Şimdi Ara

Formula 1 aracıyla normal bir aracın karsılastırması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
777
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ilginç bir yazı buldum paylasayım dedim


    F1 Araçlarıyla Sıradan otomobil karşılaştırması

    Her ikisi de 4 tekerlekli, pistonlu motorlari akaryakitla çalisan, insanlari bir yerden bir yere götürmeye yarayan araçlar olsa da hergün kullandigimiz arabalar ile bir Formula 1 arasinda çok az benzerlik vardir. Bu yazi dizisinde belli basli farklara, benzerliklere ve her iki modelin birbirlerine olan etkilerine deginecegiz.

    Gereksinimleri, üretilmelerindeki uyulmasi gereken kurallari ve düzenlemeleri birbirinden çok farkli olan bu iki arabanin sadece dis görünüslerine bakarak atalarinin ayni olduguna inanmak neredeyse imkansiz.

    100 yil önceki ilk yarisçilar günlük yasam için kullandiklari otomobiller ile yarismak zorundaydilar. O yillardaki üreticiler, sadece tasimacilik için elle sayilabilecek miktarda ürettikleri otomobillerin birkaç yil içerisinde yarismak gibi farkli bir amaçla kullanildiklarini gördüler. Ve bunu hemen degerlendiren üreticiler, yarislar için özellesmis makineler dizayn edip üretmekte gecikmediler. O gün ikiye ayrilan yollar günümüze kadar uzandi.

    Günümüzde, günlük kullanim için gelistirilen otomobiller, kullanim yerlerine göre yakit tasarruflu küçük modellerden yüksek performansli, yaris teknolojisiyle üretilen güçlü otomobillere, insan tasimaciligi yapan otobüslerden tonlarca yük tasiyan yol katarlarina kadar çesitlilik gösteriyor. Tek degismeyen sey ise birseyleri veya birilerini bir yerden baska bir yere götürmek.

    Yillar boyunca kullanilacagi yere göre özellesmis otomobiller gibi yarisacagi yere göre özellesmis yaris arabalari gelistirildi. Genel olarak Rally, Off-Road ve pist yarislarinda boy gösteren yaris arabalari bu ana basliklarin altinda gelistirilen onlarca farkli yaris tipi için farkli kurallara ve özelliklere göre üretiliyorlar.

    Bu yazi dizisinde araba yarislari dünyasinin zirvesinde yer alan Formula 1'de kullanilan bir araba ile, yillik üretimi birkaç yüzbini bulan standart bir aile arabasini kiyaslayacagiz.

    Detaylara girmeden önce ortalama bir formula 1 arabasi ile çesitli markalarin ürettigi, oto galerilerinde ve yollarda hergün gördügümüz ortalama bir aile arabasinin teknik özelliklerini listeleyelim.
     Formula 1 aracıyla normal bir aracın karsılastırması



    Basit hesaplar yaparak su sonuçlara ulasabiliriz: 500.000$'i olan birisi, 4-5 kisi yerine sadece 1 kisiyi tasimak için yaklasik 4 kat ivmelenmeye sahip, litre basina 4 kat, toplamda 7.5 kat güç üreten, güç/agirlik oraninda 16 kat üstün olan bir arabayi satin almayi ister, 10 misli benzin parasi ödemeyi de kabul ederse onu bu sevdasindan vazgeçirebilecek tek sey satin alacagi arabayi yollarda kullanamayacagini ona söylemek olacaktir.

    1970'lerin basinda otomobillerimiz ve F1 arabalari bazi düzenlemelere tabi tutulmaya basladi. Sponsorlar tarafindan finanse edilen Formula1'deki teknolojik gelismelerin yarattigi yüksek hizlar, güvenlik sorunlari olusturmaya baslamisti ve sinirlayici kurallar koymanin zamani gelmisti. Ayni yillarda tüketici bilincinin artmasiyla yol arabalarinda da güvenlik önlemlerinin arttirilmasi ihtiyaci dogdu. Iyi bir yol arabasinda dikkat edilmesi gereken özellikler uzun ömür, kilometre basina maliyet, iç mekan genisligi, konfor, menzil, aksesuarlar, dis görünüs, stil, performans, güvenlik ve sahibine verdigi zevk olarak belirginlesirken o ana kadar sadece yaris bitirmesi ve hizli olmasi istenen Formula 1 arabalarinin açik kokpit ve açik lastiklerle yarismasi kesinlik kazandi. Ama yapilan her gelismenin, uygulanan her parçanin güvenlik düzenlemeleri FIA tarafindan kontrol edilecekti.

    Otomobillerimize getirilen bir çok sinirlayici düzenleme var. Çevre kirliligi göz önünde bulundurularak atik gazlarin içerigindeki zehirli madde miktarlari, gürültü, kullanilan yakit tipi, hatta yakit tüketim miktarlarina sinirlamalar getiriliyor. Ancak yol arabalarinda sinirlanmayan bir sey var, hiz, kullandigimiz arabalar rahatlikla 160 km/s hiza ulasabiliyorlar, 200 km/s üzerine çikabilen otomobillerin 120 km/s hiz siniri olan yollarda kullanimi sadece cezalar ile sinirlandirilmaya çalisiliyor.


    Yazar: Burak Engin Zorer







  • Motor 3 litreymis. TR'ye getirsen vergisi fazla olmaz
  • eski bir kıyaslama.V10 motorlar son dönemlerinde 19000 devir bandını ve 950 hp güç sınırını geçmişlerdi.şuanki 2.4 litrelik V8 motorlar bile bunca sınırlamaya ve homologasyona rağmen 750 hp ve limitli 18.000 devir civarında.Mevcut hallerinde 20.000 deviri geçebilecek yapıdalar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Motor 3 litreymis. TR'ye getirsen vergisi fazla olmaz



    yapma bunu yapma, hobi olarak da yapma
  • 1974 model emekliye ayrılmış ford transit aracımla olan benzerlikleri:
    petrol türevi yakıt kullanır.
    içten yanmalı motordur.
    piston-gömlek vardır krank vardır.ön takım-salıncak vardır.
    direksiyon-rotlar varsır.
    ön porya vardır.
    fren için diskler vardır.
    fren kaliperleri vardır.
    şöför koltuğu vardır
    gazpedalı-fren pedalı vardır.
    vites vardır
    diferansiyel vardır.
    arka aks vardır
    arka porya vardır
    jant vardır.aracı üzerinde taşıyacak ŞASİ vardır
    lastikler vardır......
    ve daha aklıma gelmeyen bir sürü benzerlik vardır
    bana göre otomobil evrim geçirdi devrim geçiremedi.içten yanmalı motorlar bu değişimlerle çağlarını tamamlayacak.
  • KG başına 1.5 HP düşüyor
    Adam gaz pedalına basınca kudurur heralde...
  • yakında 1.6 litrelik motorlar geliyor f 1 e 600 beygir şaka gibi ama gerçek kers de olası donanımlardan ve çift katmanlı difizörde yasaklanıyor artık o motor sesleri hayal olacak gibi.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    yakında 1.6 litrelik motorlar geliyor f 1 e 600 beygir şaka gibi ama gerçek kers de olası donanımlardan ve çift katmanlı difizörde yasaklanıyor artık o motor sesleri hayal olacak gibi.


    Motorların sesi sinek vızıltısına dönüştümüştü, artık izlemem F1 i
  • quote:

    Orijinalden alıntı: N.alper


    quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    yakında 1.6 litrelik motorlar geliyor f 1 e 600 beygir şaka gibi ama gerçek kers de olası donanımlardan ve çift katmanlı difizörde yasaklanıyor artık o motor sesleri hayal olacak gibi.


    Motorların sesi sinek vızıltısına dönüştümüştü, artık izlemem F1 i


    Gerçekten böyle birşey varmı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: izmirlil35


    quote:

    Orijinalden alıntı: N.alper


    quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    yakında 1.6 litrelik motorlar geliyor f 1 e 600 beygir şaka gibi ama gerçek kers de olası donanımlardan ve çift katmanlı difizörde yasaklanıyor artık o motor sesleri hayal olacak gibi.


    Motorların sesi sinek vızıltısına dönüştümüştü, artık izlemem F1 i


    Gerçekten böyle birşey varmı


    takımlar şuan mevcut motorlar ile devam etme kararı aldılar.en azından önümüzdeki 5 yıl boyunca değişmeyecek.

    Ayrıca bir F1 aracının tahmini olarak üzerinde kullanılan malzemelerin değeri yaklaşık 4 milyon dolar civarı.satış için herhangibi bir değeri yok çünkü satılmıyor.ancak eski araçlar bazen özel insanlara veya açık arttırmayla satılıyor.




  • bir arap şeyhinde ve ünlü bir yumuşak şarkıcıda da vardı. adı dilimin ucunda ama aklıma gelmiyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.