Şimdi Ara

Geely Emgrand EC7 (137. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.252
Cevap
19
Favori
686.196
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 135136137138139
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aşağıdaki videoda KC concept EC9 Geely Emgrand tanıtımı var.Türkiye olarak keşke böyle bir aracı biz yapsaydık ve gurur duysaydık.Ona buna laf yetiştireceğimize iş yapsaydık.Onu alma, bunu al!O çok kötü,bu çok iyi laflarını bırakıp biz nasıl gelişiriz?Bunu düşünelim..
    https://www.youtube.com/watch?v=kREYKL-9iQU
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deltoid


    Aşağıdaki videoda KC concept EC9 Geely Emgrand tanıtımı var.Türkiye olarak keşke böyle bir aracı biz yapsaydık ve gurur duysaydık.Ona buna laf yetiştireceğimize iş yapsaydık.Onu alma, bunu al!O çok kötü,bu çok iyi laflarını bırakıp biz nasıl gelişiriz?Bunu düşünelim..
    https://www.youtube.com/watch?v=kREYKL-9iQU

    Hocam bahsettiğiniz otomobil adı üstünde konsept, hadi bunu geçelim 2017 model EMGRAND EC7'ye hayran kaldım. Keşke ülkemize tekrar getirseler diye ümit ediyorum. Model değişikliğinde hiç düşünmeden alırım. Aşağıdaki linkte Moskova 2016 otomobil fuarında tanıtımı yapılmıştı, belki bazı arkadaşların ilgisini çeker diye ekliyorum. Ruslar bizden biraz daha şanslı hiç değilse orada Geely'nin bir çok yeni modeli pazarlanmaya devam ediliyor (SUV serisi dahil)

    https://www.youtube.com/watch?v=pbA--AW2xRQ




  • Videoyu izledim.Gerçekten güzel bir araç.
    Aracımı yıkadıktan sonra boya kili uygulayıp daha sonra hafif pasta atıp cilalamayı düşündüm.Önce boya kili araştırması yaptım.Piyasada 85 gr.bölünmüş ürün ile İPA alayım dedim.Gitti gidiyorda bunu pazarlayan bir kişiye denk geldim.Hem de bulunduğum kentte imiş.Mesaj attım.TLF. numaramı yazdım.O da bana tlf. verip hafta arası buluşalım dedi.Ben onun aramasını bekledim.Ancak aramadı.Ben bunu satıcının nazlanması olarak değerlendirdim.Ve alımdan vazgeçtim.
    İnternette pasta öncesi boya kili uygulamasında kullanılan hamurun içeriğine ulaşamadım.Kullanılan kil hamuru kaporta üzerindeki metal partiküllerini,ağaç reçinelerini,kireç kalıntılarını içine çekmeli,kaportaya sabunlu suyla uygulandığında yapışmamalı.Ve de bence pahalı satılan ürünleri aratmamalı.
    Bunun için düşüncelerim:
    1)Soğuk beyaz renkli silikon yapışkanlığı sağlayabilir.2)Bu tür hamurlarda yeteri kadar nişasta(mısır) ile silikonun elastiki
    şekle gelmesi sağlanabilir.3)İçine çok az beyaz tutkal konabilir.
    Bu konuda düşüncelerinizi almak isterim.Belki böyle bir çalışma yapan arkadaşın görüşleriyle sorunsuz bir ürün yapabiliriz.
    Ya da bu işten vazgeçerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hookman

    Aracımın 40.000 km bakımında buji, hava,polen filtreleri vs. değiştirdim. Ayrıca elektronik gaz kelebeğini ve boğazını da temizledim. Özellikle buji değişimi ve gaz kelebeği temizliğinden sonra performansında az da olsa fark hissediliyor. Özellikle maf sensörü aradım fakat araştırmam sonucunda bizim araçlardaki sensör maf(hava akış sensörü) değil, map(mutlak basınç sensörü) olarak tercih edilmiş. Yalnız konum olarak o kadar zor bir yerde ki söküp temizlemeye cesaret edemedim doğrusu. Tam olarak emme manifoldunun arka alt tarafında bulunuyor, dikkatlice bakarsanız bulabilirsiniz. Boş bir zamanımda eğer bunu da temizlersem içim rahatlayacak doğrusu. Motorun düzenli çalışmasına katkısı olacağına eminim.
    Yarın bir gün belki lazım olur diye, emgrand'da kullanılan MAP sensöre ait parçanın linkini paylaşıyorum. https://tr.aliexpress.com/item/Emgrand-EC7-EC7-RV-engine-intake-air-pressure-sensor-scanner-car-original-part/32371643150.html?spm=a2g10.search0302.4.12.6T98mh

    Söküm videosunu bulabildibizmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Evet arkadaslar onceki sorunum icin bugun itibariyle aracima el atmus bulunmktaym.



    Oncelikle bujinin durumunu gormek icin gebze sanayi de buji anahtari icin malesef aramadigim yer kalmadi.en son ilgili bir dukkan sahibi izeltaş 16 17 buji sokme anahtari verdi.25liraya aldim.buji 16 numara imiş bunu da orda ogrenmis olduk.aldigim buji anahtari resimde gorebilirsiniz









    Dedigim gibi boyu kısa oldugu yuzden delikli yerler motorun ic kisminda kaliyor idi.

    Ustu olan 17 basliga ayarli pense ile soktum bujileri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bujiler malesef tahminimce aracın orjinal bujileri



    BUJİ BOSCH SUPER PLUS FR8DCX +19 dur.



    (Geely Emgrand EC7 orjinal buji kodu nedir bosch super plus fr8dcx +19) google aramalarda cikar ve burasi denk gelir insallah :)





    (Geely Emgrand E





    Ben hicbir yerde orjinal bujiyi bulamamistim.



    Bujilerin durumlari resimdekiler gibidir








    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 2ekmek1sut -- 22 Temmuz 2017; 17:31:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yine malesef orjinal buji kodunu daha once bilmedigim yuzden geely emgrand parca satan sitelerden musteri hizmetlerini arayarak ellerinde olduklarini ve torch marka muadil bujiyi kargo haric 80tl ye verebilecekleri bilgisini almis idim.



    Ufak bir arastirma sonucu bu orjinal bujinin adetinin 8tl oldugunu buldum (belki daha ucuzada bulunabilir)






    Yeni bujiler elimde olmadigi yuzden zimpara kagidiyla gecici olarak bujileri temizlemeye karar verdim.temizledim ve taktim yerlerine.



    Sonrasinda daha once baski balata degistirilirken karburatorun icinin pislik icinde oldugunu gormustum ve onuda temizlemeye karar verdim.

    Karburatorun 4 civata - somununu 10numara T uzun anahtar ile soktum.

    Buna bagli kelebegi hareket ettiren elektrik soketini de soktum.

    Sokumu gayet kolay idi.

    Elimde kanadi bastirarak kanadin tam acilmasini saglayarak balata temizleyici ve bezle iyice temizledim

















    Birde arka kapaginida soktum.motorun disli kismi cikti.sokmusken sprey seklinde zincir yagi siktim hafif



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 2ekmek1sut -- 22 Temmuz 2017; 17:33:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yukardki resimler temizlenmis halidir.



    Dedim buraya kadar sokmusken şu ünlü map (maf) sensorunu de sokeyim dedim.

    Bir arkadas manifoldun arkasinda oldugunu yazmis.

    Gercekten de arkasinda imis.

    Arkadaslar manifoldu tutan yaklasik 5adet civata - somun var. Bu civata somunlarin hepsi 12 numara anahtardır.uzun T anahtar ihtiyaciniz vardir.











    İcinizden 12 numara anahtar mi olurmus seslerini duyar gibiyim ama elin cinlisi yapıyo iste .bu standart olmayan 12 numara civata somun olayi cin mali scooter motor sokerkende denk gelmis idi.



    Neyse elimde olmadigi yuzden nalbura gittim 40lira gibi komik bir rakam soyledi.sonra 1 milyonculari aradim taradim ve bu resimde gordugunuz anahtari 5 tl ye aldim sonra 5 liraya bir de sunu aldim







    Gordugunuz anahtar 8-10-12 civata somunlari acmaktadir.yine fiyati 5tl dir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aracim lpg li oldugu yuzden manifolda ayriyetten lpg enjektrleri takili oldugu yuzden biraz zorladı.







    SONRA TAMİRCİLERİN BİZDEN NE OZELLİGİ VAR DİYEREK SOKMEYE BASLADİM










    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Map sensoru gordunuz gibi manifoldun arkasinda gizlenmis beni bekliyor imiş


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Map sensoru sandığım gibi kirli cikmadi arkadaslar.



















    Ben bu aracı 30binde iken satin almis müdürümden aldım.ondan aldigimda arac 70binde idi.malesef sere fsz uckagitci mudurum aracin hicbir bakimini yaptirmamis.sozde yaptirdim dedi ama aracin bujisi hic degismemis.arac su an 100000de.

    Bujiyi degistirmemeyi anlarimda hava filtresi gibi onemli ve bir okadarda ucuz hava filtresini neden degisttirtmez insan.

    Resimlerde gozuktugu gibi malesef motorun icine kadar toz yapismis kalin bir katman var.olabildigi kadar temizlemeye calistim ama icim hic el vermedi..







    Elektronikciyim.

    Bu map denen parca bana sorarsaniz manifolda giren havanin sıcaklığını ölçüyor.



    Kirmizi parca ntc dirence benziyor



    Neyse bu parcayida balata temizleyicisi ile temizledim ve taktim yerine.



    Bakalim yarin aracı calistirirken ne olacak.

    Ben sorunumun duzelmis oldugunu sanmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sn. 2ekmek1sut,
    Cesaretle yaptığınız çalışmayı kutlarım.
    Burada resmini paylaştığınız buji aracınızdan çıkan buji midir?.Bir iletimde eşdeğer bujileri yazmıştım.Sizdeki buji
    orijinal buji değil.Rast gele bir buji kullanılmış.Yine iletimde bujinin özelliklerini yazmıştım.Ortadaki
    elektrot orijinal bujide ince.Sizinki kalın.Ayrıca elektrot ile tırnak mesafesi 0.8-0.9 mm sizin resmini paylaş
    tığınız buji aralığı bu mesafeden fazla.Ateşleme istenen özellikte olmayabilir.
    Şu sitedeki orijinal bujiyi inceleyiniz.
    https://tr.aliexpress.com/item/4pcs-lot-Torch-spark-plugs-K6RTC-for-Geely-MK-MK-Cross/32338289323.html?spm=a2g10.search0304.4.1.3jfTW2
    Bizim araçlarda karbüratör yok.Karbüratör dediğiniz parça boğaz kelebeği bazen de gaz kelebeği deniyor.Bilgiç gibi
    yazdığıma bakmayın.Bu bilgiler alıntıdır.
    Öncelikle yaptığım araştırmada maf(Hava akım sensörü) ile map (hava basınç sensörü)nün birbirine karıştırıldığını
    gördüm.Maf sensörü hava filtresinin manifolt tarafında hava borusuna monte edilmiş.Emgrand ec7 de
    maf sensörü yok.Bunu hava filtresini değiştirirken aradım.Bulamadım.Bazı dizel araçlarda ve benzinli araçlarda ve
    ec7 emgrandda map hava basınç sensörü var.(Bunu da sizin çalışmanızdan detaylı olarak öğrendik)Her ikisi de benzer
    görevleri yapıyor.Fosil yakıtların yanması için havaya ihtiyaç var.Benzin,lpgve mazot kaliteli yanma için havanın
    ısısı,miktarı ve basıncı ile ilgili bilgi ecu(beyin deniyor)'ya bu sensörler tarafından gönderilip,boğaz kelebeğinin
    açılıp kapanmasını,enjektörlerden yeterli yakıt gönderilmesi böyle sağlanıyor.Map sensörüne vakum sensörü de deniyormuş.
    Bizdeki sensör 5 voltluk dijital bir sinyal üretiyor.
    Mutlak basınç sensörü bozulursa, motor çalışır fakat çekiş düşer, ilk harekete geçişte zorlanır,
    rölanti düzensizdir - dalgalanır, yakıt sarfiyatı artar, egzozdan fazla duman atar. Fazla yakıt
    enjeksiyonu (zengin karışım) sebebiyle katalitik konvertörü bozabilir.(Alıntıdır)
    Bozulma ihtimali zor imiş.Dizel araçlarda kirlenme daha çok oluyor.Temizlenmesi ile ilgili youtubeda videolar var.
    Ben bu işi tamircilere bırakma taraftarıyım.Bizim araçlar benzinli ve lpg li.Lpg için de map sensörü varmış.
    Boğaz kelebeğinin temizlenmesi sırasında açılıp kapanan kapağın bir ayarı varmış.Elle bastırılmadan balata sipreyi
    ile temizlenmesi önerilmiş.Eğer ayar bozuldu ise bunun ayarlanıp takılması gerekirmiş..
    Yanlış bir bilgi yazmışsam lütfen tecrübeli arkadaşlar bildirsin düzelteyim..




  • Ayrıca sökülen parçada aküden güç alan bir bağlantı varsa akü kutup başlarının sökülmesi de öneriliyor.
  • Map sensörünü temizlerken İZOPROPİL ALKOL kullanılması daha sağlıklı olur bence, çünkü balata spreyi kuruduğu zaman sensör üzerinde beyaz bir tortu bırakabiliyor. İnternette yabancı forumlarda sürekli bu şekilde öneriliyor. Ayrıca daha önce aracıma obd2 cihazı almayı düşünmüştüm. Aliexpres üzerinden verdiğpim sipariş geldi, 2 haftadır Torque programı ile sorunsuz kullanıyorum. Araç ile ilgili tüm test değerlerine ulaşabilmek mümkün, tavsiye ederim. Fiyatı da çok ucuz. Aldığım ürün linki burada;https://tr.aliexpress.com/item/2017-New-OBD-V2-1-mini-ELM327-OBD2-Bluetooth-Auto-Scanner-OBDII-2-Car-ELM-327/32788381433.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.AWOV3P




  • deltoid D kullanıcısına yanıt
    Selam arkadaşım ben 27 ay oldum geely emgrand ec7 yi alalı. Arabadan kaynaklı en ufak bir sorun yaşamadım , aracı 38.000 de aldım , 40 bin(240 tl ) - 50 bin (455 tl ) -60 bin (480 tl) bakımları geçirdim şuan 68000 de 1 ay sonra felan 70 bin bakımna girerim . İşgüzar 1-2 servis, sorun yaşayan 1-2 kullanıcının olması yüzünden sanki aracın parçası bulunamıyor, sorunlu bir araç havası yaratılıyor , Ben uşaktayım uşaktaki yetkili servise ( sabah otomotiv) ne zaman gitsem hemen parçalarını tedarik ettiler , ben geçirdiğim yaklaşık 2,5 yılda sadece 1 kez parça için bekledim , o da aynanın oradaki gözlük kabını oynarken kırmıştım , benim araç sunrooflu olduğu için o parça komple sunroof düğmeleri ile beraber geliyormuş , 2 gün içersinde geldi taktılar , bunun dışında geçirdiğim 3 bakımda ve aralarda gittiklerimde hep ilgilndiler.

    hatta son yaşadığım bir olayı da kısaca anlatayım , Eşim aracın cam suyu bitmiş , cam suyu katıyorum diye fren hidroliği bölümüne su koymuş, ben hemen servise gittim. Kompresor gibi değişik bir aletle önce fren hidroliğini çektiler , komple o bölümünü boşalttılar , sonra yeni fren hidroliği koydular ve bu işlemlerin sonucu benden sadece Fren hidroliğinin parası olan 10 tl yi aldılar. İşçilik v.s istemediler , Ayrıca bu esnada Saat 19:30 civarıydı ..

    Tabiki Bu yaklaşımda bakımlarımızı yıllardır o servise yaptırıyor olmamızın etkisi büyük . Yoksa aynı işlemi normal bir müşteriye belki 40-50 tl ye yaparlar.

    Ben daha önce araç ile ilgili yazmış olduğum bir tespitimi burada da yazmak istiyorum.

    ARACI KULLANIRKEN , ALIRKEN , SATARKEN ÖDEDİĞİMİZ TUTARI GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURUP FİYAT PERFORMANSI BUNA GÖRE BELİRLERSEK, ASLINDA HATA YAPMAMIŞ OLURUZ, YANİ 3 KURUŞA 5 KÖFTE ALMA ZİHNİYETİMİZ VARSA BU ARAÇ 5 KÖFTE DEĞİL , YANİ BİR JETTA DEĞİL , BİR OPEL İNSİNGYA DEĞİL, İNSANLAR NEDEN KÖTÜLÜYOR , BU ARAÇTAKİ DONANIMLAR ANCAK JETTA DA VAR, YADA İNSİNGYADA YADA BU SEGMENT BAŞKA ARAÇLARDA VAR , 60-70 BİN SEVİYESİNDE BİR ARAÇ BEKLENTİSİNE GİRİP 27-28 BİNLİK ARAÇ ALIRSAK MEMNUN KALMAYIZ ARKADAŞLAR.

    ZATEN BU ARACIN 2. ELİ ÇOK TUTULSA , EFENDİM YILLAR SONRA PAS TUTMASA , SERVİS AĞI FİAT YADA RENOULT GİBİ OLSA, SATIŞA KOYUNCA GÜNDE 60 KİŞİ ARASA BU ARAÇ 27-28 BİN DEĞİL 60-70 BİN TL LİK JETTA OLUR , İNSİNGYA OLUR .


    ARAÇ ÇOK TUTULMADIĞI İÇİN HEMEN HEMEN 3 SENEDİR 2. ELİ YERİNDE SAYIYOR BEN ALDIM 26 YA , HALEN DAHA İNTERNETTE 26-30 ARASI , 2008 MODEL BOMBOŞ FİAT ALBEA ARACA 28 BİN TL İSTİYOR GALERİCİLER , ŞİMDİ 2. ELİ TUTULAN KOLAY SATILAN ARAÇ O , DİLEYEN ONA BİNER, SIFIR KONFOR , SIFIR TEKNOLOJİ, TAKOZ GİBİ , 8 VALF 110 KM DEN SONRA ZIRIL ZIRIL TİTRER , BU ARAÇTA DA HER TÜRLÜ KONFOR DÜŞÜNÜLMÜŞ , ABS , ASR , 10 TANE AİR BAGİ, DİJİTAL KLİMASI , SUNROOF U , ELEKTRİKLİ KOLTUĞU , ELEKTRİKLİ DİREKSİYONU , ELEKTRİKLİ AYNALARI, KOLÇAĞI , GÖZLÜK KABI, DERİ KOLTUĞU , GENİŞ BAGAJ HACMİ, UCUZ BAKIM TUTARLARI , BUDA 28 BİN TL , AMA 2. ELİ TUTMUYOR , DİLEYEN DE BUNA BİNER , HERKES KARARLARINDA ÖZGÜRDÜR .

    FAKAT 28 BİN VERİP 70 BİN LİK ARABA BEKLERSENİZ , 2. ELİ TUTSUN , PİRİM YAPSIN , ŞAK DİYE SATSIN , SERVİS AĞI FİAT GİBİ OLSUN , YILLAR GEÇSE DE PAS TUTMASIN , GAZA BASTIN MI BÖLE SOL ŞERİDİ KAPATSIN , O ZAMAN BU ARAÇTAN MEMNUN KALMASSINIZ , FİYATA GÖRE BEKLENTİ OLURSA HERKES MEMNUN OLUR...

    SÖZÜN ÖZÜ :

    UYANIK GEÇİNEN , ARABA ALIP SATIP PARA KAZANMAK İSTEYEN , 26 YA ALDIM 2 AY GEÇMEDEN 32 YE SATTIM DİYE HAVA ATMAK İSTEYENLER , HEM UCUZA ALIRIM HEM DE SATILMAYINCA ÇAMUR ATARIM , MARKAYI KÖTÜLERİM DİYENLER BU ARABADAN UZAK DURSUN , BU ARABA O ARABA DEĞİL , SİZİN ARADIĞINIZ ARABA , ALBEA , LİNEA , CLİO , ACCENT İN 2008 VE DAHA DÜŞÜK MODELLERİ..

    BEN TEMİZ ARABA ALIRIM , UZUN SÜRE BİNERİM , ARACIN PİRİM YAPMASI ÖNEMLİ DEĞİL AMA 28 BİNE DE BOMBOŞ TAKOZ GİBİ ARABA ALMAK İSTEMİYORUM, ÖZELLİKLERİ OLSUN , AİLE ARACI OLSUN , KONFORLU OLSUN , MODELLİ OLSUN , 3-4 SENE BİNDİKTEN SONRA ZARAR DA ETSEM ÇOK MÜHİM DEĞİL DİYEN ARKADAŞLARIM İÇİN BU ARAÇ BİÇİLMİŞ KAFTAN , BUYRUN ALIN BENİM GİBİ 27 AYDIR MAKAM ARABASINDA GEZİYORMUŞCASINA GEZİN. ARACI YIKATTIKTAN SONRA YOLDA HER GEÇEN 3 KİŞİDEN 2 Sİ ÇEVİRİP SİZİNA RACINIZA BAKSIN.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gordoncell

    Selam arkadaşım ben 27 ay oldum geely emgrand ec7 yi alalı. Arabadan kaynaklı en ufak bir sorun yaşamadım , aracı 38.000 de aldım , 40 bin(240 tl ) - 50 bin (455 tl ) -60 bin (480 tl) bakımları geçirdim şuan 68000 de 1 ay sonra felan 70 bin bakımna girerim . İşgüzar 1-2 servis, sorun yaşayan 1-2 kullanıcının olması yüzünden sanki aracın parçası bulunamıyor, sorunlu bir araç havası yaratılıyor , Ben uşaktayım uşaktaki yetkili servise ( sabah otomotiv) ne zaman gitsem hemen parçalarını tedarik ettiler , ben geçirdiğim yaklaşık 2,5 yılda sadece 1 kez parça için bekledim , o da aynanın oradaki gözlük kabını oynarken kırmıştım , benim araç sunrooflu olduğu için o parça komple sunroof düğmeleri ile beraber geliyormuş , 2 gün içersinde geldi taktılar , bunun dışında geçirdiğim 3 bakımda ve aralarda gittiklerimde hep ilgilndiler.

    hatta son yaşadığım bir olayı da kısaca anlatayım , Eşim aracın cam suyu bitmiş , cam suyu katıyorum diye fren hidroliği bölümüne su koymuş, ben hemen servise gittim. Kompresor gibi değişik bir aletle önce fren hidroliğini çektiler , komple o bölümünü boşalttılar , sonra yeni fren hidroliği koydular ve bu işlemlerin sonucu benden sadece Fren hidroliğinin parası olan 10 tl yi aldılar. İşçilik v.s istemediler , Ayrıca bu esnada Saat 19:30 civarıydı ..

    Tabiki Bu yaklaşımda bakımlarımızı yıllardır o servise yaptırıyor olmamızın etkisi büyük . Yoksa aynı işlemi normal bir müşteriye belki 40-50 tl ye yaparlar.

    Ben daha önce araç ile ilgili yazmış olduğum bir tespitimi burada da yazmak istiyorum.

    ARACI KULLANIRKEN , ALIRKEN , SATARKEN ÖDEDİĞİMİZ TUTARI GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURUP FİYAT PERFORMANSI BUNA GÖRE BELİRLERSEK, ASLINDA HATA YAPMAMIŞ OLURUZ, YANİ 3 KURUŞA 5 KÖFTE ALMA ZİHNİYETİMİZ VARSA BU ARAÇ 5 KÖFTE DEĞİL , YANİ BİR JETTA DEĞİL , BİR OPEL İNSİNGYA DEĞİL, İNSANLAR NEDEN KÖTÜLÜYOR , BU ARAÇTAKİ DONANIMLAR ANCAK JETTA DA VAR, YADA İNSİNGYADA YADA BU SEGMENT BAŞKA ARAÇLARDA VAR , 60-70 BİN SEVİYESİNDE BİR ARAÇ BEKLENTİSİNE GİRİP 27-28 BİNLİK ARAÇ ALIRSAK MEMNUN KALMAYIZ ARKADAŞLAR.

    ZATEN BU ARACIN 2. ELİ ÇOK TUTULSA , EFENDİM YILLAR SONRA PAS TUTMASA , SERVİS AĞI FİAT YADA RENOULT GİBİ OLSA, SATIŞA KOYUNCA GÜNDE 60 KİŞİ ARASA BU ARAÇ 27-28 BİN DEĞİL 60-70 BİN TL LİK JETTA OLUR , İNSİNGYA OLUR .


    ARAÇ ÇOK TUTULMADIĞI İÇİN HEMEN HEMEN 3 SENEDİR 2. ELİ YERİNDE SAYIYOR BEN ALDIM 26 YA , HALEN DAHA İNTERNETTE 26-30 ARASI , 2008 MODEL BOMBOŞ FİAT ALBEA ARACA 28 BİN TL İSTİYOR GALERİCİLER , ŞİMDİ 2. ELİ TUTULAN KOLAY SATILAN ARAÇ O , DİLEYEN ONA BİNER, SIFIR KONFOR , SIFIR TEKNOLOJİ, TAKOZ GİBİ , 8 VALF 110 KM DEN SONRA ZIRIL ZIRIL TİTRER , BU ARAÇTA DA HER TÜRLÜ KONFOR DÜŞÜNÜLMÜŞ , ABS , ASR , 10 TANE AİR BAGİ, DİJİTAL KLİMASI , SUNROOF U , ELEKTRİKLİ KOLTUĞU , ELEKTRİKLİ DİREKSİYONU , ELEKTRİKLİ AYNALARI, KOLÇAĞI , GÖZLÜK KABI, DERİ KOLTUĞU , GENİŞ BAGAJ HACMİ, UCUZ BAKIM TUTARLARI , BUDA 28 BİN TL , AMA 2. ELİ TUTMUYOR , DİLEYEN DE BUNA BİNER , HERKES KARARLARINDA ÖZGÜRDÜR .

    FAKAT 28 BİN VERİP 70 BİN LİK ARABA BEKLERSENİZ , 2. ELİ TUTSUN , PİRİM YAPSIN , ŞAK DİYE SATSIN , SERVİS AĞI FİAT GİBİ OLSUN , YILLAR GEÇSE DE PAS TUTMASIN , GAZA BASTIN MI BÖLE SOL ŞERİDİ KAPATSIN , O ZAMAN BU ARAÇTAN MEMNUN KALMASSINIZ , FİYATA GÖRE BEKLENTİ OLURSA HERKES MEMNUN OLUR...

    SÖZÜN ÖZÜ :

    UYANIK GEÇİNEN , ARABA ALIP SATIP PARA KAZANMAK İSTEYEN , 26 YA ALDIM 2 AY GEÇMEDEN 32 YE SATTIM DİYE HAVA ATMAK İSTEYENLER , HEM UCUZA ALIRIM HEM DE SATILMAYINCA ÇAMUR ATARIM , MARKAYI KÖTÜLERİM DİYENLER BU ARABADAN UZAK DURSUN , BU ARABA O ARABA DEĞİL , SİZİN ARADIĞINIZ ARABA , ALBEA , LİNEA , CLİO , ACCENT İN 2008 VE DAHA DÜŞÜK MODELLERİ..

    BEN TEMİZ ARABA ALIRIM , UZUN SÜRE BİNERİM , ARACIN PİRİM YAPMASI ÖNEMLİ DEĞİL AMA 28 BİNE DE BOMBOŞ TAKOZ GİBİ ARABA ALMAK İSTEMİYORUM, ÖZELLİKLERİ OLSUN , AİLE ARACI OLSUN , KONFORLU OLSUN , MODELLİ OLSUN , 3-4 SENE BİNDİKTEN SONRA ZARAR DA ETSEM ÇOK MÜHİM DEĞİL DİYEN ARKADAŞLARIM İÇİN BU ARAÇ BİÇİLMİŞ KAFTAN , BUYRUN ALIN BENİM GİBİ 27 AYDIR MAKAM ARABASINDA GEZİYORMUŞCASINA GEZİN. ARACI YIKATTIKTAN SONRA YOLDA HER GEÇEN 3 KİŞİDEN 2 Sİ ÇEVİRİP SİZİNA RACINIZA BAKSIN.




    bende albea sahibiyim ancak aarabayı alacağım zaman çok uğraştım ancak bütçem yetmediği için taksi çıkması araç alabildim anca bütçem yetseydi bu arabadan alacaktım malesef olmadı nasip değilmiş ama bence dediğiniz gibi o paraya alınabilecek en iyi araba diye biliriz toyota motorlu olmasıda cabası




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deltoid

    Sn. 2ekmek1sut,
    Cesaretle yaptığınız çalışmayı kutlarım.
    Burada resmini paylaştığınız buji aracınızdan çıkan buji midir?.Bir iletimde eşdeğer bujileri yazmıştım.Sizdeki buji
    orijinal buji değil.Rast gele bir buji kullanılmış.Yine iletimde bujinin özelliklerini yazmıştım.Ortadaki
    elektrot orijinal bujide ince.Sizinki kalın.Ayrıca elektrot ile tırnak mesafesi 0.8-0.9 mm sizin resmini paylaş
    tığınız buji aralığı bu mesafeden fazla.Ateşleme istenen özellikte olmayabilir.
    Şu sitedeki orijinal bujiyi inceleyiniz.
    https://tr.aliexpress.com/item/4pcs-lot-Torch-spark-plugs-K6RTC-for-Geely-MK-MK-Cross/32338289323.html?spm=a2g10.search0304.4.1.3jfTW2
    Bizim araçlarda karbüratör yok.Karbüratör dediğiniz parça boğaz kelebeği bazen de gaz kelebeği deniyor.Bilgiç gibi
    yazdığıma bakmayın.Bu bilgiler alıntıdır.
    Öncelikle yaptığım araştırmada maf(Hava akım sensörü) ile map (hava basınç sensörü)nün birbirine karıştırıldığını
    gördüm.Maf sensörü hava filtresinin manifolt tarafında hava borusuna monte edilmiş.Emgrand ec7 de
    maf sensörü yok.Bunu hava filtresini değiştirirken aradım.Bulamadım.Bazı dizel araçlarda ve benzinli araçlarda ve
    ec7 emgrandda map hava basınç sensörü var.(Bunu da sizin çalışmanızdan detaylı olarak öğrendik)Her ikisi de benzer
    görevleri yapıyor.Fosil yakıtların yanması için havaya ihtiyaç var.Benzin,lpgve mazot kaliteli yanma için havanın
    ısısı,miktarı ve basıncı ile ilgili bilgi ecu(beyin deniyor)'ya bu sensörler tarafından gönderilip,boğaz kelebeğinin
    açılıp kapanmasını,enjektörlerden yeterli yakıt gönderilmesi böyle sağlanıyor.Map sensörüne vakum sensörü de deniyormuş.
    Bizdeki sensör 5 voltluk dijital bir sinyal üretiyor.
    Mutlak basınç sensörü bozulursa, motor çalışır fakat çekiş düşer, ilk harekete geçişte zorlanır,
    rölanti düzensizdir - dalgalanır, yakıt sarfiyatı artar, egzozdan fazla duman atar. Fazla yakıt
    enjeksiyonu (zengin karışım) sebebiyle katalitik konvertörü bozabilir.(Alıntıdır)
    Bozulma ihtimali zor imiş.Dizel araçlarda kirlenme daha çok oluyor.Temizlenmesi ile ilgili youtubeda videolar var.
    Ben bu işi tamircilere bırakma taraftarıyım.Bizim araçlar benzinli ve lpg li.Lpg için de map sensörü varmış.
    Boğaz kelebeğinin temizlenmesi sırasında açılıp kapanan kapağın bir ayarı varmış.Elle bastırılmadan balata sipreyi
    ile temizlenmesi önerilmiş.Eğer ayar bozuldu ise bunun ayarlanıp takılması gerekirmiş..
    Yanlış bir bilgi yazmışsam lütfen tecrübeli arkadaşlar bildirsin düzelteyim..

    Orjinal kullanilan buji kodunu ararken meğer arabamin kullanim kulavuzunda kullanilmasi gereken buji kodu yaziyormuş :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Değerli arkadaşım,
    Geely Emgrand ec7 aracın orijinal bujisi torch k6rtc Bunu 179 nolu mesajımda belirtmiştim.Sizin gösterdiğiniz de bu.Şayet buna eşdeğer bujileri internette araştırmak isterseniz google'de "torch k6rtc cross reference" yazıp aratabilirsiniz.
  • Eşdeğer bujilerden Bosch FR8DC+ ve Bosch FR7DCX var.Sizinkine yakın.
    Sizdeki buji Bosch FR8DCX+19 bu buji eşdeğer bujiler içinde bulunmuyor..
    F'nin ne anlama geldiğini bulamadım.
    R:Parazit giderici rezistansı var.Bu radyo ve navigasyonun parazitsiz çalışmasını sağlar.
    7 ya da 8 rakamı orta sıcaklık değerine sahip olduğunu anlatır.
    D:Diş boyu 19 mm,orta elektrod boyu 3 mm dir.Tırnak için tek tırnakta harf atanmamıştır. C elektrod malzemesini anlatır.Bu harf C ise “bakır” olduğunu söyler.+ işareti bujinin super plus olduğunu anlatır.C’den önce gelen harf X ise elektrod tırnak mesafesi 1.1 mm dir.
  • Bugun egzoz dibindeki lambda (oksijen ) sensorune bakayım dedim.

    Rezistans ucları sağlam gosteriyor.sensor uclarini deneyecegim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 135136137138139
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.