Şimdi Ara

Geely Emgrand EC7 (32. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.252
Cevap
19
Favori
686.221
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3031323334
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bence işin özeti şu;

    Geely halen işi oturtamamış. Aracı yakından inceledim. Evet malzeme kalitesi çok vasat. Ama bizim halkımız bunu çok önemsemez. Asıl sorun araç mersedes s serisinin ufaltılıp yandan yemişi gibi. Bence eğer bu işi yapacaklarsa boyutuyla aerodinamiğiyle birebir kopyasını yapsmalılar. Bakın o zaman bu araçlar nasıl satıyor. Piyasada mersedes satış yapamaz walla.

    Ayrıca bence 28.888 TL çok yüksek bir rakam ben bu rakamlara çıkıyorsam çok fazla çok daha kaliteli sıfır araç alma şansım var. Örneğin chevy cruze, fiat linea dynamic, fiat g.punto, mitsubishi colt, vs... Bu yüzden bu rakamı 20 binlere çekmeleri gerekir.

    Ayrıca bir dipnot benim 26 bin liram vardı gittim hatasız ilk sahibinden 45bin kilometrede 2006 model Alfa Romeo 156 1.6 Tspark Distinctive aldım. Aracımda 12 airbag, sunroof, çift dijital klima, hız sabitleyici, abs, asr gibi mükemmel donanımlar mevcut. Bu aracın yanında lafını etmem bile...

    Saygılarımla,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tuketici06 -- 13 Ocak 2011; 22:30:29 >




  • her şeyi anlatıyor

     Geely Emgrand EC7
  • ANLAMAYANA DEVAM!!!
  • Şu yere göğe sığdıramadığınız ÇİN işi arabaları herkes anlayıp tapmak zorunda mı? Yahu ne çok bağlandınız şu arabalara ki birden fanı olup çıktınız laf söyletmez hale geldiniz. Şimdi bu eklediğin arabaya gelince. Belli ki senin galiba. Eğer senin arabansa güle güle kullan. Ama benim bu arabadan anladığım ön burun sanki Hyundai Elantra'yı veya Sonata'yı andırıyor. Arkası ise Mercedes S500'e benziyor. Ön konsol maalesef vasat ve boş. Gidip yerinde incelemeye gerek yok, foto ortada.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 19 Ocak 2011; 11:51:05 >
  • Peki usta, herşey donanım mı? Koltuk kafalığında ki ekran mı? Ben aldım 6 yıl önce 20500'e. Şİmdi ki fiyatı ise full paket 25 bin liraya bırakıyorlar. Şu an mesela gidip alırmıyım bilmiyorum ancak tercihim ve gönlüm 2011 model sıfır km. olması şartı ile ;
    1 - Ford Focus
    2 - Toyota Corolla 1.33
    3 - Honda Civic
    4 - Renault Fluence

    Bu arabaları tercih eder ve uzun yıllar sorunsuzca binerim. Tıpkı şu an 6 yıldır kullandığım ve sorun yaşamadığım 62300 küsür km. yol yaptığım sadece kliması olan boş ve vasat ama Çinli arabadan da daha güvenli arabam gibi. Yok eğer kendimi parasal anlamda çok zorlamak istemiyorsam yine gidip aynısının sıfır km. ve full paketini alırım veya gidip aslanlar gibi HYUNDAI ERA alır yıllarca binerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 19 Ocak 2011; 12:16:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: köksal05

    çinliler 10 liralık bebekte yapar 1000 liralık bebekte önemli olan senin ne istediğindir




    Katılıyorum.

    Bir çok ünlü markanın Çin de üretim yaptırdığı açık ama bu markaların belli kriterleri var ve bu ürünler o kriterleri karşılamakla mükellef.

    Oysa burada tamamen Çin e ait bir markadan bahsediyoruz, Mercedesin çin de üretilen bir modelinden değil.
  • @köksal05

    Aracından bu kadar memnun olmana rağmen satıyor olman ilginç...

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-geely-emgrand-5500-km-de-sifir-ayarinda-gelly-emgrand-ec7-37850663/detay?

    Her zaman savunduğum bir şey var , Çinli otomotiv markalarının dünya piyasasında kendisini kanıtlaması için ilk önce dünya otomotiv sektöründe kabul görmüş test kurumları olan ADAC, E-Ncap gibi yerlere araçlarını göndererek test sonuçlarına göre ilerki modellerinde geliştirmeler yapmaları ve bu test sonuıçlarını da piyasa ile paylaşmaları gerektiğini savunuyorum.

    Sonuçta Nıke da çin de fabrika kurabilir , ancak oradaki ayakkabının kalitesinin NIke kriterlerine uygun olması gerekmektedir. Ancak kendi ürettikleri otomotiv ürünleri için emsal alınacak bir marka veya ürün olmadığından kafalarına göre üretim kalitesi belirleyebilmektedirler.

    Tabi ki bir Cherry , Gelly , Great Wall gibi Çinli üreticilerin araçlarının 5 YIıldız seviyelerinde test sonuçlarına hemen ulaşmaları biraz zaman alacaktır ancak bu firmaların test kuruluşlarına araçlarını vermeleri ve en azından bu test sonuçlarının ortalama değerleri içermesi gerekiyor. Bakın yine forumda Great Walll firmasının SUV modelinin E-ncap testlerinden çok yüksek puanlar alarak başarılı bir şekilde testlerini tamamladığı bilgisi mevcut. Aynı şekilde gönül ister ki ülkemizde satışta olan çinli firmaların Emgrand , Tiggo , Echo , Alia v.s gibi modellerinin de uluslararası test kurumları tarafından testlerinin yapılması ve "Tehlikeli" sonuçların çıkmamasıdır.

    Resimlerde görülen araç piyasaya Emgrand EC-8 olarak çıkacak yeni modeli , bakın EC7 de arka kısım nasıl ki Mercedes S class tan kopyalanmışsa , bu sefer de çinli arkadaşlar Audi bu işe gönül koymasın diye A6 nın arka kasasını kopyalamışlar... Arkadaş esinlenmek her firmanın yaptığı bi şey ancak Çinli tasarımcılar esinlenme , ilham alma işini abartıp 1 e 1 kopya durumuna getiriyorlar bence...

    Bir de Çin malı alan arkadaşlar aynı paralara daha düşük donanım seviyelerinde daha düşük hacimli alt sınıf araçlara bineceğimize bu araçlara bineriz diye bir argüman üretiyorlar. Ama unutmasınlar ki bir Clio nun veya Logan ın parça tedariği her zaman yapılır. Ancak piyasadaki Çinli firmaların ilerki senelerde ne durumda olacağı tam bir muamma.. Proton sahiplerinin durumuna düşmek te var işin sonunda...

    Cherry ve Gelly nin Türkiye distirbütörü olan firmalar Türkiyede bilinirliği olan Anadolu Grubu ve Mermerler grubu olsa da , sonuçta yapılan distirbütörlük anlaşmalarının neleri kapsadığı ve cayma maddelerinin ne olduğu bilinmemekle birlikte. İlerki senelerde kar-zarar durumunun negatife geçmesi sonucunda Mermerler veya Anadolu grubunun distirbütörlüğü bırakması durumunda muhattap olarak kimin alınacağı bilinmez bir durum..

    Hele ki Forumda DFM araçları alanların işi tam bir kumar... Sonuçta DFM nin türkiye distirbütörü Mermerler veya Anadolu grubu gibi tanınmış ve finans durumu kuvvetli bir firma da değil.. sonları hayırlı olur inşallah...




     Geely Emgrand EC7


     Geely Emgrand EC7


     Geely Emgrand EC7




  • Yeni Emgrand dan bir enstantane...

     Geely Emgrand EC7
  • quote:

    Orijinalden alıntı: köksal05

    arkadaşlar 30 bin lira bu araça çok deyip sonra can güvenliği sıfır yazanlar ondan sonrada 20 bine satılsa diyenler demekki 20 bine alacaklar!!! ben anlıyorum kı bu arada araç 20 bin liraya satılınca can güvenliği artacak kimse burada kuru kalabalık yapmasın elinde kayda değer bir şey varsa yazsın varsa kullanan arkadaş desinki ben bu araçta şu sorunu yaşadım bizde bilelimki bilgi sahibi olalım yukarıdan aşağı okuyorum yazanlar çin malı düşmanı ama herkesin evinde her gün kullandığı ap açık siz çinlileri kötülerken adamlar dünyanın hakimi olacak neredeyse en hızlı büyüyen ekonomiye sahipler.bende istemezdim bir çin malı arbasına binmek ama bu fiyata bu araba alınır bence sanmasınki kimse adam gelly almış da onu savunuyor yok öyle bir şey aynı arabayı aynı fiyata kim yaparsa yapsın genede alırım güvenlik konusundada yaşadıklarıma dayanarak güveniyorum



    O lafı diyen benim, ancak ne dediğimi anlayamıyorsun bile. O aracı bana hediye etsen kullanmam arkadaşım. O araç 150.000 TL'ye de satılsa 1.5 TL'ye de satılsa güvensiz, 20.000 TL'ye satılırsa eğer eksik güvenliğin maliyetini düşmüş olursun ve araç ödediğin paranın karşılığı olur. Rakipleriyle arasında fark olması lazım ki eksiklikleri açıklanabilsin. Şimdiki satış fiyatı o aracın hakkı değil, o paraya alınacak çok ama çok daha iyi araçlar var. Aracı sen daha bu markanın varlığından haberdar değilken inceledim, ve bu araba güvenli bir araba değil. Aracın daha montajını bile doğru düzgün yapamıyorlar, elektronik sistemlerine güven duyulması mümkün mü?

    Önümüzde iki seçenek var, birincisi viral marketing için birden fazla hesapla foruma yazılar yazıyorsun, başkasının arabasının fotoğraflarıyla burada çalıştığın şirketin sattığı ürünü savunmaya çalışıyorsun. İkincisi ise burada savunmak için kendini paraladığın aracını 5500 km'de satmaya çalışıyorsun, ki bu da araçtan memnun olmadığını gösterir. Nerden tutsan elinde kalıyor dostum.

    @Bixi Man




  • Ön yargıya gerek yok ki köksal 05. Fotoğraflarda her şey ortada. Resimler bile anlatmakta neyin nasıl olduğunu.
  • Altımda ki RÖNO belki 3 liralık olabilir. Bir başkası da 3 liralık Fiat ile gezebilir. Ama bu araba kesinlikle servet değerinde değil. 30 bin küsürlük fiyat servetse artık kafamda almayı düşünüp hedefim olan bir Ford Focus veya Toyota Corolla 35-36 bin civarında. Demek onlar sana göre servetten de öte.
    Ford'u, Toyota'yı geçtim. Altımda ki 3 kuruşluk araba 6 yıldır bende ve 10 yıl daha aynen bu şekilde kullanırım ve hiç bir sorun da yaşamam ve aynen ilk günkü özelliğini de korur. 10 yıl sonra bile 20 yıl sonra bile parçasını rahatlıkla bulurum. Tıpkı günümüzde 20-30 yıllık 131'lere bulunduğu gibi. 75 model bir Mercedes'e bulunduğu gibi. Ama maalesef aynı şeyi Şeri ve Geli için göremiyorum. Bu arabaları herhalde 40 - 45 bin liraya full paketli C segmenti arabaları alamayıp, 25 - 30 bin lira aralığında ki B segmenti arabaları da kendine yakıştıramayan insanlar tercih ediyor galiba. Günümüz otomotiv dünyasında bu kopya arabaların bence hiç şansı yok. Zamanında millet 3 kuruşluk 131 ve Röno'ya muhtaçken altımızda W116 kasa 280 SE ve 455 HP'lik Trans am vardı canımın içi. Biz klimayı değil AIRCONDATION'u biliriz. Cruise control'u değil el gazını biliriz.
    Bu arabaların şansı belki 90'ların ortasında girseydi memlekete olabilirdi. Tasarımları çünkü kopya ve o dönemin çizgilerini taşımakta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 19 Ocak 2011; 21:10:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: köksal05


    quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN


    @köksal05





     Geely Emgrand EC7


     Geely Emgrand EC7


     Geely Emgrand EC7


    sen sizin köy bakkalıyla mermerleri, anadolu grubu bir görüyorsun galiba



    O dediğin guruplar zevk olsun keyif olsun diye namım yürüsün diye zarar ettikleri bir ürüne devam etmezler.. İlerki zamanlarda istenilen hedeflenen satış rakamlarına ulaşılamayıp yatırım zarara dönüştü mü senin o çakma S serisi sevdanı gözünün yaşına bakmadan heba ederler bunu bilesin..

    Hem bu kadar gaz verdin Emgrand şöyle böyle diye, bi yandan gaz veriyon bi yandan da aracı satıyorsun.. Hani bu ne pehriz bu ne turşu derler adama.. Daha 5000 Km de olan aracı satıyorsan vardır bunda bi ince iş..

    Bi açıklasana bize piyasayı mı kızıştırıyon burada methiyeler düzüp , diğer taraftan da aracı satmaya bakarak....

    Bu zamana kadar kendi aracımı kendi kazandığım para ile aldım O yüzden babama araç alalım diye yalvarmadım. Ama senin bu küstah tavırların ile kolay para kazandığın belli oluyor sanırım... Babana biraz daha yalvar o zaman sana gerçek S class alsın ....

    Sana burada insanlar aldığın aracın piyasası tutmadığı takdirde şimdi arkasında duran distirbütör firma nın vazgeçmesi durumunda başına gelebilecekleri anlatıyor , sen alaycı bi tavırla insanların bu zamana kadar kullandıkları Renault , Tofaş gibi araçlara çamur atıyorsun...

    Seni fena kandırmışlar paşammm.. aracının arkası S Class mercedesten aparma olduğunu görünce havaya girmişin sen gerçek S class felan var sanıyorsun altında.
    Servet dediğin aracın fiyatı 30 bin lira yavvv.. ne servetinden bahsediyorsun.. 3 lira diyerek aşağıladığın o iki markanında araçlarının fiyatı senin çeri ile aynı....

    İşçilik kalitesi olarak gösterdiğin örnek VW Cady.. yani ticari bir araç... Hadi bakalım o montaj hatasını bana göstersene VW Jetta da... ???? Caddy senin arabanın sikletinde bi araç mı ki örnek veriyorsun paşammm.. ???

    Sen uyan bi kendine gel....!!! Burada adam akıllı bi şeyler anlatmak isteyen insanlarla da doğru düzgün bi üslupta konuş...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BIXI MAN -- 19 Ocak 2011; 22:07:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: köksal05

    authentique : bu model renault un araçlarında bulunmaktadır ve halen araçta kaset çalar, teneke jant, elle ayarlanabilen aynalar (abs ve klıma olmayan!! son zamanlarda koydularmı bilmem ama 2010 nun başlarında hala bu model vardı tampon ayrı gövde ayrı renklerde v.b. hala güvenliği ayrı paketlerde satan bu arçlara biniliyor neden kimsenin sesi çıkmıyor bence zihniyet meselesi adam taaa dedesinden görmüş renaultu v.b. araçları onu biliyor çünkü hele bi bakın etrafınıza neler dönüyor neler bitiyor



    Authantique boş donanımdır. Kendi aracımda klima, direksiyon altından kumandalı radyo/teyp, otomatik ön camlar, hareket halinde kapıların otomatik kilitlenmesi, rezistant'ın işi bitince kendiliğinden kapanması gibi oyuncaklar mevcuttur. Ayrıca tamponlarım gövde ile aynı renk olup üzerinde siyah koruma bantları mevcuttur. O beğenmediğin siyah bantlar tampon çiziklerinde çok faydalıdır. Eğer o dönem üzerine biraz daha ilave etseydim ABS, çift hava yastıklı, elektrikli ayarlanabilir dikiz aynalı paket de alırdım. Ama ellerinde yoktu ve beklemem gerekti. Benimde beklemeye tahammülüm yoktu tercih etmedim.

    2007'den itiabaren ön konsol daha ergonomik olup direksiyon altından kumandalı radyo/teyp çalar yerine radyo/cd konmuştur. Tamponda ki siyah koruma bandı çıkartılıp komple gövde ile aynı renk olmuştur. Şu an ki güncel Symbol'de de istersen Authantique paketi ABS'li alabilirsin. Ama bir üst donanım Expression paket de ABS standart. Konfor paketi seçip elektrikli ayarlanan dikiz aynaları ve otomatik klima ve elektrikli dört cam alabilirsin.

    Dediğim gibi bu Çinli arabaları C segmenti arabaların full paketlisi 40 - 45 bin lira olup alamayan, 20 - 25 - 30 bin lira fiyat aralığında ki B segmenti arabaları da kendine yakıştıramayan insanlar gidip tercih ediyorlar. Veya 40-45 bine gidip Ford veya VW ya da Honda alacağıma 30 bine GELİ ya da ŞERİ alırım daha iyi olur diyor. Segment C, içinde bir sürü oyuncak var ama araba maalesef Sümbül ve Albea'dan farksız. Rahmi KOÇ müzesinde sergilenen 1977 model orjinal tertemiz Murat 131 bile şu yukarıda ki GELİ'den daha klas.

    Ben arabamı satmasam uzun yıllar binerim. 15 yıl sonra bile parçasını rahatça bulurum. Ama senin 15 yıl sonra parça bulabileceğin meçhul. Hatta 15 yıl dayanması bile şüpheli.

    Zihniyetimin de ne olduğunu bir kaç mesaj yukarı da yazdım. Murat 124'ün, 131'in, Reno 12'nin sayılı insanlar da olduğu dönemlerde altımızda 76 model W116 kasa 280 SE Mercedes de vardı, 455 HP'lik 1975 model Trans am araba da vardı. Yani güzelim ben otomatik dört camı, havalı direksiyonu, AIRCONDATION'u, el gazını, emniyet kemeri takılmadığı zaman çalışmayan özelliği ta o zamanlardan biliyordum. Mesela 280 SE'nin farlarında ayrıyetten silecek vardı. Gece park halindeyken sağ veya sol stop ve kısaları istersen yanar vaziyette bırakabilirdin. Trans am'ı söylemiyorum bile. 455 HP güç 160 mil kadran yani 260 km/h düşün artık. Ayarlanabilir direksiyon, elektrikli camlar onda da vardı. Ve o araba emniyet kemeri takmadan çalışmazdı.

    Ve şu an arabamı değiştirecek olsam biraz zorlarsam kendimi ya Ford FOCUS, ya Toyota COROLLA, ya Honda CIVIC ya da Renault FLUENCE'yi tercih ederim. Ama kendimi zorlamadan gayet rahat alabileceğim Symbol Expression + konfor paketi veya Hyundai ERA TEAM + ABS paket. Kalkıp ne olduğu belirsiz Mercedes S kasa taklidi bir arabaya para vermem. Fotoğraflar da zaten kendini belli ediyor vasatlığı. İçine gidip binmedim ama 2008'den beri yolda topu topu 2-3 tane görmüşümdür. O gördüklerim de yetti zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 20 Ocak 2011; 10:02:00 >




  • @köksal05

    Konu içinde flood yapmayınız.Paylaşacağınız bilgileri aynı mesaj içinde yazabilirsiniz.Lütfen bunlara dikkat ediniz.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • çin arabalarını savunan birisi olarak köksal05'in üslubunu tasvip etmediğimi bildirmek istiyorum..

    bu arada bu çağda arabaların hepsinin 2-3 puan farkla aynı olduğunu, proton da olsa çinli de olsa, ticaret hacmi bu kadar artmışken, yedek parça sorunu diye birşeyin klasik renoculuk yaklaşımının bir ürünü olduğunu düşünüyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ergungur

    çin arabalarını savunan birisi olarak köksal05'in üslubunu tasvip etmediğimi bildirmek istiyorum..

    bu arada bu çağda arabaların hepsinin 2-3 puan farkla aynı olduğunu, proton da olsa çinli de olsa, ticaret hacmi bu kadar artmışken, yedek parça sorunu diye birşeyin klasik renoculuk yaklaşımının bir ürünü olduğunu düşünüyorum...



    Şahsım adına söylemek istediğim şey "Çin Düşmanlığı" olarak algılanmasın. Ben diyorum ki madem bu araçlara canımızı emanet ediyoruz. Görüntü olarak baktığımızda kocaman babayiğit bir görüntü çiziyorlar. İşte o zaman versinler araçlarını test kurumlarına bir görsün tüketiciler de nasıl araç üretilmiş diye..

    Bakın bu araçların ilk ADAC veya E-NCAP testlerinde 5 yıldız alarak klasmanlarının en üst seviyelerinde olmasını kimse beklemiyor. Çünkü sonuçta bu araçlar daha emekleme aşamasında olan bir sanayinin ürünü. Ancak burada önemli olan bu araçların ilerki modellerinde eksik olan yerlerinde iyileştirmeler yapılması geliştirmelerde bulunulmasıdır. Misal olarak Emgrand EC 7 ADAC testlerine girdi ve total de 3 yıldız aldıysa , ilerki dönemlerde piyasaya çıkacak olan EC 8 in test sonuçlarında riskli gözüken test kriterlerinde iyileştirmelerin olduğu totalde 3.5 yıldız aldığı gibi sonuçların olması lazım.

    Ticaret Hukuku nun mantıklı ve makul olarak işlediği bir ülkede distirbütör garantisi altında aldığınız bür mal veya hizmetin ilerki senelerde distirbütörlük anlaşmasının fesih olması sonucunda tüketici olarak haklarınız devlet tarafından bir şekilde garanti edilir veya o firma size sahip çıkar. Ancak ülkemizde böyle güzel tüketici haklarının olmadığını hepimiz biliyoruz.

    Proton furyasında araç alanların başlarına neler geldiğini hepimiz biliyoruz.Ancak piyasada yerleşmiş tutulmuş markaların böyle bir sorunu yok. Bu demek değil ki Gelly veya Chery de ilerki dönemlerde problemler olacak. Belki de Hyundai nin Türkiye piyasasına girdiği 1990 lı yıllarda olduğu gibi ülke halkı tarafından çok sevilecek benimsenecek ve Türkiye otomotiv sektörünün vazgeçilmezleri olacak.

    Ama benim düşünceme göre Gelly , Cheryy gibi markaların bir Hyundai olabilmesi için hem Arge hemde satış - pazarlama yönünden uzun soluklu bir çalışma yapması gerekiyor..


    Distirbütör firmaların el değiştirmesi veya iptal olan anlaşmalar sonucunda mağdur olan tüketicilere bir örnek vereyim size ;

    3 Sene önce Hyosung GT 250 motor aldık. O zamanlar Global Motor diye bir distirbütör tarafından ithal ediliyordu. Sonra firma anlaşmayı iptal etti ve Kanuni motor tarafından ithal edilmeye başlandı. Global zamanında her istediğimiz parçayı bulurken , şimdi Kanuni olduktan sonra parçalarda problem yaşamaya başladık. servislere , kanuni ye problemimizi ilettiğimizde global zamanında aldığımız için bize ikinci sınıf vatandaş muamelesi yapılıyor...

    BU işler avrupada olsa o firmayı öttürürüz resmen , ama türkiyede elimiz kolumuz bağlı firmanın nazını tribini çekiyoruz...


    @köksal05

    Çok memnun olduğun,uğruna methiyeler dizdiğin insanlara hakaret ettiğin 5.500 km de olan üzerinde 4.000 TL aksesuar harcadığın aracını neden 31.000 TL gibi bir rakama satıyorsun acaba ??? kaç mesajdır sorduk bi cevap alamadık... ???

    Kaba bir hesapla Aracın sıfır Km si 29.000 TL + 4.000 TL aksesuar = 33.000 TL
    Sen Reklamlarında 0 km gibi araç dediğin aracını 2 bin TL zararlar sattığına göre ortada gizli kalmış bir memnuniyetsizlik var sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BIXI MAN -- 20 Ocak 2011; 11:07:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN

    quote:

    Orijinalden alıntı: ergungur

    çin arabalarını savunan birisi olarak köksal05'in üslubunu tasvip etmediğimi bildirmek istiyorum..

    bu arada bu çağda arabaların hepsinin 2-3 puan farkla aynı olduğunu, proton da olsa çinli de olsa, ticaret hacmi bu kadar artmışken, yedek parça sorunu diye birşeyin klasik renoculuk yaklaşımının bir ürünü olduğunu düşünüyorum...



    Şahsım adına söylemek istediğim şey "Çin Düşmanlığı" olarak algılanmasın. Ben diyorum ki madem bu araçlara canımızı emanet ediyoruz. Görüntü olarak baktığımızda kocaman babayiğit bir görüntü çiziyorlar. İşte o zaman versinler araçlarını test kurumlarına bir görsün tüketiciler de nasıl araç üretilmiş diye..

    Bakın bu araçların ilk ADAC veya E-NCAP testlerinde 5 yıldız alarak klasmanlarının en üst seviyelerinde olmasını kimse beklemiyor. Çünkü sonuçta bu araçlar daha emekleme aşamasında olan bir sanayinin ürünü. Ancak burada önemli olan bu araçların ilerki modellerinde eksik olan yerlerinde iyileştirmeler yapılması geliştirmelerde bulunulmasıdır. Misal olarak Emgrand EC 7 ADAC testlerine girdi ve total de 3 yıldız aldıysa , ilerki dönemlerde piyasaya çıkacak olan EC 8 in test sonuçlarında riskli gözüken test kriterlerinde iyileştirmelerin olduğu totalde 3.5 yıldız aldığı gibi sonuçların olması lazım.

    Ticaret Hukuku nun mantıklı ve makul olarak işlediği bir ülkede distirbütör garantisi altında aldığınız bür mal veya hizmetin ilerki senelerde distirbütörlük anlaşmasının fesih olması sonucunda tüketici olarak haklarınız devlet tarafından bir şekilde garanti edilir veya o firma size sahip çıkar. Ancak ülkemizde böyle güzel tüketici haklarının olmadığını hepimiz biliyoruz.

    Proton furyasında araç alanların başlarına neler geldiğini hepimiz biliyoruz.Ancak piyasada yerleşmiş tutulmuş markaların böyle bir sorunu yok. Bu demek değil ki Gelly veya Chery de ilerki dönemlerde problemler olacak. Belki de Hyundai nin Türkiye piyasasına girdiği 1990 lı yıllarda olduğu gibi ülke halkı tarafından çok sevilecek benimsenecek ve Türkiye otomotiv sektörünün vazgeçilmezleri olacak.

    Ama benim düşünceme göre Gelly , Cheryy gibi markaların bir Hyundai olabilmesi için hem Arge hemde satış - pazarlama yönünden uzun soluklu bir çalışma yapması gerekiyor..


    Distirbütör firmaların el değiştirmesi veya iptal olan anlaşmalar sonucunda mağdur olan tüketicilere bir örnek vereyim size ;

    3 Sene önce Hyosung GT 250 motor aldık. O zamanlar Global Motor diye bir distirbütör tarafından ithal ediliyordu. Sonra firma anlaşmayı iptal etti ve Kanuni motor tarafından ithal edilmeye başlandı. Global zamanında her istediğimiz parçayı bulurken , şimdi Kanuni olduktan sonra parçalarda problem yaşamaya başladık. servislere , kanuni ye problemimizi ilettiğimizde global zamanında aldığımız için bize ikinci sınıf vatandaş muamelesi yapılıyor...

    BU işler avrupada olsa o firmayı öttürürüz resmen , ama türkiyede elimiz kolumuz bağlı firmanın nazını tribini çekiyoruz...


    @köksal05

    Çok memnun olduğun,uğruna methiyeler dizdiğin insanlara hakaret ettiğin 5.500 km de olan üzerinde 4.000 TL aksesuar harcadığın aracını neden 31.000 TL gibi bir rakama satıyorsun acaba ??? kaç mesajdır sorduk bi cevap alamadık... ???

    Kaba bir hesapla Aracın sıfır Km si 29.000 TL + 4.000 TL aksesuar = 33.000 TL
    Sen Reklamlarında 0 km gibi araç dediğin aracını 2 bin TL zararlar sattığına göre ortada gizli kalmış bir memnuniyetsizlik var sanırım.

    hocam söylediklerinize birebir katılmakla benim sahsi fikrim bu ülkede hyundai
    olmasaydı renault,honda ve toyota biraz daha pahalı vw de daha da pahalı olurdu.
    yanlış anlasılmasın hyundai bu veya diğerlerinin rakibi filan demiyorum.
    şimdi cheryy,gelly,tata,ssangyong gibi firmalar kalitelerini kanıtladıgı sürece
    piyasada kaldıkça kazanan herkes olur.passat alan da kazanır era alan da zira bu
    firmaların kar marjları azaldıkca şimdi burunlarından kıl aldırmayanlar size araclarını
    satmak için kaç takla atacaklar.2010 da yaptıklarını kriz döneminde de yapsalardı ya bayiler.
    begenmiyorsan alma kardeşim diyebilecek babayiğetler o günler yoktu..
    @biximan çin malı olmasa da ona yakın bir araca sahibim(ssangyong).
    test ettim,kalitesinin fiyatına göre uygun oldugunu(marka bilinirliliği,ikinci el problemi,
    yedek parca,distiribitör sorunları vs..)uygun olmasının sebeblerinin oldugunu göz önünde
    tutarak aracımı 35bine gecen sene aldım.Almadan önce risk var mıydı alırken bayi
    -işi geregi olsa da-her soruma cevep verildi risk filan kalmadı gözümde.Aldıgım şartları
    reklam yapmamak için yazmıyorum.
    bakın bulundugum yerde ben aracımı alırken L-200 veya ranger almaya kalktım
    boş kasası benim aracımla bu aracların 4-5bin fark vardı makul donanım seviyeleri
    istenince fark daha da artıyordu.(kendi aracımda bulunan donanm ve yapılan kampanyayı
    yazmıyorum bile).şuan erzurumda o kdar cok Ssangyong varki burda ki mıtsubıshı bayi
    l-200lerdekabin kapama,roll barlar basamaklar hediye etmeye basladı keske ben
    alırken yapsalardı velhasıl rekabet iyidir.
    adac ve e-ncap testlerinin yıldızlarına güvenmesem de kaza anında alıcılar için
    bir kriter olması acısından en azından arac gönderilmesi gerekir.mesela chevrolet cruze,
    renaultun beş yıldızlı modelleri ya da amerikada en güvenli arac secilen hyundai
    bir yana olsa volvonun tek yıldız almıs herhangi bir modeli olsa ben volvo'yu secerim
    bilirim ki volvo insan yasamına deger verir.
    sonuca baglamak gerekirse insanlar chery,gelly,ssangyong,tata alırken cehaletlerinden
    almıyor herkes hesabını kitabını yapıyor burda kararlarımız kimisi için doğrudur kimisi için
    yanlıstır.''ben chery alırm 14 yıldır kaza yapmadım bundan sonra da yapmam bana ne e-ncap'ten''
    derse o da o aracı alan kişinin hesabır.bilinen markaları alan arkdaslar da derki
    ''üç kurus!fazla veririm ağrısız basım olur''diyebilir.Bu da onların hesabıdır.burda kararlarımızı
    niyesini,nedeni tartısalım ama''üç kuruşluk arabalar''filan demiyelim insanlar kolay paralar
    kazanamıyor ülkemizde sayın@köksal05 o yüzden sizin gibi riskli karar alamıyorlar maalesef.




  • Bu arada şu tasarıma bakar mısınız

     Geely Emgrand EC7



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wolfgang Heisenberg -- 20 Ocak 2011; 13:28:30 >
  • Ben bu arabayı geçen izmir mersinliden geçerken otobüs içinden gördüm. Gemi gibi araba vallaha yani dönüp baktırıyor kendine. Ama inceleyince 1300 kg arabaya 1,5 98 hp motor tezatlığı ve çin markası olması insanı düşündürür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkcad34

    Authantique boş donanımdır. Kendi aracımda klima, direksiyon altından kumandalı radyo/teyp, otomatik ön camlar, hareket halinde kapıların otomatik kilitlenmesi, rezistant'ın işi bitince kendiliğinden kapanması gibi oyuncaklar mevcuttur. Ayrıca tamponlarım gövde ile aynı renk olup üzerinde siyah koruma bantları mevcuttur. O beğenmediğin siyah bantlar tampon çiziklerinde çok faydalıdır. Eğer o dönem üzerine biraz daha ilave etseydim ABS, çift hava yastıklı, elektrikli ayarlanabilir dikiz aynalı paket de alırdım. Ama ellerinde yoktu ve beklemem gerekti. Benimde beklemeye tahammülüm yoktu tercih etmedim.

    2007'den itiabaren ön konsol daha ergonomik olup direksiyon altından kumandalı radyo/teyp çalar yerine radyo/cd konmuştur. Tamponda ki siyah koruma bandı çıkartılıp komple gövde ile aynı renk olmuştur. Şu an ki güncel Symbol'de de istersen Authantique paketi ABS'li alabilirsin. Ama bir üst donanım Expression paket de ABS standart. Konfor paketi seçip elektrikli ayarlanan dikiz aynaları ve otomatik klima ve elektrikli dört cam alabilirsin.

    Dediğim gibi bu Çinli arabaları C segmenti arabaların full paketlisi 40 - 45 bin lira olup alamayan, 20 - 25 - 30 bin lira fiyat aralığında ki B segmenti arabaları da kendine yakıştıramayan insanlar gidip tercih ediyorlar. Veya 40-45 bine gidip Ford veya VW ya da Honda alacağıma 30 bine GELİ ya da ŞERİ alırım daha iyi olur diyor. Segment C, içinde bir sürü oyuncak var ama araba maalesef Sümbül ve Albea'dan farksız. Rahmi KOÇ müzesinde sergilenen 1977 model orjinal tertemiz Murat 131 bile şu yukarıda ki GELİ'den daha klas.

    Ben arabamı satmasam uzun yıllar binerim. 15 yıl sonra bile parçasını rahatça bulurum. Ama senin 15 yıl sonra parça bulabileceğin meçhul. Hatta 15 yıl dayanması bile şüpheli.

    Zihniyetimin de ne olduğunu bir kaç mesaj yukarı da yazdım. Murat 124'ün, 131'in, Reno 12'nin sayılı insanlar da olduğu dönemlerde altımızda 76 model W116 kasa 280 SE Mercedes de vardı, 455 HP'lik 1975 model Trans am araba da vardı. Yani güzelim ben otomatik dört camı, havalı direksiyonu, AIRCONDATION'u, el gazını, emniyet kemeri takılmadığı zaman çalışmayan özelliği ta o zamanlardan biliyordum. Mesela 280 SE'nin farlarında ayrıyetten silecek vardı. Gece park halindeyken sağ veya sol stop ve kısaları istersen yanar vaziyette bırakabilirdin. Trans am'ı söylemiyorum bile. 455 HP güç 160 mil kadran yani 260 km/h düşün artık. Ayarlanabilir direksiyon, elektrikli camlar onda da vardı. Ve o araba emniyet kemeri takmadan çalışmazdı.

    Ve şu an arabamı değiştirecek olsam biraz zorlarsam kendimi ya Ford FOCUS, ya Toyota COROLLA, ya Honda CIVIC ya da Renault FLUENCE'yi tercih ederim. Ama kendimi zorlamadan gayet rahat alabileceğim Symbol Expression + konfor paketi veya Hyundai ERA TEAM + ABS paket. Kalkıp ne olduğu belirsiz Mercedes S kasa taklidi bir arabaya para vermem. Fotoğraflar da zaten kendini belli ediyor vasatlığı. İçine gidip binmedim ama 2008'den beri yolda topu topu 2-3 tane görmüşümdür. O gördüklerim de yetti zaten.


    Bu elemanı çok kızdırmayın. Bir süre sonra büyük harflerle hakaretler yağdırmaya başlıyor (:

    Dikkat derim...




  • 
Sayfa: önceki 3031323334
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.