Şimdi Ara

Gemilerin su altında kalan kısmı?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
33.497
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar hep merak etmişimdir, gemilerin ne kadarı suyun altında kalıyor?

    Ben İzmit'te deniz otobüsüne bakıyorum ortası boşluk, aşağıda çok ince bir kısım suyun altında kalıyor. Nasıl havada kalabiliyor öyle?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • deniz otobüsleri hafif ve hızlı olduğundan su çekimi (draft) az olur. normalde ticari yük taşıyan gemilerin ortalama 4-5 metrelik kısmı su hattının altında kalır.

     Gemilerin su altında kalan kısmı?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Draft_(hull)




  • Şuna bakar mısın sanki suyun altında çok az bir kısmı varmış gibi.

     Gemilerin su altında kalan kısmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihhilal

    Şuna bakar mısın sanki suyun altında çok az bir kısmı varmış gibi.

     Gemilerin su altında kalan kısmı?


    dediğim gibi hızlı olmaları için bu şekilde dizayn ediliyorlar
  • ---



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-FD8133F4-5 -- 14 Haziran 2015; 22:37:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-FD8133F4-5

    ---
    Geminin suyun altında kalan gövdesine karina, ne kadar kısmın su altında olduğuna (battığına) da draftı denir.
    Draft metre ve santim olarak ölçülür. Geminin tonajına göre su altında kalan kısmı da artar-azalır.
  • Bir de bu suyun altında kalan kısımların bölümleri vardır.

    Bunlar sintine ile karinadır.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SailAwayWithMe

    Bir de bu suyun altında kalan kısımların bölümleri vardır.

    Bunlar sintine ile karinadır.
    Deniz jetleride neredeyse suya hiç batmıyormuş gibi gözükür. Hem hafif hemde güçlü motorları sayesinde 100 ila 200km/h arası hız yapar ve denizden havalanırlar. Büyüklükleri büyük bir kargo helikopteri kadar var. Orta ölçekte yat kadar olanları bile var. Tek bir farkla bunlar jet. Kanatları var ve denizden normal bir uçak gibi havalanıyorlar. Deniz araçlarında hız arttıkça dikey kuvvet önemli ölçüde azalır. İster çok ağır bir gemi olsun isterse deniz jeti olsun hız arttıkça dikey kuvvet azalır. Gemininin tonajına göre batan hacim değişir. Gemi ağırsa fazla hafifse azdır. Batan hacim hız arttıkça azalır ve limit hızda en düşük değeri alır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terminatorm -- 6 Aralık 2014; 0:39:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihhilal

    Arkadaşlar hep merak etmişimdir, gemilerin ne kadarı suyun altında kalıyor?

    Ben İzmit'te deniz otobüsüne bakıyorum ortası boşluk, aşağıda çok ince bir kısım suyun altında kalıyor. Nasıl havada kalabiliyor öyle?

    Arşimet in evreka evreka diye hamamdan fırlaması ile benzerlik taşıyor bu konu...

    Her tekne içindeki ağırlık kadar suyun içine batar...

    Mesela yukardaki katamaran tarzı deniz otobüsü çift değil,aynı ebatta tek gövdeli olsaydı suyun içine daha çok batacaktı...Fakat aynı hızla gidemeyecekti

    Oysa iki gövde olunda ağırlık paylaşılıyor ve su içinde daha az tekne gövdesi oluyor bu yüzden daha hızlı gidiyor. Çünkü sürtünme daha az....

    Yük ve yolcu gemileri çok fazla iç hacime sahipler... Elbetteki daha fazla ağırlık kaldırıyorlar

    Eskiden gemilerin iç hacimleri batmadan kaldıracakları yükleri hesap edilirdi...

    Fakat artık farklı bir durum daha var; Uzun yıllardan beri yapılan gemilerin alt kısımlarında balast tankları dediğimiz tanklardan var... Yani gemilerin alt kısımları iki kat!

    Bu katlarda gemi boşken içlerinde su var ki,ağırlık olsun gemi beşik gibi sallanmasın...Fakat gemi yük almaya başladığı zaman bu tanklar pompalarla boşaltılır...Gemi tam doldurulduğunda geminin altındaki bu tanklar ki geminin başından sonuna kadar dizayn edilmişlerdir...İçleri tamamen hava ile doludur.... Gemi yük almaya başladıkça bu tanklar hava ile dolar konan yük ile batar ve geminin draftına (su altı derinliği) göre yüzeyde olduğundan daha fazla ağırlık kaldırmaya başlar...Tamamen mühendislik hesapları ile balast tankı olmayan bir gemiden daha fazla yük taşımaya başlarlar... Bu sistem uzun yıllardır kullanılıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SailAwayWithMe

    Bir de bu suyun altında kalan kısımların bölümleri vardır.

    Bunlar sintine ile karinadır.

    Aynen öyle....

    Sintine teknenin iç kısmında su altında kalan taraftır...

    Karina ise Teknenin su altında kalan dış tarafıdır....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smtcpn

    Geminin suyun altında kalan gövdesine karina, ne kadar kısmın su altında olduğuna (battığına) da draftı denir.
    Draft metre ve santim olarak ölçülür. Geminin tonajına göre su altında kalan kısmı da artar-azalır.

    Çok doğru

    Bizim gibi metrik kullanmayan ülkelerde var ama.... Onlarda da feet kullanılıyor

    feet= 30,5 cm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kayslee Collins

    quote:

    Orijinalden alıntı: fatihhilal

    Şuna bakar mısın sanki suyun altında çok az bir kısmı varmış gibi.

     Gemilerin su altında kalan kısmı?


    dediğim gibi hızlı olmaları için bu şekilde dizayn ediliyorlar

    Aslında en hızlı form bu değil....

    Genelde altı düz olan formlar en küçük hp ile en yüksek hıza ulaşırlar...

    Buna plane (pleyne kalkmak) denir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kayslee Collins

    deniz otobüsleri hafif ve hızlı olduğundan su çekimi (draft) az olur. normalde ticari yük taşıyan gemilerin ortalama 4-5 metrelik kısmı su hattının altında kalır.

     Gemilerin su altında kalan kısmı?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Draft_(hull)

    Bu derinlikler geminin dolu veya boş olması ile alakalı ama hiçbir gemi ne kadar boş ve ne kadar güçlü makinası olsun,bu deniz otobüslerinin 20-25 knotluk hızına ulaşamaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: capoverde

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kayslee Collins

    deniz otobüsleri hafif ve hızlı olduğundan su çekimi (draft) az olur. normalde ticari yük taşıyan gemilerin ortalama 4-5 metrelik kısmı su hattının altında kalır.

     Gemilerin su altında kalan kısmı?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Draft_(hull)

    Bu derinlikler geminin dolu veya boş olması ile alakalı ama hiçbir gemi ne kadar boş ve ne kadar güçlü makinası olsun,bu deniz otobüslerinin 20-25 knotluk hızına ulaşamaz.

    queen mary 2 30 knots hız yapıyor hocam

     Gemilerin su altında kalan kısmı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Navigator -- 26 Aralık 2014; 23:21:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Navigator

    quote:

    Orijinalden alıntı: capoverde

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kayslee Collins

    deniz otobüsleri hafif ve hızlı olduğundan su çekimi (draft) az olur. normalde ticari yük taşıyan gemilerin ortalama 4-5 metrelik kısmı su hattının altında kalır.

     Gemilerin su altında kalan kısmı?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Draft_(hull)

    Bu derinlikler geminin dolu veya boş olması ile alakalı ama hiçbir gemi ne kadar boş ve ne kadar güçlü makinası olsun,bu deniz otobüslerinin 20-25 knotluk hızına ulaşamaz.

    queen mary 2 30 knots hız yapıyor hocam

     Gemilerin su altında kalan kısmı?

    Alıntıları Göster
    Haklısınız...

    Queen marry 2 maximum 29,5 knot sürat yapıyormuş....

    Fakat seyir hızı ile maximum sürati karıştırmamak lazım....

    Transatlantic gemiler draftlarını azaltarak yüksek hızlara erişiyorlar...Suyun içine çok batmadan sürtünmelerini azaltıyorlar....

    Bunun bir sebebi de okyanus ortasında havaya yakalanma riskinde o riskten kaçmak...

    Hangi gemi olursa olsun diyerek yanlış yazmışım demekki...

    Sadece yük gemileri demeliymişim sanırım... Bu arada RoRo gemilerini ayrı tutalım....çünkü onlarda katamaran tarzında...

    Beni uyardığınız için teşekkür ederim...

    Benim hesaplamalarım hep bir teknenin en fazla kendi dalgası üzerinde gidebileceği tarzındaki yaklaşım idi...Bu hala cruiser teknelerde geçerli...Fakat teknoloji hızla gelişiyor... :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: capoverde

    Haklısınız...

    Queen marry 2 maximum 29,5 knot sürat yapıyormuş....

    Fakat seyir hızı ile maximum sürati karıştırmamak lazım....

    Transatlantic gemiler draftlarını azaltarak yüksek hızlara erişiyorlar...Suyun içine çok batmadan sürtünmelerini azaltıyorlar....

    Bunun bir sebebi de okyanus ortasında havaya yakalanma riskinde o riskten kaçmak...

    Hangi gemi olursa olsun diyerek yanlış yazmışım demekki...

    Sadece yük gemileri demeliymişim sanırım... Bu arada RoRo gemilerini ayrı tutalım....çünkü onlarda katamaran tarzında...

    Beni uyardığınız için teşekkür ederim...

    Benim hesaplamalarım hep bir teknenin en fazla kendi dalgası üzerinde gidebileceği tarzındaki yaklaşım idi...Bu hala cruiser teknelerde geçerli...Fakat teknoloji hızla gelişiyor... :)



    hocam bu gemide 30 kn. sürate ulaşmak için gaz türbinleri kullanıldığını duymuştumhttp://en.wikipedia.org/wiki/General_Electric_LM2500

    "Normal cruising speed: between 24 and 26 knots (approximately 30
    mph); with the power being obtained from the four diesels.
    Maximum speed: approximately 30+ knots (34.5 mph) which is
    obtained from both the diesels and gas turbines. "




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Navigator

    quote:

    Orijinalden alıntı: capoverde

    Haklısınız...

    Queen marry 2 maximum 29,5 knot sürat yapıyormuş....

    Fakat seyir hızı ile maximum sürati karıştırmamak lazım....

    Transatlantic gemiler draftlarını azaltarak yüksek hızlara erişiyorlar...Suyun içine çok batmadan sürtünmelerini azaltıyorlar....

    Bunun bir sebebi de okyanus ortasında havaya yakalanma riskinde o riskten kaçmak...

    Hangi gemi olursa olsun diyerek yanlış yazmışım demekki...

    Sadece yük gemileri demeliymişim sanırım... Bu arada RoRo gemilerini ayrı tutalım....çünkü onlarda katamaran tarzında...

    Beni uyardığınız için teşekkür ederim...

    Benim hesaplamalarım hep bir teknenin en fazla kendi dalgası üzerinde gidebileceği tarzındaki yaklaşım idi...Bu hala cruiser teknelerde geçerli...Fakat teknoloji hızla gelişiyor... :)



    hocam bu gemide 30 kn. sürate ulaşmak için gaz türbinleri kullanıldığını duymuştumhttp://en.wikipedia.org/wiki/General_Electric_LM2500

    "Normal cruising speed: between 24 and 26 knots (approximately 30
    mph); with the power being obtained from the four diesels.
    Maximum speed: approximately 30+ knots (34.5 mph) which is
    obtained from both the diesels and gas turbines. "

    Alıntıları Göster
    Duymamışsın okumuşsun sanırım.... :)

    "Normal cruising speed: between 24 and 26 knots (approximately 30
    mph); with the power being obtained from the four diesels.
    Maximum speed: approximately 30+ knots (34.5 mph) which is
    obtained from both the diesels and gas turbines. "




  • quote:

    Orijinalden alıntı: capoverde

    Duymamışsın okumuşsun sanırım.... :)

    "Normal cruising speed: between 24 and 26 knots (approximately 30
    mph); with the power being obtained from the four diesels.
    Maximum speed: approximately 30+ knots (34.5 mph) which is
    obtained from both the diesels and gas turbines. "


    belgeselini izlemiştim açıkçası yazılı kaynağı şimdi buldum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Navigator

    quote:

    Orijinalden alıntı: capoverde

    Duymamışsın okumuşsun sanırım.... :)

    "Normal cruising speed: between 24 and 26 knots (approximately 30
    mph); with the power being obtained from the four diesels.
    Maximum speed: approximately 30+ knots (34.5 mph) which is
    obtained from both the diesels and gas turbines. "


    belgeselini izlemiştim açıkçası yazılı kaynağı şimdi buldum

    Alıntıları Göster
    Olsun...fazla bilginin zararı olmaz,faydası olur...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: capoverde

    Olsun...fazla bilginin zararı olmaz,faydası olur...

    Alıntıları Göster
    Meraklı bir denizciye benziyorsun...

    Yelkende de iyimisindir?

    Biliyorsun denizcilik yelkenciliktir biraz da...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki

Benzer içerikler

- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.