Şimdi Ara

Gemilerin su altında kalan kısmı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
0
Favori
33.712
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: terminatorm

    Deniz jetleride neredeyse suya hiç batmıyormuş gibi gözükür. Hem hafif hemde güçlü motorları sayesinde 100 ila 200km/h arası hız yapar ve denizden havalanırlar. Büyüklükleri büyük bir kargo helikopteri kadar var. Orta ölçekte yat kadar olanları bile var. Tek bir farkla bunlar jet. Kanatları var ve denizden normal bir uçak gibi havalanıyorlar. Deniz araçlarında hız arttıkça dikey kuvvet önemli ölçüde azalır. İster çok ağır bir gemi olsun isterse deniz jeti olsun hız arttıkça dikey kuvvet azalır. Gemininin tonajına göre batan hacim değişir. Gemi ağırsa fazla hafifse azdır. Batan hacim hız arttıkça azalır ve limit hızda en düşük değeri alır.

    hocam öncelikle ufak bir yanlışınız var hız arttıkca batan hacim artar ve bunada squat etkisi denir. Gemini batan kısmı yani draftı geminin tonajına göre değişir bazı gemilerde santimlerle ifade edilirken mothershiplerde 15 20m arasında bile ifade edilebilir. Konunun başında bahsedilen hızlı feribotlar katamaran tibi teknelerdir özellikle hız için yapılmışlardır. Malzemeside hafif olsun diye alüminyumdur zaten.Sürtünmeden minimum etkilenecek şekilde dizayn edildikleri için o şekildedir karinaları.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: capoverde

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kayslee Collins

    deniz otobüsleri hafif ve hızlı olduğundan su çekimi (draft) az olur. normalde ticari yük taşıyan gemilerin ortalama 4-5 metrelik kısmı su hattının altında kalır.

     Gemilerin su altında kalan kısmı?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Draft_(hull)

    Bu derinlikler geminin dolu veya boş olması ile alakalı ama hiçbir gemi ne kadar boş ve ne kadar güçlü makinası olsun,bu deniz otobüslerinin 20-25 knotluk hızına ulaşamaz.

    konteyner gemilerinin hemen hemen hepsi 20 25 knotlık sürate ulaşıyor. Mother konteynır gemilerinin hemen hemen hepsinin ekonomik sürati bile 20knotın üstünde ki maksimum hızları henelde 25 30 knot arası.




  • Örnek olması açısından fotoğrafını paylaştığınız tankerin Summer Draftı 22,5 mt.'dir. Yani bu tanker tam dolu iken(Kırmızı boyalı kısım tamamen suyun altında iken) 22,5 mt'lik kısım suyun altındadır.
  • deniz taşıtlarının su altında kalan hacimleriyle yaptıkları hız genelde ters orantılıdır. Yani su altındaki büyük hacim, taşıta etkiyen yüksek viskoz ve dalga direnci anlamına gelir... Bu durumda taşıt hız yapamaz... Elbette motor gücü arttırılarak yüksek süratlere çıkması sağlanabilir fakat bu durum maliyet sıkıntısı dolayısıyla pek rastlanan bir durum değildir.

    Kocaelindeki deniz otobüslerine gelecek olursak bu taşıtlar katamaran adıyla adlandırılır... insan taşımacılığı yapılan bu teknelerde büyük bir güverte alanı gereksinimi duyulduğundan ve de hızlı bir yapıya sahip olması gerektiğinden dolayı bu tipte bir tekne dizayn edilmiştir.

    tekne hızlandıkça teknenin draftı (su hizasından teknenin dibine kadar olan mesafe) azalmakla beraber teknenin su altı hacmi de azalmaktadır. Durum böyle olunca daha hızlı bir kullanıma olanak sağlanıyor. (bu söylediğim su jetleri için geçerli olmakla beraber büyük konteyner,tanker veya genel kargo gemilerinde aşağıdaki arkadaşın söylediği squat etkisi görülür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Navigator

    deniz otobüsleri hafif ve hızlı olduğundan su çekimi (draft) az olur. normalde ticari yük taşıyan gemilerin ortalama 4-5 metrelik kısmı su hattının altında kalır.

     Gemilerin su altında kalan kısmı?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Draft_(hull)

    hocam bu geminin draftı en az 20 metre naptın sen




  • Software Developer kullanıcısına yanıt
    yukarıda da arkadaşların bahsettiği üzere draft geminin büyüklüğü, yükleme durumuna ve tekne yapısına (monohull / katamaran) göre değişir. resimdeki gemi için konuşursak kırmızı boyalı kısım en fazla batabileceği yeri belirtir. daha fazla da batabilir ama bu güvenlik sınırlarının dışındadır. 333 m boya 30 m derinliğe (kırmızı+siyah boyalı mesafe) 22 m drafta (kırmızı boyalı mesafe) sahip olup 363000 ton yük taşıyabilmektedir (kaynak:http://www.kotc.com.kw/FleetDev/Pages/AlFuntas.aspx)
    ayrıca şu sayfayı da inceleyebilirsiniz:

    Gemi - wikipedia

    bilgi paylaşımında bulunacak olanları da katkı sunmaya davet ederim.

    selamlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tropique

    yukarıda da arkadaşların bahsettiği üzere draft geminin büyüklüğü, yükleme durumuna ve tekne yapısına (monohull / katamaran) göre değişir. resimdeki gemi için konuşursak kırmızı boyalı kısım en fazla batabileceği yeri belirtir. daha fazla da batabilir ama bu güvenlik sınırlarının dışındadır. 333 m boya 30 m derinliğe (kırmızı+siyah boyalı mesafe) 22 m drafta (kırmızı boyalı mesafe) sahip olup 363000 ton yük taşıyabilmektedir (kaynak:http://www.kotc.com.kw/FleetDev/Pages/AlFuntas.aspx)
    ayrıca şu sayfayı da inceleyebilirsiniz:

    Gemi - wikipedia

    bilgi paylaşımında bulunacak olanları da katkı sunmaya davet ederim.

    selamlar

    Verdiğin bilgi için teşekkür ederim

    Gemi inş muh. Öğrencisiyim bu arada , ayrıca bugün draft trim hesabı gördük

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ek bilgi, su üstü gemilerine nazaran denizaltılarda draft denizaltının hacı yatmaz özelliğidir. Denizaltı alabora olmasın diye ekstra ağırlık koyarak draftları yükseltilir.
  • geminin su altında kalan kısmı drafttır. draft değerini baş kıç ve vasattan okuyabilirsin. normal rakamlarla yazan metrik, roma rakamıyla yazan inç olaraktır. genellikle metrik sistemde metre büyük rakam ile yazar. 2-4-6-8 diye cm verilir. bu 20-40-60-80 cm şeklindedir.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.