Şimdi Ara

Grand C4 Picasso (2007-2013) İlk sürüş izlenimi.. (188. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
10.698
Cevap
117
Favori
842.450
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 186187188189190
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • cmrc05 kullanıcısına yanıt
    öncelikle cevaplarınız için teşekkür ederim.. araç modelim 2007

    bagaj açınca ampul değişecek yada el girecek bir yer göremedim 3-4 vida dan başka ama tekrar bakayım

    otomatik silecekte de her yağmur ilk yağdığında manuel olarak kolu aşağı çekeceksem bir anlamı kalmadı gibime geliyor


    bu arada bir sorum daha olacak sol taraftan gelen rüzgar sesine çözüm bulan varmı



    saygılar
  • aklıma gelmişken 4 koltukta da digital klima var bildiğim kadarı ile


    sürücü tarafından hepsi kontrol ediliyor mu..

    ben denemelerimde yan koltuğun ısı ayarına müdahale edemedim öyle bir imkan varmı. arkada ikiz çocuklarım olduğu için oralanın hiç çalışmamasını istiyorum mesela
  • silecek konusu uzun bir yolculukta tek müdehaleden sonra silecek fasıla hızına karışmamanıza aralıklı yağmur geçişlerinde ikide bir yukarı aşağı kolu indirip kaldırmamanıza yardımcı olur. klimaya şu oturan insana benzeyen şekillere basarak yön verirsiniz bu insanlar ekranda tamamen koyulaşırssa bütün ızgaralardan hava gelir ve sizin seçtiğiniz sıcaklık üfler eğer tekrar bastığınızda arka koltuklar daki insan resminin içi boş sa sıcaklık ayarı arka tarafın seçimine kalmıştır hava akımı devam eder. (bu durum araka havalandırmada da dijital ayarlama yapılabilen yurtdışı araçlar içindir) eğer birkez daha basarsanız arka koltuklardaki adamlar yok olur o zaman arkaya hava akışı kesilir ufaklıklar rahat eder. bir daha basarsanız yandaki yolcu için gösterilen adamın içi boşalır bu durumda yandaki yolcu kendi sıcaklığını ayarlaya bilir. haaaa şimdi siz yandakinin sıcaklığına müdehale edemiyorsanız auto tuşuna biraz uzunca basın tüm kontrol size geçer taki yandaki yolcu kendi tarafından sıcaklığını değiştirene yada siz kendi ekrannınızdaki adamları yok edene kadar. bu arada bidaha bidaha basın dedim ama basma sırasını hatırlamıyorum kafadan yazdım mutlaka o damlara bastıkça istediğiniz ekrana bir müddet sonra ulaşacaksınız. :)

    Saygılar.




  • TpT Celebi T kullanıcısına yanıt
    bu ne bu baya komplike bişey bildiğiniz şerit led 2 metrelik almaya kalksan 10-15 TL bişey zaten ihtiyacınız olan sadece 120 cm. uzakatan kumandalı bilmem neyli bu kadar ekipmana gerek yok.
  • cmrc05 kullanıcısına yanıt
    tşkler deneyeceğim akşam
  • bedevi1903 kullanıcısına yanıt
    90 km sabit hızda düz yolda 100 km deki yaktığı değer 3.8 km ..düz yol, şehiriçi ,dağı tırmanma,arasıra 100-110-120 hıza çıkma vs otele vardığımda ise ortala 5.0 dı 100 km de
  • cmrc05 kullanıcısına yanıt
    kitapçığa baktım şimdi camı sökmek gerekiyor ampulleri değişmek için
  • 2 tane plastik hava ızgarası 650 TL... PEH PEH PEH... ne araba almışız sanki her yeri Cumhuriyet altınından.
  • hangi ildesiniz bilmiyorum ama Ankara veya diğer büyük şehirdeki hurdalıkları arayarak istediğiniz parçayı max. 100 tl alabilirsiniz bence hurdalıklara bakın kesin bulursunuz




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bedevi1903 -- 23 Ağustos 2013; 10:34:12 >




  • Merhabalar benim de şikayetim var servise sordum birşey değil dediler ama benim içim de bir şüphe oluştu resimleri yollayacam yapabilirsem siyahlığın nedenini bulamadım aşağıdan mı geliyor yoksa turbodan mı çıkıyor anlayamadım bilgisi olan var sa yardım edebilirmi şimdiden teşekkürler acaba manifolt dan mı kaçırıyor diye de düşünmüyor değilim bilgilerinizi bekliyorum
    Grand C4 Picasso (2007-2013) İlk sürüş izlenimi..Grand C4 Picasso (2007-2013) İlk sürüş izlenimi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yalnız2007 -- 23 Ağustos 2013; 13:04:39 >




  • Bide şehir içi 10 km lik hiç ışık olmayan bir yolum var o aradaki yakıt tüketimini paylaşmak istedim ilk resimdeki hız sabitlemede ikinci resimde hız sabitlemeden cıktım kalkarken cekildi ama daha sonra tabi bütün sayılar değişti ışıklar falanda var baya yükseldi on uda çekmiştim ama sildim mi ne oldu bulamadım bir ara tekrar çekip paylaşırım. şehir içi 30 krş falan oluyor
    Grand C4 Picasso (2007-2013) İlk sürüş izlenimi..Grand C4 Picasso (2007-2013) İlk sürüş izlenimi..




  • Sayin dhakanuysal
    Bu maliyetler arabanin kusuru degil kanuni zorunluklar neticesinde ortaya cikan fiyatlarin yansimasidir.aracnin gercek degerinden daha fazla vergi odedigimizi dusenecek olursak platik parcayi birakin kucuk vidaya dahi odeme firlayabilir.
    Dikene katlanilmanin nedeni gulun guzel olmasi degil mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • soskay S kullanıcısına yanıt
    Doğruda, vergi aracı alırken var yedek parçaya da aynı oranda varmı? Olsa bile 10 Euro'luk parça 650 TL ye satılırmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal



    G.P. alıp bu foruma geldiğimde forum epeyce heyecanlıydı, şimdi bakınca eski heyecanını kaybetmiş olduğunu görüyorum.




    yaz rehaveti.insanlar tatilde.sonbaharda hareketlenir. Ben henüz alamadım . Siteye bakıp iç geçiriyorum. :-(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yalnız2007

    Merhabalar benim de şikayetim var servise sordum birşey değil dediler ama benim içim de bir şüphe oluştu resimleri yollayacam yapabilirsem siyahlığın nedenini bulamadım aşağıdan mı geliyor yoksa turbodan mı çıkıyor anlayamadım bilgisi olan var sa yardım edebilirmi şimdiden teşekkürler acaba manifolt dan mı kaçırıyor diye de düşünmüyor değilim bilgilerinizi bekliyorum
    Grand C4 Picasso (2007-2013) İlk sürüş izlenimi..Grand C4 Picasso (2007-2013) İlk sürüş izlenimi..

    Benim arabadada olmustu egzoz manifoldunun turbo ile baglandigi bogazi kontrol ettirirseniz iyi olur zira benim aracta oradan kaciriyordu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • beyaz-siyah B kullanıcısına yanıt
    teşekkür ederim benimde aklımdan geçti ama usta birşey yok olur bu dedi içimde bir şüphe vardı şimdi öğrenmiş oldum tekrar teşekkürler
  • Güzel bir uygulama GP de uygulanır mı

    Practical Motorhomeyoutube
    Practical Motorhome Doubleback VW Camper review
    http://www.youtube.com/watch?v=GIG9P0lB1iA




  • soskay S kullanıcısına yanıt
    bencede güzel olmuş ama bunu uygularsak arabaya evi satmamız lazım çünki çıkmak istemeyiz ki arabadan
  • Dün gece internet başında epey Picasso ile ilgili araştırmalar yaptıktan sonra sabah ilk işim takım çantamı alıp aracımın başına inmek oldu. Kaputu açtım ve önce motor kısmını uzunca bir süre detaylı bir şekilde gözden geçirerek anormal bir durum olup olmadığını tespit etmeye çalıştım ki herşey normal gözüküyordu.

    Daha sonra aldım elime bir tornavida turbonun hava emiş hortumunu söktüm ve turbonun pervanelerini inceledim. Elimle dönüşünde sıkışma vs varmı diye pervaneyi yokladım gayet güzel dönüyor fakat yaklaşık 1milimetreden daha düşük olmak kaydı ile yukarı, aşağı ve ileri geri bir boşluk tespit ettim.

    Bu durum normal mi? bilemiyorum. Aracım 96bin km'de ve Turbodan yana bu güne kadar ne bir ıslık sesi ne de çekiş kaybı gibi bir şikayetim olmadı. Km itibariyle normal bir boşluk olabileceğini tahmin ederek aracımı çalıştırdım ve turbonun pervanesine tekrar baktım rölantide bile dönüyordu.

    Islık sesi verecekmi diye bir kaç kez 3000devire kadar gaza bastım ıslık sesi vs.. yoktu fakat motor boğuluyor gibi nazlı devirleniyor, sanırım emdiği hava fazla geldiği için motorin - oksijen yanma karışımını bozuyordu.

    Bugüne kadar turbonun 1250devir civarı dönmeye başladığını ve 1750 devir civarı pik basınç ürettiğini düşünüyordum ki bu zamana kadar yanlış biliyormuşum. Turbo pervaneleri araç çalıştığı anda dönmeye başlıyormuş onu öğrendim.

    Aracımla yoldan geldikten sonra turbo pervanelerinin durması işin stop etmeden yaklaşık 30sn rölantide bekletir öyle stop ederdim ama demek ki pervane sadece yavaşlıyor tam olarak durmuyormuş onu gördüm.

    Bu arada normal olup olmadığını bilmediğim turbo emiş hortumu içerisinde ve turbo pervanesinin giriş kısmında max. 1 damla kadar yağ terlemesi olduğunu gördüm bezle silip turbo hortumunu bağladım ve diğer tüm hortumların kelepçelerini sızdırma olmayacak şekilde sıkıca sıkıştırdım.

    Asıl isteğim EGR valfini sökebilirsem söküp kurum temizliği yapmaktı fakat EGR valfinin yerini epey aradım fakat bulamadım daha fazlada karıştırmak istemedim.

    Bu arada Akünün yanında bulunan Sigorta panelinin yanında çamurluğa montajlı yaklaşık sigara paketi büyüklüğünde siyah bir kutu olduğunu farkettim. Uzunca bir süre kutunun ne olduğunu anlamaya, sökmeye çalıştım fakat çamurluğa tutturulan klipsi bir türlü açmayı başaramadım.

    Bu kutu acaba sizdeki Picassolarda da mevcutmu kontrol edip bilgi verebilirmisiniz. Bildiğiniz üzere Picassomu satın aldıktan sonra aracın Ulugöl Citroen yetkili servisi tarafından chip tuning uygulanmış olduğunu (143Hp - 326nm tork) öğrenmiştim. Eğer sizin aracınızda bahsettiğim sigara paketi boyutlarında siyah kutucuk yok ise o kutunun powerbox (Chip tuning) modül box'ı olduğu kanısına varacağım.

    Yaklaşık 2saat boyunca söktüğüm, karıştırdığım tüm noktaları toplayıp aracımı çalıştırdımda gösterge gösterge paneline "ANTIPOLLUTION FAULTY" arıza kodu vererek motor arıza lambası yaktı.

    Bu arada araç çalışıyor fakat vitese geçirsem bile "ANTIPOLLUTION FAULTY" yazarak sesli uyarı verip aracın yürümesine izin vermiyordu.

    İlk başta panikledim. Tekrar motor kaputunu açarak sağına soluna baktım fakat herşey normal gözüküyordu.

    Akü kutup başını sökerek yaklaşık 2dakika bekledim ve tekrar yerine taktım. Arabayı çalıştırdım tarih, saat vs.. bilgiler resetlenmiş fakat "ANTIPOLLUTION FAULTY" kodu ve motor arıza lambası sönmemişti. Aracı stop ettim. Telefondan Google girip hata koduna baktığımda yakıt sistemi, hava emiş ve oksijen sensörü arızasına benzer cevaplar yazıyordu ki aklıma turbo emiş hortumunu çıkartıp gaza bastığımdaki isteksiz devirlenme fazla hava emişinden kaynaklı motor boğulması anı aklıma geldi, yapacak bir şey yok yarın aracı servise götürürüm artık diye aklımdan geçerken Picasso mu tekrar çalıştırdım ve hata kodu ve motor arıza lambasının sönmüş olduğunu farkettim. Denemek için 1-2km yol katettim herşey yolunda gözüküyordu, Umarım bir daha tekrarlamaz.

    Hava filtresini kendim değiştirebilirmiyim diye sistemi şöyle bir gözden geçirdim. Bu arabanın hava filtresinin nerede olduğunu bilen varmı acaba Sol ön farın arkasında bir hazne mevcut. Haznenin kapağı kaset şeklinde yukarıya çekilerek çıkartılabilir fakat 2-3cm çektikten sonra kasetin alt kısmı sol ön fara temas ettiği için farı yerinden sökmeden çıkartmak pek mümkün gibi gözükmüyor. Hava filtresi sanırım elin girmediği motorun arka taraflarında bir yerde kalıyor diye tahmin ediyorum. Peki sol ön farın arkasında kalan kaset tipi plastik kutunun ne olduğunu bilen varmı?

    Aracımda olan chip tuning ile elde edilen beygir gücü + tork artışını performans ve hız maksatlı kullanmıyorum.

    Tek derdim düşük yakıt tüketimi olduğu için aracımı sakin kullanarak forumda daha öncede paylaştığım veriler ve fotoğraflar doğrultusunda şehir dışında 3.8lt Şehir içinde ise 5.3lt seviyelerinde tüketim yapıyorum.

    Düşük devir, Cruise control ile uzun km'ler boyunca sabit hız (90-110km/s) kullanımından dolayı kurum birikintisi haliyle daha erken oluştuğunun bilincindeyim.

    Kurum oluşumunu düşük tutabilmek adına aracımı aldığım günden beri yaklaşık 10bin km'dir en düşük kükürt oranına sahip ve en pahalı motorin olan Shell GTL+ yakıtını kullanıyorum. Fakat bu aralar carbon clean ve EGR valf temizliği işine kafayı takmış durumdayım. Servis kayıtlarına göre 45bin km bakımında carbon clean ve enjektör temizliği yapılmış olan aracım şuan 96bin km'de olduğu için en kısa sürede Carbon Clean işlemini makine ile servise yaptıracağım. Ama Egr valf temizliğini servisler sprey ile iki fıst fıst tamam şeklinde yapacakları için kurum temizliğinin sağlıklı olmayacağı kanısındayım. EGR Valfini söküp gözümle görerek içime sinerek kendim bir temizlik yapmak istiyorum. Bu konu hakkında bana fikir verebilecek bilgisi olan bir Picasso dostu varmıdır acaba

    Aracımı aldığım henüz 1sene oldu fakat bildiğiniz üzere yeni kasa Picassolar bu sene içerisinde piyasaya çıkacağı, bizim Picassolarımızında eski kasa olarak adlandırılacağı için 2.elde değer kaybı yaşanacağını tahmin ediyorum. Dolayısıyla gözüm gibi baktığım, 0km den bu yana tüm servis bakımları Ulugöl Citroen Ataşehir servisinde kayıtlı 2008 model 96bin km'de olan picassomu satıp model yükseltmek veya fiyatları açıklandığında bütçem yeterli gelirse yeni kasa Picassoya terfi etme planlarım var. Satacağım demiyorum çünkü kıyamıyorum. Uygun teklifler gelirse değerlendirebilirim diyelim bunun adına.

    Aracıma istediğim bedel 38.750TL olacak arkadaşlar. Birçok arkadaş araba sitelerinde daha uygun fiyatlı Picasso alternatifleri bulabilirler fakat aracımı almadan önce bende daha uygun fiyatlı araçlar buldum, sordum, soruşturdum, sicili temiz, servis kayıtları yetkili serviste günü gününe yapılmış, olarak şuanda kullanmakta aracı satın aldım ve içim gerçekten çok rahat. Aracım şuan 5yaşında olması sebebi ile yeni alıcı aracı kredi ile almaya talip olursa elini hızlı tutması gerekiyor sebebi ise bankalar 5yaşına kadar 2el araç kredisi veriyor. Nakit alıcılarda zaten yaş sınırlaması yok.https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/1433639/cb0f3c5c-f8fe-4da5-8301-4bb5edbf6b85.jpghttps://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/1433639/d8b33f74-bc78-42c5-abd9-d43e56895f58.jpg




  • Picasso11 kullanıcısına yanıt
    Dün akşam üzeri 3 yaşındaki oğlumla birlikte aracımızı söyle bir gözden geçirmek ve motoru sizin gibi incelemek için GP'nun yanına gittik. Bir kov su da yanımızda oğlum benden daha hevesli arabayı temizlemek adına, aynı titizliği birde araç içinde gösterse ne yiyorsa menuyu paspas üzerinden çıkartabilirsiniz.motoru inceledim hortumlara baktım bağlantı noktalarına göz gezdirdim nemli bez ile toz birikmiş ve ellerimin uzanabildiği noktaları temizledim. Bu kadar sıkışık bir alan içinde el marifeti noktasında bir hayli kabiliyet istediğini söyleyebilirim. Ben bu işleri yaparken oğlumda bir kova suya bezi sokup çıkartarak sağ ön çamurluğu sildi. Ekonomiden bahsetmek lazım diye düşündüm oğluma Sizin de bahsettiğiniz sol farın arkasında olan parçayı bir iki cm yukarıya çekerek oynatabiliyorsunuz daha fazlasını bende yapamadım. Sanki motora aracı alanların müdahale etmemesi adına dizayn edilmiş gibi hissettim Gözle görerek tespit yapmakta bir hayli zorlandım.
    Egr valfinin fıs fıs ile temizlenmesi benimde içime pek sinmeyecektir.
    Resimlerden gördüğüm kadarıyla aracınız gayet bakımlı duruyor. Araç alımlarında eski ustaların dediği yolda ilerlemek gerektiğini düşünen biri olarak yeni çıkmış bir arabayı 1 sene sonra almak için değerlendirin derim. Tr yollarında 1 yıl geçirsin, ne kadar test de yapılsa son kullanıcı noktasındaki verileri vermeyecektir. bu zaman zarfında bize göz kırpan yeni GP iyice incelemiş oluruz. Hali hazırda forumda da dönüyor zaten konu:)




  • 
Sayfa: önceki 186187188189190
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.