Şimdi Ara

Hareket etmeden motoru ısıt muhabbeti hikaye mi? Yoksa cidden önemli mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
1
Favori
2.795
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Marşı basın. Motor yağı soğuk, motor parçaları soğuk. Minimum aşınma ve termal gerilme için hava sıcaklığına göre 10-20 saniye bekleyin. Sonra sıkıştırmadan yavaş yavaş gidin.

    Aracım benzinli. İlk 15-20 saniye yüksek rölanti çalışıyor. O rölanti bitene kadar bekliyorum ben de.
    bende 30 saniye beklerim. kışın 1 dakikaya kadar. fazla olmaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabayı çalıştırırım. (Turbo Benzinli). Emniyet kemerimi takarım. Telefon bağlantımı yaparım müziğimi ayarlar yola çıkarım kısaca 30-40 saniyelik bir işlem. Bu aracın motoru içinde geçerli şanzuman içinde. Eğer acil gitmem gerekiyorsa otomatik şanzuman P den D ye alırken sert bi şekilde alıyor. Ancak aracı biraz ısıttıysam sorunsuzca vites geçişi yapıyor. (Belkide şanzumanım bozuk bilmiyorum orasını )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uza -00-

    Arabayı çalıştırırım. (Turbo Benzinli). Emniyet kemerimi takarım. Telefon bağlantımı yaparım müziğimi ayarlar yola çıkarım kısaca 30-40 saniyelik bir işlem. Bu aracın motoru içinde geçerli şanzuman içinde. Eğer acil gitmem gerekiyorsa otomatik şanzuman P den D ye alırken sert bi şekilde alıyor. Ancak aracı biraz ısıttıysam sorunsuzca vites geçişi yapıyor. (Belkide şanzumanım bozuk bilmiyorum orasını )
    gidici denilen otomatik şanzımanın hikayesi

    https://forum.donanimhaber.com/bir-mucizenin-hikayesi--135214535




  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    Dur okuyam bakm Liquit Molyi nereye dökecekmişim :D
  • En ideali bir 15 saniye civarı bekleyip,motorun ilk yağlamayı yapmaya başlamasından sonra düşük hız ve devirde harekete başlamak.Bu sayede motoru daha çabuk ideal ısıya getirebiliyorsunuz.Rölantide çok uzun zaman bekletmekte hem yakıt israfına hemde uzun süre ideal ısıya gelemeyen motorun daha çok aşınmasına neden olur.

    Kritik nokta motor ısısının ve yağının ideal ısıya gelmesi.Taksicinin 10 dakika bekleme işi şehir efsanesi.Tabi motor yağını erken değiştirmesi büyük etken o ayrı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 2 Ekim 2018; 10:25:1 >
  • Motoru çalıştırdıktan sonra 1-2 dakika kafi , sonraki sürüşte ilk 10 dakika kadar fazla gazlamayın ...

    gerisi hikaye ..hiçbirimiz arabamızı 600 bin km kullanmayacağı için sıkıntı yok :))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    En ideali bir 15 saniye civarı bekleyip,motorun ilk yağlamayı yapmaya başlamasından sonra düşük hız ve devirde harekete başlamak.Bu sayede motoru daha çabuk ideal ısıya getirebiliyorsunuz.Rölantide çok uzun zaman bekletmekte hem yakıt israfına hemde uzun süre ideal ısıya gelemeyen motorun daha çok aşınmasına neden olur.

    Kritik nokta motor ısısının ve yağının ideal ısıya gelmesi.Taksicinin 10 dakika bekleme işi şehir efsanesi.Tabi motor yağını erken değiştirmesi büyük etken o ayrı.
    hocam 15 sn sonra çıkmamız gereken yol mahalle arası dik ve uzun bir rampa ise yine aynı şekilde mi yapacağız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    hocam 15 sn sonra çıkmamız gereken yol mahalle arası dik ve uzun bir rampa ise yine aynı şekilde mi yapacağız

    Alıntıları Göster
    Yani önemli olan yüksek devir çevirmemek.Eğer yüksek devir çevirmeden çıkabiliyorsan sıkıntı yok.Ama devir çevirmen gerekiyorsa örneğin 2500 deviri geçmen gerekiyorsa biraz daha bekleme süresini uzatmalısın.

    Motora en çok zarar veren ideal sıcaklığa ulaşmayan motor ve yağ sıcaklığında yüksek devir çevrilmesi.Motoru bu bitirir.Ona göre çıkarım yapabilirsin.




  • Hiç işim olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor aşınmalarınızın %80 soğuk çalıştırma esnasında olur.
    Bu yüzden kapalı garaj aracı vs daha dayanıklıdır.

    90 larda BMW aracın sıcaklığını bir yerde muhafaza edip sabah kullanıma sokacak bir sistem peşindeydi. Akibeti ne oldu bilmem. Muhtemelen fazla pahalı gelmiştir.

    Sabah özellikte soğukta aracı ısıtın.En kötü 2 dakika iyidir. Yakıtınızda düşer ayrıca.
  • Bu kadar özen gösteriyoruz ama 2. el arabada bunun bir önemi olmadığına inanıyorum. Bizden önceki sahibi nasıl kullandı bilmiyoruz sonuçta. Ayrıca aramızda kaç kişi aldığı arabayı 400- 500 bin km kadar kullanıyor? 100 kişiden 1 kişi çıkar ancak. Kısa vadede bu tarz şeylerle kendimizi kandırmaktan başka bir şey değil bu. Bu araçlar bize hizmet etmek için var , zar zor alıyoruz ama hayatımda kimseyi 10 dk beklemek istemiyorum ki arabayı bekleyim.
  • Ben çalıştırıyorum aynalari kontrol ediyorum sonra bi konsolu siliyorum o sirada zaten bi 30 saniye geçiyor, emniyet kemeri takincaya kadar 10 saniye geçiyor. Toplam 40 saniye süre yeterli icinde yağın dolaşması için. Sonra düşük devirlerde sürerek bir iki dakikada ısınır motor. Motor durduğu yerde yüksüz nasıl ısınır ki? Yüke bindiği zaman ısınmaya başlar mantiken. 1 dakikadan fazla rolentide beklemek gereksizlikten baska bişi değil

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Abiler hepinize teşekkür ederim🙏 bende genelde dediğiniz gibi yapıyorum zaten genelde aynaları koltuğu müziğimi ayarlayana kadar yaklaşık 1-2 dk geçiyor zaten sonrasında da beklemeye gerek kalmıyor bencede👍🏻

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Material-Engineer

    Abiler hepinize teşekkür ederim🙏 bende genelde dediğiniz gibi yapıyorum zaten genelde aynaları koltuğu müziğimi ayarlayana kadar yaklaşık 1-2 dk geçiyor zaten sonrasında da beklemeye gerek kalmıyor bencede👍🏻
    neden her sabah koltuk ve aynaları ayarlama ihtiyacı içinde oluyorsunuz
  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    Nişanlım kullanıyor aracı akşamları o nedenle hocam

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Material-Engineer

    Nişanlım kullanıyor aracı akşamları o nedenle hocam
    anladım
    bizimki de kullanırken her sabah aynı şeyi yapmaktan öyle ifrit oldum ki ona arabayı yasakladım
    anahtarı saklıyom
  • Aracın km'si böyle yüksekse bunun sebebi sabah oturup beklemesi değil, düzenli bakıma girmesi ve araç taksi olduğu için, yatan durakta değilse veya geziyorsa motorun ömrü boyunca günlük 5-10km gidip gelen hususi araca göre çok daha az soğuk çalışmaya maruz kalması. Taksi durmaz, günde dünyanın yolunu yapar, çoğunu da sıcak motorla yapar. Bu yüzden taksiler rektifiyesiz daha yüksek km giderler.

    Soğuk aracı çalıştırıp 5-10 saniye bekledikten sonra düşük devirle devam etmek en doğrusudur.
  • bir de start-stop yapan motorlar için böyle birşey var

    www.hepsiburada.com
    Liqui Moly Molygen 5w-50 Motor Yağı 4 lt. L2543 Fiyatı
    https://www.hepsiburada.com/liqui-moly-molygen-5w-50-motor-yagi-4-lt-l2543-p-HBV00000CEEAM


    soğuk motorda aşınmayı minumuma indirdiği iddiasında
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barca1899

    1.5 dci sahibiyim daha önce de 2 sene ayni motor farkli model kullandım.

    Her zaman arabayi çalıştırır ve binmeden sigara içerim. İlk 1-2 km yüksek devir yapmam 4. Vitese geçmem.

    Kapatırken ise inerim ve sigara içerim.

    Böylece herhangi bi zaman kavramım olmaz.

    Ustalar da hayran kalır.
    yani motora kendinizden daha iyi bakiyorsunuz :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aracı 10 dakika ısıtmak mantıksız
    çalıştırıp jikleyi çekip devri yükseltip ısınmasını beklemek zaman kaydı
    ben eski spring aracımda çalıştırıp direk giderdim yoluma, araç hareket halindeyken de devri yükseliyor 1 2 dakika düşük viteste gidip sonra ısınıp toparlanıyordu araç
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.