Şimdi Ara

FREN YAPINCA NEDEN SES GELİR (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
0
Favori
122.852
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Zaten bugün 26 Mart Perşembe. Dünya hort günü.

    Sabahtan beri bakıyorum. Tam mesaj yazacağım. Hort konu imiş. Vaz geçiyorum.
  • Aveo 2012 1.3 Dizel LS aracım var, çukur veya hafif tümsekte frene basınca kazıntı gibi ses geliyor ve itme frende çok bariz hissediliyor. Eski arabam da ABS'liydi fakat özellikle test ettiğimizde hızlı giderken aniden frene basınca hafif vuruntu yapıyordu ama böyle kazıttırma sesi gelmiyordu. Servise götürmüştüm orada da aynı sesi duydular fakat normal dediler, çukurda zaten balatalar tutamaz gibi ifade ettiler. Neyse normal kabul ettim ta ki düne kadar. Dün hava yağışlıydı, ışıklarda dururken önce normal bir şekilde frenliyordum sonra bir anda o kazıntı sesi frende periyodik olarak belirdi ve ne kadar bassam da fren tutmadı aynı zamanda o tak tak şeklinde kazıntı frenden ayağıma vuruyordu, tam önümde duran araca vuruyordum ki el freni geldi aklıma o şekilde durabildim. Dünkü olaydan sonra test ettim hep düzgün çalıştı ama Allah korusun yüksek hızda yapsaydı ne yapardım acaba.
    Bugün öze bir servise gittim, usta göz kararı balataların iyi olduğunu söyledi,beraber sürüş yaptık, mıcırlı alanda da aynı ses geldi ve ABS dedi ve herhangi bir problem yok dedi.
    Sorunu yaşayan veya çözümünü bilen var mı?




  • Merhaba. Aracım opel corsa 1.2. Ocak ayında 45.000 bakımına girdi yetkili serviste, fren balataları değişti. Fakat bir iki aydır frenlerden yarım fren halinde bi gıcırtı-cıyıltı (nasıl ifade edeceğimi bilmiyorum:)) sesi geliyor. Bugün aynı servise uğradım, baktılar, fren balataları ve diskler değişecek dediler. Daha 7.000 km kullanılmış olan balata neden değişir aklım almadı. Açıkçası diskler de değişecek olunca yan sanayi balata kullanmış olduklarından şüpheleniyorum.
    Sebep ne olabilir?
  • diskler bitik yada yamuktur.
    balatalarda ömrünü tamamlamış olabilir.
  • Konuyu hortlatiyorum ama bugün benimde başıma geldi. Dur kalk yapınca istanbul trafiğinde arka tekerlerden frene hafif basınca zorrrr diye ses geldi neden olur. Balata vs yeni değişti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lazpanyol -- 14 Temmuz 2016; 23:51:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Muhtemelen arka balataların ayarını biraz sıkı yaptılarsa, sürtünmeye bağlı ısınmışlardır. Buda belli yol aldıktan sonra ses yapar frenlemede. Bi süre sonra geçer. Ama çok sıkı oldularsa, arka frenlerin olduğu kısım ve jant baya Bi ısınır, tekrar baktırın derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kasto_37 kullanıcısına yanıt
    Hocam öncelikle teşekür ederim. Ön sag fren arada sıkıyor tekeri isiniyor fren merkezinde sorun varmid diğerlerinde sorun yok.Zamanla aşina aşina gecermi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benimde aynısı başıma geldi 2-3 kere. Hatta o kadar ısındı ki koku yapmaya başladı, çekişten de düşürmüştü. Kendi kendine de geçmişti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese selamlar. 2008 honda civic otamatik kullaniyorum frenler ile bikac sikinti yasiyorum.

    1) 120 130 ile rampa asagiya giderken frene bastigimda ki sert basmasamda acayip bir titreme oluyor zangir zangir bir ses cikiyor.

    2) cok nadirde de olsa araci ilk cakistrdgmda fren tas kesiliyor sonra gaza bastgimda aniden yumusuyor

    3) jantlarimda cok fazla siyah toz birikiyor

    Rampadaki sesin disklerin egrilmis olmasina , janttaki tozun balatalarin cok asinmasina ve sertlesmis freni de subablarin takili kalmasina bagliyorum. Ama bi fikri olan var mi arkadaslar. Bayramdan sonra komple disk balata degistirmeyi dusunyrm. Bu arada arac 130bin kmde ve 4 ay once aldim gecmisini bilmiyorum yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ustalarım bir soru da ben sorayım:
    Aracım 2012 model Opel Astra Classic 1,6 Benzinli Essentia Comfort model ve 0 almıştım.
    Aracımı aldığım günden beri aracımın frenlerinden gıcırtılı ses geliyor. Olay genelde şöyle oluyor; araçta 2-3 kişi olduğu zaman aracı frenleyerek durduruyorum ve bu durumda araç haliyle öne doğru hafif kalkmış gibi duruyor, yani arabanın ivmesi yönünde arka tarafı sanki yükseliyor gibi oluyor. Araçtan 1 kişi indiğinde "gırç" diye ses çıkıyor, muhtemelen bu ses ya frenden geliyor, ya da arabanın yaylarından, salıncaklarından geliyor. Aynı ses frene basıp durduktan sonra freni bıraktığımda da oluyor.
    Aracı aldığım zamanlarda 3-4 ay sonra aldığım bayiye gittim, araç yeni daha yayları , frenleri açılmamıştır ondandır dediler. Araç şuan 20500 KM oldu ve 4 yıl geçti, aynı ses hala var.
    Bu arada geçen sene muayeneden de aracım geçti. Bunda da bir sıkıntı yok.
    Acaba aracımda bir sorun mu var yoksa bu ses normal midir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    birkeç nedeni olabilir.Normalde balata tozları birikmişse bunu yapabiliyor ama genelde sert balatalarda olur.
    ben yine en kötü durumu düşünerek balatanın bittiğine işaret olan ses olabilir mi diye aklımdan geçiriyorum.Gerçi peugeot ların fren bittiğinde gösterge panelinde yanan lambaları vardı diye hatırlıyorum ama belki daha ileri modellerdedir.Kataloga bakmak lazım.

    şimdi özetlersek ,
    en kötü durumdan başlayarak balata bitmiş ve uyarı lambası yanmıyorsa büyük bir ihtimalle balatanın üstünde bulunan ve diske sürterek durumu haber veren küçük ince metalden yapılmış bir parça vardır.bunun görevi balata belirli bir mesafeye kadar aşınınca diskin kenarına sürterek araç sahibini uyarmasıdır.Şimdi yeni model araçların çogunda balatanın bittiğini haber veren gösterge ışıkları vardır.

    bundan başka arka franler kampana ise genelde balata tozu dışarı atılamamış içinde birikmiş olması muhtemeldir.Periodik bakımda hava ile temizleyerek bir sonraki bakıma kadar idare edebilir.

    klasik kuş sesi tabiri ile bilinen olaysa hafif frene basıldığında ses gelir ancak sert frenlerde bu ses kaybolur bu aslında yan sanayi balatası veya sert balata kullanılmasının göstergesidir.Sesden kurtulmak için yumuşak balata seçilmesi yeterlidir.

    bir de taksicilerde çok sık gördüğümüz çok sık kullnılan ön frenlerden gelen bir ses vardırki bunu önlemek için frene daha az basmak ve freni ısındırmamak gereklidir.Uygun kalitede fren balatası seçimi ile sorun çözülebilir.Ancak piyasada dolaşan şahin taxiler en ucuz balataları kullandıkları için bu sese katlanırlar .

    ıslakken gelen bir ses ise yukarıda arkadaşımızın belirttiği gibi kısa frenler yaparak diski kurutarak bundan kurtulabilirsiniz.Bütün çabalara rağmen geçmiyor ise yukarıdaki seçeneklere odaklanın.

    not: birinci durumda anlattığım fren kalınlığını tekeri indirmeden bazı araçlarda saptamak mümkündür .eğer jantta balatanın görülebileceği yeterli boşluk varsa ,ön tekeri tam kırın, yandan balatanın et kalınlığına bakın.Bitmiş balata kalınlığı kendini belli edecektir.

    Forumun şu zamanlarına yetişemedim ya en çokta buna yanıyorum.




  • nk061 kullanıcısına yanıt
    yaklaşık 9 sene önce yazmışım yorumu

    Sayın nk061 ,ben de geçen yılların çabukluğuna yanıyorum ....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    yaklaşık 9 sene önce yazmışım yorumu

    Sayın nk061 ,ben de geçen yılların çabukluğuna yanıyorum ....

    Hocam burada her zaman yakındığım bir konudur bu. Siz ve sizin gibi değerli bir kaç yorumcunun şu forumdaki aktif dönemlerine yetişemedim. Eski konuları gezip bizzat yorumlarınızı aradığım günleri bilirim.
  • nk061 kullanıcısına yanıt
    İltifatınız için teşekkür ederim. Umarım istediğiniz cevapları bulabiliyorsunuzdur ,Ben bile bazen eski yazılarıma bakıp ,bu kadar uzun nasıl yazabilmişim diye , şaşırıyorum,
    Şimdilerde gözler hızlıca bozuldu yakın gözlüğü kullanıyorum bu nedenle parlak ekrana uzun süre bakıp yazı yazamıyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Google a yazdım bu konuda buldum kendimi Aracım 2011 Ford Fiesta; bu haftasonu ışıklarda hızlıca durunca, arac içinde ' zarttttt' die bir ses, tabi müzik açıkken duyuldu bu ses, korktum dedim frenlerden geliyor, ama vites küçülterek kullandım, bu hafta özel servise götürcem, bunun nedenleri yukarda sayılmıs ancak, fren disk ya da balata değişiminin maliyeti nedir? ses gelmesi kötüye işaret midir?
  • bundan başka arka franler kampana ise genelde balata tozu dışarı atılamamış içinde birikmiş olması muhtemeldir.Periodik bakımda hava ile temizleyerek bir sonraki bakıma kadar idare edebilir.

    bende de bu sorun var ancak o ses kampanadan gelmiyor daha önce de yaptırmıştım arka kampanaların altında fren pedalından gelen yay var o yaydan yapıyor.
  • Sayın vezir hocam 5 yıldır bir çok yorumunuzu ihtiyaç duydukça arayıp bulup okuyorum...Tüm yorumlarınız derlenip toparlansa müthiş bir pratik bilgi kaynağı olur...hele ki bir çok ustanın 5-30 ile 5-40 farkını bile bilmediği ülkemizde...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynısı başıma geldi, nasıl sorunu giderdiğimizin adım adım videosunu yaptım. İyi seyirler



    Furkan Gençyoutube
    Farklı hızlarda farklı koşullarda frene bastığımızda araçtan ürkütücü bir ses geliyor vuv vuuv diye. Bu sesi gidermek için Arkadaş Motor dan Ramazan Usta hem sorunumuzu çözdü hem de olası sebepleri anlattı. İyi seyirler.
    https://www.youtube.com/watch?v=X2SLOvo8CZQ&feature=youtu.be
  • Ön diskleri ve balataları iki yıl önce değiştirmiştim. Tüm ürünler orijinal olarak 'kendim' almıştım. Balatalar dört ay daha rahat gidecekti. Tamircime arabayı bıraktım, balataları da değiştirelim dedim. Onlara bir defa güvendim ve araç başından ayrıldım. İki hafta boyunca sürüş esnasında tiz bir ses ile aracı kullandım. Fren performansı da eskisi gibi değildi. Başka bir yerde ön frenleri açtırdım. Disklerden şüphelenmiştim ancak bir sıkıntı yoktu. Balataları kontrol ettiğimizde markasız bir şey çıktı karşımıza. İnternette bu markayı satan adam yok. Uzun bir araştırma sonunda bir yerde denk geldi zira oradan alışveriş yapan yoktur sanırım. Balatanın üzerinde "Quality Brake Pad" yazıyor.   Çıkarttık kendim aldığım sıfır orijinal balataları taktık. Frenle ilgili tüm sorunlardan kurtuldum. Kaliteli, orijinal/oem ürün ile çakma/sahte vb. arasındaki farkı ilk defa bu kadar net gördüm.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RoyWalsh -- 29 Eylül 2022; 14:25:27 >




  • Balata konusu aracın sarf malzemeleri arasonda en ucuz ve en uzun süre dayanan parçalarımdan birisidir.Bu konu ile ilgili araç sahiplerinin tasarruf için alt kaliteye yöneleneceğini sanmıyorum.Bütün mesele bu işten para kazanacak tamircilerin kendine göre en çok kar getirecek seçime yönlendirmesidir.Servisler açısından da bakınca OEM adı altında 5 TL lik balataya 10-15 TL farazi olarak isterken yüzleri kızarmıyor sanki aynı balatalar internette satılmıyor .

    Bu konuda garanti süresi geçmiş araçların sahiplerine bazı önerilerim var.

    Balatanızı araştırın en kaliteli olanları fiyatına göre sıralayın .Ortalamasını alın eğer ort.fiyatı ile en pahalı fiyatı arasında yüzde 20 den fazla fark yoksa en üst kaliteli balatayı araca takın .

    Uzun km gidecek balatalardan kaçının ,çünkü bu balatalar sert olduğu için incelemeye başlayınca yüzeyi cam gibi sertleşir ve gıııyyk diye ses yapmaya başlar ,belki kendisi aşınmaz ama diski aşındırarak uzun vadede cebinizden daha fazla oara çıkmasına neden olur .

    Genel kural ön tekerler için 3 batala değişiminden sonra değişimde disk ve balatanın beraber değişmesidir .

    Eğer 2 balata veya daha az değişimde disk aşınıyor ise sizde suç yoktur,balatalar sert olanı seçilmiştir yorumu isabetli olacaktır .

    Hedefiniz 4 balata sonrası disk değişimi olursa zaten yumuşak balatanızı bulmuşunuz demektir .

    Yumuşak balataların durma mesafesi kısa olur ,diski daha az aşındırır ,ses konusu daha az olur veya olmaz .

    eksi yanları ise çabuk aşınır ,cant üzerinde aşırı balata tozu olur ,daha fazlasürtünme kuvveti olduğu için disk daha fazla ısınır ,cant ve lastik de fazla.ısınabilir .Üst üste sert fren yapıldığında son frende tutma gücü azalabilir ,balata ısısı nedebi ile ,bir de yanık balata kokusu sert frende olabilir .

    eksi ve artıları değerlendirildiğinde eksi noktalarınsürücünün dikkati ile kontrol altında tutulabilir .

    Benim yorumlarım bu şekilde ,sonuçta araç 1 metre erken dursa bile.hem sürücü ve araç içindeki kişilerin hayatları hemde abi çıkan yaya ve hayvan olasılıkları açısından, hemde aracın alacağı hasarın büyüklüğünğn düşmesi açısından çok önemli bir ayrıntıdır ,balata konusu.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.