Şimdi Ara

Fren sistemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
1.990
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.hafra başında fren disk ve balataları değiştirdim bugün merak ettim fren pedalı sertmi diye,araç çalışmıyorken fren pedalına
    6-7 defa bastım ilk basmamda pedal sertti sonra biraz yumuşadı sanki son basmamda sonuna kadar bastım sıkıntı olmuşmudur frenler tutuyor ama kafama çok takıldı böyle bir şeyi düşünmeden neden yaptım bilmiyorum araç 98 brodway

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Normalde tam tersi olması lazım, ilk basışta frenin yumuşak, sonraki basışlarda yerine gelmesi lazım.
    Pedalın son konumu eski haline göre nasıl? Dozlama falan? Eğer dozlama normalse sorun yoktur.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Dozlama dediğiniz olayı anlayamadım.ilk bastıgimda sertti

    2 ve 3.basışımda yumuşadı.pedalın son konumuna dikkat etmedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 66 yozgat

    Dozlama dediğiniz olayı anlayamadım.ilk bastıgimda sertti

    2 ve 3.basışımda yumuşadı.pedalın son konumuna dikkat etmedim.
    Şöyle diyeyim, eski kullanımınıza göre pedal nasıl? Size bir tuhaflık hissettiriyor mu yoksa frenleri değiştirmeden öncesi ile aynı mı?
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Fren disk ve balatarı değiştirip sanayiden gelirken değişmeden öncekiyle aynıydı pedal ama şimdi biraz yumuşak gibi sanki birazda boşluk var pedala basınca biraz aşağıda fren yapıyor sorun ne olabilir? çok kafaya takıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 66 yozgat -- 27 Temmuz 2018; 2:35:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç çalışmazken fren pedalına basıp çekmenin zararı varmıdır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pedalın ortasına doğru sertleşiyorsa tamamdır. benim eski reno 19 öyleydi.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Kampana Fren Disk Fren Muhabbeti
    11 yıl önce açıldı
    Fren Disk ve Balata
    5 yıl önce açıldı
    hidrolik disk fren havası alma
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • orcnd kullanıcısına yanıt
    Tam emin değilim ama sanki biraz öyle çerkezköyedeyim sabah istanbula gidicem tedirginim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dostum sorun yok şimdi balatalarin yeni degisti 1 haftalik surecte balatalar iyice alisacak suan bosluk yapmasi veya sert yumusak olmasi normal 1 hafta sonra ustana tekrar gidip ben şu kadar yol yaptım fren ayarı yapın dediginde kampanayı sokup icerden ayar yapicak sana freni pompala veya tam bas gibi komutlar vericek ona gore ayarin tamamlanicak ha fren hidroligin eksikse onu da doldururlar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • VioLee kullanıcısına yanıt
    Sadece ön fren disk ve balatalar değişti ön frende kampana yok sanırım. kampana arkada. ön frende ayar varmı? araç çalışmadan fren pedalını pompalamamın zararı varmı? fren disk ve balatalar değiştğinde hidrolik seviyesi biraz yükselmişti normale dönermi? inşALLAH fren sistemine zarar vermemişimdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ha simdi anlasildi balatalar disklere alışana kadar soyledikleriniz olur 1 haftalik surecte duzelir bunun sebebi balata disklerin seklini aliyor bu sayede durmasi hissiyati degisiyor.Eger fren hidrolik degisimi yaptirdiysaniz havasini almalari gerekiyor.Bu arada evet kampana arkada olur eger kampana acilmadiysa ayara gerek yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • VioLee kullanıcısına yanıt
    Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim arka frenler açılmadı sadece

    ön fren disk ve balatalar değişti hidrolik yağıda değişmedi ustaya disk ve balataların alışma süreci varmı diye sorduğumda,yok dedi balatalarda disklerde yeni dedi ne alaka dedi.ama dediğiniz doğru olabilir. pedal normal sertliğine kavuşacak diyorsunuz yani balata disk değişiminden sonra ancak 3 km yapmışımdır.oda evle sanayii arasindaki mesafe.o zaman korkulacak bir durum yok değilmi?ustanın yanina gitmeye gerek varmı? benim esasında kafama takılan araç çalışmıyorken fren pedalına basmamın zararı olmuşmudur fren sistememine zarar vermişmidir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 66 yozgat -- 28 Temmuz 2018; 1:45:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 66 yozgat 6 kullanıcısına yanıt
    Araç çalışmazken frene basmanın hiç bir zararı olmaz. İmkanı yok çünkü zarar görmesinin. Zaten araç çalışırken de yüzlerce kez frene basıyorsunuz. Mekanik + hidrolik bir sistem olduğundan sistemde arıza çıkmazsa bozulması da mümkün değil.

    Aracın fren performansını kontrol ettiniz mi? Eğer yüksek hızlardan dahi rahat şekilde durabiliyorsanız sıkıntı yoktur. Yine de içinize sinmezse ustaya götürüp kontrol ettirin.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Arkadaşlar fren pedalında ve frenlemede sorun yok.fakat şimdide araba gitmiyor bağırıyor çerkezköyden istanbula geldim yağ gibi akan araba şimdi gitmek istemiyor trafikte kaldım bir ara frenlerden ötme sesi geldi.disk ve balata değiştirdiğime pişman oldum desem yeridir ustaya sorduğumda trafikte kalmışsındir soğusun geçer dedi ilk defa trakfikte kalmıyorumki resmen arabadan soğudum yaa.100 km yolda böyle olursa uzun yolda ne yapar memlekete gidicektim arabayla 800 km yol vazgeçtim otobüsle gidicem vites bile sertleşti vites sertleşmesini anlayamadım acaba geçen gün yağmur yağmış binanın önü göl olmuştu si seviyesi marşpiyellere kadar çıkmıştı hatta arabanın şoför tarafı ve arka taraf hafif su almıştı şanjıman yağına sumu karştı acaba? acayip moralim bozuldu aslında frenlerim iyi sayılırdı durmada falan sıkıntı yoktu bazen fren mesafesi uzuyordu geçen yıl aks keçesini değiştirirken usta frenlerin aşınmış azalmış 1000 yada 2000 deyince bende uzun yola gidicem diye ustanın dediği kmden fazla yaptım diye değiştireyim dedim bilseydim böyle olucanı frenler tamamen bitene kadar değiştirmezdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Fren sistemi


    Yağmur yağdığinda araba bu şekilde kalmıştı 1veya 1.5 saat sonra arabayı geri geri giderek suyun içinden çıkardım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 66 yozgat -- 29 Temmuz 2018; 0:32:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rkadaşlar benim gibi aynı sorundan muzdarip bir arkadaş fren disk ve balataları.

    değiştirmiş.araba gitmiyormuş sorunu kendi çözmüş toyota kulüpten aynen alıntı olarak aktarıyorum



    Gönderen: YÜCEL AYDOGAN 17 Eyl, 2015 10:20

    Arkadaşlar akşam bahsi geçen sorunun çözümü için bütün olasılıkları düşündükten sonra uygulamaya geçtim .Hani yaptığım şey bilgi dahilinde de değil .Fren hidrolik sıvısının max seviyesinin üzerinde olduğunu gördüm yeni balatalar takılınca hidrolik seviyesi haliyle yükseliyor .İlk önce fren hidrolik kabını kapağını çıkardım aracı çalıştırdım araç çalışır vaziyette iken çok defa fren pedalını pompaladım .Daha sonrasın aracı sop ettim şırınga yardımı ile fazla hidroliği çektim max çizgisinin tam üzerine* gelene kadar çektim fren hidrolik kabının kapağını kapattım sıkıca daha sonra aracımı tekrar çalıştırıp frenlere pompaladım sıvı max çizgisinin hizasında duruyordu herhangi bir eksilme yükselme olmadı .kaputu kapatıp teste çıktım 30-40 lı hızlarda ani frenleme yaptım abs gayet başarılı çalıştı bu işlemi geri geride yaptım 5-6 defa ileri geri ani fren* yaptıktan sonra 2-3 defada el freni çektim 20 li hızlarda oda gayet başarılı tuttu .Akabinde ailemle biraz gezmeye çıktık aracımın normale döndüğünü gayet akıcı şekilde ilerlediğini gördüm birkaç eğim ve rampada aracı boşa attım eskisi gibi çok akıcı şekilde ilerledi.Eşim bile araba rahat gidiyor normale dönmüş dedi umarım başına bu tarz bir şey gelen birilerine yardımım olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Fren sistemi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fren sistemi


    Kaliper kızaklarının açılıp temizlenip yağlanması gerekir.
    Kaliper açılmışken kaliper silindir contasıını da kontrol etsinler.
    Kaliper açılmışken, hidroliği de tamamen değiştirin, ve havasını iyice aldırın. O PO'nnun yeşil hidroliğini kullanmayın, specleri karşılamıyor (denetim de yok zaten). Shell, Total, Mobil… bilindik bir marka tercih edin. Opet de olur. Üzeinde SAE J1703 yazmalı, arabadaki doldurma kapağında da yazıyor. DOT 4 veya DOT 4 mü gerekiyor, onu da kullanma kılavuzundan kontol edin.
    Rotillere yeni gres bastırın.
    Arka fren silindirlerin, balataları da kontrol ettirin. Elfreni kablosunda pas varsa temizlenip yağlamalı.

    Bunlar araba suda kaldığı için gerekli olan şeyler. Önceden sorunu yokmuş ama servisi de belli ki eksik kalmış. Bir açılınca bütün sorunlarını dökmüş araba. Malesef özellikle fren servisleri çok kötü. %90'ı fren havalarını tam olarak almaz, bu doğru yapıldığında zaman alan bir iş, veya özel ekipman ister. Sizin usta da frenleri açıp balatayı koyup sadece kapatmış anladığıma göre. Zaten eski bir sistem, kaliper balatası değiştirğinde kontrol edilmesi, açılıp temizlenmesi gereken şeyleri değiştirmemiş. kaliper balatası değiştiğinde kızaklar temizlenmeli, hortumlar, silindir ve contası, baskı yayı kontrol edilmeli gerekirse değiştirilmeli. Balata ömrü 50bin km ise bu kontroller de o zamanda bir gerekiyor.

    Bu sebeplerle fren için yetkili servisi tavsiye ederim. En azından başlarında bir mühendis var, ve mutlaka daha ucuza gelir.




  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Cevabınız ve tavsiyeleriniz için teşekkür ederim peki fren şişmesinin sebebi hidrolik yağının fazla olması olamazmı ilk etapta fazla olan hidrolik yağını kendim şırıngayla alsam olmazmı? sonra diğer yerlerine baktırsam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fren sistemi




    Arkadaşlar kapak üstündeki bu delik ne işe yarıyor hava deliğimi sanki kapak kabarmış gibi tıkalıysa o deliği iğneyle açsammı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.