Şimdi Ara

go-kart yapalım (323. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
14.130
Cevap
134
Favori
3.352.610
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 321322323324325
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • abi aslında maddi durumun iiyse güzl birşey yapablirsin.videoları izlediysen o araçladaki elektrik motorları işini görür gibime geliyor.
  • canım kardeşim, int'de araştır istersen; 8-10 hp. gücünde yeni atv'yi 3500 tl.fiyatı var.
    bu katogorideki akülü aracın en düşük fiyatı 15000 tl.den başlıyor...gerisini sen düşün....

  • arkadaşlar cogumuz arka aktarma ve yonlendrme konusnda sıkntılıyız eklıcegım resımde bu konuyla ılgılı cozum getırmeye calısıcam... oncelıkle arkada tek parca aks kulannlar aksı 1metreden fazla tutun ama fazla olmasın 108 mm ıdealdır bence tek parca aks kulanımında dar alanda manevra ve yonleemdırme zayıflıyor tek tekerde cekıste ıse kaygan zemın vee bayırlarda sıkıntı cıkıyor tavsıyem tek parca aks kulanın amaa on lastıklerın KAMBER açısnı negatıfe dusurun bu sayaede cıft tekerde cekıste bıle rahat manevra yapabılır ve vıraj cıkslerında bıle maksımım gucle onu sabıt tutabılırsınız...genelde profosyane go kartlarda bıle on suruklenıyo bu buyuk sıkınttııı....
  • En basit şekli ile kamber ayarı , lastiğin yere bastığı açıyı değiştirmektir.
    Yere tam dik açıyla basan lastik düz yolda maximum temas sağlar.Bu sayede en iyi hızlanma ve fren mesafesi elde edilir.Ancak negatif kamber ayarı sürüş dinamiğini değiştirecektir.
    Negatif ayar demek lastiklerin iç basması anlamına gelir.İç kısımları yola temas eden lastikler düz yolda daha az tutuş sağlarken viraj içinde ağırlık merkezinin değişmesi ve aracın esnemesi ile daha çok tutuş sağlarlar.
    Resimlerde negatif (-) ve pozitif (+) kamber açılarını görebilirsiniz.


    Standart araçlarda kamber açıları ile oynamak genellikle mümkün değildir.Sonradan değiştirilen amortisörler ve kamber düzeltme kolları (camber correction arm) ile bu ayarı yapmak mümkündür.Bir çok Coil-Over sisteminde camber plate bulunur.Bunları ayrıca alıp orjinal amortisöre monte etmekde mümkündür.Amortisör kulesinin üstüne takılırlar.Resimde göreceğiniz gibi vidalı ayar konumları bulunmaktadır.


    Tüm bunların driftle çok yakından alakası vardır.Unutmamak gerekirki drift için ön lastiklerde çok iyi , arka lastiklerde ise kötü bir yol tutuş gerekir.Tüm bu ayarlar aracın (arkadan kayması) Over Steer yapması için gereklidir.Viraj içi kontrolü ise ayrıca önemlidir.
    Günlük kullanılan araçlarda en uç kamber değeri -3 iken özel drift otomobillerinde bu değer -7 lere kadar çıkmaktadır.Unutmamak gerekirki hiç bir drift pilotu aracının düz gitmesini istememektedir.Bu yüzden drift otomobilleri ile günlük otomobillerin ayarları tamamı ile ters orantılıdır.[simage][/simage][simage][/simage][simage][/simage][simage][/simage][simage][/simage][simage][/simage]




  • işte resimli anlatım arkadaşlar


     go-kart yapalım
  • arkadaslar bu bır çapalama makınesıdır.... ustunde şanzuman ve dıfransıyel ıle bırlıkte satılır bır cok markanınn vardır...buda honda sanırdam benım gorduklerım 4.5 ıle 8.5 bg arasında degısır evet gerı vıtesıde var.. ama bu arac yapımına uygn bır sanzuman degıldır... behce capalamada kulanıldıgı ıcın devırı cok dusuktur ama tork bakımından moto gucunu maksımmum olark aktarır yanı torku bırakın 30 derceyı 50 dereceyı tırmanır ama mak 12-15 km hıza ulasabılırısınız bunla.. o yuzden yanınızda kosanlarn sızı gecmesını ıstemezsınız dımı ayrıca Akın abının dıfrensıyel olayıona buda cozum bulmaz cunku buda kılıtlı dıfransıyeldır.. ıcte kalan kalan lastık gene az donmez dıstakı ıle aynı doner ama arkada bagımsız suspansıyon kulanıcak arkadasar ıcın dıferansıyleı cok fazla ıs gorur:D:D

     go-kart yapalım




  • slm arkadaslar elımde elektirik motoru var 24 volt la calısıyor beynı falan herseyıyle bırlıkde sadece akuyu tak ve kulan bukadar ıster gogart yap ıstersen oylece kulan özürlü aracını


    MOTORLAR:::: 600wat 4600rpm +600wat 4600rpm=1200wat 4600 olarak

    cıft motorludur ıster ılerı ıster gerı calısa bılır redik dörlüdür redikdör dönüsünü tam bilmiyorum lakin 150 kg rahatlıkla tasıyor bu vazietde lastıkelrı cıkartıp poryalı dıslı taka bılınır arac yapmak ıcın 40 ıla 50 km hıza ulasa bılcegıne emınım ılgılenen arkadaslara duyrulur komple arac 700 tl pazarlıksız

     go-kart yapalım


     go-kart yapalım


     go-kart yapalım




  • 2. aracımız bitti kullanıma hazır yalnız biraz yavaş oldu dişliler biraz değişecek...
    şu an saatteki hızı 45 km felan


     go-kart yapalım


     go-kart yapalım
  • hayırlı olsun abi güzel olmuş.
  • aracınız güzel olmuş ellerinize sağlık.. Bir de motor tarafının fotolarını alsakk
  • ysf1984 Çok güzel olmuş ellerinize sağlık
    Alüminyum plakanın fiyatını öğrenebilirmiyiz mahsuru yoksa eğer?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mctbs -- 11 Nisan 2011; 23:38:48 >
  • Merhaba Arkadaşlar, öncelikle forumlara az göz gezdirdim güzel çalışmalar var. Ben meslek yüksek okulunda okuyan bir öğrenciyim , bu sene bitirme ödevi olarak go kart prolesi sunacağız. sizin bilginiz olan şu soruların cevabını öğrenmek istiyorum. go kartın motorunu aldıl honda gx 200 marka ve biz kavrama olarak varyötör kullanmayı düşünüyoruz, benm merak ettigim nokta biz bu motora varyötörü nasıl monta edeceğiz, her varyötör olur mu varyör alırken nasıl bir varyötör aradığımızı nasıl anlatacağız
  • abi motorun gücüne göre varyatör alacaksınız.

  • resimleri ekliyor yorumlarınızı bekliyorum

     go-kart yapalım

     go-kart yapalım

     go-kart yapalım

     go-kart yapalım

     go-kart yapalım


    Bu arada şase kısmınada başlıyorum ön ve arka salıncak ların işi bitti şase için önerisi olan varsa yorum bekliyorum




  • resimlere devam

     go-kart yapalım



     go-kart yapalım


     go-kart yapalım






  • arkadaşlar alemiyon levha biraz pahalı 100*150 ebatında alıp ben 2 ye böldüm iki aracımdada kullanmak için fiyatı 75 tl
  • 2, araçta çalışmalar devam ediyor... 2. aracım çok ince hesaplarla yapıyorum...
    her türlü şey düşünüldü...

    150 cc cros motoru 5 vites
    ileri geri şanzuman gibi ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uzunymw


    resimleri ekliyor yorumlarınızı bekliyorum

     go-kart yapalım

     go-kart yapalım

     go-kart yapalım

     go-kart yapalım

     go-kart yapalım


    Bu arada şase kısmınada başlıyorum ön ve arka salıncak ların işi bitti şase için önerisi olan varsa yorum bekliyorum



    arkadaşım çalışmaların çok başarılı olmuş...
    projendin devamını sabırsızlıkla bekliyorum...

    kolay gelsin...




  • ysf1984 kardeş teşekkür ediyorum herkese kolaygelsin
  • uzunymv abi çok güzel olmuşta sen atv türü birşey mi yapacaksın yoksa buggy mi ona göre şase tasarımına yardım edelim???
  • 
Sayfa: önceki 321322323324325
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.