Şimdi Ara

gemi makinaları işletme mühendisliği hakkında...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
2
Favori
12.739
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar bir tercih hatasından dolayı bu bölüme girdim.sizce nasıl bir bölüm.kime sorsam 4 ayak üstüne düşmüşsün diyor.açık konuşun lütfen.ilerde nasıl bir gelecek bekliyor beni?



  • gayet güzel bir bölüm sunu itiraf ediyim abim gemi kaptanı ve bugün kırklareli açıkların gemileri battı sun e isimli o yüzden zor bir iş ve bölüm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mic check

    gayet güzel bir bölüm sunu itiraf ediyim abim gemi kaptanı ve bugün kırklareli açıkların gemileri battı sun e isimli o yüzden zor bir iş ve bölüm
    baştan söliyim şunu , ilerde iyi para kazanacaksın.Gemi ve deniz ile alakalı işler çok iyi para getirir.Çünkü taliplisi azdır.Gemiyle bi gittin mi 3-4 ayda gelebilirsin.Çoğu denizci ve denizde çalışan insan iyi para kazanır ve çok az miktarını harcayabilir.Gemilerde çalışma sözleşme esasına dayanır.6 aylık anlaşma olur mesela 6 aydan az çalışamazsın bu durumda.Gemi işinin en kötü yanı ise çoluk çocuğun olsa bile yüzünü göremezsin.Hatta denizciler için güzel bir söz vardır.

    "Denizcinin parası pul , karısı dul olurmuş"




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet

    baştan söliyim şunu , ilerde iyi para kazanacaksın.Gemi ve deniz ile alakalı işler çok iyi para getirir.Çünkü taliplisi azdır.Gemiyle bi gittin mi 3-4 ayda gelebilirsin.Çoğu denizci ve denizde çalışan insan iyi para kazanır ve çok az miktarını harcayabilir.Gemilerde çalışma sözleşme esasına dayanır.6 aylık anlaşma olur mesela 6 aydan az çalışamazsın bu durumda.Gemi işinin en kötü yanı ise çoluk çocuğun olsa bile yüzünü göremezsin.Hatta denizciler için güzel bir söz vardır.

    "Denizcinin parası pul , karısı dul olurmuş"

    Alıntıları Göster
    Tercih döneminde bayağı araştırdım bölümü. Hatta İTÜ nün tanıtım gününde bu bölümü bitirmiş bir mühendisle uzun süre konuşma fırsatım oldu. Bölüm makina mühendisliğinin neredeyse aynısı.(görülen dersler vs.) sadece uzmanlığı gemi makinaları üzerine yapıyormuşsun gibi. Okurken 6 ay gemide staj yapacaksın. ayrıca eğer itüde kazandıysan üniforma zorunluluğu var. (ytü de yokmuş) okulu bitirince de en az 24 ay gemide çalışman gerekiyor. daha sonra çeşitli sınavlardan geçerek karaya geçebiliyormuşsun. Ama bana bu meslekte çalışan mühendis eğer iyi para kazanmak istiyorsan gemide çalışmalısın sürekli dedi. karaya geçtiğinde en iyi ihtimalle yarı fiyatına çalışırsın dedi.

    eğer internette araştırırsan bölüm hakkında faydalı bilgiler edinebilirsin. sen ne yaptın dersen açıkçası yemedi. çünkü mühendis arkadaş bana çalışma ortamlarını filan da gösterdi. bana çok ağır geldi. sürekli olarak kapalı yerde çalışacaksın.

    başarılar dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi octopusokan -- 22 Ağustos 2009; 0:30:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: octopusokan

    Tercih döneminde bayağı araştırdım bölümü. Hatta İTÜ nün tanıtım gününde bu bölümü bitirmiş bir mühendisle uzun süre konuşma fırsatım oldu. Bölüm makina mühendisliğinin neredeyse aynısı.(görülen dersler vs.) sadece uzmanlığı gemi makinaları üzerine yapıyormuşsun gibi. Okurken 6 ay gemide staj yapacaksın. ayrıca eğer itüde kazandıysan üniforma zorunluluğu var. (ytü de yokmuş) okulu bitirince de en az 24 ay gemide çalışman gerekiyor. daha sonra çeşitli sınavlardan geçerek karaya geçebiliyormuşsun. Ama bana bu meslekte çalışan mühendis eğer iyi para kazanmak istiyorsan gemide çalışmalısın sürekli dedi. karaya geçtiğinde en iyi ihtimalle yarı fiyatına çalışırsın dedi.

    eğer internette araştırırsan bölüm hakkında faydalı bilgiler edinebilirsin. sen ne yaptın dersen açıkçası yemedi. çünkü mühendis arkadaş bana çalışma ortamlarını filan da gösterdi. bana çok ağır geldi. sürekli olarak kapalı yerde çalışacaksın.

    başarılar dilerim.

    Alıntıları Göster
    çook ii bir bölüm kazan mışsınn ben de bu bölümü istiyordum ama olmadıı
    o yüzden makine müh yazdımmm bu şekildede aynı işi yapa biliyorsunn
    ama gemi üzerine yoğunlaştığıu için normal makine müh. göre daha çokk tercih ediliyorr
    bitirince iş ihtimalin çook yüksek
    benim babam da gemici mühl.leri okulluymuş ama adam kendini iyi geliştirmiş makinenin sesinden anlıyormuş okadar yaniii
    bitirince bir kaç yılda bir sınav var enson ÇARKÇI BAŞI(BAŞ MÜH.) oluyosun
    karada da çalışma imkanın var ama okadarını tam bil miyorummm
    ama gemiciler için söle bir tavir var dır..
    PARASI BOL,KARISI DUL MESLEK
    İNŞ. HAYIRLI OLUR




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taşınabilir bellek

    çook ii bir bölüm kazan mışsınn ben de bu bölümü istiyordum ama olmadıı
    o yüzden makine müh yazdımmm bu şekildede aynı işi yapa biliyorsunn
    ama gemi üzerine yoğunlaştığıu için normal makine müh. göre daha çokk tercih ediliyorr
    bitirince iş ihtimalin çook yüksek
    benim babam da gemici mühl.leri okulluymuş ama adam kendini iyi geliştirmiş makinenin sesinden anlıyormuş okadar yaniii
    bitirince bir kaç yılda bir sınav var enson ÇARKÇI BAŞI(BAŞ MÜH.) oluyosun
    karada da çalışma imkanın var ama okadarını tam bil miyorummm
    ama gemiciler için söle bir tavir var dır..
    PARASI BOL,KARISI DUL MESLEK
    İNŞ. HAYIRLI OLUR

    Alıntıları Göster
    teşekkür edeerim cevaplar için...

    başka yardımcı olacak olan var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Khán

    teşekkür edeerim cevaplar için...

    başka yardımcı olacak olan var mı?

    Alıntıları Göster
    arkadaşım bu meslek hakkında herşey açık işte. para bol ama ilk başlarda aile kurman zor gibi. 6 ay gibi uzun süre denize filan açılıp kendini geliştirmen lazımmış. tabi bu 6 aylık açılış 1 kereye mahsus değilmiş. benim duyumlarım bu. çalışma şartları filanda zor diyorlardı kapalı alan vs gibi. ama bölümü seversen sorun yok.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metallurgy

    arkadaşım bu meslek hakkında herşey açık işte. para bol ama ilk başlarda aile kurman zor gibi. 6 ay gibi uzun süre denize filan açılıp kendini geliştirmen lazımmış. tabi bu 6 aylık açılış 1 kereye mahsus değilmiş. benim duyumlarım bu. çalışma şartları filanda zor diyorlardı kapalı alan vs gibi. ama bölümü seversen sorun yok.

    Alıntıları Göster
    dostum çarkçı olucaksın yani geminin makina motor işlerine bakıcaksın. hayatın denizde geçicek. karada da çalışma olanağın var makina onarım vs.

    gemi kaptanıyla aynı parayı alıcaksın kaptandan tek farkın senin aşağıda onun yukarıda çalışması




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baterist

    dostum çarkçı olucaksın yani geminin makina motor işlerine bakıcaksın. hayatın denizde geçicek. karada da çalışma olanağın var makina onarım vs.

    gemi kaptanıyla aynı parayı alıcaksın kaptandan tek farkın senin aşağıda onun yukarıda çalışması

    Alıntıları Göster
    denizcilik işletmeciliği ve yönetimi hangi işlere bakıyor peki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x264

    denizcilik işletmeciliği ve yönetimi hangi işlere bakıyor peki?

    Alıntıları Göster
    @Baterist dediğin gemi kaptanları aylık ortalama ne kadar maaş alıyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metallurgy

    @Baterist dediğin gemi kaptanları aylık ortalama ne kadar maaş alıyor?

    Alıntıları Göster
    ben deyim 7000 dolar sen de 8000 dolar uzakyol gemi kaptanları için zaten harcıcak yer yok gemnide kumanya yatacak yer gemi sahibinden
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sefa3027

    ben deyim 7000 dolar sen de 8000 dolar uzakyol gemi kaptanları için zaten harcıcak yer yok gemnide kumanya yatacak yer gemi sahibinden

    Alıntıları Göster
    ileride zengin olursun çok rahat. Ama aile hayatı yapamazsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RSnazdrovia

    ileride zengin olursun çok rahat. Ama aile hayatı yapamazsın.

    Alıntıları Göster
    Nasıl gidiyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 00FFCC

    Nasıl gidiyor?

    Alıntıları Göster
    Valla güverteye düşsen yine iyiydi eğer sürekli makina dairesinde duracaksan yapılacak iş değil bence zaten 6 ay doğru düzgün kara görmeyeceksin üstüne birde çoğu zaman kapalı alanda durmak harbi zor iş bence karaya geçme olanaklarını araştır iyice belli bir birikim yapar karaya geçersin olmadı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dances with Wolves

    Valla güverteye düşsen yine iyiydi eğer sürekli makina dairesinde duracaksan yapılacak iş değil bence zaten 6 ay doğru düzgün kara görmeyeceksin üstüne birde çoğu zaman kapalı alanda durmak harbi zor iş bence karaya geçme olanaklarını araştır iyice belli bir birikim yapar karaya geçersin olmadı.

    Alıntıları Göster
    Yıkıcıdır,oldukça yıkıcı bir bölümdür.. mezunları ummadıkları bir ortamda buluverir kendilerini,meslek yağlı,ağır kokulu,aşırı gürültülü ve stresli ortamda çalışmayı öngörür.gurbet,aile düzeninin olmaması,yeri geldigi zaman 1-2-3 ay hiç dışarı çıkmadan sürekli gemi içinde yaşamayı gerektiren, dış dünyayla bağlantını koparabilen,bazen uyutmayan meslektir...Fırtına,sürekli sallantı,diger insanlarla anlaşabilme, acil sağlık sorunlarında seyirdeyken oluşan sıkıntılar,bazen çalışma düzeni bulunmayan vb gibi aklınızın ucuna bile getiremeyeceginiz olumsuz ayrıntılarla dolu meslek dalıdır.diger ülkeleri gezmek palavradır çünkü her gidilen yerde gezmek mümkün degildir gezilsede 3-4 saat dışarı çıkılır tekrar gemiye dönülür, gemide iş her zaman vardır bitmez.parasıda son yıllarda bitik durumda oldugu aşikardır.meslekten 8000,9000tl gibi paraların alınması en az 10 senenize mal olmaktadır. buda yıkıcı bir süreçtir. Son yapılacak iş,parası batasıca meslektir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dances with Wolves

    Valla güverteye düşsen yine iyiydi eğer sürekli makina dairesinde duracaksan yapılacak iş değil bence zaten 6 ay doğru düzgün kara görmeyeceksin üstüne birde çoğu zaman kapalı alanda durmak harbi zor iş bence karaya geçme olanaklarını araştır iyice belli bir birikim yapar karaya geçersin olmadı.

    Alıntıları Göster
    valla 1 sene oldu nerdeyse...şimdi iyiki böyle bir hata yapmışım diyorum...her işte bir hayır varmış harbiden...

    yaklaşık 5-6 sene denizde çalıştıktan sonra çarkçı başı olup 10000 dolar civarında maaş alıyorsun hemde karada yüksek meblağalar kazanmanda daha kolay oluyor...tavsiye ederim:D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2008747007

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    sen daha 1. sınıftasındır şimdi. önce stajer olarak bi çık gemiye sonra millete tavsiye edersin meslegini .........



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 2008747007 -- 31 Temmuz 2010; 21:21:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2008747007

    sen daha 1. sınıftasındır şimdi. önce stajer olarak bi çık gemiye sonra millete tavsiye edersin meslegini .........

    Alıntıları Göster
    dostum ben nerden baksan bu mesleği yapan 30 kişiyle konuştum.aynı şekilde bi o kadarda güverteciyle konuştum...eminim denizde olmak kolay birşey değil.bende gemiye daha çıkmasamda az çok biliyorum ama bu işide yapması gereken insanlara ihtiyaç var:Ddenizi seven birinin yapacağı bir iştir zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Khán

    dostum ben nerden baksan bu mesleği yapan 30 kişiyle konuştum.aynı şekilde bi o kadarda güverteciyle konuştum...eminim denizde olmak kolay birşey değil.bende gemiye daha çıkmasamda az çok biliyorum ama bu işide yapması gereken insanlara ihtiyaç var:Ddenizi seven birinin yapacağı bir iştir zaten.

    Alıntıları Göster
    ..Arkadaşlar ben de itü denizcilik fakültesi (YDO) mezunuyum (2007).. Mesleğe gelince.. buraya yazsan yazılır ama destan olur o yazı.. ama aşağı yukarı artıları eksileri anlatılabilir tartışılabilir.. öncelikle mesleğin yapılıp yada yapılamayacağı en aşağı stajerlikten önce belli olmaz.. en aşağı stajerlik diyorum çünki üstünde sorumluluk olmadan deniz hayatını kaldıramayan , bir de sorumluluk eklenince hiç kaldıramaz.. ama şöylede bir konu var mesleğe başlayınca yani para bankaya yatmaya başlayınca bir çok eksi yön bertaraf edilebilir maaş sayesinde.. maaşlara gelince uzakyol olarak başlayan arkadaşlar 3000-4000 dolar seviyesinde rahatlıla iş bulabilir.. seneler ilerledikçe 6-7 sene sonra baş mühendis olunca maaşlar 9000-13000 dolar arasında değişmekte.. gelelim işe.. iş ortamı söylendiği gibi sıcak stres ve evet yer yer yağ kokusu hakim.. ama bazı adamlar (arasında benim de bulunduğum) bu ortama alışabiliyor hatta sevebiliyor.. makina evrensel bir kavram olduğu için karada makine üzerine tabiki iş bulmanız deneyiminiz dahilinde daha kolay.. yanlız amaç denizde çalışmak ise güvertecilik yani kaptanlık daha uygun gibi görünüyor.. en azından çalışma ortamı olarak.. itü deki hiyerarşiye , disipline gelirsek.. ast üst kavramının okula yararı da vardır zararıda.. paylaşım birliktelik ritüel olarak olumlu.. fevri davranışlar olarak olumsuz.. ama emin olun hiç bir üniversitede olmadığı kadar birbirinize yakın olmanızı sağlayacak bu hiyerarşi.. itü (YDO) nun yeri denizcilikte farklı olduğu için puan sıralamasına göre diğer üniversitelerle karşılaştırmamak gerek.. bugün büyük denizcilik firmalarının tepe yönetimi neredeyse tamamen itü mezunları ile doludur.. limanlar da gezme işi tamamen şans dır.. bazı gemiler olur dışarıyı unutursunuz bazı gemiler olur gemiyi unutursunuz.. pek fazla hayalinizde gezmek olmasın o yuzden gezebilirseniz yanınıza kar kalır o kadar.. gemideki ortama gelirsek.. ben hayatımdaki en güzel anlarıda(en güzel demeyeyim eşim kızar).. en kötü anlarıda gemide geçirdim.. bu ne demek.. herşeyi insan faktörü belirliyor demek.. yani adamına rastlarsın her akşam kamarasında pes atar içki içersin.. adamına rastlarsın her akşam zabitan salonunda filim izlersin patlamış mısır yersin.. adamına rastlarsın hayatı zindan eder.. denizcilik bu yüzden biraz da şans mesleği.. bu tarz forumlarda amaç arkadaşlara bu mesleği iyi yada kötü olarak söylemekten ziyade bi bakış açısı verip kararı kendilerine bırakmak.. tabi doğruları söylemek şartı ile.. bana gelince ben bu mesleğin hakkı ile yapılamayacağına karar verip bir iki yıl önce mesleği bırakma kararı aldım.. hakkı ile yapılamayacağından kastım da bilgi beceri düzeyinin kanımca hiç bir zaman yeterli olmayacağı idi.şimdiden bu mesleği yazan arkadaşlara başarılı mutlu seferler dilerim.. vaz geçenlere ise karada bol maaşlı işler dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adelite -- 16 Ocak 2013; 22:44:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adelite

    ..Arkadaşlar ben de itü denizcilik fakültesi (YDO) mezunuyum (2007).. Mesleğe gelince.. buraya yazsan yazılır ama destan olur o yazı.. ama aşağı yukarı artıları eksileri anlatılabilir tartışılabilir.. öncelikle mesleğin yapılıp yada yapılamayacağı en aşağı stajerlikten önce belli olmaz.. en aşağı stajerlik diyorum çünki üstünde sorumluluk olmadan deniz hayatını kaldıramayan , bir de sorumluluk eklenince hiç kaldıramaz.. ama şöylede bir konu var mesleğe başlayınca yani para bankaya yatmaya başlayınca bir çok eksi yön bertaraf edilebilir maaş sayesinde.. maaşlara gelince uzakyol olarak başlayan arkadaşlar 3000-4000 dolar seviyesinde rahatlıla iş bulabilir.. seneler ilerledikçe 6-7 sene sonra baş mühendis olunca maaşlar 9000-13000 dolar arasında değişmekte.. gelelim işe.. iş ortamı söylendiği gibi sıcak stres ve evet yer yer yağ kokusu hakim.. ama bazı adamlar (arasında benim de bulunduğum) bu ortama alışabiliyor hatta sevebiliyor.. makina evrensel bir kavram olduğu için karada makine üzerine tabiki iş bulmanız deneyiminiz dahilinde daha kolay.. yanlız amaç denizde çalışmak ise güvertecilik yani kaptanlık daha uygun gibi görünüyor.. en azından çalışma ortamı olarak.. itü deki hiyerarşiye , disipline gelirsek.. ast üst kavramının okula yararı da vardır zararıda.. paylaşım birliktelik ritüel olarak olumlu.. fevri davranışlar olarak olumsuz.. ama emin olun hiç bir üniversitede olmadığı kadar birbirinize yakın olmanızı sağlayacak bu hiyerarşi.. itü (YDO) nun yeri denizcilikte farklı olduğu için puan sıralamasına göre diğer üniversitelerle karşılaştırmamak gerek.. bugün büyük denizcilik firmalarının tepe yönetimi neredeyse tamamen itü mezunları ile doludur.. limanlar da gezme işi tamamen şans dır.. bazı gemiler olur dışarıyı unutursunuz bazı gemiler olur gemiyi unutursunuz.. pek fazla hayalinizde gezmek olmasın o yuzden gezebilirseniz yanınıza kar kalır o kadar.. gemideki ortama gelirsek.. ben hayatımdaki en güzel anlarıda(en güzel demeyeyim eşim kızar).. en kötü anlarıda gemide geçirdim.. bu ne demek.. herşeyi insan faktörü belirliyor demek.. yani adamına rastlarsın her akşam kamarasında pes atar içki içersin.. adamına rastlarsın her akşam zabitan salonunda filim izlersin patlamış mısır yersin.. adamına rastlarsın hayatı zindan eder.. denizcilik bu yüzden biraz da şans mesleği.. bu tarz forumlarda amaç arkadaşlara bu mesleği iyi yada kötü olarak söylemekten ziyade bi bakış açısı verip kararı kendilerine bırakmak.. tabi doğruları söylemek şartı ile.. bana gelince ben bu mesleğin hakkı ile yapılamayacağına karar verip bir iki yıl önce mesleği bırakma kararı aldım.. hakkı ile yapılamayacağından kastım da bilgi beceri düzeyinin kanımca hiç bir zaman yeterli olmayacağı idi.şimdiden bu mesleği yazan arkadaşlara başarılı mutlu seferler dilerim.. vaz geçenlere ise karada bol maaşlı işler dilerim.

    Hocam msleği bıraktınız derken gemide mi çalışmayacaksınız ? Ek olarak bölüm bitince gemide çalışma zorunluluğu var mı bikaç ay , yoksa karada çalışabiliyor muyuz hemen ?

    Karada çalışırsak yurtdışı olanakları var mıdır ? Varsa hangi ülkeler ?

    Son olarak yazılım mühendisliği , enerji sistemleri müh ve bu bölüm arasından hangisini seçmek daha mantıklı olur.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.