Şimdi Ara

Hareket etmeden motoru ısıt muhabbeti hikaye mi? Yoksa cidden önemli mi? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
1
Favori
2.795
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    gidici denilen otomatik şanzımanın hikayesi

    https://forum.donanimhaber.com/bir-mucizenin-hikayesi--135214535

    Alıntıları Göster
    "Gidici" diye ben demştim hocam. Liqui Moly etkisini hesaba katmamışım kusura bakmayın.



    Hayırlı Liqui Moly'li günler diliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sönmeyen Arıza Lambası.

    "Gidici" diye ben demştim hocam. Liqui Moly etkisini hesaba katmamışım kusura bakmayın.



    Hayırlı Liqui Moly'li günler diliyorum.

    Alıntıları Göster
    teşekkür ederim
    henüz 100 km oldu
    bakalım binlerce kilometre yapabilirsek durum ne olur
  • 10 dk ne allasen yıl 2018

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CemUsUs C kullanıcısına yanıt
    Hahah :)))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Motor aşınmalarınızın %80 soğuk çalıştırma esnasında olur.
    Bu yüzden kapalı garaj aracı vs daha dayanıklıdır.

    90 larda BMW aracın sıcaklığını bir yerde muhafaza edip sabah kullanıma sokacak bir sistem peşindeydi. Akibeti ne oldu bilmem. Muhtemelen fazla pahalı gelmiştir.

    Sabah özellikte soğukta aracı ısıtın.En kötü 2 dakika iyidir. Yakıtınızda düşer ayrıca.
    Zaten var öyle sistemler. Çok soğuk iklimlerde prizle çalışıyor. Ayrıca devasa lokomotiflerde falan soğuk iklimlerde motor donmasın diye APU (Auxiliary Power Unit, Yardımcı Güç Ünitesi) vardır. Motor su sıcaklığı 7 derecenin altına düşerse çalışır ve motoru ısıtır. Kamyonlarda Webasto (Firmanın ismi aslında ama Nescafe gibi ürün adı oluvermiş) olarak mevcut aynı sistemler. Kamyondaki ek olarak kabini de ısıtıyor.
    Tek fark bu sistemlerin amacı aracı dondurmamak, soğutma suyunun sıcaklığı 21 dereceyi bulunca sistem kapanıyordu sanırım.




  • 30-40 sene öncesinin dizel araçlarında uygulanan bir yöntemdi, ilk harekette de, stop etmede de bir beş dakika araba rölantide çalıştırılırdı
  • Aracı çalıştırıp 10 dak bekleyen insanlar olduğuna inanmak istemiyorum.

    10 dak çok uzun bi süre, heralde mübalağa vardır.

    Ev iş arası 10-15 dak sürüyor benim,

    E şimdi ben 10 dakikalık yol için bi de 10 dak arabayı mı bekleyecem, oldu olck 10 dak. da stop edinceye kadar bekleyetim ettim yarım saat :-) sabah 1 dak fazla uyumanın hesabını yaparken bi de.

    Yağlamanın tamamlanması için 15-30 sn arası beklenir, motor ideal ısıya gelene kadar zorlanmaz bu kadar,

    Kazasız sürüşler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim aracta motor sogukken yuksek devirlere cikmayin yaziyor.
    genelde muzik acamadan once motoru calistiriyorum, telefonu ayarla muzik ac vs. derken 2 3 dk geciyor. motor 90 dereceye gelene kadar da 2000 deviri gecmiyorum.
    benim bildigim asinma motor sogukken yuksek oldugu icin ne kadar fazla devir o kadar motor asinmasi anlamina geliyor. rolante veya dusuk devrin devir disinda bir farki yok bence.
    ama rolantide daha fazla yakit yakiyorsa isitma suresi kisalir tabi(benim aracimda oldugu gibi)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben taksici abinin de her sabah 10dk beklediğini sanmıyorum:)

    Gerçi alışkanlık yapmıştır, marşa bastıktan sonra arabaya çeki düzen veriyordur, paspaslar silkeliyordur, bagajını düzenliyordur, camların tozunu alıyordur. Sonra binip devam ediyordur. O zaman bir kaç dk çalıştırıyordur boşta illaki.



    Ama arabanın içine girip marşa basıp 10dk beklenmez, başta taksici adam beklemez...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hikaye tabi ki. 30 sn beklerim maksimum. Ev tepede oldugu icin 3000 devirde tutuyorum araci. Uzun yokus asagi surekli fren de yapilmaz. Begenilmeyen fiat arabada bile 150 bin km sorun olmadi. Abartidir uzun sure beklemek. Eskidendi o isler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • aynen dogru. 10 dakıka ısıtıyorsun sonrada benzın almaya yuruyek gıdıyorsun sen gelene kadar gene buz tutuyor.
  • Bu konuda çeşitli rivayetler mevcut. Bize çekirdekten (dedem, babam) motoru çalıştırmadan yağına suyuna bakmak ve çalıştırdıktan sonra 1, 2 dk beklemek öğretildi. Kendimi bildim bileli, ot motoru, odun motoru, bahçe motoru (pat pat), traktör, otomobil ve minibüste soğukken biraz bekledikten sonra herekeye geçiyorum/geçiyoruz. Kullanım klavuzunda sakin sakin sürün derken yakıt tasarrufu için de demiş olabilirler, bana göre tartışmaya açık konu, neden? Sakin sakin derken illaki devir 2000 oluyor, tam yağlama yapmadan fazla devir çevirdiğinde de aşınma hızlanıyor. Halbuki durduğu yerde 1, 2 dk rölantide çalışsa o ara daha az sürtünme ile aşınma da azalır diye düşünüyorum. Düşündüğümün tersi de olabilir, dediğim gibi tartışmaya açık, ben yukarıda bahsettiğim şekilde yapıyorum hep.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • değil 10 dakika istersen 1 saat bekle o dizel motor yine ısınmaz. genelde araba çalışır, teybi açar bluetoothu bağlar müziği ayarlarım, 30 40 saniye geçiyor böyle çıkarım yola. kapatırken yine el frenini çektikten sonra bluetoothu camı teybi falan kapatırım 20 30 saniye oyalıyor böylece
  • Hocam merhaba,

    Standart koşullarda 30 saniye ile 1 dakika arasında tüm motor bloğuna yağ ulaşmış oluyor ilk marştan sonra, vitese takıp sakin devam etmek lazım iyice ısındığından emin olana kadar,

    Kış şartlarında ise 1.5-2 dakika yeterlidir.
  • elektürüklü arabalar gelse de şu çile bitse
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    bir de start-stop yapan motorlar için böyle birşey var

    www.hepsiburada.com
    Liqui Moly Molygen 5w-50 Motor Yağı 4 lt. L2543 Fiyatı
    https://www.hepsiburada.com/liqui-moly-molygen-5w-50-motor-yagi-4-lt-l2543-p-HBV00000CEEAM


    soğuk motorda aşınmayı minumuma indirdiği iddiasında
    bu özel bir yag her araca uygun değil dikkatli kontrol edilip alınmalı.




  • Benim aracım (1.6 TDI) çalıştırıldıktan yaklaşık 10 saniye sonra "dururken motoru ısıtmaktan kaçının!" uyarısı veriyor ekranda. Ben de bunu gördükten sonra yavaş yavaş ilerliyorum.

    çalıştırdıktan sonra gaza basmıyorum bu arada.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi snoppy -- 3 Ekim 2018; 10:20:12 >
  • snoppy kullanıcısına yanıt
    Dpf ve emisyon ile alakalı ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.Motorun soğukken düşük devirde çalışmasının faydası olsa jikle düzeneği hiç icat edilmezdi.
    2.En iyi koruma en kısa sürede ısıtmaktır!
    3.Şahsi çabalarınızın hiç birisi kaliteli bir motor yağı kadar fayda sağlamaz.
    4.Motor suyunun ısınması motor yağının da ısındığı anlamına gelmez.
  • Motor ısınsın diye beklemek gereksiz yakıt sarfiyatından başka işe yaramaz.

    10 dk. rölantide beklerken harcadığın yakıtla yol gidersin.

    İşin sırrı ilk 10 dk. motor ısınana kadar 2.500 devri geçmeden sakin kullanmak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sssemih24 -- 3 Ekim 2018; 11:52:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.