Şimdi Ara

FSİ MOTORUN ÖZELLİĞİ NEDİR (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
75
Cevap
2
Favori
99.794
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • B.eş senedir kullanıyorum gayet memnunum Uzun Yolda yaklaşık 6 litre yakıyor Hiçbir motor sıkıntısı yaşamadım
    bunun yanında rampalarda da kalmıyor kesilmiyor Bence gayet çekişi de iyi
    öte yandan 25 30 bin lira fazla verip 12 TSİ alırsanız elbetteki çekişi daha iyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Deneysel bir motor gibi aslında. Böyle demek yanlış olmaz.

    Ancak binek araçlardaki ilk direkt enjeksiyon benzinli motor değil. 1952 Goliath GP700 and Gutbrod ilk direkt enjeksiyon benzinli. Şaşırtıcı değil mi ? Tabi bu iki zamanlı motorda.

    İlk turboşarjlı direkt enjeksiyon benzinli de volkswagen'a ait değil. 2000 Mitsubishi Pajero IO 4G93 ilk turbo direkt enjeksiyon benzinli motora sahip araç. Bazı forumlarda tsi motoru gören, vw mühendisleri atomu parçalamış gibi tepki veriyor da o yüzden söyledim. Japonlardan öğrendikleri bir özellik daha. Zaten genel olarak otomobil endüstrisinde ilklere sahip olanlar ya çok eski markalar, ya mercedes, ya genel olarak japon markaları ya da citroen. Neyse konudan sapmayalım.

    Aslında direkt enjeksiyonlu motorlar, oldukça verimli oluyor. Kademeli dolgu gibi özel yanları var. Fakir karışımla çalışabiliyorlar, volumetrik verimleri daha yüksek mertebelere çıkabiliyor. Ancak bu sistemi oturtması sıkıntılı. İyi bir ar-ge altyapısı istiyor. Volkswagen, fsi motordan sonra dsg'de de aynısını yaptı. Doğru dürüst kalibre etmeden piyasaya veriyor sonra şikayet olarak geri geliyor. Japonlar ise tersini yapıyor. Aslında çok önceden buluyorlar ama test aşamasını abartıyorlar.




  • 1,6 FSI kullanan biri olarak burada yazan birçok şeyi okurken dumura uğramamak elde değil.öncelikle benzinin litresinden haberi olmayan LPG den başka yakıt tanımayanlar 100km/9 lt gayet normaldir.bu rakam sonucunda km de 40 kuruş çıkıyorsa bu motorun sucu değil.arabistan da olsanız 3 kuruş cikardi.ozaman da çok mu yakıyor diyecektik.performansa gelince elbette Wv gibi ozellikle Passat gibi agir bir araçta 1.6 motor dan yuksek performans beklenmez 2.0 FSI a binipte performanstan şikayeti olan varsa yyazsın.Türkiye deki vergi sistemine uyum sağlamak için boyle bir kasaya bu motoru koymak zorundalar. Ayrıca gurultulu Motor demek tam bi kurugurultudur.bindigim en sessiz motordur FSI.zincirli olduğundan ses yapar felan diye yazılmış.ne bu ya motosiklet zincirimi sandiniz.?FSI bilinenin aksine ekonomi motorudur,performans gerektiği yerde 4000 devri gecersin oda gerekeni yapar,her performans motoru gibide benzin ibresini oynatır.Son söz:artik atiker bu araçlar için LPG kiti yapıyor.hem de 2000 TL ye.benzin/LPG beraber yakıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aynen ya saçma sapan şeyler yazılmış direkt enjeksiyonlu turbosuz bir motor yok deneysel filan
    Tüm firmalar şu an bu teknolojiyi kullanıyor atmosferiğe göre daha az yakar ama lpg takılmıyor diye bizim insanımızın gözünde değeri yoktur
    Fsi direk enjeksiyon turbosuz
    Tfsi=tsi aynı şey direkt enjeksiyon turbolu motor
    Mesela hyundai deki gdi motor turbosuz direkt enjeksiyon t-gdi motor turbolu olanı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mand1ra_Hekimi -- 11 Eylül 2016; 8:23:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende 2007 1.6 FSİ Otomatik olanini kullandim bi zamanlar. Arac genel olarak hoşuma gitmişti. Öyle motor sesi asla yok. Cok sessiz sesi var. Bastın mı giderdi Sakin kullanımlarda Az yaktiğınıda gördüm.Fiyatlari şuan 45 bin civarlarinda ve Şuan 45 Bin liram olsa ve benzinli araç alsam Kesinlikle 1.6FSİ Otomatik passat alirim. Babalar gibide binerim.. Araba hakediyo parasini. Passatdaki tokluğu kaliteyide anlatmaya gerek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 hitler motorlu a3 u mu sahip 1.6 fsi a3 bakarken , sahinbinden sitesinde bulduğum araba sahibini aradığımda karşıdaki sesin "hocam audi'yi siz de biliyorsunuz zaten, kalitesine diyecek yok. Ama az yaksin diye alacaksaniz hata yaparsınız. Fsi az yakar dersem yalan söylerim. Sizin arabadan en fazla 1 litre az yakar. Lpg uyumu olmadığı için de bir esprisi olmaz"
    Diyerek, bana "vay bee, bu ülkede hala nefes alan dürüst insanlar varmış " dedirten motor:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fsi golf 5 sürmüştüm.Yakıtı filan ortalamadaydı.Ancak yakıt fiyatı pahalı ve gelirimiz az olunca lpg ye yöneliyoruz, fsi ise bu konuda uyumsuz.Yoksa golf filan iyi araçlar motor da fea değil...
  • Gayet sorunsuz bir motordur.
    Tum audi grubunda bunun turbo takilmis versiyonu vardir.
    Triger zincirlidir.
    Bundan dolayi sesli calisir.
    9 yasinda bir golf fsi 34.000 tl satmisimdir.
    Ist sehir ici 8-9 lt yakar.
    Tsi motora gore 1 lt fazla yakar.
    Tum takilmaz.
    Hergun pompaci ile akraba olursun.
    Simdi tiguan var.
    Akrabaligimiz iyice pekişti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yav gecen arkadas fsi passat tavsiye etti bana. Soyle iyi boyle iyi. Dedim tup takilmiyor ona. Dedi artik takiliyor. Ben de bir sey demedim daha. Koskoca arabaya 1.6 atmosferik motor. Sonra sahin gelsin gecsin seni Su b6 lara 2.0 atmosferik motor koysa ne satardi ama.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2007 passat 1.6 fsi otomatik kullaniyorum.Motor ilk calistiginda 1 2 dk sesli calisir sonra kontak acik mi anlamazsin bile,122lik tsilardan sehirici 1.5 litre fazla yakar(ikiside manuelse) sehirdisi 0.5 litre falan farkeder.Arac normal bir atmosferik gibi 4000 devir civarinda tum torkunu verir,115 beygir bu araba sonucta 150 nm torku var ortalama bir kullanici icin gayet ideal.Hele 125lik civiclere makina muamelesi yapildigi yerde hayli hayli.

    Sahin gecsin seni diyen arkadas efendi fsicilara denk gelmis,boyleleri duz yolda cosup virajda patates oluyor genelde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yahu kim geçerse geçsin.benim gibi yasin 40 a dayandiysa çoluk cocuk arabadayken sallamadan midelerini bulandirmadan fısır fısır varacagin yere gitme niyetindeysen , e bide konfor güvenlik Wv deyken neden bedava satilan FSI motorlu araç almayasin ki.
    *Evet 2000 motor mondeom vardı güzel gidiyordu ama tupsuz binemezsin,bide arabanın kasko değerinin 1/10 unu maliyeye vergi diye yatirdim 2 sene.
    *opel vectram vardı 2000 motor güzel gidiyordu ama benzin kokusunu ozlemistim.onunda maliyede bi sayginligi vardı.kredi kartına 4 e bölmeden vergi odeyemezdim.
    *1.9 TDI Passat la kaliteyse kalite ekonomiyse ekonomi dedim ama kalite tamam da benzinliden pahalıya maloldu turbo yüzünden.Wv kesinlikle turbo yapmasin.
    Memlekette her yer TEDES canına yanayim.nereye gidiyorsun kimi geciyorsun 70 le.arabayı 4 e mi alayim 5 e mi sasiriyosun.6 yi unuttuk şehir ici.bu hızda bu motor 6,7 litre arasında.
    Bu arabayı alacağım da benimde aklımı bulandirdilar.sordugum adamlara dikkat ettim sonra ,kimi Skoda formene biniyor onada tüp takmis,kimi clio ya biniyor,kimi bilmem ne.
    Baktım ki ayrı dünyaların insanlariyiz.bi önceki aracim 1.9 tdi Passat ti.turbodan daha 2.ayda 700 TL gol yiyince,senin her tarafın dizel olsa tasarruflu olsa ne yazar deyip sattığından yine Passat ama benzinli dedim.( ki 1.9 TDI otomatik ile 1.6 FSI yakit olarak _şehir içi_ emin olun cok yakin)
    Son söz,elbette senede 20-30 bin devircekseniz FSI mevzusu değil benzinli almayın.sonuçta FSi uranyum yakmiyor bildiğin benzinli araç.benzin ekonomisi yapicaksiniz FSİ,tsi,mpi mevzusu değil.yeni nesil hiçbir araçta LPG sorunsuz değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Öncelikle şunu diyeyim, Vw motor özürlüsü bir marka. Hitler motor haricinde adam gibi bir motoru yok.

    Fsi demek, Fuel Stratified İnjection demek. Güncel olarak üretilmeyen fakat Hyundai, Mitsu, Kia gibi genelde Uzakdoğu üreticileri tarafından GDİ (Gasoline Direct İnjection) hâlâ daha kullanılan bir motor. Hitler diye tabir edilen MPİ (Multi Point İnjection)'nin aksine, yakıt manifolt yerinde direk silindirin içine püskürtülür. İşte bu yüzden LPG uyumu konusunda sıkıntı yasanır. Ekonomi olarak ise normal atmosferiklerden teorik olarak daha az yakması gerekiyor. Fakat VW'de işler biraz tersi yönde. Müşteriyi deneme tahtası olarak kullandığı için bir dönem yanılmıyorsam normal atmosferiklerden daha pahalı satılmış, şimdi ise daha ucuza satılan, tabiri caizse çok yakan ve gitmeye isteksiz bir motor. Kısa bir sürede kaldırılıp yine FSİ tabanlı TSİ motorlar piyasaya sürüldü. Nitekim teknoloji ile haşır neşir olanlar aşinadır, Windows'un ME ve Vista faciası gibi bu da VW'nin birinci faciasıdır. Diğerini söylemeye lüzum yok zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Canım ülkem ya,Audi ayni motoru 4.2 FSI 300_400 bin euro ya satınca manyak bi araba oluyor, Passat gibi arabaya 40-45 bine Türkler de binebilsin diye 1.6 ya sigdirinca kaka oluyor.
    O zaman 3.2,3.6,4.2 getirip bincen,almanyada 1.6 motoru passata koymuyorlar elbette.biz fayton suslerken Wv motor uretiyordu maalesef.bu ülkede iyi motor,kotu motor mukayesesi tüp takilirmi takilmazmi teknolojisinde takılıp kaldığından en iyi motor karburatorlu motorlardır.sizde haklisiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emirera

    Canım ülkem ya,Audi ayni motoru 4.2 FSI 300_400 bin euro ya satınca manyak bi araba oluyor, Passat gibi arabaya 40-45 bine Türkler de binebilsin diye 1.6 ya sigdirinca kaka oluyor.
    O zaman 3.2,3.6,4.2 getirip bincen,almanyada 1.6 motoru passata koymuyorlar elbette.biz fayton suslerken Wv motor uretiyordu maalesef.bu ülkede iyi motor,kotu motor mukayesesi tüp takilirmi takilmazmi teknolojisinde takılıp kaldığından en iyi motor karburatorlu motorlardır.sizde haklisiniz.

    Kesinlikle haklisiniz.Daha 10 15 sene once sahinler tempralar kayniyordu ne ara bu kadar mukemmeliyetci olduk?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mand1ra_Hekimi

    Aynen ya saçma sapan şeyler yazılmış direkt enjeksiyonlu turbosuz bir motor yok deneysel filan
    Tüm firmalar şu an bu teknolojiyi kullanıyor atmosferiğe göre daha az yakar ama lpg takılmıyor diye bizim insanımızın gözünde değeri yoktur
    Fsi direk enjeksiyon turbosuz
    Tfsi=tsi aynı şey direkt enjeksiyon turbolu motor
    Mesela hyundai deki gdi motor turbosuz direkt enjeksiyon t-gdi motor turbolu olanı


    Tsi gibi bir motor varken buna ne gerek var hocam anlamadım?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zaten tsi kullanılıyor şu an fsi motor tsi motorun turbosuz ilk hali hocam
    Tsi=fsi+turbo
    Vw direkt enjeksiyonlu ilk motorları fsi motor sonra bunlara turbo eklendi ismi tsi oldu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mand1ra_Hekimi

    Zaten tsi kullanılıyor şu an fsi motor tsi motorun turbosuz ilk hali hocam
    Tsi=fsi+turbo
    Vw direkt enjeksiyonlu ilk motorları fsi motor sonra bunlara turbo eklendi ismi tsi oldu

    anladım hocam sağolun. bu arada konusu değil belki ama önceden en eziyet çekmişim arkadaş lpg ile passat 2.0 150 ps aldım dünya varmış dedim resmen :)
  • Üst segment araçlar eski model de olsa her zaman daha keyifli konforlu kullanım sunar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 6 fitesli olması
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pi

    Yav gecen arkadas fsi passat tavsiye etti bana. Soyle iyi boyle iyi. Dedim tup takilmiyor ona. Dedi artik takiliyor. Ben de bir sey demedim daha. Koskoca arabaya 1.6 atmosferik motor. Sonra sahin gelsin gecsin seni Su b6 lara 2.0 atmosferik motor koysa ne satardi ama.

    b6larda 2.0 fsı var hocam




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.