Şimdi Ara

golf6 1.6 tdi motor arızası hakkında

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
3.243
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşımın 1.6 tdi 2010 model manuel vites golfü var. Geçen hafta sürdüğümde performansı hoşuma gitmemişti. Benim eski 1.5 80 hp lik megane in gerisinde. Bakım zamanı gelmişti. Belki yağındandır dedik. Bugün castrol 5-30 yağ ile yağı değiştirildi.Filtreler değiştirildi.

    Ardından motor çalıştırıldı. Yağ çubuğunu çıkarınca duman gibi bir şey çıkıyor. Aynısı yağ kapağını açınca da aynı durum var. Usta motor yarılanmış diyor. Böyle bir şey mümkün mü_? Motor yaptırmak gerekli midir? Önceki tüm bakımları yetkili serviste yapıldı. Araç daha 75000 km de.



  • VW motorlarında bir nebze üfleme oluyor. Fakat performansta ciddi düşme var ise ve dediğinize göre bariz egsoz dumanı yağ çubuğunda ve motor yağ doldurma dediğimiz üst kapaktan geliyorsa kompresyon kaçağı var demektir. Yani sekmanlardan veya supaplardan veya contadan kaynaklı bir kaçak var demektir. bu durumda motorun sökülüp bakılması lazım. Bence çekiş düşüklüğü şikayeti ile bir yetkili servise gidin derim. Çünkü o KM de bunu yapacak bir motor değil 1,6 tdı sorunsuz motorlardan. Belki başka bir sebepte olabilir. Ben sizin söyledikleriniz üzere karşılaşacağınız sorunları yazdım.
  • Yani bu kesin bir sorundur ve motor elden geçmeli midir? bazı forumlarda dizel motorlar için normal deniyor. Performans işini de daha sonra ayrı bir golf deneyerek karşılaştıracağım.
  • Eğer gerçekten üfleme var ise, evet çok ciddi sorun. Halk dilinde 'MOTOR BİTMİŞ' tabiri tam bunun için söylenir. Ama durum şu bu zamandaki dizellerde bir nebze oluyor. Eğer performans ciddi düşükse motorda kompresyon kaçağı dediğimiz kaçak vardır. En iyi bir motorcuya gidip kompresyonlarını ölçtürmeniz size tam ve sağlıklı sonucu verecektir. Katalog değerinden %10 düşük olması normaldır. %20 nin üzerinde ise zaten motor açılacak ya sekman atılacak yada yenileştirme yapılacak demektir. Kompresyon testi gerçek bir sonuç verecektir. Ölçtürün derim ben.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuncay altuntoprak

    Yani bu kesin bir sorundur ve motor elden geçmeli midir? bazı forumlarda dizel motorlar için normal deniyor. Performans işini de daha sonra ayrı bir golf deneyerek karşılaştıracağım.

    Fabrikasyon hata var bence. Garantisi bile dolsa iyi niyet garantisinden hesaplı bi şekilde yaparlar. Dediğiniz motorun bitik olduğuna işaret üfleme aynı duman ayrı. Duman segman problemine işaret. Yağ eksiltiyor mu araç onu takip edin bence.
  • konu eski ama okuyan birisi olur diye yanlış bilgiyi düzeltelim üstten egzantirikli yeni nesil motorların yağ çubuğunu çalışırken çıkartırsanız duman çıktığını görürsünüz bu gayet normal bir durumdur. motor bitik saçmalıklarına aldırış etmeyin. ancak dışarıya yağ atması normal bir durum değildir. üst kapak açıkken hem duman hemde yağ atabilir.
  • O motora bir şey yaptırmadık halen kullanımda ve bir sorun çıkmadı. O ustaya da gitmiyorum artık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.