Şimdi Ara

Golf Fsi Manuel Aliyorum Yorumlariniz Onemli

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
82
Cevap
0
Favori
1.690
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadasimda golf 5 var, araca resmen asik oldum, konforu donanimi cok guzel. Lpg'ye cok karsi degilim fakat lpg de 30-35 kurus yakmasi(benzin dahil) ve lpgli modellerin (daha eski teknoloji olmasina ragmen) daha pahali olmasi beni fsi motora itti. Yazlari siklikla aydin izmir yaparim, Ankara da gidecegim yerlere cogunlukla eskisehir yolu uzerinden giderim (akan trafikte ortalama 80-90 km hizla sakince gidilebiliyor uzun yol misali). Bu yuzden 6 vites Fsi motorlara yoneldim. Hem 6 vites olmasi, hem normal atmosferiklere gore daha az yakmasi(duz yolda 6 lt civari diyorlar) beni ceken taraflari. Muhtemelen sehirici 8 lt tuttururum denilenler dogruysa. Kac bin km ye kadar rahatca alabilirim? Sorunsuzlugu nasildir? (Nox sensoru falan) Hep 120 bin km asagisi araclara bakiyorum, kismetse 2-3 sene kullanacagim. Bu kalitede onereceginiz baska araclar varsa onada acigim. Buyrun sahne sizin :)

    Edit: buyrun buda beni hiz yapmaya tovbe ettiren konunun linki, bir kisi daha bilinclenebilirse ne mutlu bana.
    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=61262241&p=1#61262241

    Edit2: Butcem 25-30 arasi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gitarist1186 -- 27 Haziran 2014; 17:08:12 >







  • up
  • Arkadaşım, 6 yıl FSI, Otomatik Passat kullandım. VW markasına ve Golf'e diyecek bir şeyim yok, mükemmel araçlar. Fakat FSI motor seni çok yorar. Çok yakar, az kaçar. Yokuşlarda kamyonetler seni sollar, arkalarından bakakalırsın FSI demeseydin hiç sesimi çıkartmayacaktım ama FSI' dan uzak durmanı tavsiye ederim. İyi günler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrullah bozlak

    Arkadaşım, 6 yıl FSI, Otomatik Passat kullandım. VW markasına ve Golf'e diyecek bir şeyim yok, mükemmel araçlar. Fakat FSI motor seni çok yorar. Çok yakar, az kaçar. Yokuşlarda kamyonetler seni sollar, arkalarından bakakalırsın FSI demeseydin hiç sesimi çıkartmayacaktım ama FSI' dan uzak durmanı tavsiye ederim. İyi günler...

    Diger atmosferikler neyse buda o degilmi? Zaten dizel arac almadigim icib yokus performansi beklentim yok, turbo benzinliye param yetmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gitarist1186

    quote:

    Orijinalden alıntı: emrullah bozlak

    Arkadaşım, 6 yıl FSI, Otomatik Passat kullandım. VW markasına ve Golf'e diyecek bir şeyim yok, mükemmel araçlar. Fakat FSI motor seni çok yorar. Çok yakar, az kaçar. Yokuşlarda kamyonetler seni sollar, arkalarından bakakalırsın FSI demeseydin hiç sesimi çıkartmayacaktım ama FSI' dan uzak durmanı tavsiye ederim. İyi günler...

    Diger atmosferikler neyse buda o degilmi? Zaten dizel arac almadigim icib yokus performansi beklentim yok, turbo benzinliye param yetmiyor.

    Alıntıları Göster
    Merhaba. Yaklaşık olarak 1,5 yıl Fsi motorlu Jetta kullandım. Fsi öyle anlattıkları gibi kötü motor değil.
    Yokuşta rapmada çekmiyor diyenler atmosferik motorlu araçların karakterini bilmiyorlar.
    Atmosferik araçlar 4000 devirde maksimum gücü verir. Fsi motorlu araçla 3500-4000 devirde yokuşa girin bakalım nasıl çıkıyor.
    Bu durum sadece Fsi için değil, tüm atmosferik motorların sorunu.
    Tsi ile karşılaştırırsanız performans olarak geride. Turbolu olduğu için maksimum gücü 1500 devirde verebiliyor. Bu sayede yokuşları daha rahat çıkıyorsunuz.

    Fsi motor' da 6 ileri vites olması uzun yolda avantaj sağlıyor size. Daha düşük devirde giderek ekonomi sağlayabilirsiniz.
    Bende az yol yaptığım için Fsi tercih etmiştim. Ayrıca şehir içinde ortalama hızım 24 km ile 9 lt tüketimi tutturuyordum. Jetta forumunda resimleri var.
    Yani bakımlı bir Fsi motor ile sizin ortalama hızınız daha yüksek olduğu için daha düşük ortalama tutturabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erzi

    Merhaba. Yaklaşık olarak 1,5 yıl Fsi motorlu Jetta kullandım. Fsi öyle anlattıkları gibi kötü motor değil.
    Yokuşta rapmada çekmiyor diyenler atmosferik motorlu araçların karakterini bilmiyorlar.
    Atmosferik araçlar 4000 devirde maksimum gücü verir. Fsi motorlu araçla 3500-4000 devirde yokuşa girin bakalım nasıl çıkıyor.
    Bu durum sadece Fsi için değil, tüm atmosferik motorların sorunu.
    Tsi ile karşılaştırırsanız performans olarak geride. Turbolu olduğu için maksimum gücü 1500 devirde verebiliyor. Bu sayede yokuşları daha rahat çıkıyorsunuz.

    Fsi motor' da 6 ileri vites olması uzun yolda avantaj sağlıyor size. Daha düşük devirde giderek ekonomi sağlayabilirsiniz.
    Bende az yol yaptığım için Fsi tercih etmiştim. Ayrıca şehir içinde ortalama hızım 24 km ile 9 lt tüketimi tutturuyordum. Jetta forumunda resimleri var.
    Yani bakımlı bir Fsi motor ile sizin ortalama hızınız daha yüksek olduğu için daha düşük ortalama tutturabilirsiniz.



    Oncelikle tesekkurler yorumunuz icin. Merak ettigim birsey var. 6. Vites 80-90 km hizlarda yakit tuketimi kac lt dolaylarinda oluyordu? Ve hic yakit yuzunden nox sensoru arizasiyla karsilastinizmi?




  • Fsi motor abartıldığı kadar kötü değil. Biraz verimsiz ama bu açığını da fiyat avantajıyla kapatıyor kanımca.

    Ben 6. vitesin pek faydasını göremedim ekonomi adına. 6. viteste 100 ile giderken yaklaşık 3000 devir çeviriyorsunuz. Ekonomiden ziyade hızlanma için daha uygun gibi geldi bana vites oranları.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gitarist1186
    Tesekkurler yorumunuz icin. Merak ettigim birsey var. 6. Vites 80-90 km hizlarda yakit tuketimi kac lt dolaylarinda oluyordu? Ve hic yakit yuzunden nox sensoru arizasiyla karsilastinizmi?



    Yolun eğimine ve yük durumuna göre değişir bu tüketim. 6 lt ortalamayı 80-90 km hızda rahat tutturursunuz. 120 km de 6. viteste 3000 devirde oluyordu yanlış hatırlamıyorsam.

    Aracı kullandığım sürece sadece yıllık bakıma götürmüştüm. Herhangi bir arıza ile karşılaşmadım. Nox sensörü nedir bilmiyorum hatta
    Fsi motor Mpi (hitler) den daha verimli ve ekonomik bir motor. 6 vites olması ve 2. elde ucuz olması avantaj. Az kilometre yapanlar için ideal.




  • gitarist1186 kullanıcısına yanıt
    Alıncak araç deil çok yakıyo gitmiyo çok anlayanlar demiş rampada 4000 bin devrile girin diye kaç yakıyor haberleri var mı hemde ani hızlanma yok araçta yüksek hep 4000-4500 devir giderseniz 13-14 yakar araç şehir içinde araçta turbo olmadığı için esnekliği çok düşük performans olarak geride bi motora sahip onun yerine 2006 V-tec cıvıc sedan 115 alın daha seri gidersiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erzi

    quote:

    Orijinalden alıntı: gitarist1186
    Tesekkurler yorumunuz icin. Merak ettigim birsey var. 6. Vites 80-90 km hizlarda yakit tuketimi kac lt dolaylarinda oluyordu? Ve hic yakit yuzunden nox sensoru arizasiyla karsilastinizmi?



    Yolun eğimine ve yük durumuna göre değişir bu tüketim. 6 lt ortalamayı 80-90 km hızda rahat tutturursunuz. 120 km de 6. viteste 3000 devirde oluyordu yanlış hatırlamıyorsam.

    Aracı kullandığım sürece sadece yıllık bakıma götürmüştüm. Herhangi bir arıza ile karşılaşmadım. Nox sensörü nedir bilmiyorum hatta
    Fsi motor Mpi (hitler) den daha verimli ve ekonomik bir motor. 6 vites olması ve 2. elde ucuz olması avantaj. Az kilometre yapanlar için ideal.

    Cok tesekkur ederim. Daha fazla fiyat yukseltebilsem tsi dusunurdum fakat o kadar cikamiyorum. Bu paralara dizel puntoda alabilirim lakin golf ve punto kiyas bile kabul etmiyor guvenlik ve konfor anlaminda. Temiz birtane bulursam alacagim insallah. Bu arada temizleri 120 bin km alti olanlari 27 civari suanda. Fiyat nasil sizce?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: speed26

    Alıncak araç deil çok yakıyo gitmiyo çok anlayanlar demiş rampada 4000 bin devrile girin diye kaç yakıyor haberleri var mı hemde ani hızlanma yok araçta yüksek hep 4000-4500 devir giderseniz 13-14 yakar araç şehir içinde araçta turbo olmadığı için esnekliği çok düşük performans olarak geride bi motora sahip onun yerine 2006 V-tec cıvıc sedan 115 alın daha seri gidersiniz

    Aralarinda hizlanma olarak teknik verilerde cok asiri bir fark goremedim. Tsi yada dohc vti deseniz anlarimda, gunluk bir kullanicinin bu farklari farkedecegini pek sanmiyorum. Ikiside atmosferik en nihayetinde. Sizce gozle gorunur kadar bir fark varmi?

    Not: simdi baktim civic satanlar sanirim su siralar cok gundemde olan bonzai kafasi yasiyorlar. 2002 modele 27-28 istiyorlar. O fiyata temiz + temiz golfler var. Direk eledim fiyatlar yuzunden malesef. 2004-2005 temizleri 29. Allah akil fikir versin.




  • Ne kadar gereksiz yorumlar gelmiş ya

    Sanki fsi motor turboluymuşta buna rağmen performansı düşükmüş gibi konuşmuşlar. Sırf lpg uyumu var diye hitler motoru başların üstüne çıkaranlar bu motora çamur atmaya çok meyilli.

    Sanki o honda motoru 3500 den önce kendine geliyor ? Sanki o araç benzinde bundan az yakıyor ? Tutturmuşsunuz bir vtec muhabbeti sanırsın altlarında 8000 devir çeviren vti var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19

    Ne kadar gereksiz yorumlar gelmiş ya

    Sanki fsi motor turboluymuşta buna rağmen performansı düşükmüş gibi konuşmuşlar. Sırf lpg uyumu var diye hitler motoru başların üstüne çıkaranlar bu motora çamur atmaya çok meyilli.

    Sanki o honda motoru 3500 den önce kendine geliyor ? Sanki o araç benzinde bundan az yakıyor ? Tutturmuşsunuz bir vtec muhabbeti sanırsın altlarında 8000 devir çeviren vti var.

    8000 devir ceviren vti ler ne kadardir? :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: speed26

    Alıncak araç deil çok yakıyo gitmiyo çok anlayanlar demiş rampada 4000 bin devrile girin diye kaç yakıyor haberleri var mı hemde ani hızlanma yok araçta yüksek hep 4000-4500 devir giderseniz 13-14 yakar araç şehir içinde araçta turbo olmadığı için esnekliği çok düşük performans olarak geride bi motora sahip onun yerine 2006 V-tec cıvıc sedan 115 alın daha seri gidersiniz

    2006 V-tec cıvıc sedan 115 motorlu araç rampada 4000 devirle gittiğinizde kaç litre yakar peki? Fsi ile hemen hemen aynı yakacaktır muhtemelen.
    Ayrıca atmosferik olduğu için fsi ile yokuşta yaşayacağınız sorunları bu araçta da yaşayacaksınız. Yine bu araçta da performans kaybetmemek için 4000 devir bandına çıkmanız gerekecek.
    Ayrıca turbo olmadığı için çok yakar demişsiniz ve atmosferik motor önermişsiniz.




  • gitarist1186 kullanıcısına yanıt
    Son baktığımda 20 binden 50 küsür binlere kadar vardı. Hepsi orası burası mıncıklanmış 90 küsür model araçlar. Nasıl bir kafa yaşıyorlarsa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erzi

    quote:

    Orijinalden alıntı: speed26

    Alıncak araç deil çok yakıyo gitmiyo çok anlayanlar demiş rampada 4000 bin devrile girin diye kaç yakıyor haberleri var mı hemde ani hızlanma yok araçta yüksek hep 4000-4500 devir giderseniz 13-14 yakar araç şehir içinde araçta turbo olmadığı için esnekliği çok düşük performans olarak geride bi motora sahip onun yerine 2006 V-tec cıvıc sedan 115 alın daha seri gidersiniz

    2006 V-tec cıvıc sedan 115 motorlu araç rampada 4000 devirle gittiğinizde kaç litre yakar peki? Fsi ile hemen hemen aynı yakacaktır muhtemelen.
    Ayrıca atmosferik olduğu için fsi ile yokuşta yaşayacağınız sorunları bu araçta da yaşayacaksınız. Yine bu araçta da performans kaybetmemek için 4000 devir bandına çıkmanız gerekecek.
    Ayrıca turbo olmadığı için çok yakar demişsiniz ve atmosferik motor önermişsiniz.

    önceki aracım 2004 civic vtec ti. istanbul çanakkale yolunu klima açık 5.2 litre ortalama ile gittim. hondanın vtec motoru güzel bir motordur. döneminde en az yakan ve an performanslı motordur. ayrıca vtec teknolojisini sadece son hız vs olarak düşünmeyin. düşük devirlerde sübapların bir kısmını kapatıp motorun çekişini arttırırken yüksek devirlerde 16 subapa geçip gerçek kimliğine bürünüyor.




  • Hocam sana dedigim gibi burda sorarsan araci kotulerler. Fsi motor gitmiyor cok yakiyor sesi cok yuksek. Yokusda hangi araba cok yakmiyo yahu siz nasi araba suruyosunuz anlamiyorum eski aracim megane 1,5 dci bile yokusda basinca anlik 15 16 lt leri goruyordu bu cok normal bisey. Bana daha az yakan 1,6 16 valf arac gosterin ben bu isi bilmiyorum dicem.bazi arkadaslar honda onermis amcamin oglu sifir aldigi honda civic sirf cok yakiyor diye aracini satti 1 sene kullanmadan.sirf lpg uyumu var diye 1,6 duz motoru yere goge sigdiramayanlar var ne is anlamadim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: landscapee

    Hocam sana dedigim gibi burda sorarsan araci kotulerler. Fsi motor gitmiyor cok yakiyor sesi cok yuksek. Yokusda hangi araba cok yakmiyo yahu siz nasi araba suruyosunuz anlamiyorum eski aracim megane 1,5 dci bile yokusda basinca anlik 15 16 lt leri goruyordu bu cok normal bisey. Bana daha az yakan 1,6 16 valf arac gosterin ben bu isi bilmiyorum dicem.bazi arkadaslar honda onermis amcamin oglu sifir aldigi honda civic sirf cok yakiyor diye aracini satti 1 sene kullanmadan.sirf lpg uyumu var diye 1,6 duz motoru yere goge sigdiramayanlar var ne is anlamadim

    benim babamda bu subat ayında sıfır civic aldı. alındıgından beri bir kere ist- çanakkale yaptı ve ortalama yakıt tüketimi 7.1 litre.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Harun

    quote:

    Orijinalden alıntı: landscapee

    Hocam sana dedigim gibi burda sorarsan araci kotulerler. Fsi motor gitmiyor cok yakiyor sesi cok yuksek. Yokusda hangi araba cok yakmiyo yahu siz nasi araba suruyosunuz anlamiyorum eski aracim megane 1,5 dci bile yokusda basinca anlik 15 16 lt leri goruyordu bu cok normal bisey. Bana daha az yakan 1,6 16 valf arac gosterin ben bu isi bilmiyorum dicem.bazi arkadaslar honda onermis amcamin oglu sifir aldigi honda civic sirf cok yakiyor diye aracini satti 1 sene kullanmadan.sirf lpg uyumu var diye 1,6 duz motoru yere goge sigdiramayanlar var ne is anlamadim

    benim babamda bu subat ayında sıfır civic aldı. alındıgından beri bir kere ist- çanakkale yaptı ve ortalama yakıt tüketimi 7.1 litre.

    Hocam uzun yolda 7,1 yakmis daha ne yakicak sehiricinde 10 11 den asagi dusmez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: landscapee


    quote:

    Orijinalden alıntı: Harun

    quote:

    Orijinalden alıntı: landscapee

    Hocam sana dedigim gibi burda sorarsan araci kotulerler. Fsi motor gitmiyor cok yakiyor sesi cok yuksek. Yokusda hangi araba cok yakmiyo yahu siz nasi araba suruyosunuz anlamiyorum eski aracim megane 1,5 dci bile yokusda basinca anlik 15 16 lt leri goruyordu bu cok normal bisey. Bana daha az yakan 1,6 16 valf arac gosterin ben bu isi bilmiyorum dicem.bazi arkadaslar honda onermis amcamin oglu sifir aldigi honda civic sirf cok yakiyor diye aracini satti 1 sene kullanmadan.sirf lpg uyumu var diye 1,6 duz motoru yere goge sigdiramayanlar var ne is anlamadim

    benim babamda bu subat ayında sıfır civic aldı. alındıgından beri bir kere ist- çanakkale yaptı ve ortalama yakıt tüketimi 7.1 litre.

    Hocam uzun yolda 7,1 yakmis daha ne yakicak sehiricinde 10 11 den asagi dusmez

    alındığından beri yani 5000 km ortalaması 7.1 litre. 5000 km nin sadece 350 km si uzun yol diğeri ist anadolu yakası şehir içi.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.