Şimdi Ara

go-kart yapalım (236. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14.130
Cevap
134
Favori
3.352.639
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 234235236237238
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar kıbrısta Trafiğe Go kart ile çıkılabilirmi?
    Bilenleriniz varmı acaba ? KKTC de öğrenim görmekteyim(üniversite)
  • 3 gün önce gokart ve buggy tarzı bişiler yapmaya karar verdim.Akınco abiyi 2 gündür takip ediorm sanırsam konu 2007 de açılmış . Baya bi fikir edindim . Gelecek zamanlarda parçaları aldıkça sorularım olacak şimdiden teşekkürler...
  • Özellikle buggy yapacak ve dağ, bayır dere tepe gezeyim istediğim rampayı çıkayım, 2-3 kişi taşısın diyorsanız ve paranızada kıyabiliyorsanız, şaseyi ,mili, dişli sisteminizi güçlü tutup hidrolik pompa ve motor kullanarakta araç yapabilirsiniz.Fiyat olarak biraz tuzlu olur ancak sağlam ve güçlü bir araç yapabilirsiniz.
    Bu sistemin avantaj ve dezavanları var, birkaçını söyleyeyim.
    * Kavrama sorunu ortadan kalkar,
    * Güç aralığınızda istediğiniz hız oranlarını uygulayabilirsiniz (belli limitlerde)
    * Aniden tekerleklerin yönünü değiştirebilirsiniz (ileri giderken hızınız ne olursa olsun tekerler geriye döner, şaseniz,mil ve lastikler sağlamsa dağıtmazsınız)
    * motor devrini sabit tutup, istediğiniz anda gücü alabilirsiniz.
    * Geri vites sorunu ortadan kalkar, araç 2 yönlü hareket eder, istenildiğinde fren olarakta kullanılabilir.


    * Hidrolik elemanlar pahalıdırlar
    * Toz ve kire karşı hasastırlar (hidrolik yağın kirliliği vs)
    * Devir hızları diğer sistemlere göre düşüktür (dişli sistemi kullanmak gerekebilir)
    * Sistemde sızdırmazlığı sağlamak önemlidir.


    Bu maddeler çoğaltılabilir alternatif sistem isteyen olursa diye yazdım, isteyen pnömatik sistem bile kurabilir, küçük bir kompresörün elektrik mororunu söküp bunun yerine benzinli motorunuzu taktığınızda, depoya havayı sıkıştırırsınız, buradan temin edeceğiniz basınçlı havayla bir pnömatik motoru çalıştırabilirsiniz, torku yüksekse direk mil bile çevrilebilir, arabaların tekerlerini sökmekte kullanılan havalı aletleri düşün, torkları oldukça yüksektir.(kompresörün ürettiği hava ile motorun tükkettiği uyumlu olmalıdır) ayrıca bir sistem yapılıp yokuş inerken tekerleklerin kompresör milini çevirttirip tasarruf sağlanabilir vs.
    Elektrikli motorların fiyatları çok yüksek geldi, bulabildiğim en ucuz motor, 600 lira civarı 2.6BG 12V, bu güçte çok yetrsiz, ancak küçük gokartları götürür.birde buna 90 amp marin akü 190TL civarı, ileri geri kumandaları üzerinde,

    Go kart yapımında en can sıkıcı olay kavrama sisteminin teminidir, kuru kavramalar çok yetersiz ve dayanıksız, varyatörlü kayış sistemleri motorun fiyatını geçmekte, motor almanız yada dişli sistemlerini kurmanız çok önemli değil.Bence bu işin can alıcı noktası kavrama sisteminin güçlü ve iyi olması.Sanırım Go kart yada bugy yapan arkadaşların en fazla uğraştıkları konu bu olsa gerek.

    Tüm arkadaşlara imalatlarında başarılar dilerim, yardım almak isteyen yada parça bulamadım ne yapacağım diyen olursa elimden geleni yapmaya çalışırım, saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi profezor -- 27 Mart 2010; 18:48:29 >




  • arkadaşlar özellike akın abi buggy şasesini geniş tutup iki kişilik yapıp birde vw tosaba motoru taksak yada renault toros motoru buldum 1000 tl nasıl olur
  • sayın topic sakinleribenim atv hala ^^SATILIK^^bitmiş fotolarını koyucam ilgilenenlere hemen gonderılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dj appıah

    arkadaşlar özellike akın abi buggy şasesini geniş tutup iki kişilik yapıp birde vw tosaba motoru taksak yada renault toros motoru buldum 1000 tl nasıl olur


    Kalın şase kullanacağın için, motor şanzuman diferansiyel derken aracın ağırlığı 500 kiloyu geçer, normal araba tekerleri vs, derken araba moduna gireceksin, ayrıca trafiğe çıkmak içinde izin alamazsın, muhafaza etmende zor olacak, hem bu şekilde ağır malzemeler kullanarak araç yapman sana keyif verecek mi? normal bir arabayı alıp toplamaya benzeyecek, hemde araç büyük ve ağır olduğu için yol dışına pek çıkamazsın gibi, benim fikrim böyle, gerisi sana kalmış,
    Önerim ise güçlü bir motorsiklet motorunu şanzumanıyla beraber bulup bunu kullanman, hem daha hafif hemde daha seri daha pratik ve spor bir araç yapabilirsin diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi profezor -- 28 Mart 2010; 21:16:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: profezor

    quote:

    Orijinalden alıntı: dj appıah

    arkadaşlar özellike akın abi buggy şasesini geniş tutup iki kişilik yapıp birde vw tosaba motoru taksak yada renault toros motoru buldum 1000 tl nasıl olur


    Kalın şase kullanacağın için, motor şanzuman diferansiyel derken aracın ağırlığı 500 kiloyu geçer, normal araba tekerleri vs, derken araba moduna gireceksin, ayrıca trafiğe çıkmak içinde izin alamazsın, muhafaza etmende zor olacak, hem bu şekilde ağır malzemeler kullanarak araç yapman sana keyif verecek mi? normal bir arabayı alıp toplamaya benzeyecek, hemde araç büyük ve ağır olduğu için yol dışına pek çıkamazsın gibi, benim fikrim böyle, gerisi sana kalmış,
    Önerim ise güçlü bir motorsiklet motorunu şanzumanıyla beraber bulup bunu kullanman, hem daha hafif hemde daha seri daha pratik ve spor bir araç yapabilirsin diye düşünüyorum.


    teşekkür ederim




  • Rica ederim,

    Varyatör, disk fren vs parça bulamayan arkadaş varmı?
  • herkese merheba ben 16 yaşında bi off road tutkunuyum ben de sizin gibi bi of road gokart yapmayı planlıyorum daha doğrusu yapım aşamasına geçtim tüm malzemelrimi alıp kenar a koydum şasi (yaptım), tekerler , motor , ön takım çekerler falan hemen hemen tüm herşeyim hazır bunları bir leştiricem ve güzel bi gokart olacağına inanıyorum ama bazı bilgi eksikliklerimi tamamlamak için bu işi bilir büyüklerime danışayım dedim motorum datsu marka 196 cc yatay şaftlı 3600/dakika 9 hp bir motor bu motor bana en az 250 kg yi çekebilirmi sorunum bu ayrıca vitessiz tek kademeli bir aksam yapmayı planlıyorum fikirleriniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caiz buggy

    herkese merheba ben 16 yaşında bi off road tutkunuyum ben de sizin gibi bi of road gokart yapmayı planlıyorum daha doğrusu yapım aşamasına geçtim tüm malzemelrimi alıp kenar a koydum şasi (yaptım), tekerler , motor , ön takım çekerler falan hemen hemen tüm herşeyim hazır bunları bir leştiricem ve güzel bi gokart olacağına inanıyorum ama bazı bilgi eksikliklerimi tamamlamak için bu işi bilir büyüklerime danışayım dedim motorum datsu marka 196 cc yatay şaftlı 3600/dakika 9 hp bir motor bu motor bana en az 250 kg yi çekebilirmi sorunum bu ayrıca vitessiz tek kademeli bir aksam yapmayı planlıyorum fikirleriniz

    Merhaba , aracın nasıl bir araç olacak, şasinin ve tekerleklerin resmini koyarsan sana daha iyi yardımcı olur ve fikirlerimizi aktarabiliriz.Yapacağın aracın ağırlığından hariç en az 250kg yükmü taşımak istiyorsun? Bu 9HP lik motorla mümkün,ancak; varyatörlü ve aktarma oranlarını yüksek tutman lazım, veyahut vitesli yapman gerekecek. Ayrıca araçtan hız olarak performan beklememelisin, çünkü burada ağırlık fazla olduğu için bize hız değil güç lazım.Yani yapacağın aracın oldukça yavaş olacaktır.Elindeki motoru kullanacaksan durum aşağı yukarı böyle, ama böyle ağır bir araç için 15hp ve üzeri bir motor kullanmanı tavsiye ederim.
    Öncelikle şasi, tekerlekler, yaptığın model ve aktarma organlarıyla ilgili aldığın ve yaptığın malzemeler hakkında bilgi ve resim ortaya koyarsan daha sağlıklı cevap verebilirim.
    Kuru kavramayı kullanmayı bu ağırlıkta aklından bile geçirme, kolay gelsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi profezor -- 31 Mart 2010; 4:01:31 >




  • www.tekzen.com.tr
    404 - File or directory not found.
    http://www.tekzen.com.tr/new/productdetail.asp?ref=12&urun=810287001



    lastik jant bulmakta sıkıntı çekenler... ben buradan aldım istanbuldan kredi kartı ile 62 liralık lastiklerden aldım beklediğimin 10 kat üzerinde bi kalite çıktı....




  • profezor öncelikle cevap verdiğin için teşekkürler ben araç ile birlikte toplam 250 kg taşırmı kasttetmiştim tekerlerin resmini şuan koyamam ama tekerler sanırım 18 inç ve 20cm genişliğinde ayriyetten bu motor taşımazsa zaten 28 hp 350 cc bi jawa motorum var ama 2 zamanlı olduğu için bunu arka plana ittim fazla bi hız beklen tim yok olsa bile ona göre kalkışta yavaş daha sonra hızlana bilecek bi şanzıman tasarlayabilirim saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysf1984

    www.tekzen.com.tr
    404 - File or directory not found.
    http://www.tekzen.com.tr/new/productdetail.asp?ref=12&urun=810287001



    lastik jant bulmakta sıkıntı çekenler... ben buradan aldım istanbuldan kredi kartı ile 62 liralık lastiklerden aldım beklediğimin 10 kat üzerinde bi kalite çıktı....


    Ysf1984 arkadaşımm tekerin fotografını veyaaa arabadaki halini eklebilirmisinnn sitede resimleri var ama ebat olarakkk tamm kestirilmiyorrr senin fotograf yükleme imkanın varsa fikir verme açısından faydalı olacagını umuyorummm tekerler çok hoşuma gitti bende almayı düşünüyorum şimdiden teşekkür ederim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caiz buggy

    profezor öncelikle cevap verdiğin için teşekkürler ben araç ile birlikte toplam 250 kg taşırmı kasttetmiştim tekerlerin resmini şuan koyamam ama tekerler sanırım 18 inç ve 20cm genişliğinde ayriyetten bu motor taşımazsa zaten 28 hp 350 cc bi jawa motorum var ama 2 zamanlı olduğu için bunu arka plana ittim fazla bi hız beklen tim yok olsa bile ona göre kalkışta yavaş daha sonra hızlana bilecek bi şanzıman tasarlayabilirim saygılar.

    Araçla birlikte 250kg yükü eğer hız beklentin yoksa, max 40 km'lere kadar ulaşabilirsin oranın 1/7 tavsiye ediyorum çünkü tekerlek çapın büyük (45,72cm) çevresi 1.43metre.
    Bu araçta kuru kavrama dayanmaz, bunun yerine 1/3 oranlı bir varyatör kullanmandır ve varyatörün çıkışınada 1/4 oranlı dişli zincir sistemi kurmandır.Böylelikte kalkışta ve yokuşlarda oran 1/7 iken yokuş inerken 1/4 lere kadar ulaşırsın,buda yokuş inerken 70 li km lere ulaşman anlamındadır.Buradaki hesaplar teoriktir,gerçekte bu hızları etkileyen birçok kıstaslar olacaktır.
    Sonuç olarak varyatörlü sistem senin için daha kullanışlı, bunu kullanmazsan vitesli sistemi düşün, kuru kavramayı hiç düşünme.
    Varyatör sıfırı ön arka ve trigeri ile birlikte 190 TL , daha düşük kalite veya 2.elini daha ucuza bulabilirsin.
    Bulamazsan sana yardımcı olmaya çalışayım.
    jawa motoru biraz sıkıntılı olabilir, 1)Duman, 2)Fazla yakıt 3) Hararet problemi 4)Fazla yakıt tüketimi,
    Bu sorunlarla başedebilirim diyorsan karar senindir, kolay gelsin.




  • Arkadaşlar merhaba..

    Bugun arka disk fren sistemini tamamladim.. gaz pedali da tamam.. motoru yerleştirip marşa basmak kaldi geriye.. :)

    daha sonra sıra kaporta ve dış görünüm e gelecek..



     go-kart yapalım
  • fren sistemi

    pedallar - (gaz pedalı boşta)



     go-kart yapalım
  • fren sistemi..



     go-kart yapalım
  • defransıyelın gobegıne koydugun fren dıskının pek bır ıse yarıcagını zannetmıorum.cunku sen frene basınca gobek durucak ama kollar donmeye dewam etcek.
  • öyle birşey mümkün değil.. göbegin durmasi ve kollarin donebilmesi için, göbek çevreside 0 sifir çizmesi gerek.. kollarin biri ileri donerken digerinin geri donmesi gerek yani..

    ikisi de öne ya da arkaya donmekte iken (suruş esnasinda) göbek durursa onlarinda durmasi ŞART..
  • 
Sayfa: önceki 234235236237238
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.