Şimdi Ara

Gizli Ozellik dedikleri sey neden gizli birakiliyor ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
1
Favori
21.143
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çoğu üye gizli olan özelliği Donanım ile karıştırmış , chip ile karıştırmış.

    Gizli özellikler mesela Vag Com diye bir kablo var

    Kadran selamlama , Welcome Home , Leaving Home , Geri vitese takınca Sislerin yanması Tarzı şeyler açık değilse açılıyor .

    Bunların neredeyse hepsi bende açık şekilde geldi . Bazı servisler bunları dışarıda açtırırsanız garantiden çıkar tarzı komik söylemlerde de bulunuyor .
  • Bazı araçlarda donanım olarak aynı olanı farklı paketler içinde yazılım ile açıp kapatıyorlar. Bunlar motor gücü gibi şeyler değil de yol bilgisayarı gibi yetenekler.
    Örnek olarak astra baz donanımda yol bilgisayarı kapalı geliyor servis 50 liraya açıyor mesela.
    Ya da Renault cliolarda ekonomi modu ile ilgili kablo geliyor düğme koyulmamış. Oraya düğmesini takarsan ekonomi modu da oluyor.

    Peki bunları fabrikadan çıkışta neden ekliyorlar gibi bir soru olabilir. Bunun da nedeni iki farklı donanım üreteceklerine tek donanım üretilirse maliyeti düşüyor. Yazılım ile kapama gibi işler de üst paket satma amaçlı yapılan işler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kilicoglu


    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big


    quote:

    Orijinalden alıntı: kilicoglu


    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big


    quote:

    Orijinalden alıntı: kilicoglu

    Gizli özellik dedikleri, chip uygulaması ile beygir yükseltmek falan. O da zaten aracın motor ömrünü azalttığı, daha kırılgan yaptığı için vs. üreticinin yapmadığı bir şey. Yoksa 1.0 motordan kalkıp 250 hp çıkartmak da mümkün ama o motor kaç sene dayanır orası şüpheli.

    Chip tunning ile alakası yok bu konunun. Motor ömrünü azaltan bir şeyi neden "özellik," olarak sunsun firmalar?

    Firmanın koyduğunu söylemeyip de sonradan çıkan ne özellik var ki zaten?

    Gizli özellik biraz şu gizli beygir olayı gibi işte. O yüzden chip olayını verdim. Yok şurasını sıkalım yok burasını burkalım diyip aracı başka desteklerle biraz daha hızlı gitmeye zorluyorlar sonra bu gizli özellik oluyor.

    Onun dışında gizli özellik denebilecek ne var mesela? hediye edilen paspaslar mı?

    Vag grup için : geri vitese takınca aşağı inen dikiz aynası, Araç yola çıkınca otomatik kapıların kilitlenmesi.

    Bazı araçlarda : dijital hız göstergesi.

    Bunlar aldığınız araçta değil, üst donanım da oluyor. Yazılım ile aktif hale getiriliyor. Alt donanım paketinden gizlenmiş özellikler bunlar.

    BMW deki 1. 6 136 lik motor ile 170 lik motorun aynı olduğunu, daha yüksek paraya satmak için politika olduğunu söyleyerek chip tunning yapanlarin arabadan anladığı yok mesela, aracın manifoldundan tut, turbosuna kadar farklı... Bu da gizli bir özellik olmuyor özetle.

    Ben bunları hiç gizli özellik olarak düşünmedim. Sanırım oradan çıkıyor görüş farkımız.

    Kapının kendiliğinden kilitlenmesi renolarda da veya başka araçlarda da olan bir şey. veya hız göstergesinin tip vs. bunlar bana çok da vay be çok gizli özellikler varmış denecek şeyler gibi gelmiyor. Aksine firma bunları o kadar sallamıyor ki özellik olarak yazmaya gerek bile görmüyor belki de.

    Motordaki chip uygulaması zaten motora zararlı bir şey. Araçtan anlayıp anlamama olayı değil bence. Aracı çok fazla zorla, satarken uygulamayı iptal et, sat gitsin gibi bir durum.



    hocam konuda bahsedilen "özellik" denen şey bunlardan ibaret. Yazılımsal şeyler. Renault da olabilir. diğerinde olmayabilir. bu özellikleri Aktif ediyorsun-deaktif ediyorsun. firmalar aslında var olan şeyi deaktif olarak sunuyor sana, bi üst donanımda aktif olarak geliyor. Saçma ama Sonra açtırıyorsun bu özellikleri. Kullanıcıdan gizlenen şeyler bu tip şeyler. Yani Chip tuning ile gizli özellik olayının hiç ilgisi yok-konuyla da ilgisi yok.

    Ek not: Yanlış hatırlamıyorsam 1.2 symbol de yokuş kalkış desteği sonradan aktif edilen bir özellik. sahibi sanırım sonradan açtırmıştı @vetenes




  • mr.big kullanıcısına yanıt
    Gizli özellik denilen şeyler yazılımsal markaların pazarlama stratejileri sebebiyle yapılmış şeyler.

    Symbolde yol bilgisayarı Ve yokuş kalkış desteği yazılım ile açıldı.

    Vw de misal sağ aynanın geri inmesi, kadran selamlama gibi özellikler de bu şekilde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Bu gizli özellikler aslında gizli değil. Biz öyle diyoruz. Çünkü bizim elektronikle, özellikle yazılımla kuytu köşede kalıp da keşfettiğimiz şeyler listesi şundan ibaret:

    - Supermario oynarken girdiğiniz gizli tüneller "Oha burada gizli tünel varmış!"
    - Doom, Duke Nuke Em, Wolfenstein oynarken keşfettiğimiz saklı odalar...

    O yüzden göz önünde olmayan şeylere gizli özellik muamelesi çekiyoruz. Hayır. Gizli değil bu özellikler. Göz önünde olmayan özellikler.

    Mesela, geri vitese takınca aynalar daha aşağıyı gösterecek şekilde ayar yapsın mı? Böylece geri geri paralel park yaraken yan aynadan lastiğinizi görürsünüz. Bu bilgisayara erişerek karar vermeniz gereken bir evet-hayır özelliğidir. Ben istemem bunu. Sen istersin. O yüzden gider açtırırsın. Böyle bir özellik için araba içine tuş koymak saçma olmaz mıydı? Ya istersin, ya istemezsin neticede.

    Göz önünde olmayan her şey gizli değildir. Marioland'de yaşamıyoruz. Benim adım da Mario değil. "Hello my friend! Grazia! Il mio nome è Luigi..." Yok yok, Luigi de değil.

    geri vites-ayna örneğin hiç olmamış. vw'de bu alt modellerde yok, üst modellerde standart açık. sadece üst model isteyenler mi açtırıyor bunu? ayrıca bu bir tuşla iptal oluyor vw'de. eğer ayna düğmesi sağ aynaya çevriliyse çalışıyor, yoksa çalışmıyor. yani bu özelliği açık olan istemezse kullanmıyor ki böyle bir özelliği kim istemez. sırf opsiyon gazlamak amaç. başka da bişey değil. 2000 model arabalarda bile olan follow me benim golf'te kapalı. kablosu olan bir arkadaşa açtırıcam da... saçmalık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Bu gizli özellikler aslında gizli değil. Biz öyle diyoruz. Çünkü bizim elektronikle, özellikle yazılımla kuytu köşede kalıp da keşfettiğimiz şeyler listesi şundan ibaret:

    - Supermario oynarken girdiğiniz gizli tüneller "Oha burada gizli tünel varmış!"
    - Doom, Duke Nuke Em, Wolfenstein oynarken keşfettiğimiz saklı odalar...

    O yüzden göz önünde olmayan şeylere gizli özellik muamelesi çekiyoruz. Hayır. Gizli değil bu özellikler. Göz önünde olmayan özellikler.

    Mesela, geri vitese takınca aynalar daha aşağıyı gösterecek şekilde ayar yapsın mı? Böylece geri geri paralel park yaraken yan aynadan lastiğinizi görürsünüz. Bu bilgisayara erişerek karar vermeniz gereken bir evet-hayır özelliğidir. Ben istemem bunu. Sen istersin. O yüzden gider açtırırsın. Böyle bir özellik için araba içine tuş koymak saçma olmaz mıydı? Ya istersin, ya istemezsin neticede.

    Göz önünde olmayan her şey gizli değildir. Marioland'de yaşamıyoruz. Benim adım da Mario değil. "Hello my friend! Grazia! Il mio nome è Luigi..." Yok yok, Luigi de değil.

    geri vites-ayna örneğin hiç olmamış. vw'de bu alt modellerde yok, üst modellerde standart açık. sadece üst model isteyenler mi açtırıyor bunu? ayrıca bu bir tuşla iptal oluyor vw'de. eğer ayna düğmesi sağ aynaya çevriliyse çalışıyor, yoksa çalışmıyor. yani bu özelliği açık olan istemezse kullanmıyor ki böyle bir özelliği kim istemez. sırf opsiyon gazlamak amaç. başka da bişey değil. 2000 model arabalarda bile olan follow me benim golf'te kapalı. kablosu olan bir arkadaşa açtırıcam da... saçmalık.

    Ayna ve follow me benim arabada orjinalden vardı. İkisi de kapalı. Bir de konum seleksiyonuna göre geri taktığında aktive olması olayı bende yok. Ya hep, ya hiç. Muhtemelen model yılı ile alakalı.

    Follow me'yi sevmiyorum abi, zorla mı? Ayna meselesi de gayet açık ve net:

    Süpper dandik dişli sistemlerine sahip aynalarımız. Araç sürekli uzun yola git-gel aynanın yediği rüzgar ve aracı aynı anda 3 kişinin kullanıyor olması sürekli ayna ayarlarının değiştirilmesine, dolayısı ile dandik ayna mekanizmasının hızla bozulmasına yol açıyor. 5 yaşına gelip de, uzun yolda ayna görüntüsü titremeyen bir aracım oldu: O da Saab. Ayna dişli takımı metaldi. Sanırım neden battığını artık hepimiz daha iyi biliyoruz. Sonuçta bütün araçlar dandik ve ben bu gerçekle minimum efor, minimum masraf, minimum can sıkıntısı ile arabayı kullanmak istiyorum. Bir de 58 chevrolet ile paralel park etmeye alıştığım için, lastiğimin nerede olduğunu görmeme gerek olmuyor bu oyunca arabalarda.

    Arabanın kapısının kilit mekanizmasının içinde kalan kısmında iki düğme var mesela. Ne işe yaradıklarını bilmiyorum. Alarmla ilgili sanıyorum. Ama gerçekten bilmiyorum. İlgilenmiyorum da...

    Benim arabada daha ciddi sıkıntılar var. Mesela sileceklerim kalkmıyordu. Daha doğrusu, aracın içindeki yol bilgisayarından aracı servis moduna alınca silecekleri ortaya getirip bırakıyor. Silecek konumu ortada iken silecekler kalkıyor. Yoksa kaput çıkıntı yaptığı için silecekler kalkmıyor. Kontağı kapatırsan eski yerine geri indiriyor. O yüzden kar yağacağı zaman sileceğimi yukarıda tutamıyordum. Bunu hallettim mesela...

    Arabamda hillholder var mesela. Manuel olsa iptal ettirirdim. Allahtan standart el frenim var. Subaru'da elektronik el freni. Tek kelime ile tiksiniyorum. Ama Legacy'e uygun. Cabrio A3'e uygun değil. Bazen bazı şeylerin olmaması daha iyidir.

    ----------

    Modelden modele ipnelik olsun diye kıstıkları pazarlama taktikleri ayrı bir mesele de, gene de gizli değil bu. Ben ondan bahsediyorum. İsteyen aracına uygun özelliği açtırır, kullanır. Üreticiyi ve pazarlama stratejilerini düşünemeyen sabit fikirli kesim sallar. Benim gözümde hepsi zaten potansiyel dolandırıcı olduğu için... Yakında bunu kilitlemeye başlarlar. Biz de araçlarımıza Iphone'a yaptığımız gibi jailbreak falan yaparız. O günler de gelir. Ancak gene "gizli" olmaz bu. Herkesin bildiği, sır değildir zira.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 15 Aralık 2016; 15:51:23 >




  • dacialarda var o tip şeyler
    sende yok ama bir üst donanımda hill holder var mesela
    ama aracı serviste bilgisayara takıp açtırabiliyosun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kilicoglu

    Gizli özellik dedikleri, chip uygulaması ile beygir yükseltmek falan. O da zaten aracın motor ömrünü azalttığı, daha kırılgan yaptığı için vs. üreticinin yapmadığı bir şey. Yoksa 1.0 motordan kalkıp 250 hp çıkartmak da mümkün ama o motor kaç sene dayanır orası şüpheli.

    Ne alaka ya chiple
  • Opel'in eski model arabalarında arabanın içindeyken 2 kere kilitleme tuluna art arda basıp ve sonra kapıdan açmaya çalınca kapı açılmıyor. Kullanma klavuzunu karıştırırken farketmiştim.
  • üç yıl evvel arabayı aldık, fazlada bir beklentimiz yok ama araştırınca bir baktıkki arabada şu özellik var kapalı bu var kapalı vs vs Yahu dedim arkadaş ne oluyor neden kapalı araştırdım, hıı dedim bu satış stratejisi yarın öbürgün çıkaracakları yeni kasada şu anda kapalı olan bir iki özelliği açacaklar yeni kasa vs vs deyip pazarlayacaklar. Ve nitekimde öyle oldu, Yeni çıkardıkları modeli dün gittim inceledim. Cruz Control açılmış, yokuş kalkış destek sistemi açılmış, Cam açma düğmeleri kapılara taşınmış, dikiz aynaları elekttirkli yapılmış koltuk ve dreksiyon yükseklik alçaklık özelliği aktif edilmiş, yan hava yastıkları konmuş Bir kaç daha varda aklıma şu an için bunlar geldi.Oysa biz bu özelliklerden Cruz control, yokuş kalkış destek sistemi, emniyet kemeri ayarlama aparatları, ani frende dörtlü flaşörlerin yanmaya başlaması yol bilgisayarı gibi vs vs bunları daha evvel açtırmıştık. Ve o zaman bize servisler bunları gayrı resmi olarak açtırırsanız araba bozulur tehlike arz eder muhabbeti yapıyorlardı. Bahsettiğim araç ( Dacia Stepway )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big


    quote:

    Orijinalden alıntı: kilicoglu


    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big


    quote:

    Orijinalden alıntı: kilicoglu


    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big


    quote:

    Orijinalden alıntı: kilicoglu

    Gizli özellik dedikleri, chip uygulaması ile beygir yükseltmek falan. O da zaten aracın motor ömrünü azalttığı, daha kırılgan yaptığı için vs. üreticinin yapmadığı bir şey. Yoksa 1.0 motordan kalkıp 250 hp çıkartmak da mümkün ama o motor kaç sene dayanır orası şüpheli.

    Chip tunning ile alakası yok bu konunun. Motor ömrünü azaltan bir şeyi neden "özellik," olarak sunsun firmalar?

    Firmanın koyduğunu söylemeyip de sonradan çıkan ne özellik var ki zaten?

    Gizli özellik biraz şu gizli beygir olayı gibi işte. O yüzden chip olayını verdim. Yok şurasını sıkalım yok burasını burkalım diyip aracı başka desteklerle biraz daha hızlı gitmeye zorluyorlar sonra bu gizli özellik oluyor.

    Onun dışında gizli özellik denebilecek ne var mesela? hediye edilen paspaslar mı?

    Vag grup için : geri vitese takınca aşağı inen dikiz aynası, Araç yola çıkınca otomatik kapıların kilitlenmesi.

    Bazı araçlarda : dijital hız göstergesi.

    Bunlar aldığınız araçta değil, üst donanım da oluyor. Yazılım ile aktif hale getiriliyor. Alt donanım paketinden gizlenmiş özellikler bunlar.

    BMW deki 1. 6 136 lik motor ile 170 lik motorun aynı olduğunu, daha yüksek paraya satmak için politika olduğunu söyleyerek chip tunning yapanlarin arabadan anladığı yok mesela, aracın manifoldundan tut, turbosuna kadar farklı... Bu da gizli bir özellik olmuyor özetle.

    Ben bunları hiç gizli özellik olarak düşünmedim. Sanırım oradan çıkıyor görüş farkımız.

    Kapının kendiliğinden kilitlenmesi renolarda da veya başka araçlarda da olan bir şey. veya hız göstergesinin tip vs. bunlar bana çok da vay be çok gizli özellikler varmış denecek şeyler gibi gelmiyor. Aksine firma bunları o kadar sallamıyor ki özellik olarak yazmaya gerek bile görmüyor belki de.

    Motordaki chip uygulaması zaten motora zararlı bir şey. Araçtan anlayıp anlamama olayı değil bence. Aracı çok fazla zorla, satarken uygulamayı iptal et, sat gitsin gibi bir durum.



    hocam konuda bahsedilen "özellik" denen şey bunlardan ibaret. Yazılımsal şeyler. Renault da olabilir. diğerinde olmayabilir. bu özellikleri Aktif ediyorsun-deaktif ediyorsun. firmalar aslında var olan şeyi deaktif olarak sunuyor sana, bi üst donanımda aktif olarak geliyor. Saçma ama Sonra açtırıyorsun bu özellikleri. Kullanıcıdan gizlenen şeyler bu tip şeyler. Yani Chip tuning ile gizli özellik olayının hiç ilgisi yok-konuyla da ilgisi yok.

    Ek not: Yanlış hatırlamıyorsam 1.2 symbol de yokuş kalkış desteği sonradan aktif edilen bir özellik. sahibi sanırım sonradan açtırmıştı @vetenes

    Saolun o zaman ben yanlış anlamışım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: D-NZ-93


    quote:

    Orijinalden alıntı: hyildiz2

    İpneliğine.

    L

    Benim güzide mesajımı silmişler. Keşke L harfi ile yazsaydım.
  • novinovi kullanıcısına yanıt
    malzeme kalitesinde gözle görülür bir değişim var mi acaba?
  • B8 passat aracım var aynı muhabbet bu arabada da var :) 50 tl civarı çoğu aksesuarcı veya bu işlerle uğraşanlar açıyor bu özellikleri...2 3 özellik dışında çoğu özellik pekte dişe dokunur şeyler değil...

    Açıkçası bu gizli özellikler genelde üst donanımlarda yüklü geliyor fakat bazıları üst donanımlarda olsa olmuyor, servise sordum bir aralar aynı multimedya cihazları farklı modellerde bu görevleri yerine getiriyor fakat bazı modellerin yapısına uymadığı için koyulmuyor demişti.

    Uzun lafın kısası 50 tl verin hevesinizi alın :)
  • Olsun bende alinti olarak duruyor
  • auto_man A kullanıcısına yanıt
    Hocam 2013 modele göre kıyasladığımda epey ciddi bir kalite getirmişler.Mesela taban döşemesi daha kaliteli ve kusursuz döşenmiş. kapı içlerindeki plastik aynı. Ön konsol aynı cins ama bieaz daha kaliteli bir malzeme kulanmışlar. tavan döşemesi çok hoşuma gitti daha evvelki modellerde berbattı.Kapılara bu sefer değişik bir fitil uygulaması yapmı şlar.Yani iki üç tık sınıf atlatmışlar.
  • novinovi kullanıcısına yanıt
    Değerlendirilmesi gereken bir araç olmuş anladığım kadarıyla. Cevap için teşekkürler.
  • bugün taa istanbul'dan ankara'ya bu iş için gittim geldim. 928 km yol yaptım toplamda git gel pestilim çıktı aracımın gizli özellikleri mevcut fakat fabrika ne yazık ki bunları kapalı bırakmış . türkiye'de sadece ankara'da bu işi yapıyorlar mitsubishi için.

    gitmeme değdi mi? kesinlikle. aracımın orijinal alarm sistemini aktif ettirdim, far parlaklığını artırdım, 20 km/h hızın üzerine çıkınca otomatik kapılarının kilitlenmesi özelliğini açtırdım, şimdi unuttuğum bikaç şeyi daha açtırdım.

    arabaya bir alarm taktırmak 200 küsür lira ayrıca ustanın alarmı takmak için bir sürü elektrik işi yapması da cabası, ben yukarıda saydığım her şey için 100 lira verdim sadece.

    eğer aracınızda gizli özellikler varsa açtırmanızı öneririm. volkswagen sahipleri bu konuda daha şanslı istanbul'da bile açan ustalar var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeremy Klakson -- 18 Haziran 2019; 22:4:36 >




  •  Gizli Ozellik dedikleri sey neden gizli birakiliyor ?

     Gizli Ozellik dedikleri sey neden gizli birakiliyor ?




  • beyinsis B kullanıcısına yanıt

    2020 polo comforlinelarda yok mu ayna geri viteste aşağı inmesi olayı. illa highine mı lazım?

  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.