Dostlar selam, İTÜ Gemi İnşaatı 4.sınıf öğrencisiyim. Hazırlık ve 1.sınıfı YTÜ'de okuduktan sonra ortalamayla İTÜ'ye yatay geçiş yaptım. Bölüm ve üniversite hakkında merak ettiklerinizi cevaplayıp yardımcı olmak isterim. Herkese güzel bir tercih dönemi dilerim. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
İTÜ / YTÜ - Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği



-
-
Sağlık raporu falan denildi bu kadar onem li mi ?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hayır, bu bölüm için sağlık raporuna gerek yok. Gemi adamlığı yapmıyoruz.
Ancak yıldızda seçmeli gemi makine derslerini alarak uzakyol vardiya mühendisi olunabiliyor. Tabii derslerin yanı sıra gemiye çıkıp uzun dönem staj da yapılması gerekiyor. O staj için gemi adamı sağlık raporu istenmesi muhtemel.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
up tercih edecek arkadaşlara
-
İtü Ytü den iyi mi sizce?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
İTÜ yazmayı düşünüyorum
Bu bölümle ilgili bazı sorularım var
1)Karada iş imkanları nasıl
2)Karada nerelerde çalışma imkanı var
3)Tersanede işler ağır oluyormuş sizce de öylemi?
4)İstediğimiz zaman denize çarkçı olarak gidebiliyor muyuz ?
5)Makine müh. Yan dal yapmak kolay mı?
6)Karada maaşlar nasıl?
Şimdiden cevabınız için teşekkürler
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Genel olarak bu sorunun cevabına evet diyebilirim. Eğitim başta olmak üzere kampüs ve olanakları açısından daha iyi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1-2-3-6) Karada iş imkanları diğer mühendislik alanlarına göre kat kat daha iyi diyebilirim. Gemi İnşaat gibi spesifik bir bölümü Türkiye'de okuyabileceğin en iyi yer İTÜ'dür. Bu ayrıcalık iş konusunda da yardımcı oluyor bilumum. Karada iş imkanları, başta tersane sektörü olmak üzere bünyesinde makine barındıran çeşitli sektörler üzerine de olabilir. Bu bölümden mezun olup THY'de uçak makineleri üzerine çalışmalar yapanlar da var. Ancak işin aslının Gemi olduğu unutulmamalı. Keza, diğer sektörlerde öncelik işin okulunu okumuş olan mühendislere ait.
İşlerin ağırlığına gelecek olursak bu tamamen sana bağlı. Tersanelerde planlama, satış, bakım-onarım, dizayn gibi çeşitli birimler bulunuyor. Sahada çalışmak istersen bakım-onarım birimi ya da yeni-inşaat kısmında çalışabilirsin. Ha ben masa başı çalışayım, çok yorulmaya gerek yok dersen de diğer birimlerde çalışma imkanın var. Ancak sahada çalışanlar, masa başı çalışan mühendislere nazaran daha dolgun maaş alıyorlar (1k $ başlangıç ile 5-15k $ arası maaşlara kadar yükselebilirsin). Masa başı çalışanlara TL ile maaş veriyorlar (En azından benim staj yaptığım tersanede öyleydi).
4) İstediğin zaman çarkçı olamazsın, bunun için mezun olduktan sonra 6 aylık bir eğitim alman ve sağlığının elverişli olması gerekiyor. Eğitimini aldıktan ve çeşitli şartları sağladıktan sonra çarkçı olarak çalışabilirsin.
5) Makine ve uçak mühendisliği ile ilk 2 yıl aldığımız eğitim %90 aynı diyebilirim. Ancak bu makine ve uçak mühendisliğinin geri kalan 3 ve 4.sınıf derslerinin kolay olduğu anlamına gelmiyor. Benzerlikler olsa da farklı disiplinlerin farklı zorlukları da olabiliyor. Bu bölümlerle yapacağınız çap/yandal'ın başlıca avantajı, daha az sayıda ders alabilmek. Elektrik mühendisliği gibi çok çok ayrı bir bölüm ile çap/yandal yapacak olsanız almanız gereken kredi miktarı 70-80 iken, bu bahsettiğim bölümlerde 50-60 civarı.
Başarılar dilerim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Hocam çok güzel açıklamışsınız, tekrardan çok teşekkürler
Bölümden memnun musunuz?
Mezun olduktan sonra nerelerde çalışmayı düşünüyorsunuz?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Up
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Rica ederim, ne demek.
Genel olarak memnunum diyebilirim. Bazı akademisyenler fosil olup dediğim dedik davranabiliyorlar, onlar yüzünden bölüme sövüp sayan da çok var.
Mezun olduktan sonra Birleşik Krallık ya da ABD'de yüksek lisans planım var. Eğer akademiden devam etmezsem yeni-inşaat tersanelerinde çalışmayı düşünüyorum. Dizayn kısmı daha cezbedici geliyor bana.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi boraaltay -- 24 Temmuz 2022; 15:35:12 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Up
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hocam tam olarak bir bilgiye ulaşamadığım için yazıyorum
Daha rahat dizayn gibi yerlerde başlangıç maaşlar ortalama ne kadar
Tamir-onarım tersanelerinde başlangıç ortalama maaşlar ne kadar
Tecrübe kazandıkça maks maaşlar ne kadardır?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Benim konuştuğum bazı kişiler denize çıkmış, mezun olanlar genellikle karada mı denizde mi çalışıyor ?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
bölüm ingilizce mi ?
-
Hocam ben de YTÜ makineden İTÜ makineye geçme arefesindeyim. Sayılmayan dersler çok oluyor mu bunlar ileride sıkıntı çıkartır mı bana?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
yatay geçiş yapacaksınız sanırım. Hocam ytü makine 1. sınıf dersleri ortalama kasmak için çok zor mu? Sizin ortalamanız kaç bir sakıncası yoksa söyleyebilir misiniz? Tercih dönemindeyim de yatay geçiş hakkında soru işaretlerim var.
-
Up
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bursa Teknik mi Karedeniz Teknik mi?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bana kalırsa çok zor değil fakat yapamayanlar da var. Dersleri sevmek ve başından itibaren sıkı tutmakla ilgili ortalama mevzusu. Ama yatay geçiş niyetiyle tercih yapılmamalı. Yapılacaksa da yatay geçiş yapamazsam da bu bölümü okurum denilen yere yapılmalı. Ortalamamı söylemeyeyim çünkü dediğim gibi çok geniş bir ortalama aralığı var bölümde. 2'yi geçemeyen de var 4'e yakın olan da.
Benzer içerikler
- en zor ayt matematik soru bankası
- mert yiğit yıldız
- 2022 yks zor muydu
- siber güvenlik yorum
- 70 tyt 60 ayt kaç bin sayısal
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X