Şimdi Ara

Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
281
Cevap
13
Favori
15.460
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Tank

    Güzel yazmışsınız. İşlemci olarak da doğrusunu yapmışsınız bence, malum ısınma sorunu önemli. 3 ekran kullanıyor olmanız da imrendirici.

    Bir tecrübe etmek için aldın 2 hafta önce şimdilik vazgeçilmez oldu. Özellikle de yarış oyunlarında. (İmrendirmek için yazmadım bak)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DRACON1C

    @rezes'e katılıyorum.
    CPU'lar GPU'lara yetişemiyor artık. Üst seviye işlemcilerle bile birçok oyunda darboğaza olabiliyor. Her zaman değil fakat bazı oyunların belli başlı yerlerinde bunu 3570k @4.5ghz ve gtx 680 ile görüyorum.

    Sistemin gpu tarafını SLI/CF ile güçlendirme imkanımız var cpu tarafında yok maalesef Xenon işlemci kullanımın bir getiri sağlamadığını da DH Titan SLI ile olan şovuyla bir kez daha ispatladı zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olay tamamen bf3 64kisilik haritalar ile ilgili. Son Çıkan bir crysis3te test yapmadım. .

    Bunun dışında hic bir oyunda darbogaz yaşamadım. Amd x4 960t o.c 4.0 ile 680gtx te bile yaşamadım.


    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=69441707&p=7


    Bf4te inşallah sıkıntı kalmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • http://instagram.com/p/YkgXvxoScZ/

    asıl olay şimdi başlıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: itachi237

    http://instagram.com/p/YkgXvxoScZ/

    asıl olay şimdi başlıyor

    İyi DH özüne dönmeye başladı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 26 Nisan 2013; 18:05:29 >




  • Sistemimde Q9500@3.8ghz ve 5850 oc siz var. Allah ne verdiyse bütün ayarları açmama rağmen crysis 3 dışında şimdiye kadar hiç bir oyunda kasma belirtisi görmedim bile. Zaten 5850'nin boynunu bükecek bir oyunda crysis 3 ile daha yeni anasının karnından doğdu.

    Son zamanlarda benimde dikkatimi çekti bu cpu limitleri, özellikle son çıkan oyunlar far cry 3, hitman absolution ve crysis 3'te 30-35'li fpsleri görünce kendi çapımda deneyler yaptım ve gördüm ki cpu limitlerine takılıyorum.

    Oyun cpu'yu ne için kullanır? cevabını çoğumuz biliyoruz. Q9500'ün üzerinden gelemeyeceği bir işlem yaptıkları yok. Bir arkadaş programcılara laf atmış, merak etmesin o programcılar öyle kodu yazmak için üzerine para alıyor.. Kötü programcı bile oc li bir Q9500'ü limitlemeyi başaramaz.

    Senin-benim işlemcim değişecek diye optimize özürlü! kod yazma konusunda üniversiteler yakında eğitim verecek neredeyse




  • Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar

    Konu başlığını özetleyen resim.

     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar


    Bu resmi koymak daha önce aklıma niye gelmedi!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 1 Mayıs 2013; 1:37:47 >
  • Yaayyy, reklam PR'a kurban giden biri daha. Bu tarz şeyler konuları tamamen işe yaramaz hale getiriyor.
  • Güçlendikçe güçlenen gpular, buna ayak uyduramayan bellekler.
  • GPUlar ucuyor, bir CPU cikip durdursun :))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit

    Güçlendikçe güçlenen gpular, buna ayak uyduramayan bellekler.

    bellek derken? vram herhalde?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    Yaayyy, reklam PR'a kurban giden biri daha. Bu tarz şeyler konuları tamamen işe yaramaz hale getiriyor.



    Konuya ustalar bekleniyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 1 Mayıs 2013; 6:04:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    quote:

    Orijinalden alıntı: FRAPS

    Böyle şeylerle neden uğraşıyorsunuz , hem paranıza yazık hemde vaktinize yazık. Gidin ps4 alın , sony son 5 yıldır bu konsol üzerinde çalışıyor.
    Adamlar en iyi donanımı en ideal parçalarla birleştirmişler.

    Pc de oyun oynamak aptallıkmış ben bunu anladım.1998 den beri pc oyuncusuyum ama artık bu tarz şeyler beni bıktırdı.Tarihte ki ilk çıkan 3d pc oyunlarını çıktığı zaman oynamışımdır.
    Elimdem geçmeyen cpu ve gpu kalmadı.Ama oyun oynanmak isteniyorsa , tek tercihin konsol olduğuna kanaat getirdim.Pc sadece kötü bir alternatiftir.

    Valla bağzen kızıp, sinirlenip te düşünmüyor da değilim hani ama öfkeyle kalkıp zarar la oturmamak lazım.

    PC nin tadını almış biri olarak konsol beni kesmez İlerki zamanlar neyi değiştirir bilinmez ama şimdi bu düşüncedeyim.

    Hele birde oyun olarak, 3xSurround Portrait 3240x1920 setupta aldığım hazzı daha birşeyde almadım. 4K monitörler çıkıpta ucuzlayana kadar böyle devam
    />


    />


    Sistem Özelikleri
    GPU: GTX 690, CPU: 2500K - 4.9 GHz with Noctua NH-D14 air cooling, MB: MSI P67A-G45, RAM: 16 GB 1600 MHz Gskill, DISPLAY: 3x 120Hz Portrait Perfect Motion Clarity 2D Lightboost Surround (Asus VG248QE's)

    F1 2012 @ 3344x1920 Resolution / All graphical settings maxed including 16X AA. - Need for Speed Most Wanted @ 3240x1920 Resolution / Riva Tuner 60FPS set edildi

    -


    konsol da güzel de hocam bir defa pc'deki o klavye mouse tadını vermiyor ama zamanla alışılırsa belki az çok yerini tutabilir ama şahsen ben kalvye fare ikilisinin yerini tutmayacağı kanaatindeyim+konsol grafikleri berbat hocam,eee tabi 10 yıllık donanımla da bu kadar olur anca ama ps4 gelince grafikler büyük ölçüde iyileşecek gibi hatta donanımı baya iyi gibime geldi şu anda pc'de bile olmayan donanımlar var ps4'te ama tabi bundan 10 yıl sonra onun da akıbeti aynı olacak ps3 gibi fakat 10 yıl sonra şimdiki ps3'ün düştüğü durumdan daha iyi bir durumda ve grafik seviyesinde olacak gibime geliyor donanımı açısından.Ama tabi PC oyunculuğunun tadını bir defa alan bir daha bırakamaz o grafikleri,rahatlığı.kesmez yani.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    Yaayyy, reklam PR'a kurban giden biri daha. Bu tarz şeyler konuları tamamen işe yaramaz hale getiriyor.



    Konuya ustalar bekleniyor

    Güzel arkadaşım Nvidia'dan rica et, Dx'in yapması gereken şeylerin tamamını GPU / ekran kartı yapsın, bunu yapabilecek bi teknoloji varsa, yada AMD'den rica et onların arası daha iyi. Elma ile armut suyu üretim tesisisinin arasındaki vitamin karşılaştırması saçma geliyorsa sana CPU ile GPU'nun içindeki birimlere göre fiziksel işlem kapasitelereine bakıp(teorik veya ulaşılabilir diye yazmadım dikkat edilirse), aha bak dibine kibrit suyu daha düzgün CPU yapsalardı keşkeye getiriyorsun lafı. Bunun dalgaya gırgıra alınacak bi tarafı yok,ya reklamın PR'ın kurbanı olmayın yada gırgır içn olan şeyleri ciddi amaçla açtığın konu içine serpiştirip durmayın. CPU ile GPU'yu Nvidia reklamı gibi karşılaştıramayacağını biliyorsundur heralde. Bende sana bi Sandy Bridge işlemcisi Titan'ın 1/2'si hızında çalışan 667mhz frekansındaki Ram'a çıkmak için en çok 150 cycle harcarken Titan 1500mhz Ram'a çıkmak için 200 cycle harcıyor. Bak Titan ne kadar ezik, 2 küsür kat daha hızlı ram'a daha yavaş çıkıyo. Oldu mu bu şimdi?

    frostbite motoru DOF için Seperable Bokeh DOF diye bi yöntem kullanıyor. Otur onu araştır frostbite'daki implementasonu mu buna yol açıyor, bunu GPU'ya mı hesaplatıyorlar, GPU bunu hesaplarken occupancy limitation gibi kod ve veri yüzünden daha az mı birim meşgul ediliyor, yoksa DOF ile sahne birbirine bağlı olduğundan doğru düzgün görülmeyecek uzak mesafeler için DOF aşırı bağımlılıklar oluşturup sahnenin renderını geciktirip o yüzden mi düşük fps alınıyor gibi şeyleri araştır. Öle kafadan sallama gpu işlemciden bilmem kaç kat güçlü bak ondan böyleyiz diye uydurup geçmek olmaz ikisinin de birbirine çok ciddi üstünlük sağlayacağı yerler var, ama ikisi de birbiri ile alakasız yapılar.

    Kalkıp ben AMD GCN'de inline assembler ile asm kod yazmaya kaltığın zman göreceksin ki , gcn'e kod yazmak sanki 2048 bit SIMD registerı olan x86 kullanmak gibi bişey derim. Bunun doğruluk payı var ama geri kalan kısmı eksik.

    Belki 40 tane nedeni olan şey için kalkıp CPU dandik o yüzden diyorsun hala.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit

    Güçlendikçe güçlenen gpular, buna ayak uyduramayan bellekler.

    bellek derken? vram herhalde?

    Tabiki. XDRam çıktığında cpuların işi iyice zorlaşacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    Yaayyy, reklam PR'a kurban giden biri daha. Bu tarz şeyler konuları tamamen işe yaramaz hale getiriyor.



    Konuya ustalar bekleniyor

    Güzel arkadaşım Nvidia'dan rica et, Dx'in yapması gereken şeylerin tamamını GPU / ekran kartı yapsın, bunu yapabilecek bi teknoloji varsa, yada AMD'den rica et onların arası daha iyi. Elma ile armut suyu üretim tesisisinin arasındaki vitamin karşılaştırması saçma geliyorsa sana CPU ile GPU'nun içindeki birimlere göre fiziksel işlem kapasitelereine bakıp(teorik veya ulaşılabilir diye yazmadım dikkat edilirse), aha bak dibine kibrit suyu daha düzgün CPU yapsalardı keşkeye getiriyorsun lafı. Bunun dalgaya gırgıra alınacak bi tarafı yok,ya reklamın PR'ın kurbanı olmayın yada gırgır içn olan şeyleri ciddi amaçla açtığın konu içine serpiştirip durmayın. CPU ile GPU'yu Nvidia reklamı gibi karşılaştıramayacağını biliyorsundur heralde. Bende sana bi Sandy Bridge işlemcisi Titan'ın 1/2'si hızında çalışan 667mhz frekansındaki Ram'a çıkmak için en çok 150 cycle harcarken Titan 1500mhz Ram'a çıkmak için 200 cycle harcıyor. Bak Titan ne kadar ezik, 2 küsür kat daha hızlı ram'a daha yavaş çıkıyo. Oldu mu bu şimdi?

    frostbite motoru DOF için Seperable Bokeh DOF diye bi yöntem kullanıyor. Otur onu araştır frostbite'daki implementasonu mu buna yol açıyor, bunu GPU'ya mı hesaplatıyorlar, GPU bunu hesaplarken occupancy limitation gibi kod ve veri yüzünden daha az mı birim meşgul ediliyor, yoksa DOF ile sahne birbirine bağlı olduğundan doğru düzgün görülmeyecek uzak mesafeler için DOF aşırı bağımlılıklar oluşturup sahnenin renderını geciktirip o yüzden mi düşük fps alınıyor gibi şeyleri araştır. Öle kafadan sallama gpu işlemciden bilmem kaç kat güçlü bak ondan böyleyiz diye uydurup geçmek olmaz ikisinin de birbirine çok ciddi üstünlük sağlayacağı yerler var, ama ikisi de birbiri ile alakasız yapılar.

    Kalkıp ben AMD GCN'de inline assembler ile asm kod yazmaya kaltığın zman göreceksin ki , gcn'e kod yazmak sanki 2048 bit SIMD registerı olan x86 kullanmak gibi bişey derim. Bunun doğruluk payı var ama geri kalan kısmı eksik.

    Belki 40 tane nedeni olan şey için kalkıp CPU dandik o yüzden diyorsun hala.

    Alıntıları Göster


    Ah be ustam! Yanlış anladınız öyle bir niyetim yoktu!

    "reklamın PR'ın kurbanı olmayın" dediğiniz kısmı, ben "geç saatte bu yazdığına cevap yazacak kimseyi bulamazsın" diye anladım. O sebeple "" diye yazdım. Estağfirullah! Dalgaya gırgıra bir şey aldığımda yok Aksine, sizin gibi bilgili kişilerin bu konu başlığında ki fikirleri, bilgilerini paylaşmalarını istiyorum. Tabi mümkün olduğunca! o sebepten yine "Konuya ustalar bekleniyor" diye yazdım.

    İnan olsun! o resmi paylaşmakta aklımın ucundan en ufak bir nvidia reklamı taşısın diye bir düşüncem olmamıştır. GK110 gpu sunu araştırırken, cpu-gpu arasındaki uçuruma dikkatçeken bir resim olduğu için paylaştım. Hatta daha önce niye resmi paylaşmadım diye yakındım. Ama yine yaftalanmaktan kurtulamadığımı görünce üzüldüm açıkçası. Aynştayn ın dediği gibi, insanların ön yargısını yıkmak atomu parçalamaktan daha zor!

    Üstat, karşılıklı konuşurken bile yanlış anlamalar olabiliyorken, forumda yazışarak bu yanlış anlamların daha fazla olması çok doğal. Umarım bu satırları yazarken kendimi iyi ifade edebilmişimdir, yine akım derken kaka dememişimdir.



    quote:

    CPU ile GPU'yu Nvidia reklamı gibi karşılaştıramayacağını biliyorsundur heralde. Bende sana bi Sandy Bridge işlemcisi Titan'ın 1/2'si hızında çalışan 667mhz frekansındaki Ram'a çıkmak için en çok 150 cycle harcarken Titan 1500mhz Ram'a çıkmak için 200 cycle harcıyor. Bak Titan ne kadar ezik, 2 küsür kat daha hızlı ram'a daha yavaş çıkıyo. Oldu mu bu şimdi?


    Oldu tabi! Üstat bilgi bilgidir benim için. Yukarıda yazdıklarını cycle/çevrim ler filan kendimi zorlayarak anlamaya çalışıyorum inan. Bu tür bilgileri ağzınızdan dökülen ekmek kırıntılarına benzetiyorum. Bu kırınrılarla karın doyurmaya çalışıyorum. "CPU ile GPU'yu Nvidia reklamı gibi karşılaştıramayacağını biliyorsundur heralde" demişsiniz. Bilmiyorum! bilişimci olmadığım için bilmediğim o kadar çok şey var.

    quote:

    Frostbite motoru DOF için Seperable Bokeh DOF diye bi yöntem kullanıyor. Otur onu araştır frostbite'daki implementasonu mu buna yol açıyor, bunu GPU'ya mı hesaplatıyorlar, GPU bunu hesaplarken occupancy limitation gibi kod ve veri yüzünden daha az mı birim meşgul ediliyor, yoksa DOF ile sahne birbirine bağlı olduğundan doğru düzgün görülmeyecek uzak mesafeler için DOF aşırı bağımlılıklar oluşturup sahnenin renderını geciktirip o yüzden mi düşük fps alınıyor gibi şeyleri araştır. Öle kafadan sallama gpu işlemciden bilmem kaç kat güçlü bak ondan böyleyiz diye uydurup geçmek olmaz ikisinin de birbirine çok ciddi üstünlük sağlayacağı yerler var, ama ikisi de birbiri ile alakasız yapılar.


    Bu dediklerinizi Google amcadan araştırayım bakayım ne bulabileceğim

    quote:

    Kalkıp ben AMD GCN'de inline assembler ile asm kod yazmaya kaltığın zaman göreceksin ki , gcn'e kod yazmak sanki 2048 bit SIMD registerı olan x86 kullanmak gibi bişey derim. Bunun doğruluk payı var ama geri kalan kısmı eksik.


    Üstat bu yazdıklarınız benim için çok teknik şeyler. Ancak seviyenizdeki arkadalar bunlardan bir şey anlar. Şimdi kalkıp bana "Bundan da anlamıyorsan
    konuşacak birşeyimiz yok" derseniz o nu da anlayışla karşılarım.

    quote:

    Belki 40 tane nedeni olan şey için kalkıp CPU dandik o yüzden diyorsun hala.


    Cahilliğime verin kişisel tecrübem olarak CPU nun 4.2-4.6-5.0-5.4Ghz hızlara çıkardıkça oyunlarda FPS yi yukarıya taşıdığını gördüm sadece BF3 te değil. O zaman 3-way SLI 670 kullanarak gördüğüm bu olay şimdi güçlenen tek GPU Titan la benzer sonuçlar doğuruyor. Bunları deneyimlediğim için CPU nun GPU gelişimine ayak uyduramadığını düşünüyorum en basitinden.

    Hangi yılda geçtik bu çok çekirdekli işlemcilere hatırlamıyorum ama siz bileceksiniz. O zamandan beri CPU ların MHz artışları nerdeyse yerinde sayıyor. hani meşhur bir "Moore yasası" vardı her bilmem kaç yılda "2 yıl mıydı?" CPU transistör sayısı/hızları ikiye katlanıyor diye.. Çok çekirdekli cpu lar çıktı çıkalı yalan oldu. En basitinden bunu görüyorum dışarıdan bir son kullanıcı olarak. Konu başlığında CPU yu hedef tahtasına bunun için koyuyorum ben

    Belki size göre kör-cahil Bunun yanısıra 40 tane neden varsa onları da bilmek isterim elbet ama çok teknik olacaksa yazmayın anlamam çünkü. Zahmet edipte anlayacak dilde yazarsanız ne ala.. Yok uğraşamam derseniz saygı duyarım@Rubisco



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 1 Mayıs 2013; 15:19:45 >




  • tmm bütün gece uyumadım kusura bakma o yüzden bi sürü şeyin bilinmesi gerekiyormuş gibi bi hava yaratıyorsam. Sen en azından peşinden gidiyorsun. Pc de en büyük sorunlardan biri Dx'in kendisi.

    Konsolda , her tür iş render işlemini gecikme olmadan olduğu gibi GPU'ya aktarabilirsin, GPU'da işletebilirsin, çizmen gereken şeylerin hepsini tek tek işleyebilirsin. Arada bi tür darboğaz yaratan engel yoktur, sistemi şişirecek yazılım katmanı yoktur. Bu yüzden komutları yapılacak işlemleri paketleyip o şekilde işle demene gerek olmaz
     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar

    PC'de ise, yazılım katmanında geçmen gereken çok şey. Microsoft bunu kolay hale getirmiyor. İşlemci hepsini yapmak uğraşmak zorunda kalıyor bütün işlemlerin. 1 küp çizdirmek için yapılan her işlemin Dx altsistemi >> driver >> gpu işlemlerinin sonucunda 1 ms gecikmeye maruz kaldığını varsay. Sahnede işlenilecek çok nesne çok komut olunca bu komutları tek tek çalıştırmak istersen her biri için 1ms + 1 ms + 1 ms .... şeklinde artan gecikmelere maruz kalacaksın. sahnede 200 tane işlemin yapılması gerekiyorsa 200ms gecikme oluşacak mesela. Çünkü çizme işlemleri Dx saolsun ucuza patlamıyor. 1ms gecikme süresine sahipsin her "komut işle " emri için. bu yüzden yapabileceğin şey ne? Aynı sahnede işlenecek şeyleri paketliyorsun, ve render sistemine bu paketi işle diyorsun. Ama bunların hepsi seri / concurrent biçimde oluyor. CPU kendi içinde oyun ile ilgli şeyleri simulasyonları hesaplamaları paralal yapıyor. Ama Dx render altyapısına bunların iletimi işlenmesi gpu'da çalıştılmak için yollanması seri / concurent biçimde oluyor. Bu yüzden tek tek bütün komutları yollayamıyoruz, bu yüzden paketlenip tek bi seferde işle diyoruz. Paketlerin işlenmesini GPU hızlı yapıyor, ama paketler seri biçimde iletiliyorlar.

     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar

    Daha geniş şekilde bakarsak
     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar

    Dx11 ile beraber Multi-threaded rendering diye bişey geldi. Bunun amacı, bu yukarda bahsettiğim, tek kanaldan ilerleyen render altyapısında işlerin paralel hale getirilmesini sağlamak. Her seferinde 1 paket yollamak, granuliteyi azaltıyor. Eğer bi nedenle daha küçük parçaların yollanması gerekirse de performans düşüyor. Çünkü elimizde 1 tek işleme altyapısı var. Dx11 MT (multi-threading, multi-threaded renderin) ile yapılmak istenilen şey, birden çok kanalda bu işleri yapmaya çalışmak.
     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar

    Bu Dx11 MT'nin oyunlar tarafından kullanılması gerekiyor, CPU'da paralel kodun kullanılması gibi. Ama nasıl CPU'da paralel kod yazmak için işletim sisteminin de buna uygun olması gerekiyor, GPU Multi-threading için de işletim sistemi + Driver altyapısının buna uygun olması lazım. Civilization 5 bildiğim kadar dx11 MT kullanıyor. Başka oyunlar da var sanırım ama bi işe yaradığı yok. Nvidia'nın driverları dx11 MT'ye destek verirken AMD çok uzun süre destek vermedi. Destek vermeye başladıktan sonra da nedense olması gerektiği gibi çalışmadı. 6950'de test edip kesin işe yaramadığını gördük mesela.

    O zman Dx'in getirdiği yük, yukardaki yazıların anafikri olan tek tek komut işlenmesi ile ilgili ve bu gecikmeye yol açıyor diye özetlenemez. dx11 MT desteği Doğru düzgün oyunlara eklenemiyor demekki, illaki bi sorun oluyor, özellikle de AMD tarafında. Nvidia için de güllük gülistanlık değil. Dx11 MT gerçekten işe yarıyo faln anca ilerde diyebilecez zannedersem. Çünkü bu dx11 multi-threading ile DX'in taşıdığı yükler gecikmeler tamamen bertaraf edilmiyor.

    Dx11 Multi-threading GPU'ya yollanacak işleneck komutların faln paralel çalıştırılması ile alakalı. CPU ile ilgili değil


    Bf3'de oyunun kendisi de dandik olabilir, DOF emin olmamakla birlikte 5 pass istiyor ve işlem gücü gerektiriyor. Bunun anlamı, sahnede belli bi nesneye DOF eklemek için o nesneyi oluşturan parçalar 5 kere üstünden geçilip değişik şeyler hesaplanmak zorunda. Eğer bu hesaplamlar sırsaında ağımlılıklar oluşuyorsa ve geliştrici bunu GPU compute ile implemente etmiş ise, bu oluşan bağımlılık Nvidia'da nedense pahalıya patlıyor. AMD'de GPU kullanımını daha yüksek olması ile ilgili başka bişey var sonra yazacam. Bu DOF olayı aynı zmanda CPU da işlenecek şekilde de implemente edilebiliyor, ama o zmanda CPU'nun gücünü gereksiz yere hiç iş yapamayacak hale getirebiliyor. Bi de CPU+GPU beraber çalışacak şekilde implemente edilebiliyor. O zmanda kodun seri (concurrent / birbiri ardına çalışması zorunlu, paralel olamayan) kısımları yüzünden cpu ve GPU boşa beklemek zorunda kalıyor. Ama GPU'nun bazı yüklerini azaltıp hızlandırabiliyor da. Hepsi kodun ve yapılacak işin nasıl impelmente edildiğine bağlı. Intel'in bununla ilgili tanıtımı / açıklaması var aşağıda :

    http://www.slideshare.net/egorodet/cpu-is-in-focus-again-implementing-dof-on-cpu

    Bağımlılıklar faln dediğim, Seperable bokeh ile ilgili döküman vs. bakarsak, zaten bunun hexagon / altına olarak ele alıp bunu 3 parçaya bölme ve bunları işleme esasına dayandığını görecez. Parçaya ayırma kısmı, bütün işlemler gerçekleştirkten sonra birleştirme kısmı vs. gibi adımları hepsi bir önceki adıma bağlı olma , bağımlılık oluşturablir.


    AMD'de GPU kullanımının yüksek seyretmesinde, sahnenin hazır olur olmaz o frame olayları vardıya hani fcat faln, onların hiçbirine dikkat etmeden direk işlenmesi, framelerin belli bi miktar geciktrilmesi veya düzenlenmesi için ek gecikme faln eklenmeden direk render edilmesi de etken. Nvidia ister fermi ister kepler olsun, bu frame zmanların düzgün üretmek için ilave işlemler yapıyor zannedersem ve, bu dolaylı olarak gpu'da çalıştırılan kodların donanımın tamamını meşgul etmeme gibi şeylere yol açıyor anladığım kadarıyla (Dx altyapısının işlemciyi şişirmesi vs. gibi şeylerin yanında, ilave olarak).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit

    Tabiki. XDRam çıktığında cpuların işi iyice zorlaşacak.

    xdr PC ye asla gelmez, gelmeyecek de. Rambus'un millete attığı kazıklardan sonra kimse bi daha Rambusun yüzüne bakmadı bakmıyor bakmayacak da. AMD 7xxx kartlarda xdr kullanacaktı güya dimi kaç yılın haberi bu. sonra noldu? baktılar yağlı kazıya oturacaklar resmen aman yol varken dönelim dediler. Rambus'a kim bulaşmışsa bu zmana kadar mutlaka başına bi bela açılmıştır.

    Standart olan kural şu : üretimiz zor, lisans ve yükümlülüğü olan, üstüne pahlı olabilecek bi teknolojiyi olağanüstü bi avantajı olmadan kimse kabul etmez.

    Bu yüzden Jedec flan dururken, üretimi kolay maliyeti düşük ramlar varken kimse özel lisans / anlaşma gerektiren proprietary teknolojiye yatırım yapmaz. Intel 10 küsür sene önce RDRAM ile başladı bu işe , bi güzel azının payını aldı. Sony ps3 de kullandı, bi güzel zarar ederek o da azının payını aldı.

    Rambusun kendisi sadece tasarım yapar. Gider bunu biyerde ürettirtir faln. Öyle diğer ram üreticileri ile rekabet edebilecek bi yapısı yok, çnkü tesisi yok. Doğal olarak da lisans / anlaşma ücreti, üretim miktarı düşük olduğundan maliyet vs. hepsi satın alan tarafın üstüne yüklenir. Yıllarca böyle oldu. Firmaya götürüsü getirisinden daha fazla oldu hep.

    Bu yüzden Rambus, ucuz, lisans yükümlülük olarak milleti boğmayacak, fiyat olarak da yüksek performansı kabul ettirecek kadar rekabetçi ürün çıkartırsa belki göz kırpan olur. Yoksa kimsenin RAmbusa bakacak şeysi yok bu zmanda.




  • Yok üstat sen kusura bakma. Bu işlerin içersinde olmadığımız halde sorular sorup duruyoruz.

    CPU dan çok sen DX apisi üzerinde duruyorsun. Bu konuyla alakası yok ama birşey demek istiyorum. Cep telefonlarında microsoft un mobile 6,5 vs nasıl atıl/ağır kaldığını hepimiz biliyoruz. İyiki android diye bir işletim sistemi mobile kazandırıldı da MS işkencesinden kurtulduk. (android linux tabanlı değil mi). PC platformunun da artık bu MS hegomonyasına son verecek böyle android gibi atılımlara girişimlere ihtiyacı olduğunu düşünmekteyim. Açık kaynak kodlu yazılımlarala android yazılım patlaması yaşıyor. Diğer taraftan MS win8 gibi bir işletim sistemi çıkarıyor fakan başlat çubuğu gibi çok elzem olan yazılımı kaldırıyor, insanlara zoraki olarak tabletler için olduğu çok belli olan arayüzü dayatıyor... Neyse sadede geleyim Diyeceğim o ki bu zihniyetteki MS ile DX konusunda bir gelişme beklemek artık YAŞ..

    Üstat şunu savunuyorum. Grafik kartları bana SLI la falan 120-160-200FPS vermesin. Adam gibi sabit 60FPS akıcı oyun göstersin yeter. Şu aşağıdaki akıcılıkta ki video gibi mesela. Bu video daki akıcılık ta sizce oyun oynanabilir mi? Düşüncenizi merek ediyorum

    60FPS lik örnek video : http://rapid*.com/files/1942988206/BF372060FPS.mp4 "*" yerine "share" yazın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 1 Mayıs 2013; 18:26:20 >




  • DOF ile ilgili bilgi ararken aşağıdaki videoya denk geldim. "Mandelbox" bu şekilde aratılırsa bir çok video var hepside birbirinden güzel FRACTAL geometri sanırım.

    İYİ SEYİRLER!




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.