Şimdi Ara

go-kart yapalım (678. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
14.130
Cevap
134
Favori
3.352.609
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 676677678679680
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sistem.Prof. S kullanıcısına yanıt
    Peki, Anlayamadığım ! sormak istediğim bir nokta olacak . Bu gerekli mi ?? yani " şase ile tekerleğin her türlü esneme de birbiriyle paralel kalması " şart mı ?...
    Ben araç düz yerde ve tekerlekler düz iken süspansiyonu; Negatif kamber li / Pozitif kaster li / toe-in li ve makul bir king-pin açılı olarak (Mercedes lerde çok belirgin olduğu gibi) ayarlamak istiyorum .
    Bu , araca düz ileri sürüş kararlılığı ve direksiyon hafifliği ve direksiyonun kolay toparlanması özelliklerini sağlayacak diye biliyorum .
    Şase ile tekerleğin her türlü esneme de birbiriyle paralel kalmasını sağlamak adına yukarda bahsettiğim özelliklerden feragat etmek zorunda kalmayacakmıyım ?
    https://www.youtube.com/watch?v=D0hmKgBA8GM .... videolar sırayla kamber , kaster , toe , kıing-pin ; açıları....Ben bunları "0" lamak istemiyorum .
    paylaşımlarınız için teşekkürler ...:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kendin yap

    Peki, Anlayamadığım ! sormak istediğim bir nokta olacak . Bu gerekli mi ?? yani " şase ile tekerleğin her türlü esneme de birbiriyle paralel kalması " şart mı ?...
    Ben araç düz yerde ve tekerlekler düz iken süspansiyonu; Negatif kamber li / Pozitif kaster li / toe-in li ve makul bir king-pin açılı olarak (Mercedes lerde çok belirgin olduğu gibi) ayarlamak istiyorum .
    Bu , araca düz ileri sürüş kararlılığı ve direksiyon hafifliği ve direksiyonun kolay toparlanması özelliklerini sağlayacak diye biliyorum .
    Şase ile tekerleğin her türlü esneme de birbiriyle paralel kalmasını sağlamak adına yukarda bahsettiğim özelliklerden feragat etmek zorunda kalmayacakmıyım ?
    https://www.youtube.com/watch?v=D0hmKgBA8GM .... videolar sırayla kamber , kaster , toe , kıing-pin ; açıları....Ben bunları "0" lamak istemiyorum .
    paylaşımlarınız için teşekkürler ...:)

    Şimdi abi,
    Eğer benim gibi simetri hastası iseniz ve görselliğide bi o kadar önem veriyorsanız evet gereklidir diyebilirim. Ama siz sürat ve bunun yanında yük bakımından bayağı performanslı bi araç yapıp direksiyonum da tüy gibi hafif olsun diyorsanız bu kadar inceleyip en sağlıklısını tespit eder ve yaparsınız.Size kalmış. Tabi bu scooter motoruyla ve bu ağırlıkla ne kadar sürat yapabilirsiniz?
    Kolay gelsin.




  • Sistem.Prof. S kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler , içim rahatladı ! Duvarda eğri duran resim ;beni de rahatsız eder ama burada simetri ve görsellik benim için ikinci planda kalır.
    Bu araçta hız zaten 50-60 dan fazla olmamalı,frenler malum kampana .Fakat bu aracı , sonraki araçlar için bir ön platform gibi düşünüyorum .
    Kimbilir? belki 72-73 model bir Ford / consul-granada nın V4 1700 cc motorunu koyarım bu araca .
    ya da eski Renault 12 motorunu şanzımanı ile birlikte arkaya koymak suretiyle yepyeni bir araç yaparım.
    Bu ön düzen-süspansiyon bilgisi o zaman işe yarar bana . Tekrar Teşekkürler ..
  • kendin yap K kullanıcısına yanıt
    uzun zaman dır forumla ilgilenemedim dükkanal uğraşıyordum şımdı bir bakındım bayağı bir muhabbet olmuş çok ta hoşuma gitti açıkçası

    konuya gelelım bence tecrübelerimden söylüyorum araç fazla ağır olmayacağı için her şekilde direksiyon hafif olacaktır hidrolik gibi benim yaptığım ıkı araç ta 300 kg cıvarında olmasına rağman herşekılde direksiyon cok hafifdi çift salıncaklı ön takım yaptıgın ıcın tekerde fazla cir açıklık olmaz bu konunda için rahat olsun açı farkı şasa ile teker arasındaki salıncak uzunluğu ile olur nekadar uzun olursa okadar ben tek salıncaklı yaptım ılkını ve cok memnunum neden zorlu sartlar altın da aracın parça bozma ihtimali artıyor forumda herkese söylerim az parça az problem dir
  • mrb 4x4 araba yapmak istiyor sun sanırım inşallah yaparsında atv parçaları ile olmaz diye düşünüyorum ben motor tamirinden ve 4x4 araçlarla uğraştığım dan söyluyorum hem da bağımsız suspansiyon istiyorsun buda okadar kolay değıl ama bulun dugun yerde hurdacılar varsa sorun yasamazsın bence geyette güzel makina çıkar

    bağımsız olabılmesı ıcın sana en uygun reno arabalarının ön takımıdır ıkı aracın ön takımını tamamı sana lazım ıkı defransiyen aktarma sanzuman ve bunları birbirine bağlamak için mafsallar en en önemliside halden anlıyacak tornacı o olmazsa hiçbirsey yapamazsan :D

    artık buralardayım forumu takip edeceğım çalışmalarınızı merakla beklıyorum
  • selam arkadaşlar size bir sorum olacak . yapımı süren go kartın dönüş yaparken arka tekerler eşit turda döndüğü için ön tekerler kayıyor yani araç dönmüyor . diferansiyel kullanmadan bunu çözmenin bir yolu var mı acaba ?
  • Zaferty Z kullanıcısına yanıt
    motoru tek tekere bağlayacaksın başka çaren yok yoksa dediğin gibi virajda araba hep ileri gitmeye çalışir




  • Bu şekilde görsel olarak konuşmak herhangi bir ölçüm yapmadan zor ve elinizdeki tekerleklerin bilgisi elinizde yoksa bu açıların çoğunun görünüşe göre vermeniz lazım :( Ama bu açıların bazılarını (toe,camber..) gibi ayarlanabilir yapmak ajantaj olur.
  • konuya ilgi bitmiş sanırım ama ben tasarımımı bitirdim,dört tekerli ve 9hp motor kullanarak bir atv yapmak istiyorum.Bana malzeme dökümanını v
  • Bende o mantikla montajlayip araci yuruttum lakin cok fazla sallanma ve kasinti yapiyor sabit ve stabil durmuyor yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • afakan1907 A kullanıcısına yanıt
    konuya ilgi bitmedi ama sende forumu okusan ben kendi şahsıma gereken malzemelerı en az 3 kere vermişimdir liste olarak oku geriki sayfaları gör..
  • Pazar günü ufak bir çalışma tanpon ve farlar aracın şeklini epey bi değiştirdi

     go-kart yapalım

     go-kart yapalım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bayağı inceledim ama denk gelmedim demek ki çok zaman alıyor doğrusu sizde varsa yönlendirebilir misiniz yoksa tek tek arayacağım,teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kendin yap

    Arkadaşım ,hitabınız için teşekkürler ama ben bir "Usta " değil sizin gibi amatörüm.Keşke olabilsem ! .Gerek okuyarak gerekse tamirhanelerde vakit geçirerek bir şeyler öğrenip uygulamaya çalışan bir amatör. ;) Hurda dan malzeme bulmak için tek tek hurdacıları zaman zaman gezmek tek çare . Şanzıman ve defransiyel yenileri için "GOOGLE> Başkent Freze - Adem Seyhan " çok güzel ve hesaplı üretimleri var . Videodaki bağımsız süspansiyon çift salıncaklı sistem , daha farklıları da var .Hepsini incelemelisiniz .Hangisini uygularsanız uygulayın !.. kaster/kamber/toe-in,toe out/ king pin açıları nedir ? öğrenmeli -uygulamalısınız .kiminin + sı ,kiminin - si var . Bunların hepsi internette var .

    Hocam sen bitirdin mi Projeyi bitirdiysen maliyet ne kadar tuttu sana zahmet soylesen ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • afakan1907 A kullanıcısına yanıt
    kusura bakma hazırda yazılmış bir listem yok geriki sayfalara bakman gerek
  • mavi_korku_08 kullanıcısına yanıt
    pek güzeeel ...kromajlar yakışmış ,elinize sağlık .. boşuna dememişler ! ürünü sattıran birazda ambalajdır diye ;))
  • Henüz bitmedi, zaten bitse paylaşırım görüntüleri . Maliyeti ise hiç sorma :(( en ummadığım şeylere o kadar fazla para gitti ki inanamazsın !. Ben bu gibi hobby işlerinde harcadığım parayı hiç alt alta yazıp net olarak hesap tutmam ama 1500 ü buldu herhalde... üstüne bir de lastikler için 500-600 tl gerekiyor :((
  • Zaferty Z kullanıcısına yanıt
    Arka iki teker arasındaki mesafe ; Ön iki teker arasındaki mesafeden bariz bir şekilde dar olursa aracın dönüşü rahatlayacaktır.
  • kendin yap K kullanıcısına yanıt
    https://qph.is.quoracdn.net/main-qimg-0a08fa76d7fe3f6fc778f81f3f478ce7?convert_to_webp=true dönüş için iz genişliğini değiştirmek yerine acherman açılarını doğru vermek daha çok rahatlatacaktır
  • 
Sayfa: önceki 676677678679680
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.