Şimdi Ara

gemi makinaları işletme mühendisliği hakkında... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
2
Favori
12.610
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Keep on rising

    quote:

    Orijinalden alıntı: adelite

    ..Arkadaşlar ben de itü denizcilik fakültesi (YDO) mezunuyum (2007).. Mesleğe gelince.. buraya yazsan yazılır ama destan olur o yazı.. ama aşağı yukarı artıları eksileri anlatılabilir tartışılabilir.. öncelikle mesleğin yapılıp yada yapılamayacağı en aşağı stajerlikten önce belli olmaz.. en aşağı stajerlik diyorum çünki üstünde sorumluluk olmadan deniz hayatını kaldıramayan , bir de sorumluluk eklenince hiç kaldıramaz.. ama şöylede bir konu var mesleğe başlayınca yani para bankaya yatmaya başlayınca bir çok eksi yön bertaraf edilebilir maaş sayesinde.. maaşlara gelince uzakyol olarak başlayan arkadaşlar 3000-4000 dolar seviyesinde rahatlıla iş bulabilir.. seneler ilerledikçe 6-7 sene sonra baş mühendis olunca maaşlar 9000-13000 dolar arasında değişmekte.. gelelim işe.. iş ortamı söylendiği gibi sıcak stres ve evet yer yer yağ kokusu hakim.. ama bazı adamlar (arasında benim de bulunduğum) bu ortama alışabiliyor hatta sevebiliyor.. makina evrensel bir kavram olduğu için karada makine üzerine tabiki iş bulmanız deneyiminiz dahilinde daha kolay.. yanlız amaç denizde çalışmak ise güvertecilik yani kaptanlık daha uygun gibi görünüyor.. en azından çalışma ortamı olarak.. itü deki hiyerarşiye , disipline gelirsek.. ast üst kavramının okula yararı da vardır zararıda.. paylaşım birliktelik ritüel olarak olumlu.. fevri davranışlar olarak olumsuz.. ama emin olun hiç bir üniversitede olmadığı kadar birbirinize yakın olmanızı sağlayacak bu hiyerarşi.. itü (YDO) nun yeri denizcilikte farklı olduğu için puan sıralamasına göre diğer üniversitelerle karşılaştırmamak gerek.. bugün büyük denizcilik firmalarının tepe yönetimi neredeyse tamamen itü mezunları ile doludur.. limanlar da gezme işi tamamen şans dır.. bazı gemiler olur dışarıyı unutursunuz bazı gemiler olur gemiyi unutursunuz.. pek fazla hayalinizde gezmek olmasın o yuzden gezebilirseniz yanınıza kar kalır o kadar.. gemideki ortama gelirsek.. ben hayatımdaki en güzel anlarıda(en güzel demeyeyim eşim kızar).. en kötü anlarıda gemide geçirdim.. bu ne demek.. herşeyi insan faktörü belirliyor demek.. yani adamına rastlarsın her akşam kamarasında pes atar içki içersin.. adamına rastlarsın her akşam zabitan salonunda filim izlersin patlamış mısır yersin.. adamına rastlarsın hayatı zindan eder.. denizcilik bu yüzden biraz da şans mesleği.. bu tarz forumlarda amaç arkadaşlara bu mesleği iyi yada kötü olarak söylemekten ziyade bi bakış açısı verip kararı kendilerine bırakmak.. tabi doğruları söylemek şartı ile.. bana gelince ben bu mesleğin hakkı ile yapılamayacağına karar verip bir iki yıl önce mesleği bırakma kararı aldım.. hakkı ile yapılamayacağından kastım da bilgi beceri düzeyinin kanımca hiç bir zaman yeterli olmayacağı idi.şimdiden bu mesleği yazan arkadaşlara başarılı mutlu seferler dilerim.. vaz geçenlere ise karada bol maaşlı işler dilerim.

    Hocam msleği bıraktınız derken gemide mi çalışmayacaksınız ? Ek olarak bölüm bitince gemide çalışma zorunluluğu var mı bikaç ay , yoksa karada çalışabiliyor muyuz hemen ?

    Karada çalışırsak yurtdışı olanakları var mıdır ? Varsa hangi ülkeler ?

    Son olarak yazılım mühendisliği , enerji sistemleri müh ve bu bölüm arasından hangisini seçmek daha mantıklı olur.

    1) evet gemide çalışmayacağım artık..
    2) bölüm bitirince çalışma zorunluluğu yok hemen karada işe başlayabilirsin.. ama 5 yıl örenim hayatın boyunca yaklaşık 1 yıl deniz stajın var.
    3) yurt dışı olanakları senin ingilizce seviyen bilgi becerin dahilinde var.. singapur kore çin dubai .. nadir de olsa kanada ve usa de çalışabilirsin.
    4) son sorun tam bir dam kapı saksağan olmuş.. ama ben yazılım müh , denizcilik , enerji sistem müh.. şeklinde yapardım sıralamayı..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adelite

    quote:

    Orijinalden alıntı: Keep on rising

    quote:

    Orijinalden alıntı: adelite

    ..Arkadaşlar ben de itü denizcilik fakültesi (YDO) mezunuyum (2007).. Mesleğe gelince.. buraya yazsan yazılır ama destan olur o yazı.. ama aşağı yukarı artıları eksileri anlatılabilir tartışılabilir.. öncelikle mesleğin yapılıp yada yapılamayacağı en aşağı stajerlikten önce belli olmaz.. en aşağı stajerlik diyorum çünki üstünde sorumluluk olmadan deniz hayatını kaldıramayan , bir de sorumluluk eklenince hiç kaldıramaz.. ama şöylede bir konu var mesleğe başlayınca yani para bankaya yatmaya başlayınca bir çok eksi yön bertaraf edilebilir maaş sayesinde.. maaşlara gelince uzakyol olarak başlayan arkadaşlar 3000-4000 dolar seviyesinde rahatlıla iş bulabilir.. seneler ilerledikçe 6-7 sene sonra baş mühendis olunca maaşlar 9000-13000 dolar arasında değişmekte.. gelelim işe.. iş ortamı söylendiği gibi sıcak stres ve evet yer yer yağ kokusu hakim.. ama bazı adamlar (arasında benim de bulunduğum) bu ortama alışabiliyor hatta sevebiliyor.. makina evrensel bir kavram olduğu için karada makine üzerine tabiki iş bulmanız deneyiminiz dahilinde daha kolay.. yanlız amaç denizde çalışmak ise güvertecilik yani kaptanlık daha uygun gibi görünüyor.. en azından çalışma ortamı olarak.. itü deki hiyerarşiye , disipline gelirsek.. ast üst kavramının okula yararı da vardır zararıda.. paylaşım birliktelik ritüel olarak olumlu.. fevri davranışlar olarak olumsuz.. ama emin olun hiç bir üniversitede olmadığı kadar birbirinize yakın olmanızı sağlayacak bu hiyerarşi.. itü (YDO) nun yeri denizcilikte farklı olduğu için puan sıralamasına göre diğer üniversitelerle karşılaştırmamak gerek.. bugün büyük denizcilik firmalarının tepe yönetimi neredeyse tamamen itü mezunları ile doludur.. limanlar da gezme işi tamamen şans dır.. bazı gemiler olur dışarıyı unutursunuz bazı gemiler olur gemiyi unutursunuz.. pek fazla hayalinizde gezmek olmasın o yuzden gezebilirseniz yanınıza kar kalır o kadar.. gemideki ortama gelirsek.. ben hayatımdaki en güzel anlarıda(en güzel demeyeyim eşim kızar).. en kötü anlarıda gemide geçirdim.. bu ne demek.. herşeyi insan faktörü belirliyor demek.. yani adamına rastlarsın her akşam kamarasında pes atar içki içersin.. adamına rastlarsın her akşam zabitan salonunda filim izlersin patlamış mısır yersin.. adamına rastlarsın hayatı zindan eder.. denizcilik bu yüzden biraz da şans mesleği.. bu tarz forumlarda amaç arkadaşlara bu mesleği iyi yada kötü olarak söylemekten ziyade bi bakış açısı verip kararı kendilerine bırakmak.. tabi doğruları söylemek şartı ile.. bana gelince ben bu mesleğin hakkı ile yapılamayacağına karar verip bir iki yıl önce mesleği bırakma kararı aldım.. hakkı ile yapılamayacağından kastım da bilgi beceri düzeyinin kanımca hiç bir zaman yeterli olmayacağı idi.şimdiden bu mesleği yazan arkadaşlara başarılı mutlu seferler dilerim.. vaz geçenlere ise karada bol maaşlı işler dilerim.

    Hocam msleği bıraktınız derken gemide mi çalışmayacaksınız ? Ek olarak bölüm bitince gemide çalışma zorunluluğu var mı bikaç ay , yoksa karada çalışabiliyor muyuz hemen ?

    Karada çalışırsak yurtdışı olanakları var mıdır ? Varsa hangi ülkeler ?

    Son olarak yazılım mühendisliği , enerji sistemleri müh ve bu bölüm arasından hangisini seçmek daha mantıklı olur.

    1) evet gemide çalışmayacağım artık..
    2) bölüm bitirince çalışma zorunluluğu yok hemen karada işe başlayabilirsin.. ama 5 yıl örenim hayatın boyunca yaklaşık 1 yıl deniz stajın var.
    3) yurt dışı olanakları senin ingilizce seviyen bilgi becerin dahilinde var.. singapur kore çin dubai .. nadir de olsa kanada ve usa de çalışabilirsin.
    4) son sorun tam bir dam kapı saksağan olmuş.. ama ben yazılım müh , denizcilik , enerji sistem müh.. şeklinde yapardım sıralamayı..


    peki gemi mak. işlt. müh. mezun olduğunuz gibi gemi haricinde iş bulma ihtimaliniz nedir

    iş ilanlarında hep makine mühendisi diyorlar ama gmim nin hiç adı geçmiyor


    bir şey daha sormak istiyorum sefer aralıkları ve çalışma şartları olarak genelde kaç günde bir yük boşaltıp almaya çıkıyorsunuz
    ve herhangi bir sorun olduğunda yapılması gereken bir işi direk elden sizmi yapıyorsunuz veya yağcı gibi sizden alt rütbede olan kişilerimi yönlendiriyorsunuz ??

    cevabınız için teşekkür ederim şimdiden




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adelite

    quote:

    Orijinalden alıntı: Keep on rising

    quote:

    Orijinalden alıntı: adelite

    ..Arkadaşlar ben de itü denizcilik fakültesi (YDO) mezunuyum (2007).. Mesleğe gelince.. buraya yazsan yazılır ama destan olur o yazı.. ama aşağı yukarı artıları eksileri anlatılabilir tartışılabilir.. öncelikle mesleğin yapılıp yada yapılamayacağı en aşağı stajerlikten önce belli olmaz.. en aşağı stajerlik diyorum çünki üstünde sorumluluk olmadan deniz hayatını kaldıramayan , bir de sorumluluk eklenince hiç kaldıramaz.. ama şöylede bir konu var mesleğe başlayınca yani para bankaya yatmaya başlayınca bir çok eksi yön bertaraf edilebilir maaş sayesinde.. maaşlara gelince uzakyol olarak başlayan arkadaşlar 3000-4000 dolar seviyesinde rahatlıla iş bulabilir.. seneler ilerledikçe 6-7 sene sonra baş mühendis olunca maaşlar 9000-13000 dolar arasında değişmekte.. gelelim işe.. iş ortamı söylendiği gibi sıcak stres ve evet yer yer yağ kokusu hakim.. ama bazı adamlar (arasında benim de bulunduğum) bu ortama alışabiliyor hatta sevebiliyor.. makina evrensel bir kavram olduğu için karada makine üzerine tabiki iş bulmanız deneyiminiz dahilinde daha kolay.. yanlız amaç denizde çalışmak ise güvertecilik yani kaptanlık daha uygun gibi görünüyor.. en azından çalışma ortamı olarak.. itü deki hiyerarşiye , disipline gelirsek.. ast üst kavramının okula yararı da vardır zararıda.. paylaşım birliktelik ritüel olarak olumlu.. fevri davranışlar olarak olumsuz.. ama emin olun hiç bir üniversitede olmadığı kadar birbirinize yakın olmanızı sağlayacak bu hiyerarşi.. itü (YDO) nun yeri denizcilikte farklı olduğu için puan sıralamasına göre diğer üniversitelerle karşılaştırmamak gerek.. bugün büyük denizcilik firmalarının tepe yönetimi neredeyse tamamen itü mezunları ile doludur.. limanlar da gezme işi tamamen şans dır.. bazı gemiler olur dışarıyı unutursunuz bazı gemiler olur gemiyi unutursunuz.. pek fazla hayalinizde gezmek olmasın o yuzden gezebilirseniz yanınıza kar kalır o kadar.. gemideki ortama gelirsek.. ben hayatımdaki en güzel anlarıda(en güzel demeyeyim eşim kızar).. en kötü anlarıda gemide geçirdim.. bu ne demek.. herşeyi insan faktörü belirliyor demek.. yani adamına rastlarsın her akşam kamarasında pes atar içki içersin.. adamına rastlarsın her akşam zabitan salonunda filim izlersin patlamış mısır yersin.. adamına rastlarsın hayatı zindan eder.. denizcilik bu yüzden biraz da şans mesleği.. bu tarz forumlarda amaç arkadaşlara bu mesleği iyi yada kötü olarak söylemekten ziyade bi bakış açısı verip kararı kendilerine bırakmak.. tabi doğruları söylemek şartı ile.. bana gelince ben bu mesleğin hakkı ile yapılamayacağına karar verip bir iki yıl önce mesleği bırakma kararı aldım.. hakkı ile yapılamayacağından kastım da bilgi beceri düzeyinin kanımca hiç bir zaman yeterli olmayacağı idi.şimdiden bu mesleği yazan arkadaşlara başarılı mutlu seferler dilerim.. vaz geçenlere ise karada bol maaşlı işler dilerim.

    Hocam msleği bıraktınız derken gemide mi çalışmayacaksınız ? Ek olarak bölüm bitince gemide çalışma zorunluluğu var mı bikaç ay , yoksa karada çalışabiliyor muyuz hemen ?

    Karada çalışırsak yurtdışı olanakları var mıdır ? Varsa hangi ülkeler ?

    Son olarak yazılım mühendisliği , enerji sistemleri müh ve bu bölüm arasından hangisini seçmek daha mantıklı olur.

    1) evet gemide çalışmayacağım artık..
    2) bölüm bitirince çalışma zorunluluğu yok hemen karada işe başlayabilirsin.. ama 5 yıl örenim hayatın boyunca yaklaşık 1 yıl deniz stajın var.
    3) yurt dışı olanakları senin ingilizce seviyen bilgi becerin dahilinde var.. singapur kore çin dubai .. nadir de olsa kanada ve usa de çalışabilirsin.
    4) son sorun tam bir dam kapı saksağan olmuş.. ama ben yazılım müh , denizcilik , enerji sistem müh.. şeklinde yapardım sıralamayı..


    gemi ve deniz teknolojisi mühendisliği hakkında bilginiz var mı acaba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Keep on rising

    quote:

    Orijinalden alıntı: adelite

    quote:

    Orijinalden alıntı: Keep on rising

    quote:

    Orijinalden alıntı: adelite

    ..Arkadaşlar ben de itü denizcilik fakültesi (YDO) mezunuyum (2007).. Mesleğe gelince.. buraya yazsan yazılır ama destan olur o yazı.. ama aşağı yukarı artıları eksileri anlatılabilir tartışılabilir.. öncelikle mesleğin yapılıp yada yapılamayacağı en aşağı stajerlikten önce belli olmaz.. en aşağı stajerlik diyorum çünki üstünde sorumluluk olmadan deniz hayatını kaldıramayan , bir de sorumluluk eklenince hiç kaldıramaz.. ama şöylede bir konu var mesleğe başlayınca yani para bankaya yatmaya başlayınca bir çok eksi yön bertaraf edilebilir maaş sayesinde.. maaşlara gelince uzakyol olarak başlayan arkadaşlar 3000-4000 dolar seviyesinde rahatlıla iş bulabilir.. seneler ilerledikçe 6-7 sene sonra baş mühendis olunca maaşlar 9000-13000 dolar arasında değişmekte.. gelelim işe.. iş ortamı söylendiği gibi sıcak stres ve evet yer yer yağ kokusu hakim.. ama bazı adamlar (arasında benim de bulunduğum) bu ortama alışabiliyor hatta sevebiliyor.. makina evrensel bir kavram olduğu için karada makine üzerine tabiki iş bulmanız deneyiminiz dahilinde daha kolay.. yanlız amaç denizde çalışmak ise güvertecilik yani kaptanlık daha uygun gibi görünüyor.. en azından çalışma ortamı olarak.. itü deki hiyerarşiye , disipline gelirsek.. ast üst kavramının okula yararı da vardır zararıda.. paylaşım birliktelik ritüel olarak olumlu.. fevri davranışlar olarak olumsuz.. ama emin olun hiç bir üniversitede olmadığı kadar birbirinize yakın olmanızı sağlayacak bu hiyerarşi.. itü (YDO) nun yeri denizcilikte farklı olduğu için puan sıralamasına göre diğer üniversitelerle karşılaştırmamak gerek.. bugün büyük denizcilik firmalarının tepe yönetimi neredeyse tamamen itü mezunları ile doludur.. limanlar da gezme işi tamamen şans dır.. bazı gemiler olur dışarıyı unutursunuz bazı gemiler olur gemiyi unutursunuz.. pek fazla hayalinizde gezmek olmasın o yuzden gezebilirseniz yanınıza kar kalır o kadar.. gemideki ortama gelirsek.. ben hayatımdaki en güzel anlarıda(en güzel demeyeyim eşim kızar).. en kötü anlarıda gemide geçirdim.. bu ne demek.. herşeyi insan faktörü belirliyor demek.. yani adamına rastlarsın her akşam kamarasında pes atar içki içersin.. adamına rastlarsın her akşam zabitan salonunda filim izlersin patlamış mısır yersin.. adamına rastlarsın hayatı zindan eder.. denizcilik bu yüzden biraz da şans mesleği.. bu tarz forumlarda amaç arkadaşlara bu mesleği iyi yada kötü olarak söylemekten ziyade bi bakış açısı verip kararı kendilerine bırakmak.. tabi doğruları söylemek şartı ile.. bana gelince ben bu mesleğin hakkı ile yapılamayacağına karar verip bir iki yıl önce mesleği bırakma kararı aldım.. hakkı ile yapılamayacağından kastım da bilgi beceri düzeyinin kanımca hiç bir zaman yeterli olmayacağı idi.şimdiden bu mesleği yazan arkadaşlara başarılı mutlu seferler dilerim.. vaz geçenlere ise karada bol maaşlı işler dilerim.

    Hocam msleği bıraktınız derken gemide mi çalışmayacaksınız ? Ek olarak bölüm bitince gemide çalışma zorunluluğu var mı bikaç ay , yoksa karada çalışabiliyor muyuz hemen ?

    Karada çalışırsak yurtdışı olanakları var mıdır ? Varsa hangi ülkeler ?

    Son olarak yazılım mühendisliği , enerji sistemleri müh ve bu bölüm arasından hangisini seçmek daha mantıklı olur.

    1) evet gemide çalışmayacağım artık..
    2) bölüm bitirince çalışma zorunluluğu yok hemen karada işe başlayabilirsin.. ama 5 yıl örenim hayatın boyunca yaklaşık 1 yıl deniz stajın var.
    3) yurt dışı olanakları senin ingilizce seviyen bilgi becerin dahilinde var.. singapur kore çin dubai .. nadir de olsa kanada ve usa de çalışabilirsin.
    4) son sorun tam bir dam kapı saksağan olmuş.. ama ben yazılım müh , denizcilik , enerji sistem müh.. şeklinde yapardım sıralamayı..


    gemi ve deniz teknolojisi mühendisliği hakkında bilginiz var mı acaba

    var arkadaşım.. gemi ve deniz teknolojisi mühendisliği mezunları diplomaları gemi inşacılarılara çok benzediği için "biz gemi inşacıyız" diye ortada gezinirler ama gemi inşacılar kadar bilgiye sahip değildirler.. sakın bulaşma..




  • Abi bu bolumun gemi makineleri ve insaat muhendisliginden farki nedir lutfen biri aciklayabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MERHABA GEMİ MAKİNALARI İŞLETME MÜHENDİSLİĞžİ BÖLÜMÜNÜ TERCİH ETMEYİ DÜŞÜNÜYORUM AMA PUANIM SADECE KIBRISA YETİYOR 1. İTÜ KIBRIS YERLEŞKESİ %50 BURSLU OLARAK 2. GİRNE AMERİKAN ÜNİVERSİTESİ TAM BURSLU OLARAK SİZ OLSANIZ HANGİSİNİ TERCİH EDERSİNİZ VE KIBRISTA OKUDUОUM İÇİN İŞ BULMAKTA ZORLUK ÇEKERMİYİM O YÜKSEK MEVLALARLA İŞE BAŞLAYABİLİRMİYİM YARDIMIZINIZ İÇİN ŞİMDİDEN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM HAYIRLI AKŞAMLAR.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.