Şimdi Ara

FORMULA 1 2018 Sezonu Bitti | Hamilton ve Mercedes Şampiyon! (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
702
Cevap
7
Favori
35.879
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Lyrazed kullanıcısına yanıt
    Geçen yıl Macaristan'da Kimi Vettel'den daha hızlıyken takım Kimi'ye Vettel'i geçme izni vermeyip Mercedesleri arkasında tutma emri vermedi mi? Bugün Mercedeste Bottasın hakkını yedi. Sekiz yıl önce aynı şeyi Alonso yapınca ortalık yangın yerine dönmüştü. Bir diğer konuda Vettel'in puan kayıpları olmalı. 2008'den sonra tarihin en iyi Ferrarisi ile yarışıyor ve Mercedesten aşağı kalır bir aracı yok. Bu yıl şampiyonluk yaşayamazsa takımda ki karizması sarsılır. Zaten bugün yaptığı kaza sonrası aynı araca zamanında Alonso sahip olsaydı söylemleri de başladı. Seneye Kimi yerine Leclerc'in geçmesini istiyorum. Umarım oda Bottas gibi ikinci pilot rolüne bürünmez.
  • Hamilton ceza almadı, kınama cezasıyla geçiştirildi.







    Kimi’nin bu hareketine ceza veren komiserler...




    Hamilton’ın bu hareketine ceza bile vermedi. Skandal olan bu kararla birlikte Hamilton’ın kayrıldığı çok net belli oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sercann35 -- 22 Temmuz 2018; 21:13:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Vettel acemice bir hata yaptı, yakışmadı. Bottas ile arasında 9 sn vardı, tek başına sürerken batırdı. Hamilton ise lider giderken kısmen yağışlı havada üst üste en hızlı turları atabildi.

    Ayrıca Kimi'nin arkasındayken telsizden ağlaması da Hamilton'u aratmadı.



    Kimi bir şekilde ilk 3e giriyor ama bence yetersiz artık. Sıralama turlarında Vettel'i geçemiyor bir türlü. Yarışlarda da fırsatı varken Mercedes'i zorlayamıyor. Geçen yarışta Hamilton bu yarışta Bottas'ı hiç zorlayamadı.



    Bu Ferrari'de bir sezon da olsa Alonso'yu izlemek isterdim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Butterflyman

    Geçen yıl Macaristan'da Kimi Vettel'den daha hızlıyken takım Kimi'ye Vettel'i geçme izni vermeyip Mercedesleri arkasında tutma emri vermedi mi? Bugün Mercedeste Bottasın hakkını yedi. Sekiz yıl önce aynı şeyi Alonso yapınca ortalık yangın yerine dönmüştü. Bir diğer konuda Vettel'in puan kayıpları olmalı. 2008'den sonra tarihin en iyi Ferrarisi ile yarışıyor ve Mercedesten aşağı kalır bir aracı yok. Bu yıl şampiyonluk yaşayamazsa takımda ki karizması sarsılır. Zaten bugün yaptığı kaza sonrası aynı araca zamanında Alonso sahip olsaydı söylemleri de başladı. Seneye Kimi yerine Leclerc'in geçmesini istiyorum. Umarım oda Bottas gibi ikinci pilot rolüne bürünmez.
    Geçen yıl Macaristan'da yanılmıyorsam Vettel'in aracında bir direksiyon problemi vardı. Eğer ki Kimi reyiz babalığını yapıp Vettel'i korumasaydı çok fazla sıra kaybederdi Vettel. Zaten Kimi en çok eleştiriyi bu yarış sonrasında almıştı. Baya tantana olmuştu.

    Kimi için şöyle bir tablo oluşturulmaya çalışılıyor. Her yarışı kazanacakmışta takım emri ile alamıyormuş gibi. Öyle birşey söz konusu değil. Evet Kimi'nin yarış kazanabileceği fırsatlar eline birçok kez geçti ve takım emri ile veya pit duvarının çakallıklarıyla geriye çekildi. Ama açık bir gerçek var Seb, Kimi'den daha hızlı. Takım emri ile yer değiştirdiklerinde Kimi arkada nal topladı. Kimi şuan 2.pilotluk görevini kusursuz yapıyor. Ama ben Kimi'den daha fazlasını bekliyorum. Lakin Kimi'ye Ferrari'nin yol vermesi düşüncesindeyim.

    Ki şu "2.pilotluk görevi" mevzusuna bende karşıyım. Bence her pilot çatır çatır yarışabilmeli. Yok eğer bu şekilde destek görevi görüp takipte kalacaksa pilotlar, markalar F1 değil tren işletmeliler. Tam heyecanlanmıştım Bottas Hamilton'a atak yaparken bir tur geçmedi telkinde bulundular. Ama öncede dediğim gibi bir yerdede bu tarz stratejiler markalar için mantıklı.

    Leclerc söylemleri doğruysa eğer, bence doğru bir seçim olacaktır. Kimi'ye göre daha agresif bir sürüş ve daha fazla risk alacağını düşünüyorum. Hele de yanında Vettel gibi olmadık şekilde hatalar yapan bir pilot varken Leclerc parlayabilir. Gün gelir bugün ki Vet - Ham kapışmasının yerini Max - Lec alabilir. Ek olarak bugün Leclerc'in spini toparlaması iyiydi ama çok fazla savruldu bu yarışta.

    Bu arada Hamilton kınama cezasıyla kurtardı. FIA'nın tarafsızlığı tartışmaları iyice ayyuka çıktı. Mokunu çıkarmaya başladılar. Yapıyorsun bari insanın gözüne soka soka yapma şunu.

    Alonso bu Ferrari'de olsaydı gerçek şovu izlerdik. Ama Alonso Renault sonrasında kariyeri boyunca yanlış kararlar verdi. Bence hala şuan pistte yarışan en yetenekli pilot. Bugün Kimi yerine Alonso olsaydı, Vettel' i her yarış ağlatabilirdi.




  • F1 2018 11. yarış Almanyanın Hockenheim pistinde yapılan büyük yarışı, yarışa 14. sırada başlayan Mercedes pilotu L. Hamilton 1.32.29.845 lik derecesiyle kazandı .
    hamilton bu sezon 4. kariyerinde 66. yarışını kazanırken şampiyonada yeniden liderliğe yükseldi .

    67 turlu yarışda polde başlayan vettel startta yerini korurken , ilk 5 pilotda yerlerini kaybetmediler .
    15. turda hamilton 5.liğe kadar yükselirken, aynı turda raikkonen pite girdi , raikkonen pitten hamiltonun önünde 4. sırada yarışa devam etti
    22. turda ricciardo 6. lığa kadar yükseldi
    25. turda yarışın lideri vettel pite girdi , vettel pitten raikkonenin arkasında , hamiltonun 1 saniye önünde 4. olarak yarışa devam etti , yarışın yeni lideri bottas oldu .
    28. turda lider giden bottas pite girince , yarışın yeni lideri verstappen oldu .
    29. turda verstappen lider giderken , kısa bir süre sonra yarışda 6. sırada devam eden ricciardo , motoru güç kaybedinde aracını kenara çekerek yarışdan çekildi .
    30. turda verstappen pite girince bu sefer raikkonen yarışın yeni lideri oldu
    39. turda raikkonen yerini vettele verince vettel yeniden liderliğe yükseldi ..
    43. turda hamilton pite girdi , hamilton pitten verstappenin 12 saniye gerisinde 5. olarak döndü .
    44. turda ilk 4 pilot arasında sadece 3 - 4 saniye , 5. sıradaki hamilton ise 4. sıradaki verstappen ile 12 saniye varken yağmur yağmaya başladı .
    45. turda alonso ile leblerc yağmur lastiklerini taktılar , ancak bu 2 pilot yağmur lastikleriyle attıkları turlarla oldukça yavaş kaldılar . öyleki vettel ile leblerc arasında tur başına 10 saniye kadar fark oluştu .
    47. turda öndeki pilotlardan 4. sıradaki verstappen yağmur lastiklerini taktı , verstappen yağmur lastikleriyle iyi turlar atamayınca hamiltona geçildi ve 5. liğe geriledi .
    49. turda verstappen tekrar kuru hava lastiklerini takmak için pite girdi ancak yine 5. olarak yarışa devam etti
    verstappen arka arkaya iki pit stop yapmasına rağmen 6. sıradaki magnussen ile 42 saniye fark olduğu için gerideki pilotlara geçilmedi , öndekilerden ise 50 saniye kadar geriye düştü ..
    50. turdan itibaren vettel yağmurlu yarışda zorlanmaya başladı , diğer pilotlarda kaygan zeminde , kimisi spin attı , kimisi pistin dışına çıktı .
    50. turda Leblerc pist üzerinde spin atmasına rağmen sanki hiç bişey olmamış gibi yarışa devam etti .
    51. turda perez pist üzerindeyken en az yanında 5 - 6 araba var iken spin atarak pistin dışına kadar çıktı
    perez aracını zorlayarak piste dönmeyi başarırken ilginç bi şekilde lastikleriyle piste doğrıu kum frlattı ..
    52. turda yarışın ve şampiyonanın lideri vettel büyük bi hata yaparak pistin dışına çıkarak duvara çarptı ve yarış dışı kaldı .
    vettel yaptığı bu hatayla şampiyonada liderliği hamiltona kaptırmış oldu , vettel yarış dışı kaldıktan sonra yarışın yeni lideri raikkonen oldu .
    53. turda vettelin kazasıyla güvenlik aracı piste girdi .
    53. turda raikkonen pite girince , hamilton yarışda ilk defa liderliğe yükseldi ..
    58. turda güvenlik aracı pisten çıkınca yarış yeniden başladı ..
    58. turda bottas ile hamilton arasında 1. lik için müthiş kapışma başladı , nerdeyse yarım tur boyunca oldukça heyecan yaratan bu 2 pilotu mercedes takımı uyarınca mücadeleyi bıraktılar ,
    kalan turlarda hamilton rahat biçimde yarışa lider olarak devam etti ve yarışı kazanmayı başararak şampiyonada liderliğe yükseldi .

    F1 2018 ALMANYA HOCKENHEİMRİNG yarış sonuçları

     FORMULA 1 2018 Sezonu Bitti | Hamilton ve Mercedes Şampiyon!

    1 -- Lewis Hamilton -- Mercedes --- 1:32:29.845
    2 -- Valtteri Bottas -- Mercedes ----------- 4.535
    3 -- Kimi Räikkönen -- Ferrari -------------- 6.732
    4 -- Max Verstappen -- Red Bull ---------- 7.654
    5 -- Nico Hulkenberg -- Renault ---------- 26.609
    6 -- Romain Grosjean -- Haas ------------ 28.871
    7 -- Sergio Perez -- Force India ---------- 30.556
    8 -- Esteban Ocon -- Force India --------- 31.750
    9 -- Marcus Ericsson -- Sauber ----------- 32.362
    10 - Brendon Hartley -- Toro Rosso ----- 34.197
    ---------------------------------------------------------------
    11 - Kevin Magnussen -- Haas ------------ 34.919
    12 - Carlos Sainz -- Renault --------------- 43.069
    13 - Stoffel Vandoorne -- McLaren ------ 46.617
    14 - Pierre Gasly -- Toro Rosso -----------1 tur
    15 - Charles Leclerc -- Sauber ------------- 1 tur
    16 - Fernando Alonso -- McLaren --------- 2 tur
    17 - Lance Stroll -- Williams ---------------- 14 tur
    18 - Sebastian Vettel --Ferrari ------------ 15 tur
    19 - Sergey Sirotkin -- Williams ----------- 16 tur
    20 - Daniel Ricciardo -- Red Bull --------- 40 tur

    F1 2018 -- 11. Yarış -- Puan Durumu Pilotlar

    1 --- L. Hamilton -- GBR -- MERCEDES --- 188
    2 --- S. Vettel -- GER -- FERRARİ ---------- 171
    3 --- K. Raikkonen -- FİN -- FERRARİ ------ 131
    4 --- V. Bottas -- FİN -- MERCEDES -------- 122
    5 --- D. Ricciardo -- AUT -- REDBULL ----- 106
    6 --- M. Verstappen -- NED -- REDBULL --- 105
    7 --- N. Hulkenberg -- GER -- RENAULT --- 52
    8 --- F. Alonso --ESP -- MCLAREN ---------- 40
    9 -- K.Magnussen -- DAN -- HAAS ---------- 39
    10 -- S. Perez -- MEX -- FORCE İNDİA ----- 30
    11 -- E. Ocon -- FRA -- FORCE İNDİA ------ 29
    12 -- C.Sainz -- ESP -- RENAULT ------------ 28
    13 -- R. Grosjean -- FRA-- HAAS ------------ 20
    14 -- P. Gasly -- FRA -- TORO ROSSO ----- 18
    15 -- C. Leclers -- MON -- SAUBER---------- 13
    16 -- S.Vandoorne -- BEL -- MCLAREN ----- 8
    17 -- M. Ericcson -- SWE -- SAUBER ------- 5
    18 -- L.Stroll -- CAN -- VİLLİAMS ------------- 4
    19 -- B. Hartley -- NZL -- TORO ROSSO ---- 2
    20 -- S. Sirotkin -- RUS -- VİLLİAMS --------- 0

    F1 2018 -- 11 . Yarış -- Puan Durumu Takımlar

    1 --- MERCEDES -- MERCEDES --- 310
    2 --- FERRARİ -- FERRARİ ---------- 302
    3 --- REDBULL -- TAG HEUER ------ 211
    4 --- RENAULT -- RENAULT ---------- 80
    5 --- FORCE İNDİA -- MERCEDES -- 59
    6 --- HAAS -- FERRARİ ----------------- 59
    7 --- MCLAREN -- RENAULT --------- 48
    8 --- TORO ROSSO -- HONDA ------- 20
    9 --- SAUBER -- FERRARİ ------------- 18
    10 -- WİLLİAMS -- MERCEDES -------- 4

    yukarıda vermiş olduğum yarış sonuçları ve puan durumu --www.formula1.com -- resmi internet sitesinden alınmıştır ..

    F1 2018 12. yarış 29 temmuz pazar günü MACARİSTANIN BUDAPEŞTE kentindeki HONGARİNG pistinde yapılacak
    macaristan yarışından sonra F1 e 1 ay ara verilecek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi formula 1 -- 23 Temmuz 2018; 0:2:52 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Lyrazed kullanıcısına yanıt
    Hocam gerçekten hislerime tercüman olmuşsun belli ki uzun yıllardır sende Formula'yı takip ediyorsun. Ben Vettel'in Hamilton'a karşı üstünlük sağlayabilecek bir isim olmadığını düşünüyorum. Hamilton ve Mercedes'i şuanki Ferrari ile alt edebilecek kişinin motivasyon ve yeteneğiyle Alonso olduğuna inanımyorum. Geçmişte çok fazla skandala karışsa da Hamilton'dan iyi tek bir isim varsa oda Alonso'dur.

    Bir de FIA bugün açık açık Hamilton'u kolladı. Bariz ceza alması gereken yerde kınama ile geçiştirdiler. Hamilton'un Formula 1 kariyeri boyunca İngiliz olmasından dolayı F1 içinde korunduğu medya tarafından da pohpohlandığına inanıyorum. Ayrıca Bottas'a eşit şekilde Hamilton'la yarışma imkanı verseler bana göre oda şampiyon olamasa bile orayı zorlayabilecek bir pilot. Geçen yıl eşit imkanlar sunulduğunda beklemediğim derecede iyiydi fakat takım emri sonrası Barichello'ya dönüştürüldü.

    Kimi içinse veda vakti çoktan geldi. Özellikle 2015 sonrası bileti kesilmeliydi. Leclerc çok iyi fakat geçmişte ki Kvyat örneğinden dolayı direk Ferrariye geçmesi konusunda kararsızım. Kvyat'ta F1'e çok hızlı girmişti ve hatta takım arkadaşı Ricciardo'yu da geçmeyi başarmasına rağmen ertesi sezon bir kaç hata sonrası Hollandalıların baskısı ile koltuğu Max'a verilmişti tabii buradan sonra mental olarak toparlanmadı ve şuanda Ferrari üçüncü pilotu konumunda.




  • Ferrari'nin yaptığına tam olarak takım emri diyemem. Nedenine gelirsek Ferrari, Kimi'yi çok erken pite alınca Kimi'nin iki pit-stop yapacağı kesinleşmiş gibiydi. Pit-stop'tan sonra çok iyi turlar atarak farkı kapattı ve Vettel'in de pite alınmasıyla birlikte Kimi liderliğe yükseldi. (Yanlış hatırlamıyorsam 13 tur sonra Vettel pite geldi) Bu noktada Vettel'in de tek pit stratejisi ile yarıştığı kesin gibiydi. Pit sonrası lastik avantajıyla Vettel'in Kimi'den daha hızlı gitmesi zaten beklenen bir şeydi. Hatta Vettel'e telsizden ne kadar hızlı gidebilirsin diye sorulduğunda "1:17.5'ten daha hızlı gidebilirim" gibisinden bir cevap verdi. Kimi'yi geçtiği ilk turda da 1:17.2 yaptı. Burada yanlış olan Ferrari kenar yönetiminin Vettel'i bu kadar süre Kimi'nin ardında bekletmiş olması. O sıralar Kimi de iyi dereceler yapıyordu fakat Vettel daha hızlıydı. Kısaca Ferrari strateji farklılıklarından ötürü hızlı olan otomobilini öne taşıdı. Burada yanlış bir şey yok. Bu noktada Vettel'i eleştireceğim tek şey, ikide bir telsizden söylenmesi olur. Onda da Ferrari kenar yönetiminin bunu iyi yönetememesi de etkili tabii ki. Ferrari bu kararı daha önceden vermiş olsa Vettel'den o sözleri hiç duymayacaktık.

    Mercedes ise bunun tam tersini yaptı. Açık bir şekilde Bottas'a, "Hamilton'u geçme" emri verildi ki Bottas'ın lastik avantajı olmasına rağmen. Ferrari daha hızlı olan pilotunu öne taşırken, Mercedes ise daha hızlı olan pilotunu dizginleyip daha yavaş olan pilotunun yarışı kazanmasını sağladı.

    Burada yazılanlara göre Kimi'nin haksız şekilde eleştirildiğini düşünüyorum. Özellikle bu sezon Kimi belki de en iyi sezonlarından birisini geçiriyor takımda. O yüzden "Veda vakti geldi","F1 Kimi'yi bırakmış" tarzı değerlendirmelerin haksızlık olduğunu düşünüyorum. Evet Vettel genel olarak bu sezon da Kimi'den hızlı fakat Kimi'nin de çok iyi sonuçlar aldığını unutmamak gerek. Belki yarış galibiyeti yok ama finiş gördüğü iki yarış hariç hepsinde podyumdaydı. Ferrari, bundan daha kötü performans gösterdiği sezonlarda bile onun kontratını uzatmıştı, yine uzatmaması için bir sebep yok. Leclerc çok genç ve kumaşı iyi bir pilot olsa da henüz 10 yarışlık bir F1 kariyeri olduğunu unutmayalım. Onun da zamanı gelecek ama biraz sabretmekte yarar var.

    Birkaç mesaj attım ama hakikatten Hamilton'un pite girmekten vazgeçip piste dönmesine ceza çıkmaması tam anlamıyla skandal bir karar. Yukarıda da videosunu atmıştım. 2016'da Raikkonen bunun çok daha masum olanını yaptığında 5 sn ceza alırken Hamilton'a ceza gelmemesi inanılır gibi değil. Önümüzdeki yarışlar için komiserlerin de gözden geçirilmesi gerek.




    @Butterflyman

    Bugünkü takım emirlerini 8 yıl önceki Alonso-Massa arasındaki takım emirleriyle karşılaştırılmayacak kadar farklı olduğunu düşünüyorum. 2009 sezonunda Macaristan GP'sinde ölümden dönmüş bir pilot olan Massa'nın, o kazadan hemen hemen 1 yıl sonra yarış galibiyetine gittiği bir yarışta Ferrari'nin "Alonso senden hızlı" diyerek takım emri uygulaması tamamen rezalet bir karardı. (Kaldı ki o zamanlar takım emri uygulamak yasaktı, Ferrari bu olaydan ötürü ceza aldı) Yarışın üstünden epey geçtiği için yarışın detaylarını pek hatırlamıyorum ama o günden hatırladıklarımdan yola çıkarsak Alonso'nun Massa'dan bariz hızlı olduğu da yoktu. (Her iki pilotun da yarışın başlangıcından sonuna kadar olan tur dereceleri paylaşılmıştı, oradan biliyorum). O günlerde eleştirilerin büyük bir kısmını da Ferrari almıştı. Hatta diğer takım patronları da Ferrari'yi eleştirmişti. Alonso da eleştirilmiştir elbet ama Ferrari kadar değildi. Sonuç olarak, bir sporcuya yapılan en büyük vefasızlık örneklerinden biridir Ferrari'nin o yarışta Massa'ya yaptığı.




  • Okuduğuma göre piste özel kurallar oluyormuş. Bakü'nün kurallarında o pit çizgisi olayı açık olarak yazıyormuş. Bu pistte öyle bir kural yok sanırım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim okuduğum kadarıyla kınama cezasının nedenleri olarak; Hamilton ve Mercedes'in hatasını kabul etmesi, olayın güvenlik aracı periyodu arkasında yaşanması ve başka bir pilotu tehlikeye atmayıp güvenli bir şekilde yön değişimi gerçekleştiği açıklaması vardı. Eğer senin dediğin gibi bir kural varsa hayatımda duyduğum en saçma kurallardan birisi olur. Sonuçta bir organizasyonda kurallar pistlere, stadlara, sahalara göre değişmez, değişmemeli. Bu kuralı futbola uyarlarsak, "Şükrü Saraçoğlu stadında penaltı olan bir pozisyon Vodafone Park'ta penaltı değildir" demek gibi saçma bir şeye benziyor.




    Buradaki videoya göre, Hamilton pit yoluna girip ardından piste döndükten sonra "Başımız dertte mi?" diye soruyor, kendisi de kural ihlali yaptığının farkında ama ne yazık ki komiserler buna ceza vermemeyi uygun görüyor. 2 sene önce Azerbaycan'da Kimi'nin yaptığı buradakine nazaran devede kulak olmasına karşın orada ceza çıkmıştı. Hamilton'ın hareketi de minimum 5 sn cezayı hak ediyordu. Neyse yapacak bir şey yok, Hamilton'a ceza çıkmaması F1'i sevenler arasında Hamilton'ın kayırıldığına yönelik fikirleri olanlara karşı çok iyi bir argüman verdi sadece.




  • Sercann35 kullanıcısına yanıt
    ortada kayırılan pilot ve takım var algılamada seçici olmasanız... Kimi Finlandiyalı değilde ingiliz olsa sonuç farklı olurdu...
  • Kimi'nin geçen sezonlara göre bu sezon daha iyi olduğu zaten aşikar.(Sözleşme yaklaştığı zamanlarda standart Kimi performansını zorluyor.) Ben 2.pilotluk görevini kusursuz yaptığınıda söyledim. Kimi zaten altındaki araçla en kötü 4. olması lazım herşey sorunsuz geçerse. Podyuma çıkması şaşılacak bir durumda değil. Çıksın bir zahmet.

    Ama şuan Kimi'nin sürüş stilini beğenmiyorum. Altında önceki senelerdeki gibi bir araçta yok. Silverstone'da Vettel'in Bottas'ı darlaması ile Kimi'nin Hamilton'ı darlayamamasını izlemek istemiyorum. Benim derdim Kimi'nin geçiş yapmada zorlanmasında. Tamam son şampiyonumuzdur, kraldır ama bence artık yeterli. Ferrari hala Vettel'e bebek bakıcılığı yapacak eleman istiyorsa Kimi ile devam edecektir.

    Leclerc'in 10 yarışlık tecrübesi var ama her yarış itinayla adamı izliyorum. Merak uyandırıyor çaylak.
  • Vettel'in kazmalıkları hem kendi şampiyonluğuna hem de takımlar şampiyonluğuna malolacak. Lider giden bir adam nasıl böyle bir hata yapıp 0 çekebilir ki ? Şampiyonada farkı daha da açmak varken olayı tamamen değiştirdi. Şimdi rüzgar farklı yönde esebilir.



    Hamilton lider gitme konusunda kesinlikle Vettel'den daha iyi ve daha soğukkanlı. Tempoyu belirlemek onun işi. Ben şampiyonluğa zihnen daha yakın olduğunu düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen sezon neyse de bu sezon Kimi'ye kızılamaz, Kimi'ye artık bırakma vakti geldi denilemez. Ferrari kendisini hiç umursamadığı halde çatır çatır sürüyor adam. Vettel Ferrari'nin son versiyon motoruyla yarışırken Raikkonen bir önceki versiyonuyla yarışıyor, haberiniz var mıydı bilmiyorum.

    İngiltere'de Hamilton hiçbir Ferrari-Mercedes-RBR aracına atak yapmadığı halde Kimi'nin önünde bitirdi yarışı ki Kimi 5 kez pist üstü geçiş yaptı bu takımlar arasında. Kalkıp da Kimi artık pist üstünde hızlı değil ya da atak yapmıyor diye ağlamanın anlamı yok.

    Dün sırf pist üstünde Hamilton'ın hızını kessin diye Ferrari piti Raikkonen'in yarışını düşünmeden adamı pite aldı inanılmaz erken. N'oldu? Kimi Lewis'i engelleyecek kadar yavaş kalmadı, hatta o kadar hızlı turlar attı ki liderliği aldı pitler bittiğinde. Vettel geçemiyorum, yol versin diye ağladıktan sonraki 5-6 turda Rai 11 tur eski lastiklerle farkı 2-2.5 saniye aralığında tuttu, Vettel basıp gidemedi öyle yani. Kimi de takım emri verecekseniz düzgün verin, lafı gevelemeyin diye ayarı verdi zaten arada. Hayır, Ferrari takımlar şampiyonluğunu umursamıyor bile. Mercedes de takım emri verdi en sonda, kapışmayın diye. En azından mantıklıydı o. Kaygan zeminde kapışıp 2 aracın yarış dışı kalmasının takıma faydası yok.


    Rahatsız olduğum şeyler var benim;
    - Hamilton 14. başlayıp galibiyet kazandı ama nerede bu yarışın etkisi, nerede Kimi'nin 2005 Japonya'daki galibiyeti. Orta sıra takımlarıyla ilk 2 takım arasında öyle uçurum var ki (ve DRS de çok önemli bir etken) orta sıra takımları 'benim yarışım bu adamla' değil ki diyip çekiliyorlar kenara. Alonso bile resmen yol verdi Hamilton'a. Ha, Hamilton'un hakkını pek yemiyorum. Vettel'in kazasından önce çatır çatır kapatıyordu farkı ve yağmurun başlamasıyla galibiyet şansı doğmuştu Hamilton için. Ama yarış böyle bitince etkisi güçlü olmadı. Rahatsız olduğum şey, orta sıra takımlarının yarışmaya çalışmaması. Ferrari ve Mercedes'lerin orta sıra takımlarına yaptığı geçişler, tur bindirmelerden daha kolay neredeyse.
    - Takım emirleri. Ferrari'nin yaptığının elle tutulur yanı yok zaten. Mercedes'in yaptığı da doğru bir şey değildi esasında. Bottas'ı Hamilton'ı zorlamaması için uyardıktan sonra bir de pit olayından dolayı bir 5 saniye ceza gelme ihtimaline karşı Bottas'ı Rai'ye karşı bir tampon olarak kullandılar. Rosberg olsa böyle bir şeyin yanından geçemezlerdi.
    Hayır, öyle bir sezon ki araçlar yeterince yakın. Güzel bir sezon var ortada. Hani takımlar da adil davransa 4 şampiyon adaylı sezon yaşayacağız. Bottas'ın peşini talihsizlikle ve 2. pilot / yastık görevi bırakmadı. Rai her yarışta Ferrari pit ekibine karşı yarışıyor resmen. Monaco GP sonrasındaki 5 yarışın puan tablosu;
    Ham 78 puan / Vet 75 puan / Rai 71 puan / Vet 70 puan / Bot 54 puan / Ric 34 puan

    Vettel de kendi kazmalığına yansın. Ya da talihsizliğine. Gridde sevdiğim bir pilot yok, Vettel'i de sevmem pek. Ama ağlaması üzücüydü. Yine de kendi hatasıydı.

    Son olarak; Hamilton'ın pite girme/girmeme durumu cezalık değil. Pist yönetiminin belirlediği kurallara bağlıymış o olay ve Hockenheimring'de ceza niteliğinde bir durum değilmiş. FIA ya da F1'in kendi yönetimindeki bir durum değilmiş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lyrazed

    Kimi'nin geçen sezonlara göre bu sezon daha iyi olduğu zaten aşikar.(Sözleşme yaklaştığı zamanlarda standart Kimi performansını zorluyor.) Ben 2.pilotluk görevini kusursuz yaptığınıda söyledim. Kimi zaten altındaki araçla en kötü 4. olması lazım herşey sorunsuz geçerse. Podyuma çıkması şaşılacak bir durumda değil. Çıksın bir zahmet.

    Ama şuan Kimi'nin sürüş stilini beğenmiyorum. Altında önceki senelerdeki gibi bir araçta yok. Silverstone'da Vettel'in Bottas'ı darlaması ile Kimi'nin Hamilton'ı darlayamamasını izlemek istemiyorum. Benim derdim Kimi'nin geçiş yapmada zorlanmasında. Tamam son şampiyonumuzdur, kraldır ama bence artık yeterli. Ferrari hala Vettel'e bebek bakıcılığı yapacak eleman istiyorsa Kimi ile devam edecektir.

    Leclerc'in 10 yarışlık tecrübesi var ama her yarış itinayla adamı izliyorum. Merak uyandırıyor çaylak.
    Kimi, sözleşme zamanı yaklaştığı için iyi performans gösterdiği fikrine katılmıyorum, sezon başından beri belli bir çizgide zaten, bunun kontrat yılı ile alakası yok. Kaldı ki Kimi, gridde kontrat kapabilmek için yarışacak en son pilottur. 2009 sezonu sonunda 2010 sezonu için de Ferrari ile kontratı varken, henüz otuzlu yaşlarının başındayken F1'i bırakıp kendisi için "hobi" olarak nitelendirdiği WRC'ye gidip iki sezon yarışmıştı.

    Kimi, geçtiğimiz sezonlar puan sıralamasında geride kaldığı için ikinci pilot durumuna geçti, fakat bu sezon henüz birinci ve ikinci pilot ayrımı yapmak için erken. Birkaç yarış sonra gerilerde kalırsa yine takım çıkarları açısından Vettel'e yardım edebilir. Zaten olması gereken de budur. İkinci pilot lafını Almanya GP'sinde olanlar için kullandıysanız ona da açıklık getirelim. Almanya'da takımın Vettel'i öne geçirmesi iki pilotun da farklı strateji ile yarışmasından ötürüydü. Vettel yeni lastiklerle daha hızlıydı ve takım doğru olanı yapıp onu öne geçirdi. Bunun birinci/ikinci pilotluk ile alakası yok.

    Bu sezon 11 yarış geride kalırken Ferrari ve Mercedes'in 4, Redbull'un ise 3 galibiyeti var. Dolayısıyla "Kimi altındaki otomobil ile en kötü dördüncü olur" cümlesi pek doğru değil.

    Silverstone mevzusunu daha önce yazmıştım. Vettel kendisi DRS kullanırken, DRS kullanmayan ve eski lastiklerle yarışan Bottas'ı "zorlanarak" geçti. Hamilton da Vettel'e yakın olması sebebiyle DRS kullanabiliyordu. Doğal olarak Kimi de DRS kullanan Hamilton'ı sıkıştırmakta güçlük çekti. Vettel'in bile o kadar avantajına rağmen Bottas'ı geçmede ne kadar zorluk yaşadığını düşünecek olursak, Kimi'yi Hamilton'u sıkıştıramadığı için eleştirmek haksızlık olur. Birbirine performans olarak yakın olan bu araçlar arasında geçiş yapmak sanıldığı kadar kolay değil. Silverstone pistinde Kimi'nin 10 sn ceza ile gerilere düştüğünü, gerilerden gelip gridde en agresif savunma yapan (agresif hareketleri bazen illegale de kayıyor) Verstappen'i geçtiğini hatırlatmakta fayda var.

    Kimi ile ilgili konuları genel olarak toparlamak gerekirse, geçmiş sezon performanslarını ben de çok eleştirdim. Ama bu sezon ki performansını eleştirmek, geçtiğimiz sezonları göz önüne aldığımızda bana kalırsa haksızlık olur. Vettel'in 4 yarış kazandığı bir sezonda kendisi hiç yarış kazanamamış olmasına rağmen aralarında sadece 40 puan var. Kimi'nin kendi hatası olmadan iki kez yarış dışı kaldığını da eklemek gerek. O talihsizlikler Kimi'yi bulmasa belki de Vettel ile hemen hemen aynı puana sahip olabilirlerdi.

    İlgili mesajımda Leclerc'i eleştirdiğim düşünülmesin. Buraya attığım mesajlarda da Kimi bıraktığında Leclerc'in Ferrari için aday olduğunu söylemiştim. Ben sadece Leclerc'in Sauber'de bir sene daha yarışması ve daha fazla tecrübe edinmesi taraftarıyım. Onun da zamanı gelecektir.




  • Sercann35 kullanıcısına yanıt
    Event notes diye bir şey varmış her piste özel. Kurallar yazıyor. Almanya'nınkine baktım, Hamilton'un yaptığının kural dışı olduğunu belirten bir şey yok. Bakü'nünkini bulamadım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ñolofinwë

    Geçen sezon neyse de bu sezon Kimi'ye kızılamaz, Kimi'ye artık bırakma vakti geldi denilemez. Ferrari kendisini hiç umursamadığı halde çatır çatır sürüyor adam. Vettel Ferrari'nin son versiyon motoruyla yarışırken Raikkonen bir önceki versiyonuyla yarışıyor, haberiniz var mıydı bilmiyorum.

    İngiltere'de Hamilton hiçbir Ferrari-Mercedes-RBR aracına atak yapmadığı halde Kimi'nin önünde bitirdi yarışı ki Kimi 5 kez pist üstü geçiş yaptı bu takımlar arasında. Kalkıp da Kimi artık pist üstünde hızlı değil ya da atak yapmıyor diye ağlamanın anlamı yok.

    Dün sırf pist üstünde Hamilton'ın hızını kessin diye Ferrari piti Raikkonen'in yarışını düşünmeden adamı pite aldı inanılmaz erken. N'oldu? Kimi Lewis'i engelleyecek kadar yavaş kalmadı, hatta o kadar hızlı turlar attı ki liderliği aldı pitler bittiğinde. Vettel geçemiyorum, yol versin diye ağladıktan sonraki 5-6 turda Rai 11 tur eski lastiklerle farkı 2-2.5 saniye aralığında tuttu, Vettel basıp gidemedi öyle yani. Kimi de takım emri verecekseniz düzgün verin, lafı gevelemeyin diye ayarı verdi zaten arada. Hayır, Ferrari takımlar şampiyonluğunu umursamıyor bile. Mercedes de takım emri verdi en sonda, kapışmayın diye. En azından mantıklıydı o. Kaygan zeminde kapışıp 2 aracın yarış dışı kalmasının takıma faydası yok.


    Rahatsız olduğum şeyler var benim;
    - Hamilton 14. başlayıp galibiyet kazandı ama nerede bu yarışın etkisi, nerede Kimi'nin 2005 Japonya'daki galibiyeti. Orta sıra takımlarıyla ilk 2 takım arasında öyle uçurum var ki (ve DRS de çok önemli bir etken) orta sıra takımları 'benim yarışım bu adamla' değil ki diyip çekiliyorlar kenara. Alonso bile resmen yol verdi Hamilton'a. Ha, Hamilton'un hakkını pek yemiyorum. Vettel'in kazasından önce çatır çatır kapatıyordu farkı ve yağmurun başlamasıyla galibiyet şansı doğmuştu Hamilton için. Ama yarış böyle bitince etkisi güçlü olmadı. Rahatsız olduğum şey, orta sıra takımlarının yarışmaya çalışmaması. Ferrari ve Mercedes'lerin orta sıra takımlarına yaptığı geçişler, tur bindirmelerden daha kolay neredeyse.
    - Takım emirleri. Ferrari'nin yaptığının elle tutulur yanı yok zaten. Mercedes'in yaptığı da doğru bir şey değildi esasında. Bottas'ı Hamilton'ı zorlamaması için uyardıktan sonra bir de pit olayından dolayı bir 5 saniye ceza gelme ihtimaline karşı Bottas'ı Rai'ye karşı bir tampon olarak kullandılar. Rosberg olsa böyle bir şeyin yanından geçemezlerdi.
    Hayır, öyle bir sezon ki araçlar yeterince yakın. Güzel bir sezon var ortada. Hani takımlar da adil davransa 4 şampiyon adaylı sezon yaşayacağız. Bottas'ın peşini talihsizlikle ve 2. pilot / yastık görevi bırakmadı. Rai her yarışta Ferrari pit ekibine karşı yarışıyor resmen. Monaco GP sonrasındaki 5 yarışın puan tablosu;
    Ham 78 puan / Vet 75 puan / Rai 71 puan / Vet 70 puan / Bot 54 puan / Ric 34 puan

    Vettel de kendi kazmalığına yansın. Ya da talihsizliğine. Gridde sevdiğim bir pilot yok, Vettel'i de sevmem pek. Ama ağlaması üzücüydü. Yine de kendi hatasıydı.

    Son olarak; Hamilton'ın pite girme/girmeme durumu cezalık değil. Pist yönetiminin belirlediği kurallara bağlıymış o olay ve Hockenheimring'de ceza niteliğinde bir durum değilmiş. FIA ya da F1'in kendi yönetimindeki bir durum değilmiş.
    Ağlamak derken? Kimi'nin sadece silverstone'daki olayı bir örnekti. Aralarında at gibi lastik farkı vardı.(DRS etkisine katılıyorum) Ama yok illaki adamın koca kariyerini geçen yılki boktan performansı üzerinden baz alarak eleştirmek zorundaysak bilelim.

    Sorması ayıp olmasın sizin Kimi'den beklentiniz nedir? Kimi şampiyon bir pilottur ve şampiyon pilot performans ı bekliyorum kendisinden sadece. Bu sezonluk bir eleştiri değil bu. Sizi bilmiyorum ama Kimi'den daha fazla beklentim var benim. Daha rekabetçi olmasını umuyorum. Hatta dipnot Vettel i hiç sevmem.

    @Sercann35

    Kimi en kötü 4. olur mantığını normal koşullar altında olduğunu belirttim. Hem araç performansı hemde pilotaj için konuştum. Ha formula da puanları bir çok etken değiştirebiliyor.

    2.pilotluk kısmında dünki Ferrari hamlesini kasdetmedim. Dün ki hamlenin çok geç yapıldığını düşünüyorum. Ve mantıklı bir hamleydi bana göre. Ama mercedes'in Bottas'a yaptığı telkin ve Bottas'ın hemen boyun eğmesi hoş olmadı. Ama mercedeste zamanında Nico ve Ham sürtüşmesi gibi bir durumla karşılaşmak istemiyor gibi görünüyor.

    Diğer konularda yazdıklarınıza saygı duyarım. Düzgün üslubunuzdan ötürüde teşekkür ederim. Bazıları bu motor sporunu futbol holiganlığında yaşıyor.




  • @Donna.

    Anladım, uzun yıllar F1'i ilgiyle takip etmeme rağmen her pistin kendine ait bir kuralı olduğunu bilmiyordum. Bir pistte kural dışı olarak gözüken bir hareketin diğer pistte kural dışı olmaması doğru değil. İlgililerin ceza standardı açısından bu konuya el atmaları gerekli. Bir kural her pistte geçerli olmalı, pistten piste değişmemeli.

    F1'de her yarışa farklı komiserlerin bakması mevzusu da bana göre doğru olmayan şeylerden biri. Bunun yerine artık kaç tane komiser olacaksa bu belirlenip sezon boyunca tüm yarışlara bu komiserler bakmalı. Komiserlerin her yarış farklı olması ceza standardını zedeleyen faktörlerden birisi. Umarım bu konuda yakın zamanda değişir, F1 ceza sistemi konusunda belli bir standarda kavuşur.

    @Lyrazed

    Öncelikle rica ederim. Farklı fikirlerde, farklı beklentilerde olabiliriz bu çok doğal. Önemli olan bunları saygı çerçevesinde tartışmak, mantıklı argümanlar sunmaktır.




  • Sercann35 kullanıcısına yanıt
    Azerbeycan Grand Prix:
    https://www.fia.com/file/67698/download?token=t8FbAo9J

    Almanya Grand Prix:
    https://www.fia.com/file/70810/download?token=7RLYEXwy

    Azerbeycan notunda 8.3 maddesinde açık bir şekilde, "eğer 4 tekeriniz çizginin solundaysa pite girmek zorundasınız" denmiş. Ama bu belge bu seneye ait. Önceden nasıldı bilmiyorum.
    Almanya'da buna benzer bir kural yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-EBF85AD14 -- 23 Temmuz 2018; 20:12:56 >




  • Krone K kullanıcısına yanıt
    kazadan önce arabadan parça düştü... kazanın nedeni mekanik olmalı...
  • Lyrazed kullanıcısına yanıt
    Kimi şampiyon bir pilot, şampiyonluk için yarışmasını beklerim demek mantıksız. Şundan dolayı mantıksız; Kimi şu anda 38 yaşında. 2018 şampiyonası bittiğinde 39 olacak.

    50ler ve 60lar sürücülerini kenara koyarsak, en yaşlı şampiyon pilotlar;
    1992'de Mansell şampiyon olduğunda 39 yaşındaydı.
    1993'te Prost şampiyon olduğunda 38 yaşındaydı.
    1978'de Andretti şampiyon olduğunda 38 yaşındaydı.
    1996'da D. Hill şampiyon olduğunda 36 yaşındaydı.
    2004'te Schumacher şampiyon olduğunda 35 yaşındaydı.

    Bütün bu şampiyonlukların ortak noktası ne? Bu sezonların hepsinde bu isimler gridin açık ara en dominant araçlarını sürdüler ve Vettel'in kalibresinde bir takım arkadaşları yoktu. Ki o zamanlardaki gp sayısı azlığına ve dayanıklılık mevzusuna değinmedim bile.

    Prost 1989'da Senna'ya karşı şampiyonluk kazandığında 34 yaşındaydı. Lauda Prost'a karşı şampiyonluk kazandığında 35 yaşındaydı. Bunlar yine takım içi kapışma. Başka bir takımın aracına karşı yarışarak şampiyon olan en yaşlı isim Schumacher; Kimi ve JPM'ye karşı şampiyonluk kazandığında 34 yaşındaydı.

    Beklenti gerçekçi değil özetle. Kimi en iyi isimlerin bile şampiyonluk için mücadele edebildiği yaşın ötesinde şu anda. Schumacher 2006'da 37 yaşındaydı. Kapışarak şampiyon olmuş isimlerden en az 4-5 yaş daha yaşlı. Kimi'nin şampiyon gibi sürmesi, şampiyonluk yarışına girmesi kariyeri için bir artı olur. Giremezse de suçlanabilecek bir noktada değil şu anda.




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.