Şimdi Ara

go-kart yapalım (28. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir (3 Mobil) - 5 Masaüstü3 Mobil
5 sn
14.130
Cevap
134
Favori
3.352.536
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tavsiyelirin için teşekkür ederim akın abi bunu ise yanlışş anlaşılmasın yazı biraz dikkat çeksin die koydum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: janyazgan


    quote:

    Orjinalden alıntı: janyazgan

    akınco ben fren olarak disk fren kullanmayı düsünüyorum.dediğin gibi off-road tarzı bişi yapıcam ama benim için hızdan ziyade kalkıs ve toprak yolda yokus cıkmak yani tork ta önemli sence 15 hp lik motorla yüksek tork yaparsam kaç km yi bulurum


    akınco cevap bekliyorum pls


    Fren olarak en kolay uygulayabileceğin sistem zaten disk fren.Arka mil üzerine tek disk bile koysan aracı durdurmaya yeter.15Hp motor kullanıcam demişsin ama ne motoru kullanacaksın?Benim bildiğim gokart tipi motorlar max.13 Hp.Bu motorların torkunu da sen artırıp, azaltamazsın.Ancak motorun mevcut torkunu verimli kullanabilirsin.Bu verimliliği sağlamak için Tork Konverter dediğimiz parçayı kullanıyoruz.13Hp bir motorun torku 2,95kgm=29,5 Nm dir ki verimli kullanırsan canavar gibi bir arazi aracı yapabilirsin.

    Daha önce de pek çok arkadaşıma izah ettim:Hız sadece motor gücüne bağlı bir olay değildir.Motor devri,aktarma oranı,tekerlek çapı ve kayıp güç hızdaki değişkenlerdir.Bu değişkenler olmadan hız hesaplanmaz.Seni kaç km hız tatmin edecekse bu değişkenleri ona göre ayarlarsın.Hız hesaplamayı daha önce birkaç kere yazmıştım tekrarlamayayım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: AKINCO


    quote:

    Orjinalden alıntı: janyazgan


    quote:

    Orjinalden alıntı: janyazgan

    akınco ben fren olarak disk fren kullanmayı düsünüyorum.dediğin gibi off-road tarzı bişi yapıcam ama benim için hızdan ziyade kalkıs ve toprak yolda yokus cıkmak yani tork ta önemli sence 15 hp lik motorla yüksek tork yaparsam kaç km yi bulurum


    akınco cevap bekliyorum pls


    Fren olarak en kolay uygulayabileceğin sistem zaten disk fren.Arka mil üzerine tek disk bile koysan aracı durdurmaya yeter.15Hp motor kullanıcam demişsin ama ne motoru kullanacaksın?Benim bildiğim gokart tipi motorlar max.13 Hp.Bu motorların torkunu da sen artırıp, azaltamazsın.Ancak motorun mevcut torkunu verimli kullanabilirsin.Bu verimliliği sağlamak için Tork Konverter dediğimiz parçayı kullanıyoruz.13Hp bir motorun torku 2,95kgm=29,5 Nm dir ki verimli kullanırsan canavar gibi bir arazi aracı yapabilirsin.

    Daha önce de pek çok arkadaşıma izah ettim:Hız sadece motor gücüne bağlı bir olay değildir.Motor devri,aktarma oranı,tekerlek çapı ve kayıp güç hızdaki değişkenlerdir.Bu değişkenler olmadan hız hesaplanmaz.Seni kaç km hız tatmin edecekse bu değişkenleri ona göre ayarlarsın.Hız hesaplamayı daha önce birkaç kere yazmıştım tekrarlamayayım.



    eyw beni aydınlattığın icin tesekkür ederim birşey daha sorucam bazı yerlerde (misal) 13 hp turbolu flan yazıo(misal)turbo fabrika çıkışlı mı_ yoqsa kenbdilerimi eklemişler?




  • janyazgan, turbolu denilen motorları ben de gördüm.13Hp bir motora turbo takmayı fantazi olarak görüyorum.Zaten seyrettiğim videolarda da turbonun motora ne kazandırdığı pek anlaşılamıyor.Sonuç olarak zaman kaybından başka birşey değil.Turbo sistemini devreye sokacak kompresyonu bu motorlar sağlayamaz kanaatindeyim.
  • Mekanik konusunda bilgili arkadaşlara bir sorum olacak.

    Bildiğiniz gibi diferansiyel en büyük problem.Hem ağır, hem uygulaması zor, hem maliyeti yüksek.
    Aks milinin iki ucna kilitli(tek yönlü)rulman koysak ve tekerlekleri bu rulmanlarla sabitlesek dönüşlerde diferansiyel görevi yapar mı?Benim mantığım yapar diyor ama fikirlerinizi bekliyorum.

    Benim açıklamam şöyle:
    Her iki tekerleğe monte edilen tek yönlü rulmanlar motorun dönüş istikametinde kilitlenmekte yani motorla beraber dönmekte.Araç sola doğru döndüğünde, sağdaki teker soldakinden hızlı dönmek isteyecektir.Benim
    kanaatimce bu rulmanlar buna izin verecektir.Bisikleti aklınıza getirin; Yokuş aşağı inerken pedalı yavaş çevirmenizin hıza hiçbir katkısı olmaz.Tekerlek hızını değiştirmez.Aynı mantıkla içte kalan teker
    çekiş yapacak, dıştaki teker avare olacaktır.Araç düz giderken her iki teker de çekiş yapacaktır.

    Bu arada fren sistemi aks milinin değil, mutlaka tekerlekler üzerinde olmalıdır.Mil dursa da tekerlekler dönmeye devam eder.

    Evet, buyrun beyin fırtınasına



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AKINCO -- 7 Haziran 2007; 14:56:02 >




  • Evrekaaa.Dayanamadım gittim 2 tane kilitli rulman aldım ve teorimi denedim.Sonuç aynen tahmin ettiğim gibi.Küçük bir aks yaptım ve üzerinde denedim.Dönüşlerde dışta kalan teker boşa çıkıyor, içteki teker çekiş yapıyor.Düz gidişte iki teker de çekiyor.

    Rulmanlar biraz pahalı ama (50 ytl adedi), bence değer.
    Hakkı abi bu sistemi bir düşün.
  • Arkadaşlar daha önce de duyurmuştum, benim aracı S A T I Y O R U M.Son 20 gün.20 gün sonra parçalıycam.İster komple, ister motor sistemi olmadan almak isteyen pm den mesaj atsın.Bak parçalıyorum
    sonra "Vay ben duymadım, vay ben görmedim" demeyin.

     go-kart yapalım
  • Akın abicim O teoriyi ben 1.5 ay önce paylaşmıştım hatırlarsan; spat rulman, kilitli yada tek yönlü deniyor. Kartal rulmanda mevcut iç çap 35 olanı 50 tl. Çizimini de yapmıştım. Ancak tek teker en büyük sorun, frenleme tek tek ve bağımsızlaşıyor ayrıca motor freni sıfır oluyor,bütün yük frenlere kalıyorki, buda frene sert basınca spin atmak anlamına geliyor.tabi sağ fren sol fren dengesindeki hassasiyete bağlı, motor destegi defransiyel ile farklı bir denge kuruyor. hatta karda bile (arkadan çekişler için) el frenini hafif çekerek kalkış yaparsan tekerler patinaja daha az düşer.Defransiyel farklı bir dizayn. normal arabanda dene; el freni ile durmaya çalış bak neler oluyor , fark orada. senlede bunu paylastığımı sanıyordum.Görüşmek üzere.
    Herkese kolay gelsin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: arsipel

    Akın abicim O teoriyi ben 1.5 ay önce paylaşmıştım hatırlarsan; spat rulman, kilitli yada tek yönlü deniyor. Kartal rulmanda mevcut iç çap 35 olanı 50 tl. Çizimini de yapmıştım. Ancak tek teker en büyük sorun, frenleme tek tek ve bağımsızlaşıyor ayrıca motor freni sıfır oluyor,bütün yük frenlere kalıyorki, buda frene sert basınca spin atmak anlamına geliyor.tabi sağ fren sol fren dengesindeki hassasiyete bağlı, motor destegi defransiyel ile farklı bir denge kuruyor. hatta karda bile (arkadan çekişler için) el frenini hafif çekerek kalkış yaparsan tekerler patinaja daha az düşer.Defransiyel farklı bir dizayn. normal arabanda dene; el freni ile durmaya çalış bak neler oluyor , fark orada. senlede bunu paylastığımı sanıyordum.Görüşmek üzere.
    Herkese kolay gelsin.

    Ben atlamışım galiba abi.Karizmayı çizdik desene.
    Yalnız şunu belirtmeden geçemiycem, ayağımızı gazdan çektiğimizde kavrama bırakır ve tekerlekler motor
    devrinden bağımsız döner.Motor kompresyonundan faydalanamıyoruz zaten, yük yine frenlerde oluyor.Mevcut sabit sistemde avantajımız, arka iki tekerleğin tek diskle frenlemesi o kadar.Bu frenleme ile de aracın spin atması ufak bir direksiyon hareketine bakar.Normal bir aracın el freniyle durdurulmasından hiçbir farkı yoktur.Bunları teorik olarak değil kendi pratiğimden söylüyorum.Normal diferansiyel kullansak dahi her tekere de fren koymamız gerekir düşüncesindeyim.

    Hatırlarsan ilk aktarma sistemimde tekerlekler bağımsızdı.Tek taraf çekiş,tek taraf fren yapıyordu.O sistemde benim sıkıntım frenleme değil, gevşek zeminde çekişte patinaja kalmaktı.Fren dediğin gibi spin atma eğilimindeydi ama iki frenle aşılabilirdi.

    Ben bu sistemi uygulamakta kararlıyım.Frenleri yine arkaya takıcam.2 adet disk kullanıcam.Her tekere bir adet.Söylediğin dezavantajalara hak veriyorum ama onları aşmak kolay.Aracı bitirip, asfalt zeminde aracın kedi gibi yere tutunup dönmek istemediğini görünce sen de bu sisteme dönersin gibime geliyor




  • Abicim şu tekeri nereden kaça bulurum bi yardım etseniz!!!!

     go-kart yapalım
  • Arkadaşlar sonunda gokart projem bitti video sunu çektik fazla iyi bir görüntü olmadı. resim ve video lar sitedeResimler ise bu sitede http://zehiroglu08.azbuz.com/photoContestView.jsp?aId=16000000000431412 yarumlarınızı bekliyorum. Herkeze iyi çalışmalar.




  • Musa kardeşim bu işi en ekonomik ve en fonksiyonel olarak bitirdiğin ortada Yakında defransiyel konusunu da çözeceğinden eminim.Tebrik ederim, Ama bir şey varki resimlerde yanındaki iki beyefendiyi de senin bu kadar yanında olmalarından gurur duymalısın.onlarıda bu nedenle ayrıca kutluyorum herkese kolay gelsin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: livaneli_musa08

    Arkadaşlar sonunda gokart projem bitti video sunu çektik fazla iyi bir görüntü olmadı. resim ve video lar sitedeResimler ise bu sitede http://zehiroglu08.azbuz.com/photoContestView.jsp?aId=16000000000431412 yarumlarınızı bekliyorum. Herkeze iyi çalışmalar.


    Musa abicim bu videoyu güvenlik kamerasıyla mı çektin ne yaptın .Görüntü epeyce kötü.
    Sistem oldukça başarılı ancak şase için aynı şeyi söyleyemiycem.Görüntülerden sizin oraların offroad
    araca uygun olduğu anlaşılıyor.Biraz büyük tekerlekli ve amaortisörlü bir offroad araç bir sonraki projen olsun.Çok güzel araçlar yapabileceğine inanıyorum.İyi eğlenceler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kenan24

    Abicim şu tekeri nereden kaça bulurum bi yardım etseniz!!!!

     go-kart yapalım


    Kenan kardeşim tekerleklerin Agromak'ta bulunabildiğini çoookkk yazdık.Ufak çaplıların tanesi 80YTL+kdv idi, zam yapmadılarsa.Senin şase ne aşamada.İşine yararsa bendeki eski şişme el arabası tekerlerini sana vereyim.Pm den numara vericem.Arayabilirsin.




  • arkadaşlar dediğiniz gibi bu projem yeni ve dahada geliştirecem yani daha çok işimiz var ama en ideal bu araba oldu çok ucuza kapattım. videoyu cep telefonla çaktiğim için böyle oldu. enb yakın zamanda daha güzel bir resim ve video çekecez. sizlerede iyi çalışmalar.
  • arkadaşlar yapmaya çalıştığım paletli araç için 2 şanzumanı birleştirdim ve motoru da bağladım tork konverterin çalışma prensibinede şahit oldum.difransiyelide yarın monte edeceğiz.
    yalnız daha şaseye geçemedim.birde şunu soracağım paletli bir araç olacak ve difransiyelin 2 tarafına ayrı fren takacağız disk fren olurmu?hidrolik disk fren kullanırsak 2 tane kaça mal olur acaba?
    bir de gaz patelden mi olsa iyi olur? motorsikletlerdeki gibi elden yapsak nasıl olur?
    birde şu video çok ilginç paylaşmak istedim:http://www.youtube.com/watch?v=zs8RNjKDVdE
  • Akın abicim şase için bi tanıdık kaynakçı var bedavaya yapıcak onu bekliyorum temmuzun başında başlıyacağım inşallah .
  • ixir abicim yapacağın aracı ben henüz gözümde bile canlandıramadım, iki şanzıman ? motor ne marka, kaç hp? şanzımanlar tamam da tork konverter bunların neresinde şu şahit oldum dediğin kombinasyonu bir fotografını koyarsan yorum yapabilirim belki. Eklediğin sitedeki video mükemmel paylaştığın için sağol.
    Herkese Kolay gelsin.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ixir111

    arkadaşlar yapmaya çalıştığım paletli araç için 2 şanzumanı birleştirdim ve motoru da bağladım tork konverterin çalışma prensibinede şahit oldum.difransiyelide yarın monte edeceğiz.
    yalnız daha şaseye geçemedim.birde şunu soracağım paletli bir araç olacak ve difransiyelin 2 tarafına ayrı fren takacağız disk fren olurmu?hidrolik disk fren kullanırsak 2 tane kaça mal olur acaba?
    bir de gaz patelden mi olsa iyi olur? motorsikletlerdeki gibi elden yapsak nasıl olur?
    birde şu video çok ilginç paylaşmak istedim:http://www.youtube.com/watch?v=zs8RNjKDVdE




  • Arkadaşlar Dün ilginç bir durum yaşadım. Teknik olarak olabilen bir durum du zaten ama kontrollu bir şekilde yapabilmem şaşırttı. Geri vites derdine düşmüşken dün motoru deniyordum stop ettirmek için bobinin kablosunu çıkardım. tekrar çalıştırdığımda motor ters çalıştı. avans problemi var diye tekrar durdurdum, ikincide düz çalıştı. ne yaptığıma baktığımda ise bobine giden + - uçları ters bağladığımı gördüm uçları değiştiriyorum düz, değiştiriyorum geri çalışıyor. Rastlantı diye tekrar tekrar denememe rağmen sonuç aynı.Servisini aradım imkansız diyor.Ama motorda burada.
    yani geri vitese gerek kalmayacak gibi, bir enversör switch ile geri vites. ama bir sorun var aşılırmı bilmiyorum? geri çalıştığında gaz yemiyor rolantiden biraz yukarı çıkıyor gaz verirsem stop ediyor.
    çözebilirmiyim bilmiyorum fikri olan,motordan anlayan arkadaşlar fikrinizi bekliyorum.
    Tabi bir gerçek te varki uygulanabilirliği olsa birçok uygulamada geri vites olmazdı.Ancak büyük gemi makinaları bu şekilde ileri geri çalıştırılıyor. yanı gemide de geri vites yok.
    Akın abicim deneme sürüşü bugün yarın.Bilgine




  • Hakkı abi bir telefon çaldır hemen yanındayım
  • 
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.