Şimdi Ara

FORDUN TDCİ ARAÇLARDA KULLANILAN MOTOR YAĞI

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
1
Favori
97.089
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar fiesta topic inde ATAKAN arkadaşımızın mesajıdır. TDCİ araç kullanan diğer ford cu arkadaşların bilgisi varmı bu konuda.

    arkadaşlar ford'un yetkili servislere göndermiş olduğu şöyle bir mesaj varmış:

    Acil Servis Mesajı

    05.05.2008
    Konu: Binek TDCi araçların periyodik bakımlarında 10W/30 motor yağı yerine 5W/30 motor yağı kullanılması hakkında
    Değerli Servislerimiz,
    Türkiye�deki dizel yakıt kalitesinin düşük olması nedeniyle bugüne kadar binek TDCi araçların periyodik bakımlarında düşük kaliteli yakıt kullanımına karşı daha dayanıklı olan 10W/30 motor yağı (WSS-M2C921-A) kullanılmıştır.
    EPDK tarafından yayımlanmış olan tebliğ doğrultusunda 1 Temmuz 2008 tarihi itibariyle 7000 ppm kükürt içeren yakıt piyasadan kaldırılacak, yerine yalnızca max 50 ppm kükürt içeren TSE EN590 standardındaki dizel yakıt piyasaya sunulacaktır.
    1 Temmuz 2008 tarihi itibariyle tüm eski ve yeni binek TDCi araçların periyodik bakımlarında 10W/30 motor yağı (WSS-M2C921-A) yerine, benzinli araçlarda da kullanılmakta olan 5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) kullanılacaktır. Bu tarihten sonra binek TDCi araçlarda 10W/30 motor yağı (WSS-M2C921-A) kullanımına izin verilmeyecektir.
    5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) kullanımı beraberinde birçok avantajı beraberinde getirecektir:
    o Ford TDCi binek araçlar 5W/30 motor yağı ile max performans sağlayacak şekilde tasarlanmıştır
    o Motor iç dirençleri azalacaktır. Buna bağlı olarak;
    � Hareketli motor parçaları üzerindeki abrazif (aşındırıcı) etki azalacaktır
    � Yakıt ekonomisi sağlanacaktır
    � Soğuk çalışma performansı iyileşecektir
    � Akü/marş motoru/volan dişlisinin ömrü artacaktır
    � Turboşarj yatakları daha iyi yağlanacak ve turboşarj ömrü artacaktır
    o Yağ bileşimindeki metal içerikli katkılar sınırlandırılacağı, buna bağlı olarak motor yağı kaynaklı kül miktarı azalacağı için DPF (Dizel Partikül Filtresi) ömrü artacaktır
    Binek TDCi araçlar için periyodik bakım aralığı 15,000 km�dir. Binek TDCi araçların periyodik bakım aralığında şu an için herhangi bir değişiklik bulunmamaktadır.

    Ford Otosan tarafından onaylı 5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) ticari adları yeniden yayım_ASM_TRPV_01/08 ile yayınlanmıştır. Liste güncellendikçe en güncel liste FODN�den temin edilebilmektedir. 5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) ticari adları aşağıdaki gibidir:
    o FMY FORMULA FE 5W-30
    o FORD MOTORCRAFT FORMULA E 5W-30
    o CASTROL MAGNETEC PROFESSIONAL A1 5W-30
    o MOBIL SUPER FE SPECIAL 5W-30
    o SHELL HELIX 5W-30

    10W/30 motor yağından (WSS-M2C921-A) 5W/30 motor yağına (WSS-M2C-913-B) geçiş sırasında motor yağlama sisteminin hassas bir şekilde temizlenmesi için Impact-850 Motor Yağlama Sistemi Temizlik Ekipmanı�nın devreye alınması planlanmaktadır. Bu ekipmanın periyodik bakım sırasında yağ değişimi yapılması öncesinde kullanılması ile birlikte:
    o Motor yağlama sisteminin iyi bir şekilde temizlenmesi sağlanacaktır (yağ değişimi yapılması halinde bile motor içerisinde yaklaşık olarak 500 cc kirli motor yağı kalmaktadır)
    o Turbo-charger problemi yaşanması halinde tekrarlanan tamiratın büyük oranda önüne geçilecektir
    o Muhtemel motor arızalarının önüne geçilecektir.

    5W/30 motor yağları (WSS-M2C-913-B), 10W/30 motor yağlarından yaklaşık olarak %25 daha pahalıdır. Ancak 5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) kullanılmasıyla birlikte %1-3 seviyesinde yakıt tasarrufu sağlanacaktır. Bu sayede 5W/30 (WSS-M2C-913-B) motor yağı kullanımı ile artan maliyet max 7,500 km�de kendisini ödemiş olacaktır.

    TS EN590 spesifikasyonuna uygun yakıt kullanılmaması halinde yakıt sisteminde/motorda yaşanacak olan problemler garanti kapsamı dışında tutulacaktır, tamir masrafı müşteri tarafından karşılanacaktır.
    TS EN590 spesifikasyonuna uygun yakıt kullanılması halinde 10W/30 motor yağı (WSS-M2C921-A) kullanılmış olan bir binek TDCi araçta daha sonradan 5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) kullanılması halinde herhangi bir problem (kompresyon/yağ kaçağı v.s.) yaşanmayacaktır.

    bu mesajdan haberiniz var mı?







  • Eline sağlık çok güzel bir paylaşım.


    Ayrıca eski 10w30 yağ yarı sentetikti,şimdiki tam sentetik;yani uzun sayılabilecek 15.000km lik değişim periyodu için tam sentetik yağ seçimi özellikle dizel motorlar için çok daha yerinde bir seçim olmuş
  • benim bu konuda şöyle bir sıkıntım var: mesaj servislere 05.05.2008'de gitmiş, 01.07.2008'den sonra 10w 30 kullanmayın, 5w 30 kullanın diyor. fakat ben 28.07.2008'de periyodik bakım için yetkili servise gittim, yine 10w 30 koymuşlar. ben mesajı daha yeni gördüm, o zaman görmüş olsaydım kesinlikle 10w 30 yağ koydurmazdım.
  • 10-30 çok ince bir yağ..peugeot hdi 1.4 lere 10-40 1.6 hdi lere 5-40 koyuyo.aynı motorlar olmasına rağmen fark neden?uzun süre 10-40 kullanan motora 5-40ya da 5-30 koysak zarar verirmiyiz,hele ki izmirin yazında
  • quote:

    Orjinalden alıntı: koraycan677

    10-30 çok ince bir yağ..peugeot hdi 1.4 lere 10-40 1.6 hdi lere 5-40 koyuyo.aynı motorlar olmasına rağmen fark neden?uzun süre 10-40 kullanan motora 5-40ya da 5-30 koysak zarar verirmiyiz,hele ki izmirin yazında



    benzer soruya O.B.K ustanın verdiği yanıt.


    İlk değer yani 5w/30 daki 5 değeri winter yani kış değeridir. Yani soğuk motorla marş durumunda dış sıcaklık değeridir. Son değer ise üst değerdir. İlk değer ne kadar düşük olursa soğuk motorla marşda o kadar iyi koruma sağlar. Son değerin yüksek olması tablodan da gördüğünüz gibi üst sıcaklık koruma tavan değerini fazla yükseltmez. Tablolarda da görüleceği gibi, 5w/30 yağ ile 10w/40 yağın üst sıcaklık dayanma değerleri aynıdır. Ancak 5w/30 daha düşük sıcaklıklarda da hizmet eder. Ayrıca 5w/30 viskozite yağlar genelde tam sentetik olurlar.

    Bu nedenle daha iyi koruma için daha düşük kış değerli yağı, yani 5w/30 yağı kullanmanızı öneririm. Eğer yaşadığınız yerde kışlar ılıman geçiyorsa ekonomi için 10w/40 tercih edilebilir.

    Yazın havalar ısınıyor diye 5w/30 luk yağ yerine 10w/40 lık yağ konulmaz. Zira tablolardan da görüleceği gibi sıcak havalarda ikisi de aynı korumayı sağlar.

    Kolay gelsin...




  • hocam çok teşekkür ederim..şimdi ben 3 yıldır 10-40 kullanıyorum,ilk bakımda 5-40 ya da 5-30 a geçiş yapsam aracıma herhangi zarar verirmiyim,bu bir alışkanlık mıdır,yoksa aynı yağa devam mı etmeliyim
  • bugün 2007 model 1.4 tdci fiesta'nın yağ değşimini yaptım.her parça ford otosanın orjinal parçası olmakla beraber yağ filtresi,hava filtresi,polen filtresi ve bosh marka mazot filtresi değişti.hava filtresinin ve polen filtresinin durumu içler acısıydı açıkçası.çok kirlenmişler,bende bundan böyle hava filtresini 5 binde bir değiştiririm elime bir tornavida alıp.kullandığım yağ linkteki yağ,çok tereddütte kaldım çünkü fordun dizel yağ kodunu tam olarak karşılamıyor bu yağın üzerinde yazan kod,bu yağın aynısını 1 hafta evvel 2009 model benzinli focusuma koydum çünkü bireir fordun önerdiği kodu karşılıyor.Sadece dizel yada benzinli diye bir ibare yok o yüzden koydurttum ustaya,usta da zaten herzaman kullandığımız yağ dedi problem çıkartmaz dedi.yağ aşağıdaki linktedir.

    http://www.ozenticar...-Motor-Yag-4-Lt




  • MOTORCRAFT 5W-30 4,75 LT KDV DAHİL 70 TL

    MOBIL SUPER FE SPECIAL 5W-30 4 LT KDV DAHİL 60 TL

    Türkiyenin her yerine en uygun şekilde kargo alıcıya ait olmak üzere adrese teslim kargo yapılır.

    lütfen bizimle irtibat kurun

    ASLANFORD
    BAŞKENT SANAYİ SİTESİ ANKARA
    fordaslan@hotmail.com
  • Castrol alacaklar için tavsiyem magnatec yerine edge alsınlar, castrol edge ile daha sessiz çalışıp daha erken ısınıyor kışın. Benim tecrübem bu yönde..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • castrol magnatec, mobil super fe arasında kaldım
  • Daha bugün göz göze geldik 10W30 ile. Lıkır lırkır İndi huniden TDCİ motorumun içine.
    Domates Usta İlla 10W30 koyalım daha iyi olur deyip bize tenekeyi bağladı.

    On numara Paylaşım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erolalperseker

    Daha bugün göz göze geldik 10W30 ile. Lıkır lırkır İndi huniden TDCİ motorumun içine.
    Domates Usta İlla 10W30 koyalım daha iyi olur deyip bize tenekeyi bağladı.

    On numara Paylaşım

    Kalın gelir o yağ bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.