Şimdi Ara

go-kart yapalım (237. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
14.130
Cevap
133
Favori
3.356.187
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 235236237238239
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lique


    öyle birşey mümkün değil.. göbegin durmasi ve kollarin donebilmesi için, göbek çevreside 0 sifir çizmesi gerek.. kollarin biri ileri donerken digerinin geri donmesi gerek yani..

    ikisi de öne ya da arkaya donmekte iken (suruş esnasinda) göbek durursa onlarinda durmasi ŞART..


    Slm, firen sistemi doğru yani çalışır ancak bu şekilde dişlinin ve diskin birleştirilmesi iyi bir fikir değil, dişli eskidiği yada problem çıkardığı zaman fren diskide değişecek veyahut fren diski eskidiğinde dişlide değişmek zorunda ,her seferinde bunların balanssız şekilde düzgünce ekseninde kaynatılması işi olacak ayrıca ikisini birbine bağlayan parça gereksiz yere atalet oluşturuyor özellikle yüksek hızlarda, bence iyi bir fikir değil.
    Böyle bir araba vardıda tadilatmı yapıyorsun? Bütün parçalar pas içinde ,uzun süre yatmış olmalı, arabada oldukça ağır olacağa benziyor, hayırlısı, bittiğinde sonuca bakalım diyorum.
    _____________________________




  • Merhaba profezor,

    -Dişli ve disk kaynatilarak birleştirilmedi, 4 adet civata ile birleştirildi. yani o sistemeden istendiği anda disk veya dişli cikarilabilir, takilabilir..

    -Disk ile dişli arasında gördüğün parça içi doldu metal parçası değil, ve tek amacı ikisini birleştirmek te değil. o metalin içinde diferansiyelin göbeği var, o göbeğe kovanlık yapıyor yani o parça, ayrica diskle dişliyi birleştirmeye yariyor.. etrafında ve ek yerlerinde diferansiyeldeki yagi sizdirmasin diye silikon çekilmiş, o pütürlü kısım silikonun görüntüsü.. birkaç sayfa geriye giderseniz, ya da benim gonderdiğim son mesajlara bakarsaniz o parçanın içi ve dışını görebilirsiniz. üstelik passız gıcır gıcır :)

    - Velev ki o parça içi dolu metal olsun. olumsuz derecede atalet momenti oluşturacak kadar hızlı dönecegini, ve aracin o denli hızlı gidecegini tasavvur bide edemiyorum. :)

    - Evet tüm parçalar pas içinde, yilların araci gibi duruyor :) bu araca son bahar gibi başladim (birkaç sayfa geride araci gıcır gıcır görebilirsiniz), araya kış girdi, bir kış yattı, açık havadaydı, üstü örtülü olduğu halde bile o şekilde paslandi malesef.. bu profiller çok çabuk paslanıyor, kimi yerlerini (arka kısım) antipaslamıştım, o kısımlar bile bir nebze de olsa paslandı..

    fren konusundaki tek korkum, araç scooter a nazaran agir olacagi için fren tutma esnasinda frene binen yükten dolayi, kaliperi tutan kolu kırması.. nihayetinde o fren scooter freni... bakalım hayırlısı..
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lique

    Merhaba profezor,

    -Dişli ve disk kaynatilarak birleştirilmedi, 4 adet civata ile birleştirildi. yani o sistemeden istendiği anda disk veya dişli cikarilabilir, takilabilir..

    -Disk ile dişli arasında gördüğün parça içi doldu metal parçası değil, ve tek amacı ikisini birleştirmek te değil. o metalin içinde diferansiyelin göbeği var, o göbeğe kovanlık yapıyor yani o parça, ayrica diskle dişliyi birleştirmeye yariyor.. etrafında ve ek yerlerinde diferansiyeldeki yagi sizdirmasin diye silikon çekilmiş, o pütürlü kısım silikonun görüntüsü.. birkaç sayfa geriye giderseniz, ya da benim gonderdiğim son mesajlara bakarsaniz o parçanın içi ve dışını görebilirsiniz. üstelik passız gıcır gıcır :)

    - Velev ki o parça içi dolu metal olsun. olumsuz derecede atalet momenti oluşturacak kadar hızlı dönecegini, ve aracin o denli hızlı gidecegini tasavvur bide edemiyorum. :)

    - Evet tüm parçalar pas içinde, yilların araci gibi duruyor :) bu araca son bahar gibi başladim (birkaç sayfa geride araci gıcır gıcır görebilirsiniz), araya kış girdi, bir kış yattı, açık havadaydı, üstü örtülü olduğu halde bile o şekilde paslandi malesef.. bu profiller çok çabuk paslanıyor, kimi yerlerini (arka kısım) antipaslamıştım, o kısımlar bile bir nebze de olsa paslandı..

    fren konusundaki tek korkum, araç scooter a nazaran agir olacagi için fren tutma esnasinda frene binen yükten dolayi, kaliperi tutan kolu kırması.. nihayetinde o fren scooter freni... bakalım hayırlısı..

    Açıklamaların için teşekkürler, resimden göründüğü gibi değil demekki, kullanışlı bir sisteme benziyor.Aracının bukadar kısa sürede paslanması üzücü, bunu önlemek için boya öncesi ,silme demir fosfat yaptıktan sonra boyama işlemi yapılırsa uzun süre dayanır.üstü örtülü ama yağmur altında kalırsa bu sefer örtü nemi hapseder ve daha fazla oksitlenmeye neden olur.Bunun yerine yağmur almayan kapalı bir yerde dursa belki bukadar paslanmazdı.Silme fosfat bulamazsan hiç değilse ince bir yağa batırılmış bezle silip muhafaza etmek pası önleyebilir.Tabii alttaki pasları temizledikten sonra yapılmalı.
    Frenler hor kullanılmazsa sanırım sorun çıkarmaz.iyi çalışmalar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi profezor -- 3 Nisan 2010; 0:58:34 >
    _____________________________




  • mrb..

    dogrusu pas konusunu pek sorun etmiyorum, çünkü mevcut pas, derine işlemiş ciddi bir pas değil. Yüzeysel ve çok çok ince bi tabaka halinde.. Benim de düşüncem ya benzin / tiner ya da hidrolik yagina batirilmiş bez parçası ile silip sonra anti pas ve boya yapmakti..

    Fren konusunda da, umarim dediğin gibi sorun cıkmaz.. Bakalım bugun yarin ilk test sürüşünü yapmayi düşünüyorum. dün akşam motoru yerleştirdim şaseye.. elektrik tesisat kablolarini da halledersem, sürüşe hazır hale gelecek..
    _____________________________
  • ligue arkadasım senin yaptığın fren sisteminin aynısını ben yaptım tamamen aynısı fakat söyle bir sorun çıktı ilk başta araç biraz ağır olduğu ve fren sisteminin demir parçasnı ters taktığımız için arac giderken frene basıldığında fren pistonları bağlı olduğu yerden esneme yapıyor. ve zamanla o fren disklini tutan parçayı bağladığın yerden yamulma veya cok zorladığında kopmaya sebep oluyor. bu yüzden sana tavsiyem diski tutan parçanın üstüne bir porofil kaynat ve frene basııldığında o parça demire yaslansın yoksa en olmadık bir yerde fren koparsa çok kötü bir durum olabilir :D bana olduğu gibi.. birde diski defransiyele bağladığın için sakın tereddüt etme tekerleklerin biri geri diğeri ileri dönme yapmıyor genelde frene bastığında direk 2 tekerleğide kitliyor.benim araç 280 kg civarında bir ağırlığa sahip senin kullandığın diskten 3cm daha büyük çaplı bir disk kullandım frene dokunmanla kilitlemesi bir oluyor yani fren çok hassas ve çok iyi tutuyor. yanlız diski tutan parçayı altına ve üstüne profil kaynatarak sabitlersen daha güvenli olur. yapılmış iş koptuğu zaman çok sinir bozuyor haberin olsun :D kolay gelsin çalışman da çok güzel :)
    _____________________________




  • ..

     go-kart yapalım


     go-kart yapalım


     go-kart yapalım
    _____________________________




  • ... araç bu arkadaslar yorumlarınızı bekliyorum

     go-kart yapalım


     go-kart yapalım


     go-kart yapalım
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: punkersen

    ... araç bu arkadaslar yorumlarınızı bekliyorum

     go-kart yapalım


     go-kart yapalım


     go-kart yapalım





    MOTOR BUYUK BISEYE BENZIYOR ÇİFT SİLİNDİR KAÇ CC GÖKHAN KARDEŞ BU MOTOR?
    _____________________________




  • bu motor 250 cc çift silindir bir motor bakalım inşallah işimizi görecek...
    _____________________________
  • punkersan,

    frenin iki tekere de hukmedecegi konusunda şüphem ve tereddütüm yok zaten :) tek tereddütüm o parçanın kopma ihtimali.. altina profilden destek olayini düşünmüştüm, ama freni denemeden yapmayayım dedim orda herhangi bir güçlendirme.. bakalim araç hele bi yürüsün, freneleri bi test edeyim, dediğin gibi profille destekleriz kaliperimizi.. :)

    Senin araç ta canavar gibi olmuş maşallah :) Gayet de güzel.

    Yanlız birşey soracam; öndüzende King-pim, kamber, kaster açılarını uyguladınmı?? sanırım uygulamamişsin ???
    _____________________________
  • o bahsettiğin açıları bundan önceki araçtada uygulamadım ve hiçbir eksiğini görmedim yaptığım tek şey tekerleklerin yere tam dik olması, bu sayede dönüşler daha rahat olucaktır.yani dreksiyon daha kolay dönücektir.

    kaliper konusundada sana tavsiyem desteklemeden deneme çünkü senin diskin çapı daha küçük olduğu için frene sağlam basman gerekicektir, en azından benimkinden daha fazla basman gerekir, oda direk diski turtan parçanın yerinden kopması demek oluyor ben denedim bana 100 tl ye maal oldu o yüzden deneme derim sen direk destkle zaten ihtiyacın olucak. ve o parça döküm bir parça olduğu için 2 adet delikten 2 adet çubuğa takılı duruyor o döküm delikler çok kolay kırılıyor ve kaynamadığı için yenisini almak zorunda kalıyorsun haberin olsun :)

    bu benim 2. aracım gerideki sayfaları takip edersen önceki aracımda var bu forumda... kolay gelsin:)
    _____________________________




  • bu forumu 2-3 yıldır takip ediyorum ben. onceki aracini da biliyorum ;)

    açıları sormamın sebebi şuydu, gördüğüm kadariyla uygulamamişsin.. sorun yaratip yaratmadiğini ve böyle bir araçta gerçekten gerekli olup olmadigini soracaktim (denemiş oldugun için) . ama sen ben sormadan cevaplamişsin :).. sorma sebebim de şuydu, ben tüm açilari dikkate alarak yapmaya çaliştim ön düzeni.. ama direksiyonu cevirirken misal cok kasıntı yapıyor. sebebi o açıların varlığı.. diyorum acaba hiç gerek yokmuydu.. neyse bakalim ilk test sürüşünde herşey gösterecek kendini...

    fren konusuna gelince.. sen ilk denemede mi kırdın? :)
    _____________________________
  • bir de, scooter motorundan anlayan varmı acaba?

    bugun tüm gün motoru çaliştirmak için ugraştim :S anlayan varsa bizahmet .. birşeyler sormak istiyorum..
    _____________________________
  • lique arkadaşım msn adresim ozgur.gokay@hotmail.com ekle de yardım edebilirim scooter motoruyla ilgili...
    _____________________________
  • kardes beyindeki siyah beyaz renkli olan kabloyu cıkar tum aydınlatma kontak vs hersey ıptal sadece motorda atesleme olur ve calısır motordan cıkan kablolar var sarı renklı olan okuyucu sıyah kırmızı olanda atesleme ıkısı takılı olsa yeter
    _____________________________
  • ateşleme ile ilgili bir problem değil. bujiye elektrik geliyor ve kıvılcım atıyor..

    oysa sorunsuz çalişiyordu, kablo tesisatini düzene sokayım dedim. düzenledim felan. sonra çalişmadi.. Elektriksel olarak tüm baglantilar sorunsuz.. marş basıyor, ateşleme yapıyor.. Geriye sadece yakıtla ilgili şeyler kaliyor.. karburatore benzin gelmeme ihtimaline karşi şırıngayla meme ucundan yakit verdim. ama çalişmadi yine. acaba bogdum mu .. bogulmuşsa yarin sabah çalişir :) ama hiçbirşey olmadani sadece kablolari kurcaladiktan sonra neden çalişmamaya başladi onu anlayamadim..
    _____________________________
  • herkese kolay gelsin arkadaşlar. varsa buggy sini satmak isteyen arkadaşlar irtibata geçelim. utv tarzı bır arac almak ıstıyorum satılık aracı olanlar ulasırsa sevınırım.
    _____________________________
  • geriye elektrik kaldı onun ıcınde anlayan bırısı lazım ben anlasam yapıcam ama benımde bu konuda bılgım yok yardımcı olursanız sevınırım..

     go-kart yapalım


     go-kart yapalım


     go-kart yapalım
    _____________________________




  • yorumları beklıyorum!!

     go-kart yapalım
    _____________________________
  • kardes ozaman bujin yagladı ve ateslemı tam yapamıyor bujını degıstır ucu yaglıysa calıstıramazsın. karburator hava alıyorsa calısmaz karburatorun altındakı ınce borunun hava almaması gerekıyor . usttekınede benzin verince calısması gerekır. atesleme varsa buyuk ıhtımal bujı veya yakıt ıle ılgılı problem var..
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 235236237238239
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.