Şimdi Ara

Hardware Tessellation Teknolojisine Yakın Bakış

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
1
Favori
3.826
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Hardware Tessellation Teknolojisine Yakın Bakış


    Isınma Turları


    Yeni görüntü iyileştirme tekniklerinin yaygınlaşmaya başladığı şu dönemlerde, ATI ve NVIDIA için yeni mimarilerinin temelini oluşturan ve çekinmeden satış politikalarında sık sık kullanılan "Hardware Tessellation" teknolojisini sizler için analiz ettik. Artan ve bir türlü tam verimle kullanılmayan ekran kartlarının işlem gücünü sonuna kadar sömürebileceğini düşündüğümüz yeni teknolojinin karşılaştırmalı görüntülerini ve yorumlarını bu makalemizde bulabilirsiniz. Tessellation belki de normalden kısa bir süre sonra eski saymaya başlayacağımız yaygın bir teknoloji halini alacak. Peki nedir bu donanımsal Tessellation?

     Hardware Tessellation Teknolojisine Yakın Bakış


    Tessellation Nedir?


    Microsoft'un yeni grafik kütüphanesi DirectX 11 ve bu teknolojiye uygun geliştirilen yeni grafik kartları ile ekran kartı piyasasına "Hardware Tessellation" adı verilen bir özellik daha eklendi. Tessellation kelime anlamı olarak mozaik parçalara ayırma ve döşeme olarak bilinen bir terim. Hardware Tessellation ise grafik hızlandırıcınıza bağlı olarak 3B uygulamalardaki nesnelerin poligonlarındaki artışı temsil ediyor.

     Hardware Tessellation Teknolojisine Yakın Bakış


    Biraz daha açmak gerekirse Hardware Tessellation, bakış açısına ve nesneye olan konumunuza bağlı olarak nesnelerin poligon sayısının artmasını ve daha detaylı bir karakter dizaynı görmenizi sağlıyor. Modellemedeki bu ayrıntılar ile birlikte fotorealite daha da arttırılmış oluyor.

     Hardware Tessellation Teknolojisine Yakın Bakış


    Poligon Limiti ve Tessellation Mantığı


    Oyun ve 3B herhangi bir uygulamada görebileceğiniz nesneler birbiri ile bağlantılı olan minyatür üçgenlerden oluşuyor. Bu üçgenlerin toplam sayısıysa bazen oyunun yapıldığı grafik motorunun limitlemesi, bazen de güncel donanımların ortalama olarak görüntüleyebilecekleri miktarı aşmayacak şekilde belirleniyor. 1999'da sadece 200 poligondan oluşmuş bir sahne görürken şimdi yalnızca çevresel objeleri bile minimum 1000 poligon kullanılarak oluşturulmuş sahneler görmemiz mümkün. Bunların sınırlayıcısı çoğunlukla donanım oluyor. Hardware Tessellation'da ise, önceden maksimum poligon sayısı belirlenen karakterden uzaklaştığımızda karakterdeki poligonlar azalıyor, karaktere yaklaştığımızda ise poligon sayısı artıyor.

     Hardware Tessellation Teknolojisine Yakın Bakış


    Bir nesneye yaklaştığınızda Hardware Tessellation devreye giriyor ve karakterin poligon sayısı sizin yaklaştığınız ölçüde artıyor, modelleme detayı artıyor ve görsel kalite de artmış oluyor. Birbiri ile bağlantılı olan bu üçgenler siz yaklaştıkça iç içe bölünmeye başlıyorlar. Yani siz nesneye olan konumunuzu değiştirdiğiniz zaman üçgenler kendilerini oluşturan üçgenlere ayrılıyor, eğer uzaklaşıyorsanız da üçgenler bütünleniyor ve daha büyük üçgenler oluşturularak hem performans arttırılıyor, hem de grafik işlemcisine binen yük azaltılmış oluyor.

     Hardware Tessellation Teknolojisine Yakın Bakış


    ATI Tessellator Nedir?


    Tessellation teknolojisi DirectX 11 ile gelmiştir yanılgısını silmek iyi olur çünkü DirectX 11 ile gelen yenilik Hardware Tessellation teknolojisidir. Yani ekran kartı işlemcisinin kendi üzerinde yaptığı poligon arttırma-azaltma işlemidir. DirectX 9 ve DirectX 10 ile kullanılan Tessellation DirectX 11'in birer alt kümeleri gibi de düşünülebilir. Hatta ATI daha önce Radeon HD4000, Radeon HD3000 ve Radeon HD2000 serilerinde bulunan Tessellation ünitesinin kullanımı göstermek için DirectX 9 ile çalışan bir küçük uygulama yayınlamıştı.

     Hardware Tessellation Teknolojisine Yakın Bakış


    CharacterRenderingSDK ve Radeon HD4830 ile yaptığımız küçük bir denemede hem modelin Tesselated versiyonundaki artan üçgen sayısını görüyoruz, hem de artan poligonlarla birlikte düşen kare / saniye oranını fark ediyoruz. Poligon sayısını tam 111 katına çıkardığımızda kare / saniye oranı da büyük ölçüde azalıyor.

     Hardware Tessellation Teknolojisine Yakın Bakış


    HD5870 vs GTX480 Tessellation Performansı


    Hatırlarsanız NVIDIA yaşattığı geciklemelere mazeret olarak Tessellation için performans iyileştirmeleri yaptıklarını belirtmişti. ATI ise NVIDIA'dan altı ay gibi bir süre önce Radeon HD5000 serisi kartlarını beraberinde güzel DirectX 11 oyunları ile birlikte piyasaya sürmüştü ve Tessellation'ın ekmeğini de yemişti. Ayberk Kimsesiz'in yaptığı GeForce GTX 480 ve Radeon HD5870 testlerine bakarak iki farklı kartın iki farklı performans sergilediğini görebiliyoruz.

     Hardware Tessellation Teknolojisine Yakın Bakış


    Tessellation desteği kapalı olduğunda iki yeni nesil kart da gayet tatminkar sonuçlar veriyor. Tabii Tessellation'ı kullanamadıktan sonra gidipte ne GeForce GTX 480'e 1100 TL ne de Radeon HD5870'e 800 TL yatırmak ne kadar mantıklıdır bilemiyoruz. O yüzden bir de Hardware Tessellation açıkken kartların verdiği değerlere bakıyoruz.

     Hardware Tessellation Teknolojisine Yakın Bakış


    Neredeyse FPS oranları yarı yarıya düşüyor. Fakat Hardware Tessellation'ın çevredeki tüm nesnelere uygulandığını unutmamak gerekir. Ortalama olarak akışkan bir oyun deneyimi için 60 kare / saniye öneriliyor. Fakat insan gözü 24 kare / saniye üzeri görüntüleri hızlandırılmış olarak algıladığı için 30 FPS altına düşmediğimiz sürece rahat rahat bu kartlar ile Hardware Tessellation'ın tadı çıkarılabilir. Her ne kadar Radeon HD5000 serisi önce gelse de GeForce GTX 400 serisi Tessellation'da liderlik koltuğuna sahip. ATI firmasının Radeon HD5000 mimarisi içinde henüz çalıştırılmayan ve ileride BIOS güncellemeleri ile çalışır konuma geçirilecek olan işlem üniteleri bulundurduğuna dair dedikodular yoğun olsa da şimdilik Hardware Tessellation galibi NVIDIA...

     Hardware Tessellation Teknolojisine Yakın Bakış


    Tessellation Gerekli mi?


    2007 ve 2008 yıllarını hatırlarsanız birer tane GeForce 8800 GT alan genç oyuncular grafik kartı olarak ömürleri boyunca bunu kullanabilecekleri kanısına varıyordu Ne komiktir ki bu durum Crysis gelene kadar sürdü. 2009 yılında ise GeForce 8800 GT'nin artık oyunlarda eski yerini korumak için fazla yaşlandığı kabul edildi ve birkaç istisna haricinde tüm forumlarda GeForce 8800 GT döneminin bittiğinden bahsedilmeye başlandı. Yanı sıra ikinci el sitelerinde de uygun fiyatlara GeForce 8800 GT bulmak kolaylaştı. Konu şu ki bu bize GeForce 8800 GT'nin eskidiğini değil, grafik endüstrisinin geliştiğini, buna bağlı olarak da oyun teknolojilerinin geliştiğini ve o eski görkemli kartların artık yerini güncel teknolojiyi destekleyen kartlara bırakması gerektiğini gösteriyor. Ne GeForce 8800 GT, ne de Radeon HD3870 işimizi DirectX 10 ile görebilecek seviyede yeterli değiller. GeForce GTX 200 ve Radeon HD4000 serisinin Hardware Tessellation desteğinin olmadığını ve yavaş yavaş ömürlerini doldurmaya başladıklarını düşünürsek bütçeye uygun seçilen bir Radeon HD5000 ya da GeForce GTX400 serisi grafik kartına geçiş yapabilirsiniz. Aliens vs. Predator, Dirt 2 gibi Tessellation desteğini göz dolduracak şekilde kullanan oyunları denemek istiyorsanız DirectX 11 ve Hardware Tessellation desteği sunan bir ekran kartı 2010 yılı itibari ile şart oluyor. İyi Oyunlar.

    Kaynak: PCkoloji



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dante -- 16 Mayıs 2010; 14:00:05 >







  • Teşekkürler.Yoğun tesellation kullanıldığı gün şuanki piyasada var olan kartların hiçbiri altından kalkamaz.Bu nedenle Tesellation ya karakterler üzerinde yada çevre üzerinde az olarak kullanılacaktır.Örneğin Stalker Call of Pripyat oyununda sadece karakterler üzerinde kullanılmıştı.Bu durum Nvidia kartlarda %4 performans kaybına neden olurken Ati kartlarda %6 kayıba yol açıyordu.Metro 2033 oyununda tesellation her yerde kullanıldığı için Nvidia kartlarda %45 performans kaybı yaşanırken Ati kartlarda %55 perfromans kaybı yaşanıyor.Kısacası şuan için tesellation harikası oyunlar görmek çok zor.

    quote:

    ATI firmasının Radeon HD5000 mimarisi içinde henüz çalıştırılmayan ve ileride BIOS güncellemeleri ile çalışır konuma geçirilecek olan işlem üniteleri bulundurduğuna dair dedikodular yoğun olsa da şimdilik Hardware Tessellation galibi NVIDIA...


    Bunun için başka kaynak yada haber var mı?Pek inandırıcı değil çünkü.




  • Şu an tessellation için ekran kartı almak mantıksız benim düşünceme göre de. Mantıklı olanı, üst segmentten herhangi bir kart "performans için alınır", yanında gelen tessellation ve DX 11 desteği de bunun sadece bir ekstrası olarak bulunur. Bundan fazlası olmamalı.

    Dediğiniz gibi tessellation yaygınlaştığında, tessellation'ı şu an destekleyen hiçbir ekran kartından tam verim alamayacağız. Zaten hiçbir donanım, hiçbir zaman beraberinde getirdiği yeni teknolojiyi, o teknoloji asıl ilerki zamanlarda yaygınlaştığında kaldırabilecek güçte olmamıştır. Bunun örneklerini hep gördük son senelerde.

    Bios konusunu ise ben de merak ettim ve kaynak bulamadım.
  • Tesselation'ın görüntü netleştirmek için antialiasing ayarına bir alternatif olduğunu bir yerlerde okumuştum geçen sene bu dönemlerde directx11 tanıtılırken. Mantıken bence de öyle olması gerekiyor yoksa oyun yapımcılarının oyun çıkarırken bu senenin üst gelecek senelerin de orta seviye donanımlarını hedeflemesi gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mete Can Karahasan -- 16 Mayıs 2010; 5:36:13 >
  • Saol bilgiler için dante. Ama şunu düzeltmemiz lazım sanırım.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dante


    2007 ve 2008 yıllarını hatırlarsanız birer tane GeForce 8800 GT alan genç oyuncular grafik kartı olarak ömürleri boyunca bunu kullanabilecekleri kanısına varıyordu Ne komiktir ki bu durum Crysis gelene kadar sürdü.



    8800GT Crysis çıktıktan sonra tasarlanıp çıkarıldı, ve özellikle Crysis i oynatabilecek orta seviye bir kart olarak çıkmıştı.
  • Evet orada yanlışlık yapılmış. 8800GT çıktığında ve fiyatı da gayet uygun bir kart olduğunu gördüğümde ben de Crysis için alacaktım o kartı. Ama 1680*1050'de Crysis için hiç yeterli olmayacağını görünce, ne bana ne de Crysis'e eziyet çektirmemek için vazgeçip 2 sene daha bekledim :)
  • Dante ellerine sağlık.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • konuyu açan sn. üye....

    DH forumunda böyle birşey size ne kadar uygun geliyor?
     Hardware Tessellation Teknolojisine Yakın Bakış


    alıntınızı acil düzenleyin lütfen!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Confusion

    konuyu açan sn. üye....

    DH forumunda böyle birşey size ne kadar uygun geliyor?
     Hardware Tessellation Teknolojisine Yakın Bakış


    alıntınızı acil düzenleyin lütfen!


    Görselin sonradan kaldırılacağını nerden bilebilirdim? Görüntüyü koyduğum zaman böyle bir sorun yoktu şimdi düzeltiyorum.
  • Bu konunun aynısı daha önce burada vardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Divinity

    Bu konunun aynısı daha önce burada vardı.


    Makale bir kaç gün önce yazıldı. Başka bir makaleyle karıştırıyor olabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dante -- 16 Mayıs 2010; 14:47:53 >
  • hd 5970 de % 60 kayıp var = 89-35 / 89

    Gtx 480 de ise kayıp %41 = 68-40 / 68

    hd 5870 de ise kayıp %62 = 58 - 22 / 58

    hd 5850 de ise kayıp %62 = 50 - 19 / 50

    fermilerin ne kadar iyi tessellation performansi sergiledigi bence ortada

    ayrica heaven benchmark izleyenler ne kadar harika bir fark oluşturduğunu tessellation nin gormuslerdir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CeFurkan -- 16 Mayıs 2010; 15:29:23 >
  • ee boşuna uğraşmadı nvidia o kadar çakma dx11 deil en azından
  • Yalnız o "çakma olmayan" dx11 fermiler de, tessellation yaygınlaştığı zaman kullanılacak olan yoğun tessellation sayesinde kıvrım kıvrım kıvranacak biliyorsunuz. Şu an iki markanın son segment kartları da tessellation açık olan oyunlarda hiçbir sekteye uğramıyor bildiğimiz gibi. İki kartta da sorunsuzca oynanabiliyor tessellation oyunlar. (Metro 2033 adlı optimizasyon özürlü oyunu saymazsak). Şu an ne ATI'nin ne de Nvidianın Dx11 kartlarının tessellation performansı arasındaki fark hiç önemli değil bence. Nasıl olsa asıl tessellation'lı oyunlar geldiğinde (ki bu da 2011 in ortalarından önce olmaz) şu an piyasada olan kartlar fermi olsun ati olsun farketmez zorlanacaktır diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dante

    Yalnız o "çakma olmayan" dx11 fermiler de, tessellation yaygınlaştığı zaman kullanılacak olan yoğun tessellation sayesinde kıvrım kıvrım kıvranacak biliyorsunuz. Şu an iki markanın son segment kartları da tessellation açık olan oyunlarda hiçbir sekteye uğramıyor bildiğimiz gibi. İki kartta da sorunsuzca oynanabiliyor tessellation oyunlar. (Metro 2033 adlı optimizasyon özürlü oyunu saymazsak). Şu an ne ATI'nin ne de Nvidianın Dx11 kartlarının tessellation performansı arasındaki fark hiç önemli değil bence. Nasıl olsa asıl tessellation'lı oyunlar geldiğinde (ki bu da 2011 in ortalarından önce olmaz) şu an piyasada olan kartlar fermi olsun ati olsun farketmez zorlanacaktır diye düşünüyorum.



    fark yok demişssinde

    gtx 480 40 fps alirken hd 5870 22 fps almis

    birde oyunlar genelde benchmark lar kadar zorlamaz

    ve 2011 e kadar gelirmi gelmezmi gorecegiz




  • Kendin diyorsun işte oyunlar benchmarklar kadar zorlamaz diye. Şu an tessellation kullanan oyunları fermi ile de, 5850 ve üstü ile de sorunsuz oynayabiliyoruz çünkü tessellation'ı abartı şekilde kullanmıyorlar. O yüzden ferminin tessellation avantajı bir işe yarıyor mu sence?

    Tessellation'ın asıl yaygınlaşacağı dönemlerde de GTX 470 ve 480'in bu avantajı bir işe yaramayacak bu belli. Dx10 destekli kartlar ilk çıktığında, şu anki Dx10 oyunları full detayda sorunsuz ve akıcı oynatabiliyor mu? Hayır. HDR ve SM 3.0 destekli ilk çıkan ekran kartları şu anki HDR ve SM 3.0 kullanan oyunları sorunsuz ve akıcı oynatabiliyor mu? Hayır.

    Peki Dx 11 destekli ilk çıkan ekran kartları, 1 sene sonraki asıl Dx11 ve tessellation teknolojilerini sonuna kadar kullanan oyunları sorunsuz ve akıcı oynatabilecek mi? Hayır. O yüzden 470 ve 480 in Dx11 veya tessellation avantajı bir işe yaramıyor bence, çünkü nasıl olsa bu teknolojileri tam kullanan oyunlar çıktığında 470 ve 480 de vasat kalacak.

    Tabii ki ileriye dönük donanım almak akıllıca iş değil. Şu anın teknolojisine göre en iyi performansı veren donanımları almak her zaman iyidir. Peki şu anın teknolojisindeki (yani tessellation) oyunlarda 470/480 ile 5850 ve üstü arası kayda değer (veya şöyle diyelim: birisinde oynanırken diğerinde oynanamayacak kadar düşük performansta olan) performans farkı var mı? Yine hayır.

    Şu an duyurulan oyunlarda tessellation kullanıldığını göremiyoruz ayrıca. O yüzden 2011 de çıkıp çıkmayacağını görmek için beklemeye gerek yok, 2011'in ortalarından önce böyle bir oyun çıkmayacak. Tessellation'ın, desteklediği grafik teknolojilerinin en önemli etkeni olan bir oyun duyurulmadı şu an. Kaldı ki şu an duyurulsa bile 2011'in ortalarından önce zaten gelmez öyle bir oyun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dante -- 16 Mayıs 2010; 16:05:00 >




  • Dante

    unuttugun mevzu fermi serisinin 1. nesil dx 11 karti olmadigi

    1. nesil dx11 kartlari atininkiler

    fermi ise 2. nesildir

    nvidia bosuna 6 ay beklemedi

    dx11 tessellation destekli yeni oyunlar geldiginde bunu gorucez
  • 2. nesil Dx11 olduğunu nereden çıkarttın? 2. nesil son segment Dx11 ekran kartı bir önceki nesil karttan (5970) genel olarak daha kötü performans verir mi? 5 bin serisi nasıl ATI'nin 1. nesil kartıysa fermi de Nvidia'nın 1. nesil kartıdır. Nvidia çift gpu'lu 495 çıkardığı zaman veya 5 serisi çıkardığı zaman bunlara 2. nesil diyebilirsiniz. Zaten yoğun tessellation'lı oyunların altından kalkabilecek olanlar büyük ihtimalle eğer çıkarsa yeni revizyon 5870x2, ATI HD 6 serisi ve GTX 495 veya GTX 5 serisi olacaktır ki bunlara 2. nesil diyebiliriz.

    Küçük bir haritada tessellation'ı ilk kullanan benchmark olan Heaven 2.0'da sadece 40 FPS veren kart Dx11'in 2. nesli olamaz. Bu kriterlerde 40 FPS veren kart yoğun tesselation kullanan grafik motorlu ve büyük haritaları olan oyunlar çıktığında sürünür. Bunları tahmin etmek zor değil, geçtiğimiz yıllarda çıkan kartların durumlarını göz önüne almak yeterlidir. 470 ve 480, Nvidia'nın Dx11'de 1. nesil olarak rakibine oranla Tessellation'da daha üstün olan bir serisidir sadece. Ama bu, yoğun tessellation kullanan oyunlar çıktığında tessellation'ı bu kartlarla açamayacağınız, açarsanız da düşük ve oyun zevkini baltalayan bir performansla oynayacağınız gerçeğini değiştirmiyor.

    Neyse yoğun tessellation'lı oyunlar geldiğinde görülecek zaten 470 ve 480'in yapacakları. Ama o zamana kadar Fermi'nin yenileri çıkacak zaten, şu an çıkmış olan Fermi'leri unutmuş olacaksınız, bu iddianın da bir değeri kalmayacak.




  • Dante

    bence yaniliyorsun zaten zaman gosterecek kim hakli
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.