Şimdi Ara

Hangi otomatik şanzumanı tercih etmeliyiz

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
0
Favori
3.882
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar masrafı az ve kullanımı kolay çok sarsma yapmayan şanzıman önerisi bekliyorum, tek kavramalı şansızamanlarda en az sarsma yapan veya hiç yapmayan varmıdır, tam otomatik ve yarı otomatik önerileri bekliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • İmkan varsa ZF ya da Aisin üretimi tork konvertörlü bir tam otomatik şanzıman doğru seçim olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aisin üretimi Peugeot veya Citroen hangi yıldan sonra kullanılıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • evohan kullanıcısına yanıt
    bildiğim kadarıyla 2015 sonrası Peugeot/Citroen/DS markaları Aisin üretimi EAT6 kullanmaya başladılar. Benim aracımda da bu şanzıman var, gönül rahatlığıyla tavsiye ederim.
  • Zf nin şanzımanlarını tek geçerim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zf ve peugeotta kullanılan aisin üretimi tork konvektorlu EAT6

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cvt veya tork konvertörlü alabilirsiniz. Yarı otomatik almayın yeter. Hele hele tek kavramalı olanlardan koşar adımlarla uzaklaşın. Ne çift kavramanın konforunu verir ne de tam otomatiğin sağlamlığını.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Hangi aracı tercih etmeliyim?
    12 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Sorunsuzluk, konfor, hizli gecis, az yakit, yuksek peeformans istiyorsaniz tabii ki DSG

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jatco'yu da unutmayalım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Diğer tüm dediklerinize katılıyorum da sorunsuzluk kısmına katılmıyorum. Yarı otomatik şanzımanın mekanik yapısı gereği sorunsuzluk gibi bir ihtimali yok. Kimisi yarı otomatiği nasıl kullanması gerektiğini bilmez 50-60 bin km de şanzımanı bitirir. Kimisi aracına çok iyi bakar, her 100 bin km de bir sadece baskı balata değişir. Aslında buna arıza bile denmez, fren balatası değişmek gibi birşey. Ama en iyi durumda bile az ya da çok masraf açar. Yetkili servisin iyi niyet kapsamı da bir yere kadar iş görebilir. Sıfır araç alınacaksa dsg tamam ama ikinci el alınacaksa çok dikkat edilmeli. Açıkçası ben olsam ikinci el araçta dsg ve turboya hiç bulaşmam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RuSH86

    Diğer tüm dediklerinize katılıyorum da sorunsuzluk kısmına katılmıyorum. Yarı otomatik şanzımanın mekanik yapısı gereği sorunsuzluk gibi bir ihtimali yok. Kimisi yarı otomatiği nasıl kullanması gerektiğini bilmez 50-60 bin km de şanzımanı bitirir. Kimisi aracına çok iyi bakar, her 100 bin km de bir sadece baskı balata değişir. Aslında buna arıza bile denmez, fren balatası değişmek gibi birşey. Ama en iyi durumda bile az ya da çok masraf açar. Yetkili servisin iyi niyet kapsamı da bir yere kadar iş görebilir. Sıfır araç alınacaksa dsg tamam ama ikinci el alınacaksa çok dikkat edilmeli. Açıkçası ben olsam ikinci el araçta dsg ve turboya hiç bulaşmam.
    Kainattaki en sorunsuz sanziman DSG olabilir ama emin degilim bizim samanyolu diyeyim de cok sallamis olmayayim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eat6

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Fikrinize saygı duyuyorum ama katılmıyorum :) Almanya’nın akıcı yollarında dsg sorun çıkarmazken İstanbulun sıkışık trafiğinde kullanılan her dsg vakti gelince sorun çıkarabilir. Sadece dsg ye özgü bir durum da değil. İstanbul gibi şehirlerde kavrama demek sorun demektir. İster dsg olsun isterse dct veya powershift. Oto sanayide istediğiniz şanzımancıya sorabilirsiniz. Sanayiye işim düşmez, yetkili servisten şaşmam derseniz ona da saygı duyarım. Fakat bu dsg nin sorunsuz olduğu anlamına gelmez:) he performans ve konfor derseniz 10 numara şanzıman. Uzun ömür derseniz tork konvertör bir numaradır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RuSH86

    Fikrinize saygı duyuyorum ama katılmıyorum :) Almanya’nın akıcı yollarında dsg sorun çıkarmazken İstanbulun sıkışık trafiğinde kullanılan her dsg vakti gelince sorun çıkarabilir. Sadece dsg ye özgü bir durum da değil. İstanbul gibi şehirlerde kavrama demek sorun demektir. İster dsg olsun isterse dct veya powershift. Oto sanayide istediğiniz şanzımancıya sorabilirsiniz. Sanayiye işim düşmez, yetkili servisten şaşmam derseniz ona da saygı duyarım. Fakat bu dsg nin sorunsuz olduğu anlamına gelmez:) he performans ve konfor derseniz 10 numara şanzıman. Uzun ömür derseniz tork konvertör bir numaradır.
    Tamam ben de ciddi yorumumu yapayim. Sanziman isi sans isidir ayrica elektronik arttikca sorun cikarma olasiligi artar. Bana gore sorunsuzluk cok sacma bir kavram 100 km sonra da sorun cikabilir 100 bin km 1 milyon km sonra da onemli olan musteriye ne derece deger verildigidir.

    Bugun Amerika gibi bize de 10 yil DSG garantisi verilse kim 4 ileri otomatik hyundai i20 alir 2018 yilinda ?? 4 ileri ya 4 ileri.

    7 ileri kuru kavrama DSG sorunludur dogru ama cok da satiyor belki satis oranina vurursak isler degisebilir ama sanmiyorum. İkinci elde DSG den uzak durmak lazim. Yetkili servis bakimli ise iyi niyet garantisi diyorlar ama sonucta yine para veriyorsun isciligin belli bir oranini mesela.

    Su an gunluk olarak degisik motor sanziman kombinlerini kullanma sansim var. ZF olursa kabulum ama dedigim gibi sorunsuz diye asla 4 ileri otomatik onermem 2018 yilinda musteriye yapilan bir hakarettir bu.

    Pejo'nun yeni sanzimanini baya ovuyorlar ben kullanmadim ama baya merak ediyorum EAT6 galiba denemek lazim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 4 Eylül 2018; 1:5:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Öyle düşünürsek daha şanzıman arıza açmadan başımıza birşey gelip dsg den daha az ömrümüz bile olabilir. Şans tabi bilemeyiz. Sorunsuzluk bence önemli bir kavram, saçma değil. Sıfır araba almaya para yetmeyip mecburiyetten ikinci el alınacağı zaman insan en az risk ile araba almak istiyor. Tabiki şans faktörü de var ama kavramalı şanzımanların sorun çıkarma ihtimali tam otomatiğe göre daha yüksek. Ha bu demek değildir ki tam otomatik arıza yapmaz. Zf şanzıman bile arıza açıp ciddi masrafa yol açabilir. Ama dsg veya powershifte göre ihtimali çok daha düşük. Sizin de dediğiniz gibi ikinci el dsg den uzak durmak lazım. Önceki sahibini tanıyıp güveniyorsak ancak o zaman alınabilir. Onda bile aracın sahibinden kaynaklanmayan, tamamen parça ömrü ve dur kalk trafikten kaynaklanan sorunlar çıkabilir. Bu durumda tercihler önemli. Risk alarak performans ve sürüş keyfi istiyorum deniyorsa dsg tercih edilebilir. Risk almak istemiyorum deniyorsa tüm yarı otomatiklerden uzak durulmalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RuSH86 -- 4 Eylül 2018; 1:27:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Sorunsuzluk, konfor, hizli gecis, az yakit, yuksek peeformans istiyorsaniz tabii ki DSG
    Sorunsuzluk kismi saka herhalde? Dsg ye sorunsuz demek gunea dogudan batar demek gibi birsey zira,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 4 Eylül 2018; 1:37:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RuSH86

    Öyle düşünürsek daha şanzıman arıza açmadan başımıza birşey gelip dsg den daha az ömrümüz bile olabilir. Şans tabi bilemeyiz. Sorunsuzluk bence önemli bir kavram, saçma değil. Sıfır araba almaya para yetmeyip mecburiyetten ikinci el alınacağı zaman insan en az risk ile araba almak istiyor. Tabiki şans faktörü de var ama kavramalı şanzımanların sorun çıkarma ihtimali tam otomatiğe göre daha yüksek. Ha bu demek değildir ki tam otomatik arıza yapmaz. Zf şanzıman bile arıza açıp ciddi masrafa yol açabilir. Ama dsg veya powershifte göre ihtimali çok daha düşük. Sizin de dediğiniz gibi ikinci el dsg den uzak durmak lazım. Önceki sahibini tanıyıp güveniyorsak ancak o zaman alınabilir. Onda bile aracın sahibinden kaynaklanmayan, tamamen parça ömrü ve dur kalk trafikten kaynaklanan sorunlar çıkabilir. Bu durumda tercihler önemli. Risk alarak performans ve sürüş keyfi istiyorum deniyorsa dsg tercih edilebilir. Risk almak istemiyorum deniyorsa tüm yarı otomatiklerden uzak durulmalı.
    Sorunsuz diye bir sey yoktur cunku %0.01 de olsa hata payi vardir ve milyonlarca arac satildigindan bu hata sizi bulabilir. Onemli olan marka, malına ne kadar sahip cikiyor, musterisine ne derece onem veriyor bunlara bakilmalidir. 100 bin km de 1 kere bozulur ama marka oyle seyler yapar ki lanet olsun be dersiniz.



    Neyse kisiden kisiye gore degisir bunlar gunluk hayatta ne lazimsa kisi en dogrusuna karar versin. Sonucta parayi o verecek test surusu yapip kararini versin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • şansımanın markasını bilmem mazda tam otomatik kullandım sorunsuzdu, hatta muhteşemdi, hyundai elantra kullandım eh işte idare eder ama mazdanın eline su dökemezdi, peg. 508 kullandım hergün o arabayı üretene küfür ettim, mercedes c220 kullandım mercedese yakıştıramadım o nasıl bir şanzımandır tepkisiz dip gaz yapıyorsun araç 2 sn sonra allah rızası için hareket ediyor, ama cls 500 kullandım ulan herifler bu işi biliyor dedim şanzıman yağ gibi nezaman vites atıyor ne zaman 180 e çıkmışın anlamıyorsun, son olarak f30 2.0 D kullanıyorum, dip gazla mükemmel ama standart kullanayım dediğinde vites geçişlerini hissettiriyor, bazende kararsız kalıyor.
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Bir sermaye ortaya koyup yatırım yapacaksınız diyelim. Öncelikle piyasa araştırması ve risk analizi yaparsınız. Kaybetme ihtimali her zaman vardır ama kazanma ihtimali baskınsa o yatırımı yaparsınız. Kaybetme ihtimali yüksekse hiç o işe bulaşmazsınız. Riski minimuma düşürmek için bir karar alırsınız. %0.01 ihtimal gelir sizi bulur ve aldığınız kararın tam tersi gerçekleşir. Ama siz aslında doğru olanı yapmışsınızdır, şans sizden yana olmamıştır. İşte benim sorunsuzluk veya sorunluluk hakkında anlatmak istediğim şey bu. He dediğim gibi, benim için arıza açması önemli değil, parama kıyar yaptırırım. Yeter ki arabadan zevk alayım keyifli sürüş elde edeyim derseniz sadece dsg değil, dct ve powershift de gayet başarılı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • x-tronic cvt ile dsg şanzımanını sorun, performans ve diğer etken sebeplerini karşılaştırarak yazarsanız sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.