Şimdi Ara

Geri vites dişlisi neden büyük yapılmıyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
1.778
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merak ettiğim bir sorum var. Biraz sayılara baktım, mesela atıyorum 1.vites oranı 3.5 2.vites oranı 2.1 iken geri vites 3.3 gibi bir değer oluyor. 1.viteste araçlar 40-50kmh yapabilirken daha hız odaklı geri vites neden konuyor onun yerine 4.0 gibi bir oran konsa özellikle geri geri yokuş gibi senaryolarda debriyaj içinde rahatlık olmaz mı? Bunun sebebi nedir?



  • Çoğu araba en büyük oran geri vitesin biliyorum. Yani 1'den yavaş

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • top speed denemesi yapmıcaksan gerek yok

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1. Vitese yakın bir oran koyulma sebebi 1 yürüyeni fazla zorlamamak 2 şoför aracı 1 veya geri ile kaldırır oranları farklı olursa alışık olmadığı tepkilerle karşılaşabilir o sebeple yakın oranlıdır sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu doğru bir genelleme değil, bazi araçlarda Geri Vites çarpanı daha büyük olabilir.

    Şanzıman tasarımında Geri Viteste de 1.Vites dislisi kullaniliyor olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cormen kullanıcısına yanıt
    Çap arttıkça son hız azalır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Manuelde geri vitesler
    Geri vites dişlisi neden büyük yapılmıyor? farklı olur. Normalde dişliler helisel yapıya sahipken geri vites dişlisi düz bir yapıdadır. Geri geri gelirken farklı bir ses çıkmasının ana sebebi de budur. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dalga geçeceğinize düzgün okusanız önce tork artması için diyorum hız düşer
  • hearthland kullanıcısına yanıt
    Demekki değilmiş :) motosikletten mi cvt'den mi bir yerden bu şekilde aklimda kalmış. Hatırlayamadım. Tabi şanzıman tipleri farklı olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yazılanı önce bir doğru anlayın sonra yorum yapın.

    Adam diyorki geri vites oranı büyük olsa özellikle araç yüklüyden yada rampadayken kalkış esnasında araçlar zorlanmadan, debriyaja yük bindirmeden daha relax hareket etse. Yani zaten bu durumda geri vites sürati artmıyor azalıyor.

    Azalsa ne olur zaten geri vitesle yolculuk yapılmaz bize faydası olur hem bizim işimiz kolaylaşır hemde o an aracın üzerindeki tansiyon azalır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hearthland

    Manuelde geri vitesler
    farklı olur. Normalde dişliler helisel yapıya sahipken geri vites dişlisi düz bir yapıdadır. Geri geri gelirken farklı bir ses çıkmasının ana sebebi de budur. :)
    Peki geri vitesler neden düz dişli tercih edilir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ssangyong rexton'da çift geri vites vardı. zaten ağır olan rexton'ı iyi çekiyordu.
  • Konu sahibinin dediği sistem zaten tırlarda mevcut. Fakat binek araçlar için hem maliyet hemde gereksiz görüldüğü için yapılmıyor olabilir. Yokuş çıkma için ise belirli bir eğimi geçtikten sonra 1. viteste çıkamayacağınız yokuşu geri geri çıkmak ne derece doğru olur yada istiap haddinden fazla araca yük atmak önce lastiklere zarar verecektir. Yanılmıyorsam lastik başına düşen maksimum ağırlıkların toplamıyla 900-1000KG civarında olması gerekiyor. 1 Ton yükü de binek araca atmazsınız umarım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0M42

    Peki geri vitesler neden düz dişli tercih edilir?

    Alıntıları Göster
    Bildiğim kadarıyla düz dişliler in maliyeti çok daha düşük. Geri vites çok fazla kullanılmadığı için sesten odun verip maliyet odaklı düşünüyor olabilirler.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 0M42 kullanıcısına yanıt
    Bu konuda net bir bilgiye sahip olmasamda şu yorumu yapabilirim;
    Geri viteste birden fazla vites olmadığı için (1-2-3-4-5 gibi) senkromeçli bir sisteme ihtiyaç duyulmaz. Düz dişlilerde senkromeçe ihtiyaç duyulmadan dişliler birbirine rahat bir şekilde oturabilmektedir. Bundan dolayı düz bir yapida yapılmış olabilir.
    Bir de işin ekonomik boyutu var tabi :)
    Düz dişlilerin üretim maliyeti daha düşük olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.