Şimdi Ara

Grand C4 Picasso (2007-2013) İlk sürüş izlenimi.. (526. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10.687
Cevap
119
Favori
822.956
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 524525526527528
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • san_jose kullanıcısına yanıt
    Şehir içi çok kullanmayan (haftasonları) birisi olarak yakıt tüketimini sıfırlamam zaten sistem anca 9999km ye kadar ortalama alabiliyor sonrasında ortalamaya dahil etmiyor. Her neyse şehir içi dışı yakıt tüketimim ortalama 6.6lt ve 6.8lt gördüm onun haricinde bir değer görmedim. benim aracımda 2008 model hdi versiyonu ama şunu belirteyim sonuçta e-hdi motor hdi ye göre daha tasarruflu olacaktır hem yeni motor hemde hem hp hem de tork konusunda geliştirilmiş hali.ben mesela şu sıralar araçlara bakıyorum alabileceğim tek araba yine picasso gibi duruyor (tabiki almak istediğim suv ler var ama onlar daha da pahalı) bluehdi versiyonu haricinde almam. yani bir daha göz göre göre yada zorunluluk haricinde otomatikleştirilmiş şanzumanı bir daha almam.
  • Yakıt değerleri birebir aynı benimkiyle..
    5 - 5,5
    6 - 6,5
    7, 5 - 8



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aydnlgn -- 7 Eylül 2019; 13:40:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dubiyayang D kullanıcısına yanıt
    Otomatik vites.nasil kullanışlı mi .. önerir mısınız c4 picasso?sedan araba almaktansa bu modeller.cok guzel ve kullanışlı sanki .

    Iyi pazarlar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baybora

    Herkese merhaba,

    2007 model Citroen C4 Picasso SX 5 kişilik bir araç alarak bende aranıza katılmış bulunmaktayim...

    Aracı bayram öncesi satın aldım daha önce hep bakar, sonra vazgeçer sedan tip araç alırdım...

    Kısa süreli izlenimlerimden bahsetmek istiyorum.

    Öncelikle aracın koltuklarındaki konfor gerçekten muhteşem. Tamamen uzun yola göre tasarlanmış, uzun süre içinde kalmaktan keyif alınacak bir araç.. iç hacim genişliği, yola göre yüksek konumu, ön camın sağladığı ferahlık ve sürgülü guneşlikler harika. Arka koltukların hareketli oluşu ve yatışı, hep hayalini kurduğum arka kısımda yatak koyup uyuyarak seyahat etme şansını verecek..

    Bu araçtan sonra sanırım yine Picasso, yada benzeri aile araçlarıyla yola devam edeceğim, tabiki oluşacak masraflar ve arızalar geleceği şekillendirecek.

    Şuanda araçta bekleyen birkaç önemli tamir konusu var.

    Uzun farlar sürekli yanıyor, bu yüzden devre dışı bırakılmış, selektör yapamıyorum. Oto elektrikciler sigorta tablasindan olduğunu söyledi, hatta bir usta çekiçle hafifçe sigorta tablasına vurunca uzun farlar söndü. Değişiminin gerektiğini söyledi, bulabildiğim tabla da Fransa'dan siparişle 1 ayda gelecek. Tamirini yapabileceğini söyleyen Oto Anka var, ancak aracı bir gunlugune bırakmam gerek, bunada vakit ayıramadim. Ankara'da bu konuda onerebileceginiz yer varsa çok sevinirim...

    Bir diğer problem de sol B sütununda yer alan havalandırma ızgarası sürekli çalışıyor. Kontağı kapattigimda kısa süreliğine kapanıyor, sonra tekrar çalışıyor, bir(kaç) dakika sonra kapanıyor. Ama kapıyı açtığımda tekrar çalışıp yine birkac dakika sonra kapanıyor. Arkadaki kumanda panelinden de kapanmıyor. Araç sürerken ensemde sürekli çalışan bir havalandırma var:) Bu bir özellik mi, arıza mı anlamadim belki sigorta paneli değişiminde düzelecektir, bilemiyorum, bilen varsa yardımcı olursa çok sevinirim...

    Tüm Picasso kullanıcılarına keyifli, güvenli sürüşler dilerim...
    Araştırırken bir dost sağolsun BSM L10 kodlu bir sigorta tablası gönderdi, müsait bir ara götürür taktiririm dedim. Bahsettiğim sorunlara iki tane daha eklendi,
    Sabah yokuş yukarı bırakınca uzun süre marş almadı.
    Araba su eksiltmeye başladı.

    Artık aldım bu sabah sanayinin yolunu tuttum. Önce Şaşmaz da Oto Anka da sigorta tablasini taktırdım, ancak uymadı, silecekler calismadi. Sagolsunlar çok ilgilendiler.

    Ordan çıktım Dost önerisiyle Turan ustaya götürdüm, bugün başladılar sökmeye, suyun geldiği yer dipte bir noktada baya sökülecek, pazartesiye kadar sanayide kalacak araç.

    Umarım cozum olur zira aracın muayenesi de yaklaştı selektör yapamazsa ağır kusur sayıldığından muayeneden geçmeyecek.
    Bende durum böyle...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aracı alır almaz el freni butonunu kırmıştım. Kırılan parçaları topladım. Servise sordum, sadece parça fiyatına 483tl dediler. Sonra sanayide parçaları yapıştırttım. Bir ay oldu çok şükür sorun yok. Sadece ilk gün çalışmasına rağmen arıza uyarısı verdi. Sildik bir daha uyarı da vermedi.
    Bir de depoluttion sistem faulty uyarısı vermişti aldığımda. Önce kendiliğinden geçti, tekrar geldi geçmeyince sanayiye götürüp sordum. Kaputu açıp bir iki bağlantıyı sök tak yapıp kontrol ettiler. Bir kaç gün sonra tekrar arıza uyarısı geldi. Tekrar aynı ustaya gittim. Bu defa olası tüm bağlantıları tek tek söküp kontrol ettiler. Muhtemelen tekrarlayacağını ve tekrarlarsa hava akışı ölçen cihazdan kaynaklanacağını, onun da parça fiyatının 800 civarı olduğunu söylediler. bir ay kadar oldu sorun yok çok şükür. Sadece, bu sorun hız sabitleme esnasında olmuştu. Tesadüf mü bilmiyorum ama artık şehir içinde hız sabitleme kullanmıyorum. 70-90 arası hızlarda sürekli vites değiştirmek zorunda kalıp arıza veriyor gibi geldi bana.
    Yazarken kolay da başına gelince can sıkıyor. Katkısı olur umarım..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydnlgn

    Aracı alır almaz el freni butonunu kırmıştım. Kırılan parçaları topladım. Servise sordum, sadece parça fiyatına 483tl dediler. Sonra sanayide parçaları yapıştırttım. Bir ay oldu çok şükür sorun yok. Sadece ilk gün çalışmasına rağmen arıza uyarısı verdi. Sildik bir daha uyarı da vermedi.
    Bir de depoluttion sistem faulty uyarısı vermişti aldığımda. Önce kendiliğinden geçti, tekrar geldi geçmeyince sanayiye götürüp sordum. Kaputu açıp bir iki bağlantıyı sök tak yapıp kontrol ettiler. Bir kaç gün sonra tekrar arıza uyarısı geldi. Tekrar aynı ustaya gittim. Bu defa olası tüm bağlantıları tek tek söküp kontrol ettiler. Muhtemelen tekrarlayacağını ve tekrarlarsa hava akışı ölçen cihazdan kaynaklanacağını, onun da parça fiyatının 800 civarı olduğunu söylediler. bir ay kadar oldu sorun yok çok şükür. Sadece, bu sorun hız sabitleme esnasında olmuştu. Tesadüf mü bilmiyorum ama artık şehir içinde hız sabitleme kullanmıyorum. 70-90 arası hızlarda sürekli vites değiştirmek zorunda kalıp arıza veriyor gibi geldi bana.
    Yazarken kolay da başına gelince can sıkıyor. Katkısı olur umarım..
    Merhaba,

    Araçlarımızda Dizel Partikül Filtresi mevcut. (DPF)

    DPF egsoz gazlarındaki kurumları toplar ve belli aralıklarla bu kurumların yakılması gerekir.
    Her markada bu dufak tefek değişiklik gösterir. İnternette DPF hatası alındığında her önüne gelen, otobana çık 3000 devirde kullan der.
    7-8 yıldır bu aracı kullanan biri olarak benim söyleyeceklerim şunlar:

    HDI motorlarda DPF temizliği yapılması için 70km hızdan yüksek seyretmek yeterlidir. Yüksek devire gerek yoktur.
    İşlem başladığında veya sürerken uyarı vermemektedir.
    Depoya her mazot alındığında bir miktar DPF sıvısı depoya atılır, böylece temizlik yapılırken istenilen sıcaklığa yükseltilir.
    Araç DPF temizliği yaparken motora gerekirse yük bindirmek için cam rezistanslarını bile gizli olarak aktif hale getirebilir.

    Ben 7 yıldır depoyu hep fulleyerek kullandım. Şimdiye dek alınan mazottan kaynaklanan 2-3 uyarı dışında hiç sorun yaşamadım diyebilirim.

    Peki Anti - Pollution uyarısı neden verir?

    1.Mazot alır almaz verdiyse, yakıt kalitesi iyi olmayabilir.
    2.Her 350km de bir rejerasyon işlemi yapılması iyi oluyormş, benim arabayı bilgisayara bağladıklarında genelde 300km de bir başarılı yapıldığını gördük. Ama sürekli kısa mesafe ve dur kalk trafikte kullanılırsa bu uyarıyı almanız olası. Her depoda 1-2 kere 100km hızla sabit 20-30dk lık yolculuk yapabilirseniz tertemiz olur merak etmeyin.
    3. DPF sıvısı azalmış olabilir diyeceğim ama o zaman farklı bir uyarı veriyor.

    Bunun dışında sakın sanayidekilere elletmeyin. Kesinlikle araca hakim sabit bir özel servise gidin.

    Hız sabitlemede istediği kadar vites değiştirsin, bunun aldığınız uyarı ile ilgisi yok. ancak şunu unutmayın. Picassoda merkezi bir işlemci var. Araçtaki her paramtre bu işlemciden geçiyor. Bazı arıza kodları alınınca da araç kendini korumaya alabiliyor.

    Örneğin akü voltajı çok düşmüşse, hız sabitleme, elektronik el freni ve diğer tüm yardımcı ekipmanlar devreden çıkabiliyor. Bunu da ekranda gerbox faulty veya farklı bir isimle verebiliyor.

    Benim EGR arızası olmuştu, EGR ile alakası olmayan ve merkezi işlemciyi kullanan tüm yardımcı ekipmanlar devre dışı kalmıştı mesela.

    Daha ciddi durumlarda motor koruma devreye girer ve motor devri 3000'i geçmez. Biraz bekleyince bu önlemler kalksa bile arıza kodu işlemciye gider gitmez, koruma modu yeniden devreye girer. Arıza kodunun silinmesi ile bu problemnleri çözmeye çalışanları gördü bu gözler, o nedenle belirtiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi synthesizer -- 26 Eylül 2019; 0:23:8 >




  • Paylaşım için teşekkürler.
    Dediğiniz gibi benim araçtaki depoluttion sistem faulty arızasına bilgisayarla baktıklarında hep basınç arızası var dediler. Dpf değil turbo basıncı araştırıldı hep. Bağlantılar elden geçti ve şimdilik sorun yok..
    Bu arada direksiyon sola dönerken soğuk havada tın diye bir ses geldi bir kaç defa. Gün içinde geçti. Bununla beraber sol ön lastikte sanırım bilye bozuk, vov-vov diye ses yapıyor ve lastikler diş olarak iyi olmakla beraber 2011 model. Ustaya sordum, direksiyondaki ses birçok şeyden olabilir. Kışlıkları tak ses kesilmezse o zaman bakarız dedi. Bir iki hafta içinde lastikleri değiştirip bakacağım artık..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://m.n11.com/citroen-c4-picasso-karbon-kaplama-2006-19-parca-P367527988?Renk=Alüminyum&gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQjwuNbsBRC-ARIsAAzITufvIZJISr6kteomQHp8idU3WNy5L6GrQ5QOqqER85HH2CkplgBkhrEaAlmYEALw_wcB
    Aracın içinde yapış yapış olan kısımlar için böyle bir ürün gördüm, bilgisi olan var mıdır? Farklı renk seçenekleri de varmış..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yağ çözücü ile silerseniz yapış yapış olan maddeden kurtulursunuz. Orijinalliği de bozmazsınız. Geçmiş gönderilerde ararsanız detayları bulabilirsiniz.
  • Selamun aleyküm
    Hayırlı kazasız belasız bol kazançlı günleriniz olsun...

    Yaş 36. Belediye de işçi olarak çalışmaktayım. 2 kızım var üçüncü yolda (cinsiyet belli değil :)

    Allah nasip ederse 7. Ayda evimin borcu bitiyor. Seneler geçmek bilmedi ama şimdi şafak 12 aydan aşağı düştü çok şükür. Senelerdir her yaz gıdıklanıp sonra otur oturduğun yere tek maaşla hem ev borcu hemde araç alıp lastiklerimi kemireceksin dedim kendime. Ama çok şükür artık biraz daha önümü görüyorum.

    Her zaman eski kasa dahil picassolara hayrandım. Açıkçası iri araçlar ekstra hoşuma gidiyor Ford ranger dahil :))
    Yani aile genişlemese de yine bu tarz araçlara bakardım...

    Piyasamızda maalesef çokça karşılaşılan olumsuz yorumlara bende çok denk geldim. Ama nedense ilanlara bakayım dediğimde başka marka bakıcam diyorum (grand scenic2) ama yine grand picasso sayfasında buluyorum kendimi...

    Giriş kısmı uzun oldu kusura bakmayın ama bana gerçekten samimi yorumlar gerek.
    Şimdi ben 2013 üzeri (2013 sonrası motor olayı oturdu deniliyor) grand Picasso bakmaya devam edeyim mi? Yoksa abi/kardeş hiç bulaşma tek işçi maaşı ile sana beden olarak büyük mü gelir dersiniz?

    Aracı imkanlar dahilinde taksitle alacağımız da göz önüne alınca masraf çıkartma olayı çok korkutuyor...

    Şimdiden çok teşekkür ederim. Hayırlı günler....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TektusKOR -- 4 Ekim 2019; 10:50:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • TektusKOR kullanıcısına yanıt
    çocuklar için maşallah ile başlayayım :)

    2008 model 57binde aracım var 2 senedir bende şehir içi (sert süspansiyona sahip olduğu için özellikle dur kalk ya da kasisli yollarda sallantılı araç ama uzun yolsa ses yalıtımı gidişi rahatlığı sorunsuz) az kullanıyorum uzun yolda daha fazla kmsi var. Bana şimdiye kadar çıkarttığı sorunlar akü bitmişti (sorun değil gayet doğal bir durum) - fren müşürü - turbo hortumlarının bağlandığı bir kutu var içerisinde sensör falan var burda yağ kaçırdığı için (bizim tiplerde varmış bu sorun sonraki motorlarda değiştirmişler ) slikon ile kapatıldı (gidişi ve peroformansı değişti) kapatılıncada hala akıtsa idi değitireceklerdi onunda fiyatı bin küsürmüş. Bunların haricinde herhangi bir sorun ile karşılaşmadım gerçi ufak tefek trim sorunu var ama yeni araba alacak olsam parama suv bulamaz isem kesinlikle bluehdi picasso ya da 3008 (eski kasa) bakar alırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stagemasterone

    çocuklar için maşallah ile başlayayım :)

    2008 model 57binde aracım var 2 senedir bende şehir içi (sert süspansiyona sahip olduğu için özellikle dur kalk ya da kasisli yollarda sallantılı araç ama uzun yolsa ses yalıtımı gidişi rahatlığı sorunsuz) az kullanıyorum uzun yolda daha fazla kmsi var. Bana şimdiye kadar çıkarttığı sorunlar akü bitmişti (sorun değil gayet doğal bir durum) - fren müşürü - turbo hortumlarının bağlandığı bir kutu var içerisinde sensör falan var burda yağ kaçırdığı için (bizim tiplerde varmış bu sorun sonraki motorlarda değiştirmişler ) slikon ile kapatıldı (gidişi ve peroformansı değişti) kapatılıncada hala akıtsa idi değitireceklerdi onunda fiyatı bin küsürmüş. Bunların haricinde herhangi bir sorun ile karşılaşmadım gerçi ufak tefek trim sorunu var ama yeni araba alacak olsam parama suv bulamaz isem kesinlikle bluehdi picasso ya da 3008 (eski kasa) bakar alırım.
    Benden de 2008 model 57000 e bir maşaallah:) ilanlarda yok denecek kadar az...

    Akü değişimi falan dediğiniz gibi normal olan şeyler... bir de sanırım buradaki tecrübeli kullanicilarin dediği gibi temizi bulunursa (kullanicinin nasil kullandigina gore de degisir)gayet alinir bir araç...

    Bakmayın 2013 sonrası dediğime muhtemelen bütçem beni 2013 aşağısına çekecek:)
    Forumda bahsedilen terimleri öğrenmeye çalışıyorum (mesela kurum yakması için bir sıvı olayı varmıştık defa duydum)

    Kiralayan yer olsa sırf denemek için bir iki gün paraya kıyıcam:)

    Bakalım hayırlısı... buradan bana yok abicim bu araç seni uzer sen yine piyasa araçlarına ya da markalarına (renault grubu ornek scenic gibihos onlarda da ekran kararması kronikmis) bak demedikçe öğrenmeye devam..

    Teşekkür ederim yorumlariniz için...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TektusKOR -- 4 Ekim 2019; 14:9:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • TektusKOR kullanıcısına yanıt
    Her arabanın kronik sorunu var vw bile çok pahalı olan kronik dsg li araçlarını bile deli gibi sattı. Hatta satarken bunun vitesi narin o sebeple garantiyi uzatın bile denildi ve millet aldı. Önemli olan bence artık insanların daha sonra nasıl satarım diye beğenmediği aracı almak zorunda kalmasından ziyade sevdiği arabaya binmesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stagemasterone

    Her arabanın kronik sorunu var vw bile çok pahalı olan kronik dsg li araçlarını bile deli gibi sattı. Hatta satarken bunun vitesi narin o sebeple garantiyi uzatın bile denildi ve millet aldı. Önemli olan bence artık insanların daha sonra nasıl satarım diye beğenmediği aracı almak zorunda kalmasından ziyade sevdiği arabaya binmesi.
    Son söylediklerinize kesinlikle katılıyorum. Satmak için değil Allah hayırlı ömür verdiği sürece uzun süre binmek için bakınıyorum. Tek korkum masraf çıkarda altından kalkamazsam diye... Sanırım bunu da zamanla aşarım.dediğiniz gibi hayatın her alanında her türlü eşya için geçerli bir kavram arıza olayı...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zzoorroo

    Yağ çözücü ile silerseniz yapış yapış olan maddeden kurtulursunuz. Orijinalliği de bozmazsınız. Geçmiş gönderilerde ararsanız detayları bulabilirsiniz.
    Yağ çözücüyü hiç duymamıştım. Kaçırmışım o kısmı demek ki..
    Bi inceleyip deneyeyim.. Teşekkürler..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TektusKOR

    Son söylediklerinize kesinlikle katılıyorum. Satmak için değil Allah hayırlı ömür verdiği sürece uzun süre binmek için bakınıyorum. Tek korkum masraf çıkarda altından kalkamazsam diye... Sanırım bunu da zamanla aşarım.dediğiniz gibi hayatın her alanında her türlü eşya için geçerli bir kavram arıza olayı...

    Alıntıları Göster
    Araba seçimi konusunda naçizane fikrim şudur;
    1- Kötü araba yok, ihtiyacını net olarak belirlemek gerekiyor. Sınıf, kasa tipi, vs. olarak
    2- Bunu yaparken bütçe ilk ve en önemli kriter.
    3- Yorulmuş, hor kullanılmış araba yorar..

    Picasso ya gelince, ben de alalı 2 ay oldu.
    Çok eğlenceli bi aile aracı. Çocuklar bayılıyor.
    Şehir içinde biraz hantal.
    Kibar kullanmak gerekiyor. (Bence genel olarak fransızlar hep böyle. Alman ve uzak doğulular daha sert kullanıma gelebiliyor genel olarak.)
    Araba kullanmayı ve ilgilenmeyi seven biriyseniz muhtemelen çook zevk alırsınız.
    Fonksiyonelliği ve donanımı fiyatının çok üzerinde.
    Sonuç olarak kibar bir Fransız 😀 kesinlikle hor kullanılmış bi araç almayın.. Km si, boyası, fiyatı, vs. ne olursa olsun..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydnlgn

    Araba seçimi konusunda naçizane fikrim şudur;
    1- Kötü araba yok, ihtiyacını net olarak belirlemek gerekiyor. Sınıf, kasa tipi, vs. olarak
    2- Bunu yaparken bütçe ilk ve en önemli kriter.
    3- Yorulmuş, hor kullanılmış araba yorar..

    Picasso ya gelince, ben de alalı 2 ay oldu.
    Çok eğlenceli bi aile aracı. Çocuklar bayılıyor.
    Şehir içinde biraz hantal.
    Kibar kullanmak gerekiyor. (Bence genel olarak fransızlar hep böyle. Alman ve uzak doğulular daha sert kullanıma gelebiliyor genel olarak.)
    Araba kullanmayı ve ilgilenmeyi seven biriyseniz muhtemelen çook zevk alırsınız.
    Fonksiyonelliği ve donanımı fiyatının çok üzerinde.
    Sonuç olarak kibar bir Fransız 😀 kesinlikle hor kullanılmış bi araç almayın.. Km si, boyası, fiyatı, vs. ne olursa olsun..

    Alıntıları Göster
    Anlatımınız için teşekkür ederim... İç dış görünüm olarak cezbetmesinin yanında dediğiniz gibi ailecek keyif alabileceğimizi düşünüyorum.

    Şu soruyu da araya sıkıştırsam... Bu araçlar için kendi bayilerinde ki ikinci el olanlara bakmak daha mı avantajlı olur? Yani marka/şube güvenilirliği açısından daha temiz ya da yorumlamış araçlara denk gelmek için böyle bir mantıkla yol alınabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • TektusKOR kullanıcısına yanıt
    Ben İstinye'deki bayinin 2.el kısmından almıştım aracımı. 2013 yılında aldım. 2009 model aracım o zaman 75bin km'deydi.
    7 yılda 125bin km yaptım. Tek çocuğum vardı şuan 2 çocukla kullanıyoruz.
    Benim açımdan bayiden almak avantajlıydı
    -eski sahibi sıfır olarak oradan alıp tüm bakımları orada yapılmıştı
    -lastikleri bile yetkili serviste değişmişti

    Eski kasası için konuşuyorum, taş gibi araba. Ben aracın motoruna bakarım, agresif kullanmam ancak arabaya birşey olacak diye de oraya buraya gitme, giderken çok dikkat diyenlerden değilim.

    Bu 7 yılda amortisörü patlamadı ise, bilyaları dağılmadı ise bu arabanın alt takımı taş gibidir derim altına da imzamı atarım.

    İstanbul Sarıyer'de iseniz gelin bizim düldüle birlikte binelim. Dilediğiniz gibi test edelim. Satıcı değilim merak etmeyin.

    Masraf olarak bakımların dışında bana çıktı derseniz

    Birkaç yıl önce EGR bozuldu. EGR'yi değiştirdim.
    Bagaj kapısı açma düğmesinin switch'i değişti.. Maslak oto sanayide 50tl ye değişti.
    Sağ aynamı motorsiklet biçti.. Darma dağan oldu ama hiçbir parça kırılmadığı için 20TL'ye toplandı.
    Peki bakım olaran neler yaptırdım?
    2013 Ocak arabayı aldım. @75000km
    2013 Mart 4 lastiği Goodyear EFP ile değiştirdim 215-55-16 o zamanlar 4 lastiği 1000TL'ye almıştım üstelik DESA marka valiz hediye edilmişti.
    @90bin km bakımında yağı suyu değişti.. baskı balatayı değiştirin dedim, 130binde gelin dediler.
    @105bin bakımında ön fren diskleri, balataları ve arka fren balataları değişti.
    @120bin bakımında yağı duyu mazot filtresi değişti
    @135bin bakımı ağır oldu.. baskı balata-volan değiştir, triger kayışı değişti, DPF sıvısı eklendi.
    @150bin bakımında ön fren balataları değişti. Öndeki Z-rotlardan biri ses yaptı, ikisini de değiştirdim.
    @165bin bakımında O-rig denen boru parçası yenisiyle değişti.
    @180bin bakımında arka fren balatası değişti
    @195bin bakımında DPF filtreyi haricen bir temizlettim.

    Bu arada 2018 yılında GY EFP lastikleri yeniledim.

    Rutin bakımlarını orjinal yağ-filtre kullanarak 250-300 arası yaptırıyordum. Özel servise gidiyorum.
    Baskı balata volan 1600tl civarı tutmuştu. Onun dışında 300-500 verip çıkıyordum.

    1 kez sol camımı kırdılar hırsızlar.. 1 hafta cam bekledim, 10 gün arabasız kaldım.
    1 kez de VW Caddy ile çarpıştım. Benim sadece sis farım kırıldı ve sağ taraf çizik oldu, Caddy sol 2 kapı açılmıyordu.
    2 kez arkadan çarptılar, ikisinin de ısgaralar içeri girdi bende birinde iz oldu diğerinde iz bile olmadı.
    2 kez 40cm lik kaldırıma sert şekilde çıktık, birinde lastik balon yaptı, öbüründe param parça oldu.. hatta marşbiyel ezik hala ama amortisöre birşey olmadı..

    çukurlu bir yolda giderken amortisörüm patlamıştı eski japon aracımda.. ondan sonra bu bana evladiyelik geldi gerçekten.
    eski araçlarım vw Golf'ün cd çaları bozulmuştu
    Corsam'ın arkadan yağmur yağınca su alıyordu
    Mitsunsihi Coltum'da da kapı gergisi, LPG'de stop etme ve vites kilitlenmesi gibi osrunlar yaşamış biri olarak.. japon araçla tam 3 kez yolda kalmayı başarmış biri olarak.. bu aracı şimdi satmaya çok korkuyorum. araç alamıyorum.

    mükemmel bir araç değil ama eşim, çocuklar, ben alırken çok kaşı çıkan eşimin ailesi şuan şiddetle değiştirmemi istemiyorlar.
    Zamanında Insignia testine katılıp verecektim. O zaman 45'e sayıyorlardı ve 85bine sıfır Insignia veriyorlardı..24 saat bende kaldı araç.. Ama eşim ve oğlum hiç rahat edemediler.. (koltuktan dolayı.. çok sertti) araba dardı.. bagaj yüklemesi, diz mesafesi, minicik sunroof.. nedeniyle vaz geçmek zorunda kalmıştım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Ben İstinye'deki bayinin 2.el kısmından almıştım aracımı. 2013 yılında aldım. 2009 model aracım o zaman 75bin km'deydi.
    7 yılda 125bin km yaptım. Tek çocuğum vardı şuan 2 çocukla kullanıyoruz.
    Benim açımdan bayiden almak avantajlıydı
    -eski sahibi sıfır olarak oradan alıp tüm bakımları orada yapılmıştı
    -lastikleri bile yetkili serviste değişmişti

    Eski kasası için konuşuyorum, taş gibi araba. Ben aracın motoruna bakarım, agresif kullanmam ancak arabaya birşey olacak diye de oraya buraya gitme, giderken çok dikkat diyenlerden değilim.

    Bu 7 yılda amortisörü patlamadı ise, bilyaları dağılmadı ise bu arabanın alt takımı taş gibidir derim altına da imzamı atarım.

    İstanbul Sarıyer'de iseniz gelin bizim düldüle birlikte binelim. Dilediğiniz gibi test edelim. Satıcı değilim merak etmeyin.

    Masraf olarak bakımların dışında bana çıktı derseniz

    Birkaç yıl önce EGR bozuldu. EGR'yi değiştirdim.
    Bagaj kapısı açma düğmesinin switch'i değişti.. Maslak oto sanayide 50tl ye değişti.
    Sağ aynamı motorsiklet biçti.. Darma dağan oldu ama hiçbir parça kırılmadığı için 20TL'ye toplandı.
    Peki bakım olaran neler yaptırdım?
    2013 Ocak arabayı aldım. @75000km
    2013 Mart 4 lastiği Goodyear EFP ile değiştirdim 215-55-16 o zamanlar 4 lastiği 1000TL'ye almıştım üstelik DESA marka valiz hediye edilmişti.
    @90bin km bakımında yağı suyu değişti.. baskı balatayı değiştirin dedim, 130binde gelin dediler.
    @105bin bakımında ön fren diskleri, balataları ve arka fren balataları değişti.
    @120bin bakımında yağı duyu mazot filtresi değişti
    @135bin bakımı ağır oldu.. baskı balata-volan değiştir, triger kayışı değişti, DPF sıvısı eklendi.
    @150bin bakımında ön fren balataları değişti. Öndeki Z-rotlardan biri ses yaptı, ikisini de değiştirdim.
    @165bin bakımında O-rig denen boru parçası yenisiyle değişti.
    @180bin bakımında arka fren balatası değişti
    @195bin bakımında DPF filtreyi haricen bir temizlettim.

    Bu arada 2018 yılında GY EFP lastikleri yeniledim.

    Rutin bakımlarını orjinal yağ-filtre kullanarak 250-300 arası yaptırıyordum. Özel servise gidiyorum.
    Baskı balata volan 1600tl civarı tutmuştu. Onun dışında 300-500 verip çıkıyordum.

    1 kez sol camımı kırdılar hırsızlar.. 1 hafta cam bekledim, 10 gün arabasız kaldım.
    1 kez de VW Caddy ile çarpıştım. Benim sadece sis farım kırıldı ve sağ taraf çizik oldu, Caddy sol 2 kapı açılmıyordu.
    2 kez arkadan çarptılar, ikisinin de ısgaralar içeri girdi bende birinde iz oldu diğerinde iz bile olmadı.
    2 kez 40cm lik kaldırıma sert şekilde çıktık, birinde lastik balon yaptı, öbüründe param parça oldu.. hatta marşbiyel ezik hala ama amortisöre birşey olmadı..

    çukurlu bir yolda giderken amortisörüm patlamıştı eski japon aracımda.. ondan sonra bu bana evladiyelik geldi gerçekten.
    eski araçlarım vw Golf'ün cd çaları bozulmuştu
    Corsam'ın arkadan yağmur yağınca su alıyordu
    Mitsunsihi Coltum'da da kapı gergisi, LPG'de stop etme ve vites kilitlenmesi gibi osrunlar yaşamış biri olarak.. japon araçla tam 3 kez yolda kalmayı başarmış biri olarak.. bu aracı şimdi satmaya çok korkuyorum. araç alamıyorum.

    mükemmel bir araç değil ama eşim, çocuklar, ben alırken çok kaşı çıkan eşimin ailesi şuan şiddetle değiştirmemi istemiyorlar.
    Zamanında Insignia testine katılıp verecektim. O zaman 45'e sayıyorlardı ve 85bine sıfır Insignia veriyorlardı..24 saat bende kaldı araç.. Ama eşim ve oğlum hiç rahat edemediler.. (koltuktan dolayı.. çok sertti) araba dardı.. bagaj yüklemesi, diz mesafesi, minicik sunroof.. nedeniyle vaz geçmek zorunda kalmıştım.
    Tamda bahsetmek istediğim konu aslında siz yaşamışsınız. Bende bu şekilde temiz bir araç bulabilirim düşüncesiyle bayii olayını araştırmak istiyordum.

    Anladığım kadarıyla standart bakımlar için ille yetkili servis gerekmiyor.Yani özel servis olarak usta olayını çözmüşsünüz. Bu da güzel bir detay.

    MaşaAllah diyeyim Allah aracınıza zeval vermesin.Ben zaten al sat olayı düşünmediğimden aracıma (inşaAllah alabilirsem) iyi bakacağımı düşünüyorum.

    Peki tecrübelerinize dayanaraktan (kullanım süresi olarak gayet uzun) şu aralar ortalama 2008-2010 arası bu araçlar ne kadar etmeli? Gerçi bu olayda göreceli.Örnek sizinki gibi periyodik bakımları zamanında yapılmış masrafsız bir araç?
    benim için hem ilk araç hem ilk citroen olacak alabilirsem.Ne piyasa biliyorum ne de marka ile alakalı bir tecrübem yok.Sağda solda citroen den uzak dur klişesi arkadaşlarım çokça o başka :)) ....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TektusKOR -- 5 Ekim 2019; 23:35:32 >




  • TektusKOR kullanıcısına yanıt
    2009 Model Grand Picasso, o yıl çıkan ÖTV indirimiyle 40bin gibi bir rakama satılmış.
    Ben 2013 yılında neredeyse sıfır Golf/Auris parası verip 39500TL'ye aldım.
    Şu aşamada km yükseldi, araç yıprandı belki de.. ancak zorunda değilsem 55'e bile vermek istemem.

    Bu rakamlardan aşağı ilanlar hele ki galerici ise kesinlikle bir bit yeniği vardır. Çünkü 7 yıl önce piyasası 40bin olan aracın (sıfırı 75bin TL) şuan bu rakamlara satılabilmesi için başından ciddi kötü şeyler geçmiş olması lazım. Yada çok sıkışıp yok pahasına satılmış olması lazım.
  • 
Sayfa: önceki 524525526527528
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.