntı: vezir
antifizinizi kontrol edin balımsı kaygan jel gibi maddeler oluşmuş ise artık işlevi bitmiştir.Yeni antifirizi su ile katmanızda fayda var.
Evet eski sistemlere müdahaleler yapılınca sorun çıkma olasılığı doğrudur.Ancak ben yine de bir ustanın elinde bu sorunun çıkmasını öneriyorum.Kışın veya yazın dağ başında başınız ters birşey gelirde mesela fan arıza yaparsa anında hararet görürsünüz.Eski araçları ker an arıza yapabilecek bir makina gözüyle görmek lazımdır.Bu yüzden bakım şarttır ve de masraf. Bu masrafı km başına yapılması gerekn yatırım olarak görünüz.Yıllarca masraf yapılmayan araç bir anda yılların birikimini size ödetir.Bu yüzden zamanında yapılması gerekn bakımları atlamayın ,ancak bakımları güvenebileceğiniz USTA veya kendinizin yağpmasında fayda var.Otomobil servislerinin eski araçlar için fazla hasar ve para aldıklarına inanıyorum.İşallah bu konu değişir, ama iraz zor çünkü onlarca ustanın yevmiyesini birilerinden çıkarmaları lazım.
Ben her zaman her aracın iyi bir ustası olduğuna inanırım, bu kişiyi uzun süre arayacaksınız, buldunuz mu artık yakasını bırakmayın derim.Bu konuda tavsiyelere kulak vermede fayda vardır.İlanlar çok yanıltıcı olabilir.Kişisel tecrübeler zamanla oluştuğu için gerçek USTA kavramı çok derin Ulvi bir konudur.Günümüzde paranın borusunun öttüğü her yerde , maalesef bu kavram da sulandırılarak yok edilmiş ,birçok kişi bu ustalık kavramına leke sürmüş durumdadır.Ben yılların mühendisi olarak iyi bir Usta dan öğrenebilecek hala birçok şey olduğuna inanıyorum.Bu bir aslında zanaattır, ancak artık işlevini kaybetmiş konumdadır.Eski amerikancı ustalarıyla yıllarca yapmış olduğum muhabbetleri hiçbir şeye değişmem.Birçok konuda bilgimin pratikte pekişmelerini sağlamışlardı bu 50 senelik ustalar,zaten bu kişilerin de bazılarına PİR denmekteydi.Zaten usta diye ancak bunlara diyebiliyorum ancak.
quote:
Orjinalden alıntı: ccaparli
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
evet ,antifirzin de ömrü vardır bir müddet sonra efsafını yitirir ve kanallarda tıkanma olabilir.
genelde max. 5 senede bir komple antifiriz değiştirilmeli ve radyatör içi temizliği sağlanmalıdır.Radyatör içinin temizliği iyi bir soğutma yapmak için çok önemlidir.Isı transferi en iyi temiz ve kanalları açık radyatörde olacaktır.
quote:
Orjinalden alıntı: ccaparli
su sistemi hiç açılmamış (7 yıl), hiç su eksiltmeyen hala fabrika çıkışı su ve antifiriz olan araçta temizletmek gerekli midir?
benim arabada hiç değişmedi su, antifriz. aracı aldığımızdan beri sıcaklık hep aynı seviyede kalıyor. lpg den sonra bile. hiç 1 kademe bile arttığını görmedim sıcaklığın. açıkçası sağlam çalışan şeyi kurcalamayın bozulur diye bir şey vardır, o var şimdi bende. diğer aracı temizletmiştikte bir sürü delik çıkmıştı radyatörde yeni radyatör almak zorunda kaldık(95 vectra 2.0)
r clio 1.4 8v.
Alıntıları Göster
-
araç kataloglarında radyatörün kaç litre antifiriz alabileceğini yazmalıdır.Eğer elinizde kataloglar yok ise lütfen belirtiniz.quote:
Orijinalden alıntı: mayis12
evet vezir haklısın yarın bi aksilik olmassa antifiriz hesabı yapıcam tahminen kaç litre gerekeceğini bilen warmı %100 antifiriz sistem için
Alıntıları Göster -
kataloğum yok malesef ama akılımdan 4 ile 6 litre arasında gidermiş gibi geliyor. iki araba için sanırım 10 litre gerekecek. antifirizin litresi kaç para ? biraz maliyetli olacak gibi..quote:
Orijinalden alıntı: vezir
araç kataloglarında radyatörün kaç litre antifiriz alabileceğini yazmalıdır.Eğer elinizde kataloglar yok ise lütfen belirtiniz.
Alıntıları Göster
bu arada geçen sanayide motor yağlarına bakarken gördüm adamlar ayrıca açık motor yağıda satıyorlar kocaman variler içerisinde. sorduğumda kutulu gelen castroll yağlarla aynı fakat sadece kutusuz hali dediler. buna güvenebilirmiyiz acaba birçok tamirci bu açık yağa güvenip kulanıyor nedersiniz ?
-
sanırım castrol Bp ,shell gibi firmaların antifrizleri işini görür.quote:
Orijinalden alıntı: mayis12
kataloğum yok malesef ama akılımdan 4 ile 6 litre arasında gidermiş gibi geliyor. iki araba için sanırım 10 litre gerekecek. antifirizin litresi kaç para ? biraz maliyetli olacak gibi..
bu arada geçen sanayide motor yağlarına bakarken gördüm adamlar ayrıca açık motor yağıda satıyorlar kocaman variler içerisinde. sorduğumda kutulu gelen castroll yağlarla aynı fakat sadece kutusuz hali dediler. buna güvenebilirmiyiz acaba birçok tamirci bu açık yağa güvenip kulanıyor nedersiniz ?
Alıntıları Göster
http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=73020142&contentId=6009115
fiyat konusundan bilgim yok bunu bir benzinciye girerek sorabilirsin.Açık antifriz tavsiye etmem, içine ne koyduklarını bilemezsin %10 luk karışım yapsa çakamazsın ama fiyatı uygun olur.O yüzden sıfır 5 litrelik ambalajlardan 2 adet almanız uygun olur.
fiyat için acastrolün sitesindeki sayfayı linkliyorum buradan ili girerek uygun yerleri bulabilir veya telefonla fiyat alabilirsiniz.
http://www.castrol.com/castrol/distributorToolSearchAction.do
-
evet vezir arkadaşım söylediklerinde haklısın 3 5 kuruş için değmez verdiğin ilk linkten biraz bilgiyi su ile antiffiriz arasında farkın anlaşılması için buraya kopyalıyorum.quote:
Orijinalden alıntı: vezir
sanırım castrol Bp ,shell gibi firmaların antifrizleri işini görür.
http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=73020142&contentId=6009115
fiyat konusundan bilgim yok bunu bir benzinciye girerek sorabilirsin.Açık antifriz tavsiye etmem, içine ne koyduklarını bilemezsin %10 luk karışım yapsa çakamazsın ama fiyatı uygun olur.O yüzden sıfır 5 litrelik ambalajlardan 2 adet almanız uygun olur.
fiyat için acastrolün sitesindeki sayfayı linkliyorum buradan ili girerek uygun yerleri bulabilir veya telefonla fiyat alabilirsiniz.
http://www.castrol.com/castrol/distributorToolSearchAction.do
Alıntıları Göster
Castrol Antifreeze, soğutma suyunun soğuk havalarda donmasını, sıcak havalarda ise kaynamasını engellediğinden yaz-kış kullanılmalıdır. Araç üreticilerinin tavsiyeleri dikkate alınmak kaydı ile distile su ile karıştırılması önerilir.
burda sıcak havalarda kaynamasını engeler demesi arabamızın hararet yapmasını engelemesi anlamınada getirebiliriz sanırım ve ayrıca hava yapmasınada bir nebze engel olmuş oluruz motor içinde kaynayann su buharlaşarak hava yapmasına sebep olcaktır ama antifiriz ile kaynama olmicağından hava yapma tehlikesi çok daha az olacaktır
mantığım ve tahminlerim bu şekilde söylüyor.
Benzer içerikler
- dizel ilk çalıştırmada beyaz duman
- arka stop lambaları yanmıyor
- en iyi park sensörü
- akü kutup başı neden oksitlenir
- motor suyu ne kadar sürede biter
- tesla iç dizayn
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X