Şimdi Ara

go-kart yapalım (31. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14.130
Cevap
134
Favori
3.352.530
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arsipel abicim araçta son durum motor hariç mükemmmmel motorun kelek yapması üzücü ama sanki daha önce bu işleri yapıyomuşsun gibi profeyyonelsin tebrikler ben bu işte bir şeyi öğrendim maddi bakımdan bi birikimin yoksa bu işe girmeyeceksin yanlışmıyım tabi teknik bakımdanda bi birikim..
  • Kenan kardesim Çalışmamı beğendiğine sevindim.Bu işlere girişmek için maddi koşulların olması tabiiki gerekli ama bu işte harcadığım parayı ben yaklaşık 7 -8 aya yaydım.bu tarafı kolay kısmı. Ancak bizim çozdüğümüz problemlerin bir çoğu parayla çozülemez, bunu çozecek bilgi,yetenek ve sabrın varsa para işe yarıyor.Yoksa, yaa bunu nasıl yaparım diye danışmaya kalktınmı piyasada, çözümün karşındakine kaldığını hissettilermi fiyat acımasız oluyor. Sen sorunu çözecek, yapılacak işi bire bir tarif edeceksin. Tornacı ,kaynakçı yada usta, sadece yorumsuz işi yapacak. genelde de kendisi inanmadımı yapmak bile istemiyorlar.Olmaz deyip çekiliyorlar. Yani paradan çok bilgi birikimi ve istikrar gerekli.örneğin bu pojeji ben lise 2 de 1978 yılında tasarlamıştım.Hem malzeme hem paranın olmadığı, bilgi paylaşımı ise sıfırdı. defransiyelin nasıl çalıştığını öğrenebilmek için izmir çınarlıda 1.san.de günlerce dolaşmıştım. şimdi 8 yaşındaki oğlum bana anlatabiliyor bir çok şeyi. Yani özetle vazgeçmeden ve belleğini yanılmadan,(yok ben yapamam.benim param yetmez, ben bilmiyorum) ıstikrarlı olmalıyız.bilmediklerimizi araştırmalı sabırla üzerine gitmeliyiz. Bu yaptıklarımızı görüp bize gülen arkadaş ve akrabalarımızı hiç takmayın. kedi yiyemediği ciğere kokmuş der. Ben daha önce bu işlerle uğraşmadım bu ilk, yani acemilik diyebilirim. daha önce 3 tane tekne yaptım 3.ve sonuncusu altında penceresi olan kompozit,9 hp motorla 40 km hız yapan(22mil) denizde iyi hız. imal ettim. Bu işler aceleye gelmez.Sakın ola heyecenını kaybetme bu işin bir yarış değil,hobi olduğunu unutma.Yani ben bu işte başarılıysam 29 yıl gibi uçuk bir bilgibirikimi ve sabıra sahip olmama bağlı. ( bak para nerelerde kaldı)
    kolay gelsin.




  • Bu konuda Hakkı abiye ben de katılıyorum.Evet maddiyat önemli ama daha da önemlisi kararlılık.Bilgi doğuştan edinilmiyor malum; araştırmalı hatta daha gelişmişini nasıl yapabilirim diye sorgulamalı.Forumdaki arkadaşımız Musa'yı bu konuda gerçekten tebrik etmek lazım.Basit malzemelerle başarılı bir araç yapmış ve bizim pahalı diye yapmaya pek yanaşmadığımız geri vites sistemini en kolay ve kullanışlı yoldan halletmiş.
    Hangi parçanın ne işe yaradığını bilmek işin en önemli noktası.Sonrasında hurdacılarda onların bile ne işe yaradığını bilmediği pek çok malzeme var.En uygun şartlarla alınabilir.Yani ufak birikimlerle de bu iş yapılabilir.Ama dediğimiz gibi bilgi, azim ve sabır şart.Bu uğraşı aracı yaptıktan sonra bitmeyecektir arkadaşlar.Yeni şeyler öğrendikçe uygulayacak, aracınızı geliştirmek isteyeceksiniz(ben kendimden biliyorum).Sonra diyebilirsiniz; (Hakkı abinin projesidir) Yahu ben bu aracı suda da götürürüm.Al sana bir sürü iş.
    Ben inanıyorum ki, seneye Hakkı Abi bu aracı suya indirir.O bilgi, birikim ve azim fazlasıyla var onda.
    Herkese çalışmalarında başarılar.




  • AYYYNEN Akın kardeşim
    Biraz sonra izmire yola çıkıyorum 3 günlük kaçamak tatil. çocukları babamlara bırakıp döneceğim.Bu arada denizde biraz kano kesiti ve katamaran teknelerin dizyaynlarına bakacağım.Bunlardan birini buggye adapte etmenin yollarını düşüneceğim. Bu detayları düşünerek biraz beynimi dinlendireyim yaa. dediğin gibi seneye yaza tuzladan buggy ile denize.
    Herkese kolay gelsin.
  • ben bi buggy yapmak istesem iki kişilik 70 yapsın herşeyi sıfır olsun kaça gelir
  • hakkı Bey bi önceki sayfada yazdıklarınızı okuma fırsatını yeni buldum,
    7KG lık ağırlık toplam ağarlık mı?
    yani akslar ve kovanlar kampana ve poryolar dahil mi? yoksa yanlızca karpuzu mu?
    bu arada ottoman arkadaşımızın formülasyonu da baya bi ilginç defransiyel galiba redüktörden değiştirlmiş bende onu daha önce düşünmüştüm ama tek giriş ve iki çıkış redüktör bulamadım. bu arada bizim triportör def ufak problerim oldu şöyle; bire dört oranında tur oranı düşüyor ve 4 bijon bir flanşı üstüne koyamıyoruz cünki aks kapakları engel oluyor yapacağımız flanşta en az 110 mm lik bijon aralıkları olması lazım böyle bir jantta piyasada yok onun için iş kötü patladı şimdi bu araçların sahiplerine sormak istediğim bişi var benim araç saate 60-70km yapacak dönüşlerde def olmasa gerçekten büyük problem yaşarmıyım özellikle hakkı ve akın beye sormak istiyorum dönüşlerdeki tur oranlarınız ve araç genişliği ile ilgili bilgi verirseniz sevinirim çünki herhalde bu gidişle arkaya tek milli aktarma koymak zorunda kalacağım teşekkürler




  • ootman kardeşim bu resimdeki ve hakkı beyin sorduklarıyla ilgili bir bilgi verirsen gerçekten sevinirim çevirim olayı benim içinde önemli şaft bir döndüğünde aks mili kaç tur dönüyor? ayrıca şanzuman olmadan da bi derleme yapabilmek mümkünmü? bi soruda forumdaki arkadaşlara olcak acaba bizim şafttaki tur sayımız aksta yarıya düşerse acaba torkumuzda ona göre 2 kat artar mı?
    sonuçta tork devir sayısıyla ilgili olduğu için olmalı diye düşünüyorum?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okmen sumer

    hakkı Bey bi önceki sayfada yazdıklarınızı okuma fırsatını yeni buldum,
    7KG lık ağırlık toplam ağarlık mı?
    yani akslar ve kovanlar kampana ve poryolar dahil mi? yoksa yanlızca karpuzu mu?
    bu arada ottoman arkadaşımızın formülasyonu da baya bi ilginç defransiyel galiba redüktörden değiştirlmiş bende onu daha önce düşünmüştüm ama tek giriş ve iki çıkış redüktör bulamadım. bu arada bizim triportör def ufak problerim oldu şöyle; bire dört oranında tur oranı düşüyor ve 4 bijon bir flanşı üstüne koyamıyoruz cünki aks kapakları engel oluyor yapacağımız flanşta en az 110 mm lik bijon aralıkları olması lazım böyle bir jantta piyasada yok onun için iş kötü patladı şimdi bu araçların sahiplerine sormak istediğim bişi var benim araç saate 60-70km yapacak dönüşlerde def olmasa gerçekten büyük problem yaşarmıyım özellikle hakkı ve akın beye sormak istiyorum dönüşlerdeki tur oranlarınız ve araç genişliği ile ilgili bilgi verirseniz sevinirim çünki herhalde bu gidişle arkaya tek milli aktarma koymak zorunda kalacağım teşekkürler


    okmen bey, benim aracın boyu 2,20m, arka teker açıklığı(dıştan dışa) 1,50m.Bemin arka aks sabit, diferansiyel yok.Asfalt yolda 60-70 km hızda giderken herhangi bir problem yaşamadım.Ancak döüşler araca
    göre biraz geniş kalıyor.Bizim sokak 8m genişlikte ve tek manevra ile dönemiyorum.Bir ara arka tekerlekleri ayrı ayrı bağlamıştım(çekiş bir tekere, fren bir tekere).O zaman aynı yeri tek seferde dönebiliyordum ama yokuşlarda patinaj çekiyordu.
    Ön ve arka tekerlek arası daha kısa olsaydı, şu anda yaptığım kamber açısıyla daha ufak çaplarda dönebilirdim sanıyorum.
    Şu anda arka tekerlere kilitli rulman koyarak diferansiyel olayını çözmeyi düşünüyorum ama sağlam rulmanların fiyatı beni biraz soğutuyor.Bir de bu rulmanları kullandıktan sonra araca geri vites uygulama şansı ortadan kalkıyor.
    İyisi mi aks arasını ufak, tekerlek çap ve genişliklerini de çok büyük tutmayarak sabit aks kullanmak en pratiği.Ön düzende amortisör kullanmasak, camber açısıyla da bu iş çözülüyor (bkz.Yarış gokartları) ama bizim araçlarda çok yakışıksız olur.Yarış gokartlarında dönüşlerde, tek teker yerden kesilir ve araç 3 teker olarak rahatça döner.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AKINCO -- 22 Haziran 2007; 10:12:59 >




  • klitli rulmanı pekte anlamaım bunu kullanınca geri viteste nasıl bir problem oluyor akın bey? rulman tek yönlü bir dönüşmü sağlıyor birde fiyatlarının ürkütücü olduğunu söylediniz bununla ilgili bir bilgi verirseniz sevinirim. benim aracta 195 lik 16 inch 50 yanak lastikler kullanacağım onun içinde bu rulmanlardan bulmam mümkünmüdür. saylarımla
  • hakkı bey,
    dün yazmış olduklarınızı okurken bi şeyi gözden kaçırdım galiba?
    renault 12 defransiyeli tüm önden çekişli araçlarda olduğu gibi şanzumanla birlikte bulunur bunları ayırmak mümkünmü gerçekten bilemiyorum eger ayırabildiyseniz gerçekten merak ettim bilgi verirseniz sevinirim saygılarımla?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okmen sumer

    klitli rulmanı pekte anlamaım bunu kullanınca geri viteste nasıl bir problem oluyor akın bey? rulman tek yönlü bir dönüşmü sağlıyor birde fiyatlarının ürkütücü olduğunu söylediniz bununla ilgili bir bilgi verirseniz sevinirim. benim aracta 195 lik 16 inch 50 yanak lastikler kullanacağım onun içinde bu rulmanlardan bulmam mümkünmüdür. saylarımla

    Kilitli rulman,bisikletin arka tekerindeki dişli rulmana benzer.Tek yöne kilitler.Bu yüzden geri vites uygulanamaz.30mm iç çapı olan rulman fiyatı 50 YTL.Ancak benim gözüm pek tutmadı.Daha sağlam ve
    kafesli olanları var ama onlar da 100- 300 euro arasında değişiyor.Ekonomik yönden bakarsak kullanmak çok mantıklı değil, bir de geri vites uygulayamamak eksi tarafı.Bu rulmanları poryolar üzerinde kullanmak
    gerekir, aynı zamanda içlerindeki kama kanalı sayesinde mil üzerine problemsiz uygulanabilir.Dediğim gibi
    fayda/ ekonomi oranını siz kurun.

    Hatırladığım kadarıyla sizin motor elektrikliydi.16' tekerleğin kalkışa geçebilmesi için neler yapıyorsunuz(redüktör oranı, dişli çapları vs.).Bu tekerleklerle aracın max.hızını yüksek değerlerde hesaplayabilirsiniz
    ama önce aracı harekete geçirmek lazım.Bu lastiklerle aracın seri olmayacağını düşünüyorum.Zaten hız beklentiniz 60-70km ise motoru yormanın gereği yok bence.Ben 155 65 13' lastikler aldım ve tereddütteyim.
    Olmazsa eski 10' lastiklerle devam edeceğim.
    Bu arada araçla ilgili resimleri bekliyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AKINCO -- 22 Haziran 2007; 14:14:47 >




  • 8.5kw bir elektrik motoru kullanacağız bu motor 3750rpm de yaklaşık 26Nm bir tork üretiyor bizim tekerlek çapımız yaklaşık 1,6m yani 60-70 km için 600rpm yetiyor. buda 1 -6 oranında bi redüksiyonla teoride yaklaşık 160Nm tork elde edeceğimizi söyliyebilirim. tabi kayıplar dikey akson ve şaft döndürme kayıpları az olsada yaklaşık hesaplarıma göre ki bu hesapları solid work programında yaptım 138Nm bir torkla ivmelenecek bu tork aracı kaldırmaya ve 70km hıza cıkarta bilecek bir torktur sanırım? akın bey resimleri koymayı inanın ben sizden daha cok istiyorum yanlız su anda yapım asaması en kritik noktadasında ve en fazla 2 hafta içinde model oluşacak ve bende sizinle bunu paylaşacağım şu anda zaten araca benziyen bişi yok ortada değişik varyasyonlardan ürettiğimiz kalıplara şase yapma asamasındayız sase bittikten sonra üzerinde işlem uygulayıp modelimizi oluşturup ilk önce sizinle paylaşacağım katkılarınız ve heycanınız için içtenlikle teşşekürlerimi sunuyorum. bu arada hakkı beyden de cevapları en kısa zamandaa bekliyoruz saygılarımla.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: okmen sumer

    8.5kw bir elektrik motoru kullanacağız bu motor 3750rpm de yaklaşık 26Nm bir tork üretiyor bizim tekerlek çapımız yaklaşık 1,6m yani 60-70 km için 600rpm yetiyor. buda 1 -6 oranında bi redüksiyonla teoride yaklaşık 160Nm tork elde edeceğimizi söyliyebilirim. tabi kayıplar dikey akson ve şaft döndürme kayıpları az olsada yaklaşık hesaplarıma göre ki bu hesapları solid work programında yaptım 138Nm bir torkla ivmelenecek bu tork aracı kaldırmaya ve 70km hıza cıkarta bilecek bir torktur sanırım? akın bey resimleri koymayı inanın ben sizden daha cok istiyorum yanlız su anda yapım asaması en kritik noktadasında ve en fazla 2 hafta içinde model oluşacak ve bende sizinle bunu paylaşacağım şu anda zaten araca benziyen bişi yok ortada değişik varyasyonlardan ürettiğimiz kalıplara şase yapma asamasındayız sase bittikten sonra üzerinde işlem uygulayıp modelimizi oluşturup ilk önce sizinle paylaşacağım katkılarınız ve heycanınız için içtenlikle teşşekürlerimi sunuyorum. bu arada hakkı beyden de cevapları en kısa zamandaa bekliyoruz saygılarımla.

    Siz, motoru yurt dışından getirtmiştiniz öyle ya.8.5kw müthiş bir güç.Belirttiğiniz ölçülere elbette yeter.Ama
    bu güçle, kalkışta koltuğa yapışmak varken, ben şahsen daha ufak tekerlek çapını tercih ederdim.Daha önce sizin bahsttiğiniz Ferrari akselerasyonu gibi.Hadi biz fazla abartmayalım BMW olsun.




  • Slm Arkadaşlar ben motor benzinli motor araıyorum 6,5 veya 8 hp motor vede marşlı arıyorum ikinci el satan veya veya bilen biri var ise yardım cı olurmusunuz arabam atelyede kaldı. fiyatları ne olur cevaplarınızı bekliyorum.
  • Merhaba arkadaşlar,
    Akınco kardeş senden bir bilgi almak isterim yardımcı olursan sevinirim..

    ??motor devri ile diş hesaplamaları yaparken örneğin 3600dv/dak x 60 diş
    bu hesabı yaparken 60 olan rakam üzerindeki toplam diş sayısımıdır.

    ??eğer diş sayısı ise diş aralıkları neye göre oluyor,çünkü daha ince,yada daha kalın diş aralıkları olabilir.

    ??birde diş sayısından ziyade dişlinin çapı yada dış kısımını toplam uşunluğunu baz almak gerekmezmi.

    ??5/8 40 zincirdiş almış olursak 3600 dev/dak bir devre göre nasıl hesap yaparız.

    cevabın için tşkler.
  • Renault defransiyelin konstrüksüyonunu (şanzıman gövdesi)Kullanmıyorum, sadece dişli mekaniğini kullanacağım (istavroz )(Karpuz) bu akşam resimlerini çekip koyayım. Nasıl uygulayacağım anlasılılacaktır.Renault ta benim avantajım aks çıkışları mafsal frezelerine drekt akuple oluyor.bu istavroz takımını bir boru içinemi koyup yataklayayım? yoksa eski Skodalardaki gibi körükle kapatıp mı yağ koyayım.Buna karar veremedim.


    Akın abicim
    Amfibi projemiz de tamam, bir adet eski sörf tahtasını ortadan ikiye bölüyoruz(Boylamasına) sağa ve sola katamaran teknigi ile monte ediyoruz. Ancak en hassas nokta bunların yukarı aşağı hareket etmesi gerekiyor. Karada yukarı,suya gireken adım adım aşağı. Tabii büyük bir güçle.Araç ve yolcunun ağırlığına karşılık bir güç.En ideali de elektrikli servo miller. Ama herhalde oda TUZ undan yenmez.ozamana ekonomik bir formül buluruz inşallah.Pnomatikten yararlanmak en ucuzu olacaktır diye düşünüyorum.

    Herkese kolay gelsin.

    quote:

    Orjinalden alıntı: okmen sumer

    hakkı bey,
    dün yazmış olduklarınızı okurken bi şeyi gözden kaçırdım galiba?
    renault 12 defransiyeli tüm önden çekişli araçlarda olduğu gibi şanzumanla birlikte bulunur bunları ayırmak mümkünmü gerçekten bilemiyorum eger ayırabildiyseniz gerçekten merak ettim bilgi verirseniz sevinirim saygılarımla?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: the__ottoman

    Merhaba arkadaşlar,
    Akınco kardeş senden bir bilgi almak isterim yardımcı olursan sevinirim..

    ??motor devri ile diş hesaplamaları yaparken örneğin 3600dv/dak x 60 diş
    bu hesabı yaparken 60 olan rakam üzerindeki toplam diş sayısımıdır.

    ??eğer diş sayısı ise diş aralıkları neye göre oluyor,çünkü daha ince,yada daha kalın diş aralıkları olabilir.

    ??birde diş sayısından ziyade dişlinin çapı yada dış kısımını toplam uşunluğunu baz almak gerekmezmi.

    ??5/8 40 zincirdiş almış olursak 3600 dev/dak bir devre göre nasıl hesap yaparız.

    cevabın için tşkler.

    ottoman abicim dişli ölçülerinde parmak hesabı kullanılır. 1/8, 3/8, 5/16 gibi.Önemli olan motor dişlisi, aktarma dişlisi ve zincirimizin aynı diş ölçülerinde olmasıdır.Hız hesabı yaparken standart olduğu için dişlilerdeki diş sayısı kullanılır.Örneğin motor 12diş, mil 60 diş dediğimizde 1/5 oranını buluruz ya da motor 50mm, mil 100mm dediğimizde de oranımız aynıdır.Dediğim gibi diş ölçü ve sayıları bir standart olduğu için kullanılır.Hesaplara etkisi yoktur.
    Şimdi bir örnekle hesap yapalım:
    Dişlimizin dayanıklı olmasını istiyoruz, o halde 1/2(yarım parmak)dişli ve zincir kullanalım.
    Motorumuz 3600devir.Tekerlek çevremiz 1m.Aktarma oranımız 1/4 olsun isiyoruz(bu oranı motorumuzun torkuna göre azaltıp çoğaltabiliriz).
    Motor dişlimiz kaç ise mil dişlimiz onun 4 katı olacak.
    Motor dişlimiz 15diş ise mil dişlimiz 15x4=60 diş
    (Hesap karışmasın diye konverter yokmuş gibi hesap yapıyorum)

    Hız= (Motor devri/ aktarma oranı)x tekerlek çevresi x 60
    Hız = (3600/4)x 1 x 60
    Hız = 900 x 60= 54 km/saat

    Umarım anlatabilmişimdir.




  • Bilgilerin için çok teşekkür ederim,tüm cevapları vermişsin sayende gayet iyi anladım.

    iyi çalışmalar
  • ANADOL UN YAN SANAYİ YEDEK PARÇA VE FİYATLARI İLE BİRLİKTE BELKİ İŞİNİZE YARAR.

    http://www.oguzcanticaret.com/

    http://www.oguzcanticaret.com/fiyat%20listesi/anadol.xls

    http://www.oguzcanticaret.com/fiyat%20listesi/taunus.xls

    http://www.oguzcanticaret.com/fiyat%20listesi/escort.xls



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KeNaN-24 -- 25 Haziran 2007; 20:28:58 >




  • renault defransiyeli bu. yanına bazı parçalar koyarak boyutu tahmin etmenize olanak sağladım, ortadaki silindirik kısıma zincir dişlisini geçirip kaynak yada daha değişik bir bağlantı ile tespit edeceğiz.rulmanın olduğu yerden ve simetrik karşısından da şaseye yataklamak kalıyor geriye..Lafta basit gibi görünsede bayağı iş var sonuçta.Kolay gelsin herkese

     go-kart yapalım


     go-kart yapalım


     go-kart yapalım




  • 
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.