Şimdi Ara

FS 2004-FSX TEMEL EĞİTİM İLE İLGİLİ SORULAR CEVAPLAR (59. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
1.242
Cevap
19
Favori
156.115
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5758596061
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arrow.-

    Daha yolun başındayım Uçmak ne kadar kolay olcak bilmiyorum youtube'daki eğitim videoları ile başladım hadi hayırlısı umarım 1.-1.5 senede öğrenirim.

    Heves varsa kolayca öğrenirsiniz merak etmeyin. Biraz sabretmek lazım, zamanla herşey daha iyi öğreniliyor ve yerine oturuyor.

    Uçmanın keyfi bir başka.

    Keşke uçan otomobiller çıksa da alsak.

    http://iconaircraft.com/
    biraz inceledim çok hoş ya

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enreka_tr

    http://iconaircraft.com/
    biraz inceledim çok hoş ya

    Hakikaten müthiş bir şeymiş.




    140.000 dolar fiyatı varmış. Vergisiyle falan iki katına çıkar herhalde. İmkan yaratıp almak lazım böyle birşeyler. Tadından yenmez yahu.
    _____________________________
    *****
    Aptalların en akıllı tarafı, onlar hiç vakit kaybetmez, başkalarının vakit kaybetmesini sağlar ve bu konuda harıl harıl çalışırlar!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: F.3.A.R

    bu oyunu bir türlü çözemedim gitti ya içime dert oldu

    arkadaşlar bu gerçekten bir oyun değil

    uçuşla alakalı oyun istereniz falcon 4.0 , IL-2 Sturmovik yada Hawx 2 yi öneririm

    FSX bir süre sonra sizi sıkar
    Ama illa öğreneceğim derseniz
    PMDG nin sitesinden uçak satın alıp (yada kırık versiyonunu bulup) kullanmanızı öneririm

    rotayı FMC ile oluşturup, yakıt seviyenizi, hatta ileri seviye için yolcuların durumlarınıda öngördüğünüz ona göre kalkış iniş yaptığınız, hatta bilgisayarı çok çok iyi olanlar için REX indirip onu kurduktan sonra ve full grafik ile uçarsanız .....
    işte şimdi uçuştan keyif almaya başlarsınız

    http://www.precisionmanuals.com/pages/product/ngx8900.html

    lütfen inceleyin bayılacaksınız

    anadolu jet ve THY boyamaları da var
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arrow.-

    Daha yolun başındayım Uçmak ne kadar kolay olcak bilmiyorum youtube'daki eğitim videoları ile başladım hadi hayırlısı umarım 1.-1.5 senede öğrenirim.

    Heves varsa kolayca öğrenirsiniz merak etmeyin. Biraz sabretmek lazım, zamanla herşey daha iyi öğreniliyor ve yerine oturuyor.

    Uçmanın keyfi bir başka.

    Keşke uçan otomobiller çıksa da alsak.

    Heves var eğitimlerden başladım ama klavye ile çok zorlanıyorum joystick alıcam .
    _____________________________
    That's because we know what we want and we don't mind being alone.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: joseph1979

    quote:

    Orijinalden alıntı: F.3.A.R

    bu oyunu bir türlü çözemedim gitti ya içime dert oldu

    arkadaşlar bu gerçekten bir oyun değil

    uçuşla alakalı oyun istereniz falcon 4.0 , IL-2 Sturmovik yada Hawx 2 yi öneririm

    FSX bir süre sonra sizi sıkar
    Ama illa öğreneceğim derseniz
    PMDG nin sitesinden uçak satın alıp (yada kırık versiyonunu bulup) kullanmanızı öneririm

    rotayı FMC ile oluşturup, yakıt seviyenizi, hatta ileri seviye için yolcuların durumlarınıda öngördüğünüz ona göre kalkış iniş yaptığınız, hatta bilgisayarı çok çok iyi olanlar için REX indirip onu kurduktan sonra ve full grafik ile uçarsanız .....
    işte şimdi uçuştan keyif almaya başlarsınız

    http://www.precisionmanuals.com/pages/product/ngx8900.html

    lütfen inceleyin bayılacaksınız

    anadolu jet ve THY boyamaları da var

    Alıntıları Göster
    Lisanslı PMDG 747-400X kullanıyorum. FSX in kendi uçakları ile FSX gelişmiş bir oyun havasında bana göre ama PMDG gibi uçaklarla, FSX gerçek bir simülasyona oldukça yaklaşıyor.

    Bende ciddi anlamda bu tür uçakları edinmelerini öneririm meraklılarına. Cidden farklı bir deneyim.
    _____________________________
    *****
    Aptalların en akıllı tarafı, onlar hiç vakit kaybetmez, başkalarının vakit kaybetmesini sağlar ve bu konuda harıl harıl çalışırlar!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arrow.-

    Heves var eğitimlerden başladım ama klavye ile çok zorlanıyorum joystick alıcam .

    Joystick şart.

    Ben Saitek X52 Flight System kullanıyorum oldukça memnunum. Bakalım ilerde belki Yoke System ve Rudder Pedals ile işi iyice profesyonelleştiririz.
    _____________________________
    *****
    Aptalların en akıllı tarafı, onlar hiç vakit kaybetmez, başkalarının vakit kaybetmesini sağlar ve bu konuda harıl harıl çalışırlar!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arrow.-

    Heves var eğitimlerden başladım ama klavye ile çok zorlanıyorum joystick alıcam .

    Joystick şart.

    Ben Saitek X52 Flight System kullanıyorum oldukça memnunum. Bakalım ilerde belki Yoke System ve Rudder Pedals ile işi iyice profesyonelleştiririz.

    Başlangıç ise Logitech Extreme 3D PRO öneriyorum ondan sonra Saitek X52 sonrada yoke system :) direk saitek x52 de alabilirsin ama
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arrow.-

    Heves var eğitimlerden başladım ama klavye ile çok zorlanıyorum joystick alıcam .

    Joystick şart.

    Ben Saitek X52 Flight System kullanıyorum oldukça memnunum. Bakalım ilerde belki Yoke System ve Rudder Pedals ile işi iyice profesyonelleştiririz.

    Az önce tutorial'ler den 20 dakikalık uçuş yaptım manuel olarak uçtum.Yalnız mouse ve klavye zorladı biraz sarsarak indim pisti dengeleyemedim.Gelecek vaat ediyor muyum ? Birde bu joystickleri umarım bilgisayara tanıtmak gerekmiyordur çünkü benim bilgisayarda Dvd sürücüsü yok da.


    @Boeing737 Zaten Logitech düşünüyordum şu an.
    _____________________________
    That's because we know what we want and we don't mind being alone.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arrow.-

    Az önce tutorial'ler den 20 dakikalık uçuş yaptım manuel olarak uçtum.Yalnız mouse ve klavye zorladı biraz sarsarak indim pisti dengeleyemedim.Gelecek vaat ediyor muyum ? Birde bu joystickleri umarım bilgisayara tanıtmak gerekmiyordur çünkü benim bilgisayarda Dvd sürücüsü yok da.


    @Boeing737 Zaten Logitech düşünüyordum şu an.


    Zamanla olur merak etme. Ben ilk inişimde uçağı yarısına kadar piste sokmuştum.

    Netten joystickin driverını indirip kurarsın sorun yok, en fazla 30-40 mb falan oluyorlar zaten.
    _____________________________
    *****
    Aptalların en akıllı tarafı, onlar hiç vakit kaybetmez, başkalarının vakit kaybetmesini sağlar ve bu konuda harıl harıl çalışırlar!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arrow.-

    Az önce tutorial'ler den 20 dakikalık uçuş yaptım manuel olarak uçtum.Yalnız mouse ve klavye zorladı biraz sarsarak indim pisti dengeleyemedim.Gelecek vaat ediyor muyum ? Birde bu joystickleri umarım bilgisayara tanıtmak gerekmiyordur çünkü benim bilgisayarda Dvd sürücüsü yok da.


    @Boeing737 Zaten Logitech düşünüyordum şu an.


    Zamanla olur merak etme. Ben ilk inişimde uçağı yarısına kadar piste sokmuştum.

    Netten joystickin driverını indirip kurarsın sorun yok, en fazla 30-40 mb falan oluyorlar zaten.

    Teşekkürler uçağı kullanmak ile ilgili sıkıntım yok mesela az önce bi istanbul-bursa arasını deneyim dedim nasıl uçacağım hakkında bilgim yok nav,gps,radio nedir nasıl kullanılır ? Kule ile nasıl irtibat kuracağım hiç bilgim yok .Acaba bunları nereden öğrenirim ?
    _____________________________
    That's because we know what we want and we don't mind being alone.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arrow.-

    Teşekkürler uçağı kullanmak ile ilgili sıkıntım yok mesela az önce bi istanbul-bursa arasını deneyim dedim nasıl uçacağım hakkında bilgim yok nav,gps,radio nedir nasıl kullanılır ? Kule ile nasıl irtibat kuracağım hiç bilgim yok .Acaba bunları nereden öğrenirim ?

    Flight simulator ile ilgili tüm konuları baştan son okumanı öneririm. Youtube da bolca video var, eğer ingilizce de varsa çok iyi videolar var. Buralardan faydalanabilirsin.

    Anlatmayla bitecek gibi değil.

    Youtube da tutorialturk ün videolarını izleyebilirsin. Devamı gelir zaten videodan videoya atlaya atlaya.
    _____________________________
    *****
    Aptalların en akıllı tarafı, onlar hiç vakit kaybetmez, başkalarının vakit kaybetmesini sağlar ve bu konuda harıl harıl çalışırlar!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arrow.-

    Teşekkürler uçağı kullanmak ile ilgili sıkıntım yok mesela az önce bi istanbul-bursa arasını deneyim dedim nasıl uçacağım hakkında bilgim yok nav,gps,radio nedir nasıl kullanılır ? Kule ile nasıl irtibat kuracağım hiç bilgim yok .Acaba bunları nereden öğrenirim ?

    Flight simulator ile ilgili tüm konuları baştan son okumanı öneririm. Youtube da bolca video var, eğer ingilizce de varsa çok iyi videolar var. Buralardan faydalanabilirsin.

    Anlatmayla bitecek gibi değil.

    Youtube da tutorialturk ün videolarını izleyebilirsin. Devamı gelir zaten videodan videoya atlaya atlaya.

    İngilizcem çok iyi değil ama anlayabiliyorum az çok .Teşekkürler ben bakayım o zaman konulara
    _____________________________
    That's because we know what we want and we don't mind being alone.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Felina.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arrow.-

    Teşekkürler uçağı kullanmak ile ilgili sıkıntım yok mesela az önce bi istanbul-bursa arasını deneyim dedim nasıl uçacağım hakkında bilgim yok nav,gps,radio nedir nasıl kullanılır ? Kule ile nasıl irtibat kuracağım hiç bilgim yok .Acaba bunları nereden öğrenirim ?

    Flight simulator ile ilgili tüm konuları baştan son okumanı öneririm. Youtube da bolca video var, eğer ingilizce de varsa çok iyi videolar var. Buralardan faydalanabilirsin.

    Anlatmayla bitecek gibi değil.

    Youtube da tutorialturk ün videolarını izleyebilirsin. Devamı gelir zaten videodan videoya atlaya atlaya.

    İngilizcem çok iyi değil ama anlayabiliyorum az çok .Teşekkürler ben bakayım o zaman konulara

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar bende şu FSX e yeni başladım herşey gayet hoş güzel uçakları sorunsuz indirebiliyordum. Kendimi daha çok geliştirmek için araştırma yaptığımda pmdg 737-800 ngx uçağını uygun olduğunu öğrendim fakat inanı 2 gündür download linkini arıyorum uçağı fsx e yüklemek için hala bulabilmiş değilim konunun önceden açığ açılmadığınıda bilmiyorum ufak bir arama yaptım ama bulamadım lütfen bir insan evladı bana download linkini verebilir mi ?( şu 40 50 mb lık pegasus skinlerinden bahsetmiyorum)
    _____________________________
    "Çocukken her akşam yatmadan önce Tanrı'ya bana bir bisiklet vermesi için dua ederdim. Bir gün Tanrı'nın çalışma tarzının bu olmadığını anladım. Ertesi gün gittim kendime yeni bir bisiklet çaldım ve her akşam yatmadan önce Tanrı'ya günahlarımı affetmesi için dua ettim." (Alphonse Capone)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yigitcetin97

    Arkadaşlar bende şu FSX e yeni başladım herşey gayet hoş güzel uçakları sorunsuz indirebiliyordum. Kendimi daha çok geliştirmek için araştırma yaptığımda pmdg 737-800 ngx uçağını uygun olduğunu öğrendim fakat inanı 2 gündür download linkini arıyorum uçağı fsx e yüklemek için hala bulabilmiş değilim konunun önceden açığ açılmadığınıda bilmiyorum ufak bir arama yaptım ama bulamadım lütfen bir insan evladı bana download linkini verebilir mi ?( şu 40 50 mb lık pegasus skinlerinden bahsetmiyorum)

    Alıntıları Göster
    linki buldum indirdim updateini crakini yaptım fakat cockpit içi göstergeler, hud ve düğmeler aktif değil süsmüş gibi duruyorlar ne yapmam gerek sağlam bir link elinizde varsa lütfen yazar mısınız ?
    _____________________________
    "Çocukken her akşam yatmadan önce Tanrı'ya bana bir bisiklet vermesi için dua ederdim. Bir gün Tanrı'nın çalışma tarzının bu olmadığını anladım. Ertesi gün gittim kendime yeni bir bisiklet çaldım ve her akşam yatmadan önce Tanrı'ya günahlarımı affetmesi için dua ettim." (Alphonse Capone)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yigitcetin97

    linki buldum indirdim updateini crakini yaptım fakat cockpit içi göstergeler, hud ve düğmeler aktif değil süsmüş gibi duruyorlar ne yapmam gerek sağlam bir link elinizde varsa lütfen yazar mısınız ?

    Alıntıları Göster
    Merhaba arkadaşlar FSX'i az da olsa biliyorum hep uçak uçurup görevlerini yapmaya çalışıyorum ama helikoperlere sıra geldiğinde pek beceremiyorum özellikle EH 101 sürekli sola doğru kayıyor benim bildğim helikopter kontrolü bırakınca düz bir şekilde sabit durmaz mı? (sabit durmasada sanırım yamuk bir şekilde gitmez) resmen joystick'le güreşiyorum yahu Lütfen yardım edin niye böyle helikopterler sürekli kayıyor sağa sola?
    _____________________________




  • fsx helikopter icin çok uygun değil. dcs uh 1 su an 15 usd , çok daha iyidir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GUERRA -- 30 Haziran 2013; 22:17:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GUERRA

    fsx helikopter icin çok uygun değil. dcs uh 1 su an 15 usd , çok daha iyidir
    Tmm o zaman ama benim 2-3 sorum daha varda onlarıda sorayım
    Şimdi ben yavaş yavaş ils öğrenmeye geçtimde gps ve nav'a alıp rotamdan gidiyorum nav sesini duyunca nav ve nav'a alıyorum ancak resimde gösterdiğim gibi nav'a alınca uçak turuncu rotayı çizmeye başlıyor ve mavi ok yönüne gidiyor. Kırmızı ok yönünde gidip pisti ortalayacağına tam tersi yöne piste arkasını dönüp uzaklaşıyor hızımı yavaşlatıyorum rahat rahat dönmesi için ama yine aynı uzaklaştıkça uzaklaşıyor ancak şunu da söyleyim pisti ortalamış bir şekilde uzaklaşıyor neden böyle oluyor arkadaşlar bu 1. soru
     FS 2004-FSX TEMEL EĞİTİM İLE İLGİLİ SORULAR CEVAPLAR

    Birde arkadaşlar course değeri haritadaki ils hdg değeri oluyor diye biliyorum mesala İzmir'de ki Adnan Menderes Havaalanının course değeri 164 ve bu course değerleri pistin doğrultusunu veriyor diye biliyorum. (doğruysa benim bidiğim ) Ancak Heading değeri hangisi oluyor onu bir türlü çözemedim ve heading'in ne işe yaradığını ve ne zaman kullanıcağımızı da anlamadım ama heading değeriyle course değeri aynıdır belki diye 2'sinide aynı yazıyorum.Bu heading cidden neye yarar gps rotasını takip edip sonra nav'a alıp pist ortalanınca ap'la inicez burda hiç headingle ilgili birşey göremedim ben ve heading bu işin içinde kullanılıyosa 1. sorun bende %90 olsada bazen pisti ortalayıp ve piste yaklaşıp sorunsuzca indiğim oldu

    Uçuş planı yaparken ifr veya vfr seçtikten sonra Choose Routing'e ne olursa olsun hep Direct-GPS diyorum diğerleri sanırım bi yüksekten seyahat bi alçaktan ama VOR to VOR ne ve nerde kullanılır onu anlamadım.

    Yazarken aklıma geldi bu soruda uçak her zaman kalkarken manual mi kaldırılır? Ben oto pilota alıp yükseklik ve hız değerlerini giriyorum ancak kalkarken kuyruk yere sürtüyor hatta stall oluyor. 2 kere uçak kalkıp iniyor ve sonunda CRASH! Vertical Speed'i 100 de yaptım yine aynı yine aynı neyi yanlış yapıyorum bir türlü anlayamadım.

    Cevaplarınızı 100 gözle bekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -DarthVader- -- 1 Temmuz 2013; 9:37:09 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -DarthVader-

    Tmm o zaman ama benim 2-3 sorum daha varda onlarıda sorayım
    Şimdi ben yavaş yavaş ils öğrenmeye geçtimde gps ve nav'a alıp rotamdan gidiyorum nav sesini duyunca nav ve nav'a alıyorum ancak resimde gösterdiğim gibi nav'a alınca uçak turuncu rotayı çizmeye başlıyor ve mavi ok yönüne gidiyor. Kırmızı ok yönünde gidip pisti ortalayacağına tam tersi yöne piste arkasını dönüp uzaklaşıyor hızımı yavaşlatıyorum rahat rahat dönmesi için ama yine aynı uzaklaştıkça uzaklaşıyor ancak şunu da söyleyim pisti ortalamış bir şekilde uzaklaşıyor neden böyle oluyor arkadaşlar bu 1. soru
     FS 2004-FSX TEMEL EĞİTİM İLE İLGİLİ SORULAR CEVAPLAR

    Birde arkadaşlar course değeri haritadaki ils hdg değeri oluyor diye biliyorum mesala İzmir'de ki Adnan Menderes Havaalanının course değeri 164 ve bu course değerleri pistin doğrultusunu veriyor diye biliyorum. (doğruysa benim bidiğim ) Ancak Heading değeri hangisi oluyor onu bir türlü çözemedim ve heading'in ne işe yaradığını ve ne zaman kullanıcağımızı da anlamadım ama heading değeriyle course değeri aynıdır belki diye 2'sinide aynı yazıyorum.Bu heading cidden neye yarar gps rotasını takip edip sonra nav'a alıp pist ortalanınca ap'la inicez burda hiç headingle ilgili birşey göremedim ben ve heading bu işin içinde kullanılıyosa 1. sorun bende %90 olsada bazen pisti ortalayıp ve piste yaklaşıp sorunsuzca indiğim oldu

    Uçuş planı yaparken ifr veya vfr seçtikten sonra Choose Routing'e ne olursa olsun hep Direct-GPS diyorum diğerleri sanırım bi yüksekten seyahat bi alçaktan ama VOR to VOR ne ve nerde kullanılır onu anlamadım.

    Yazarken aklıma geldi bu soruda uçak her zaman kalkarken manual mi kaldırılır? Ben oto pilota alıp yükseklik ve hız değerlerini giriyorum ancak kalkarken kuyruk yere sürtüyor hatta stall oluyor. 2 kere uçak kalkıp iniyor ve sonunda CRASH! Vertical Speed'i 100 de yaptım yine aynı yine aynı neyi yanlış yapıyorum bir türlü anlayamadım.

    Cevaplarınızı 100 gözle bekliyorum

    Alıntıları Göster
    NAV seni belli bir açı ile piste yakşaltırır. pisti karşıladıysan zazten nav lık bir işin kalmamış olur. doğru pistin frekansını girdiğinden ve nav1 radyosunu aktif ettiğinden emin ol. kulenin verdiği yükseklik ve uçuş başında ilerliyor olman lazım. backcourse düğmesi baslılı olmasın

    hdg düğmesi , oto pilotta uçağı istediğin hdg değerine yöneltmek için kullanılır. aktif ettiğin anda hdg göstergesindeki uçuş başına yönelir. ils ile alakası yoktur

    vor istasyonlarını takip ederek gitmek istiyorsan vor to vor seçersin. her istasyonun frekans ve hdg değeri vardır. küçük veya eski model uçaklarda kullanılır. büyük uçaklarda high altitude daha gerçekçidir. zaten istediğin yüksekliği kendin yazabilirsin

    uçak manuel kaldırılır. to/ga diye bir fonksyion vardır. ben pek kullanmıyorum ama kalkış hızını ayarlıyor sanırım. kuyruğu yere sürtmemek için çok dik açıyla kaldırma. zaten seyehay oto pilot, iniş ils, kalkış da oto pilot olursa bir anlamı kalmaz. youtube dan video izler gibi.
    tavsiyem inişlerde en azından birkaç mil kala oto pilotu kapatıp manuel in
    _____________________________




  • -DarthVader- kullanıcısına yanıt
    Uçağın kırmızı ok yönünde ilerlemesi için ILS frekansını NAV-1 radyosuna girip aktif hale getirmen gerekiyor. Böylelikle PFD ekranında (Suni ufuğun, hızın, yüksekliğin ve dönüş açısının bulunduğu ekran) yatay ve dikey localizer lar belirir. Kulenin verdiği son irtifa ve dönüş talimatında ilerlerken rotaya girdiğinde acele etme GPS/NAV' ı NAV pozisyonuna alıp VOR LOC tuşuna bastığında uçak kendi dönüşünü yapacaktır piste doğru. Daha sonra da dikey olarak localizer ın aşağı indiğini göreceksin. O anda da APP düğmesine basarsan uçak glide slope (süzülme) moduna geçecek ve kendi kendine alçalacaktır. Artık yek yapman gereken iniş hızını girmek ve hız düştükçe uygun derecede flap açmak.

    Heading uçağın dönüşünü belirtir. 360 derecelik çemberde uçağın başının baktığı yöne göre değerlendirilir. Örneğin uçak bulunduğu konumdan tam doğuya gidiyorsa heading' i 90' dır. Uçuş esnasında kule rotadan çıkarsan kule tekrar rotaya oturman için en az 2 kez -bir sağ, bir sola- heading emri verir. GPS modunda VOR LOC ile uçarken de inişe geçildiğinde kulenin verdiği heading doğrultusunda heading tuşuna basarak o yöne uçmalısın. Fakat bunu yaparken Course değerini değiştirmene gerek yok, sadece söylediğin gibi pistin course değerini girmen yeterlidir. Course ILS' e pistin yönünü bulmasında referans sağlar.
    Yine inerken ve kalkarken uçağın heading değerini -ILS iniş dahil- pistin course değerine ayarlamalısın. Bunun amacı kalkarken ilk dönüş emri verildiğinde uçağı uygun açıyla döndürmek; inerken de go around emri gelirse pist doğrultusunda pas geçmeyi sağlamaktır.

    Direct-GPS sadece birbirine çok yakın meydanlarda kullanılabilir. Uçuş esnasında herhangi bir problemle karşılaştığında ya da hiçbir problem çıkmaksızın tamamen referans olması için rota çizerken waypoint' ler kullanılır.
    VOR to VOR modunda ILS ile gider gibi VOR frekanslarını girip uçağı uçuruyorsun ama ticari uçuşlar için Low Altitude Airways ve High Altitude Airways kullanılıyor sıklıkla.

    Uçak her zaman manuel kaldırılır. AT' a uçağın V2 hızı + 20 knot' lık değer girilir, AT arm pozisyonuna getirilir fakat aktif edilmez. Pistin heading değeri girilir, kleranstan alınan irtifa değeri girilir. Elevator trim hesaplanan değere ayarlanır. Flap kalkış için seçilen derecede açılır.
    Ardından manuel olarak gaz verilerek uçak pist üzerinde koşturulur. V1 hızına geldiğinde işin geri dönüşü yoktur, VR hızına geldiğinde de lövye çekilir ve burun kaldırılır.
    Burada kuyruğun yere sürtmemesi için burnu uygun açıda kaldırmalısın. Çok dik kaldırırsan burun yere sürter, çok az açıyla kaldırırsan uçak havalanana kadar ortada ne pist kalır ne de havaalanı.

    Kolay gelsin.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı:    +

    Uçağın kırmızı ok yönünde ilerlemesi için ILS frekansını NAV-1 radyosuna girip aktif hale getirmen gerekiyor. Böylelikle PFD ekranında (Suni ufuğun, hızın, yüksekliğin ve dönüş açısının bulunduğu ekran) yatay ve dikey localizer lar belirir. Kulenin verdiği son irtifa ve dönüş talimatında ilerlerken rotaya girdiğinde acele etme GPS/NAV' ı NAV pozisyonuna alıp VOR LOC tuşuna bastığında uçak kendi dönüşünü yapacaktır piste doğru. Daha sonra da dikey olarak localizer ın aşağı indiğini göreceksin. O anda da APP düğmesine basarsan uçak glide slope (süzülme) moduna geçecek ve kendi kendine alçalacaktır. Artık yek yapman gereken iniş hızını girmek ve hız düştükçe uygun derecede flap açmak.

    Heading uçağın dönüşünü belirtir. 360 derecelik çemberde uçağın başının baktığı yöne göre değerlendirilir. Örneğin uçak bulunduğu konumdan tam doğuya gidiyorsa heading' i 90' dır. Uçuş esnasında kule rotadan çıkarsan kule tekrar rotaya oturman için en az 2 kez -bir sağ, bir sola- heading emri verir. GPS modunda VOR LOC ile uçarken de inişe geçildiğinde kulenin verdiği heading doğrultusunda heading tuşuna basarak o yöne uçmalısın. Fakat bunu yaparken Course değerini değiştirmene gerek yok, sadece söylediğin gibi pistin course değerini girmen yeterlidir. Course ILS' e pistin yönünü bulmasında referans sağlar.
    Yine inerken ve kalkarken uçağın heading değerini -ILS iniş dahil- pistin course değerine ayarlamalısın. Bunun amacı kalkarken ilk dönüş emri verildiğinde uçağı uygun açıyla döndürmek; inerken de go around emri gelirse pist doğrultusunda pas geçmeyi sağlamaktır.

    Direct-GPS sadece birbirine çok yakın meydanlarda kullanılabilir. Uçuş esnasında herhangi bir problemle karşılaştığında ya da hiçbir problem çıkmaksızın tamamen referans olması için rota çizerken waypoint' ler kullanılır.
    VOR to VOR modunda ILS ile gider gibi VOR frekanslarını girip uçağı uçuruyorsun ama ticari uçuşlar için Low Altitude Airways ve High Altitude Airways kullanılıyor sıklıkla.

    Uçak her zaman manuel kaldırılır. AT' a uçağın V2 hızı + 20 knot' lık değer girilir, AT arm pozisyonuna getirilir fakat aktif edilmez. Pistin heading değeri girilir, kleranstan alınan irtifa değeri girilir. Elevator trim hesaplanan değere ayarlanır. Flap kalkış için seçilen derecede açılır.
    Ardından manuel olarak gaz verilerek uçak pist üzerinde koşturulur. V1 hızına geldiğinde işin geri dönüşü yoktur, VR hızına geldiğinde de lövye çekilir ve burun kaldırılır.
    Burada kuyruğun yere sürtmemesi için burnu uygun açıda kaldırmalısın. Çok dik kaldırırsan burun yere sürter, çok az açıyla kaldırırsan uçak havalanana kadar ortada ne pist kalır ne de havaalanı.

    Kolay gelsin.
    Cevaplarınız için teşekkürler Backcourse pistin diğer ucundan mı inmeyi sağlar ve tüm ils ile inebilen uçaklarda varmıdır?
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 5758596061
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.