Şimdi Ara

Forumdaki çok satan araba iyidir mantığı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
1
Favori
1.188
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bir kardeş satış rakamlarını paylaştı,altına yazmışlar,
    forumun gözdeleri satmamış.
    ya arkadaşım buradaki herkes tüccarmı?esnafmı?galericimi?isteyen çok satan arabayı alır isteyen az satanı alır.
    İnsanların bir arabaya güzel olmuş,veya şu şundan daha güzel bir araba demesi neden sizin bu kadar zorunuza gidiyor anlamıyorum ki?
    Eğer çok satan araba iyi arabaysa forumun girişine yazalim,çok satanlar dişinda hiç bir arabayi konuşmayalım.
    Buranın adı Araç tercih kıyaslama değil de "2. eli iyi olanlar" forumu olsun.
    veya galerici esnaf forumu yapalım iyi olur mu hoşunuza gider herhalde.
    kalite düştü düştü diyoruz ya valla kaliteyi aşmış bu işler yerlerde geziyoruz.forumda ne kadar yararli paylaşim yapan arabayi civatasina kadar anlayan arabayi kaç sattigina değil de içinde ne verdiğine göre değerlendiren üye varsa banlandi, sonuç bu olur işte.
    "mazda iyi ama satmiyor.volvo iyiyse niye satmiyor?alfayi bmw ezer onu çünkü çok satmiyor,vw varken peugeot renault arabami ya japon alinir 2. eli iyi vs vs."
    konuşmalar bunlar,gelişeceğimize bunlari tartişiyoruz işte..yazik vallahi yazik..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _SkiP_ -- 22 Ekim 2014; 10:01:13 >







  • Adam haklı beyler dağılın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parapen

    Adam haklı beyler dağılın.

    kimse gelmedi daha :)
  • Sevgili kardeşim, düşüncenize katılmakla birlikte bazı eksik yanlarını tamamlamaya çalışarak katkıda bulunmak istedim.

    1- İnsanlar aldıkları araçlara bakarak (hele ki ve özellikle) sıfır araç alanlara karşı da bir antipati gözlemliyorum. Herkesin bir hikayesi var, sanırım eleştiride bulunan arkadaşlar diğer insanların hikayelerinin kendilerinden farklı olabileceğini, algıda farklılıklar olabileceğini ve bu sebeple verilen kararların da farklı olabileceğini düşünmüyor. Siz galeriden almış ve kazık yememişsinizdir, o ise kazığı yemiştir ve bir daha yemek de istemiyordur.

    2- Her ne kadar marka olarak sevmesem de alman markasını alanlara karşı bir tavır gözlemliyorum. Ki daha dün filo satışlarından arındırılmış satış adetleri yayınlandığında manzara ortaya çıktı; her ne kadar ben de nispeten pahalı olmasına rağmen, satış adetlerinde başarılı rakamlara imza atmasına anlam veremesem de demek ki bu araçları insanlar verdikleri parayı hak edecek marka olarak bu markayı görüyorlar. Saygı duymak lazım, zaten başka da seçenek yok bana göre.

    3- Markaların forumlarını model model geziyorum, bu sebeple belli bir marka için yazmıyorum, bayinin tavrına karşı tepki göstermeyip gelip burada şahlanan arkadaşlara ve en önemlisi bu davranışları nasıl kabullendiklerine anlam veremiyorum. Sıra mı bekliyorsun ya da satış elemanının tavrından mı rahatsız oldun, git başka bayiye ki kendini ezdirme.

    Sizin fikrinize de saygı duyuyorum fakat sonucu değiştiremeyiz. Çok satan marka sanırım algı yönetimini iyi kullanıyor, ben farklı marka araç almış olmama rağmen aklımın ucundan bir vw veya volvo geçmiyor değil. Kendi küçük çevreme bakarak, vw markasının akıllarda bıraktığı sağlamlık ve kalite algısını bir benim konuşmamla yıkabileceğimi sanmıyorum. Siz böyle düşünmüyor olabilirsiniz, ben öyle düşünmüyorum ancak o böyle düşünüyor. Değiştiremeyiz, en doğrusunu da biz bilmiyoruz.

    Doğrusunu bilsek de , tavsiyede bulunduğunuz ya da seçenekler sunduğunuz insan zaten kararını çoktan vermiş, ihtimalen bu kararını teyid ettirmeye geliyor buraya. Adamın bakış açısına göre, o marka kaliteli, fiyatını hak eden, sağlam bir model üretmiş.




  • kardes yazin icin tesekkur ederim.benim derdim hangi marka ne satmis degil ki,cok satan araba super otekisi cop mantigi.ozaman forumu sadece cok satanlardan olusturalim diyorum ben digerleri hic konusulmasin nasilsa kimse almiyor ozaman konusmayada degmez yanlismiyim kardes
  • Çok güzel noktalara değinmişsiniz.

    Teşekkürler yazınız için...
  • Forum otomobil bölümünde otomobil satan Bayi-Plaza-Servis elemanlarının normal vatandaş gibi konu açtıkları unutulmamalı ve kişisel analizlerinizi bunu göz önünde bulundurarak yaparsanız otomobil konusunda Asla Üzülmezsiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4ACEB015E -- 22 Ekim 2014; 18:03:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birazi doğru çoğu yanlış bir yaklaşım ...

    Herseyden once forumdaki asıl sorun çok satan arabalarin itin bi yerine sokulup satmayan arabalarin goklere cikarilmasidir.

    Foruma baksan yok satmasi gereken arac 3 haneli rakamlara bile ulasamiyor ,dolayisiyla teziniz yanlis bunun ancak tersi doğru olabilir.

    Burda temel etken az satan arabalari savunanlarin olaya genellikle tek yönlü bakmasidir.

    Mesela tasarimi cok iydir veya yok tutuşu harikadir , hemen o araba goklere cikarilir.

    Diger taraftan o arabanin her yerde servisi yoktur ve sık arıza cikariyordur ama savunan arkadas bunu gozardi eder.

    Bir bütün olarak degerlendirildiginde servisi , yedek parcasi ,yakiti , ustası , sorunsuzlugu , motor sanziman seçenekleri,fiyat performans dengesi 2.eli , marka algısı, vs... nedenlerle tuketiciye optimum faydayı saglayan araç çok satar.

    Ve evet çok satan araba başarılıdır bu bakımdan.

    Bi ara crv dusunurken forumda subaru onermislerdi ,netten baktim en yakin bayi 500 kmde , simdi subaru nasil alayim ?

    Önyargı demek basite kacmaktir , misal reno da fransiz ama peynir ekmek gibi satıyor. Neden acaba ?

    Corolla tamam heyecan verici bi araba değil ama insanlarin çoğu otomobili ulaşım araci olarak görüyor ve basim rahat olsun diyor corolla da bunu veriyor ki Dunyada bile en cok satan oluyor.

    Mazda 3 forumda inanilmaz populer ve bakiyorsunuz servisi yaygin degil , parcasi bakimi ustası sıkıntı. Dizeli yok , benzinlisine lpg isi sıkıntılı,turbo motoru yok. Eee bir bütün olarak bakinca bi cok insan bundan dolayi vazgeçer.

    Accord dunyada o kadar satarken bizde satmiyor , nedeni 2.0 asagisi motoru yok ,motoru atmosferik ve vergi dahil verilen o kadar paranin hakkini veremiyor.Sundam eminim honda 1.6 160 hp dizeli otomatikle koysa accord satışları katlanir.

    Ornekler cogaltilabilir hatta her model için isteyene neden sattığını neden satmadigini da yazarim.

    Ama iki kritere bakip hüküm vermeyin , insanlarin beklentileri çok daha detayli. Optimum denge , en fazla seçeneği dogru isaretlemek çok önemli .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Disconnectus_Erectus -- 22 Ekim 2014; 19:22:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çok satan araba iyi olsaydı dijital göstergelerinin çukurlara karşı hassaslığıyla ün yapmış, her bakımda ön takım ayarı isteyen, dinozor gibi yağ yakan 1.6 motora sahip zamanın Tempra'sı en iyi araç olmalıydı.
    Hatırlayın 2000'lerin başına kadar Polo, Clio gibi modern alternatifler olmasına rağmen bir çoklarına göre Şahin-Doğan-Kartal üçlüsünden kral araba yoktu, misti misss bazılarına göre.
    Aynı şey şu an Punto çakması Linea, meksika takozu Jetta ve leylek bacak Fluence içinde geçerli.
    Aslında bu durumun sosyolojik nedenlerini incelemek lazım.
    Malum ülkemizin 12 yıldır muhteşem giden ekonomisi sayesinde araç alımındada, araç kullanımı süresincede dünyanın en fahiş vergilerini ödüyoruz. Otomobil fiyatları neredeyse ev fiyatlarıyla yarışır hale geldi.
    Haliyle bu ağır vergiler ile halkın çoğunluğu ya uzun seneler para biriktirip ya da ciddi kredi yükünün altına girip araç sahibi olabildiği için, bir araç aldığında bu araca en ufak bir olumsuz eleştri gelirse ailesine küfredilmişçesine savunmaya geçmesi bu yüzdendir.
    Tabi öyle ya, adam onca borca girip aldığı, ilerde ikinci elde satarken minimum zararla satabilmek için, sürüyü takip ederek en çok satan araçlara yönelirken haliyle satın aldığı araca laf edilmesi hazmedilemez bir durumdur.
    Düşünsenize ilerde rahat satarım, aman zararım minimum olsun diye Linea alıyor, sonra arabasına Punto çakması, yol tutuşu sakat, 1.3 motoru çekmez gibi yorumlar gelince başlıyor savunmaya, sanarsın savunduğu BMW 320D.
    Ne yazık ki bu döngü halk olarak bizler çok daha makul fiyatlara araç alabilmeye, Avrupalılar gibi bir aracı sadece 4 teker bir teneke karoser olarak görebilmeye başlamadıkça değişmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ERG81 -- 24 Ekim 2014; 1:11:28 >




  • Uzun uzun yazan arkadaşlara +1 verdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahimAtmaca

    Forum otomobil bölümünde otomobil satan Bayi-Plaza-Servis elemanlarının normal vatandaş gibi konu açtıkları unutulmamalı ve kişisel analizlerinizi bunu göz önünde bulundurarak yaparsanız otomobil konusunda Asla Üzülmezsiniz

    Senin de toyotada çalışan biri olduğuna inanıyoruz.
  • "Çok satan araba iyidir mantığı" geçerli bir mantıktır malesef. En iyi örneği Passat. Avrupa'da en çok Türkiye'de satmış hiç şaşırmadım. Bundan önce de B5, B5.5, B6 kasa deli gibi satmıştı. Bu araçlar çok sattığı için doğal olarak ikinci el pazarı gelişiyor, yedek parçası rahatlıkla temin edilebiliyor ve çok sayıda fanatiği oluyor. Yani bir aracın çok satması, doğal olarak o aracı "iyi" yapıyor.
  • ne yazık ki hala bazı insanlar için kalite aracın ön panjurundaki amblemden ibaret. Evvelden beri gelen alman değilse almam mantıği fransızsa çöptür konusu kore ise ikinci eli yoktur efsanesi herhalde uzun yıllar değişmeyecek. Daha azını daha çok paraya almayı kalite ve premium olarak algılama durumu yavaş yavaş değişiyor. Belki on sene sonra şu anda satış olarak daha aşağıda olan markalar zirveyi zorlayacak. Bekleyip görmek lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceykıb

    quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahimAtmaca

    Forum otomobil bölümünde otomobil satan Bayi-Plaza-Servis elemanlarının normal vatandaş gibi konu açtıkları unutulmamalı ve kişisel analizlerinizi bunu göz önünde bulundurarak yaparsanız otomobil konusunda Asla Üzülmezsiniz

    Senin de toyotada çalışan biri olduğuna inanıyoruz.

    Bu iddianın Asılsız olduğunu Noterde Tasdikki şekilde kanıtlamaya Hazırım...Sende Hazırmısın ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok satan araba iyi değildir ama iyi de olabilir sadece genelleme yapulamaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel yazı ama anlamak istemeyen yine anlamayacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • De bu forumda çok satan arabalara karşı genel bi gıcıklık var zaten ? Yani düşünce doğru ama açıldığı forum yanlış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _SkiP_

    kardes yazin icin tesekkur ederim.benim derdim hangi marka ne satmis degil ki,cok satan araba super otekisi cop mantigi.ozaman forumu sadece cok satanlardan olusturalim diyorum ben digerleri hic konusulmasin nasilsa kimse almiyor ozaman konusmayada degmez yanlismiyim kardes

    Bu konuda size hak veriyorum sevgili kardeşim. Ben de "başkaları bu şekilde düşünsün, buna da saygı duymaktan başka çıkar yok" demek istiyorum.

    @ERG81, size de hak veriyorum, öncelikle araca bakış açımızın değişmesi gerekli.

    @Disconnectus_Erectus... Güzel bir açıklama fakat size şu noktada katılmıyorum; "iyi araç (ya da mal)" kavramının siz de maalesef satış rakamlarına göre değerlendiriyorsunuz.

    Ben malın kalitesine kullanıcının karar verdiğine katılıyorum ancak çok satan olması kesinlikle arkasından kaliteyi getirdiğine inanmıyorum. Siz bazı seçenkler sunmuşsunuz fakat çok satan araçlar için gerçekten bu seçeneklerin hepsine evet diyebilir miyiz?

    Linea' ya bakalım:


    Yedek parça hususunda bugün bir arkadaş konu açmıştı, az satan aracının kapısının yetkili serviste 1063 lira olduğunu, çok satan aracın kapısının 893 lira olduğunu belirtmiş. Kapı elbette münferit bir olayın parçası fakat buradan yola çıkarsak fren balatası-diski, filtreleri gibi malzemelerde pek bir fark olmayacağını düşünüyorum.

    Yedek parça hususunda İstanbul'un yeterli birikime sahip olduğunu düşünüyorum. Ancak yine yukarıdaki kapı örneğine bakarak istisnai durumlarda sıkıntı yaşanabilir, bunu da kabul ediyorum.

    Sorunsuzluk konusunda belirgin bir şey okumadım ancak bir başka çok satan marka ya da model konusunda forumun (ki ben de aynı kanaatteyim) genel kanaati ile ilgili bir fikre sahipsiniz.

    Teknik anlamda seçeneklerin fazlalığı daha fazla müşteriye ulaşmaya imkan tanır, bunun da kaliteyle ilgili olmaktan ziyade, pazarda güçlü konuma gelmek ya da pazar payını artırmakla ilgisi olduğunu düşünüyorum. Eğer vergilendirme sistemi farklı olsaydı markaların birbirlerine çok yakın seçeneklere sahip olacağını düşünüyorum.

    Fiyat performans dengesinde yine bazı markaların geride kalacağı düşüncesindeyim.

    Neyse daha fazla uzatmayayım, çok satan araç iyi araçtır mantığının altında yatan asıl sebebin ikinci elde çabuk gitmesi, alacak vatandaşın fazlasıyla ikinci el kaygısı yaşaması ve bu sebeple hemen satabilme derdiyle gideri olan markalara baktığını düşünüyorum. İstisnalar var, bunu da özellikle ikinci el kaygısı yaşayan arkadaşlara anlatılırken "her arabanın artık piyasası" var diyerek aşılmaya çalışıldığını düşünüyorum.




  • Arkadaşlar çok paranız varsa mazda subaru suzuki mitsubişi alırsınız. Güzel araçlar. Mazda 3 hb mesala muhteşem tipi. Kez lancer de öyle. Ama bu araçlar f segmenti değil ki. İnsan hayatı bir anda ne olacağı belli olmaz. Anında satmak zorunda kalırsınız. İnsanlar onu düşünüyor. Bakıyor piyasaya renö vw fiat revaçta ustasıda var piyasasıda hızlı. Alıp geçiyor. Eşek gibi biniyor. 1 2 günde satıyor. Olay bence çok basit. Neyi tartışıyoruz hala anlamış değilim. Yoksa hepimiz isteriz öyle araçlara binelim. Estetik duygulardan hiç bir kırıntı dahi barındırmıyan araçlar çokta hoşumuza gitmiyor. Ama Büyük Türkiye Ekonomisi ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet itiraf ediyorum.

    Renault-Citroen- Peugeot otomobillerin hepsinin sorumlusu benim.

    Fransızların beğenmediği araçları km sıfırlayıp yeniden naylon kaplıyoruz içinde şu yeni araç kokusundan sıkıp size satıyoruz.

    Evet bir de 407 si olanlara serviste özel tarife uyguluyorum.

    Buradan da itiraf etmiş oldum.Şimdi rahatladım.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.