Şimdi Ara

FORD TAUNUS NASILDIR.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
124
Cevap
2
Favori
95.948
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • geçen hafta 4-5 bin liralık uzun yol arabası arıyorum diye bi konu açmıştım...orada bazı arkadaşlar ford taunusu tavsiye ettiler...bu araç ile bilmediğim şeyler var....

    - parçası pahalımı

    - yakıt konusunda bayağı bi ünlü, yakıtı çokmu yakıyor.

    - aslında çok güzel araçlar, bazılarında klima dahi var. piyasada niye tutulmuyor.

    - şahin,spiring vs taunus tan dahamı iyi


    yardım eden arkadaşlara teşekkürler...



  • 70 ve 80'lerde orta boylar arasında rafine bir sürüşü veren arabaydı. Senkromeçleri saat gibi çalışan, vites yolları ve vites kolu kısa, debriyajı hafif ve hassas kavrayabilen (ama yine de direksiyonu biraz ağır) bir araba sanıyorum diğerlerinden ayırt etmek için alıcı bir gözün ilk göreceği şeylerdir. Ayrıca altı PVC bazlı bitümenle kaplıydı, yol sesi almıyordu. Fiyatı da hep tuzluydu tabii.

    Bu arabanın 6 silindirlilerinin de olduğunu, 2 litre olanların da yüksek sayılarda üretildiğini hatırlarsak, yüksek süratlerde önü arkası dağılmayan, balansı doğruysa direksiyonu titremeden ve korkutmadan yüksek hızlara çıkabilecek süspansiyonu olan bir arabaydı. Önde çift salıncaklı süspansiyon vardı, bu hareket halinde kararlı kamber kontrolü için önemli bir özelliktir (mesela bunu bugün istiyorsanız en azından Audi A4 fiyatı ödemek gerekir) Kaster açısı negatiftir, yani hidrolik direksiyon olsun ya da olmasın manuel direksiyon için tasarlandığını söyleyebiliriz. (Negatif kaster aynen pozitif gibi direksiyonunun toplanmasına ve seyirde de doğrusal stabiliteye olumlu etki eder. Yalnız yol eğimi varsa yukarıya doğru takip eder. Bu manuel bir direksiyonda ön lastiklerden biri habersiz patladığında önemlidir. Direksiyon yüksek kalan tarafa doğru çekme yaparak, patlayan tarafa olacak ani çekişi dengeler. Manuel direksiyonlu yılların teknolojisi, 70'lerde norm olmuştu. Audi 80, Passat hep negatif kasterlidir.)

    Türkiye'dekiler ise, orjinal kalitelerinden TOFAŞ kadar ayrılamsalar da tabii ki ayrı bir hikayedir. 1986'dan itibaren aksesuar seçenekleri giderek artmasına rağmen temel kalitelerin her sene daha aşağıya gittiğini düşünüyorum.

    Bu araba -sanıyorum- Almanya'da 1980-81'e kadar pazarlandı. Bu tarihten sonra İskandinavya için en azından 1983'e kadar üretilmiş, bu üretim Almanya'da olabilir. Bunlarda ön çamurlukta Fiat Uno'lardaki gibi bir sinyal daha vardır. İngiltere'de 84'e kadar pazarlanmış olabilir onların da ön süspansiyon düzenekleri biraz farklıdır. Rivayete göre 84 ve 85 modeller de Otosan tarafından Türkiye'ye getirilmiş veya monte edilmiştir. Ben hiç görmedim. Bildiğim en eski çok sayıdaki Otosan çıkışlı Taunus 1986 model yılıdır. Kromajlı kapı kollarından anlaşılır, renkli camlı olanlarına hiç rastlamadım. Hemen hemen Avrupa üretim kalitesindedirler, yerli üretim değil yerli montaj oldukları söyleniyordu. GL opsiyonuyla satıldılar ki "Ghia" hariç bu Avrupa'daki en üst opsiyon paketiydi. Saatli orta konsol, dört kollu dreksiyon, kol dayama, devir göstergesi, ahşap kapı detayları, "çiçek tipli" tekerlekler GL oldukları içindi. Yoksa L veya S'de bunların hepsi yoktu.

    Kalitesizleşme ise tamponlardaydı. Mukavemeti ve neredeyse fonksiyonu hiç olmayan siyah tamponlar daha o yıllarda pas belirtileri gösterdiler.

    87 ve sonrasında Taunus S, renkli camlar, beş vitesli şanzıman, otm. vites, hidrolik direksiyonlu olanlar da üretildi. Kapı kolları siyahtır, yalnız 87'de az sayıda kromaj olabilir. Renkli camlar yeşildi, metalik bej renkli olanlarındaysa kahverengiydi. Avrupa'da eskiden kahverengi veya kırmızı olanlarda da domatez gibi yeşil cam kullanılmazdı (yeri gelmişken yazalım; bugün pahalı arabalarda umrumuzda pek olmayan bazı detaylar da 70'lerin değerleriyle kötüydü yani, sanıyorum terse dönüş en çok döşeme ve kumaş kalitesinde olmuştur.) Bunların bazılarında bulunan plastik tamponlar, ve çift kare farlı olanları (GLS) Otosan tasarımıydı.

    90-93 arası P100 (kamyonet) P200 (pick-up) GT(1.6 lt) ve GTS (2 litre motor ve çift farlı) olanlar üretildi. GTS otm. ve klimalı olabiliyordu. Manuel ve klimalı GTS'ye ise satıldığı yıllarda bile ratlamadım.

    Bu '90 sonrası yeni versiyonlardaki en büyük negatif, arka süspansiyon tasarmının (o zaman yeni çıkan kamyonetlerde gereken yük kapasitesi için olsa gerek) kurcalanmış olmasıdır. Panhard kollu yeni tasarımda orjinal dört linkli (live-axle) sistemdeki "süspansiyon kasteri" de haşat edildi. Bu sebeple bu kasalarda arka süspansiyon konforu orjinal haliyle bulunmaz, ön taraf benzer karakteristiği göstermesine rağmen arkası serttir, arkası hafif olan bu arabalar boşken eskiye nazaran daha kararsızdır. Problem tabii ki Panhard kolu teknolojisinde değil. Bu teknoloji Saab 9-3, Audi 200, Pontiac 6000 gibi dönemin yol tutuşu başarlı ve aynı zamanda konforlu arabalarında da kullanılıyordu. Problem, yüksek süspansiyonu olan sistemlerde sistemin direksiyon ve frenle de beraber düşünülüp her şartta bir makina gibi ahenkli çalışmansını tasarlamak gerekirken, bir düzenek çıkarılıp diğeri takılınca arka süspansiyon kasteri bozuldu, salınımları da önle farklılık gösterdi. Yani üretici eliyle sanayi işi çakma bir modifiye oldu.

    İkinci negatifse pasa karşı koruma azaltılmıştı. ilk üç sene içinde marşpiyelleri çürüyenler oldu. 90 sonrası alacaklar olursa mutlaka marşpiyelleri, B çerçevesini, B sütununun altta kapı çerçevesindeki birleşme yerlerini kontrol etsinler. 90 öncesinde de özellikle ön ve arka camın altına ve çamurlukların üstüne baklmalılar. (Bunlar tipik pas yerleridir gözden kolay kaçmaması için, yoksa tabii ki eski bir arabada her yer kontrol edilmeli)

    Üçüncüsü, yeni tasarlanan iç gösterge panelinin altındaki tekmelik (kick-panel) genelde sarkıyordu, üst tarafta üfleyici yakınlarındaki bir conta da kalkıyordu. Göstergeler toz alıyordu. Yani montaj ve montaj detayları eskisi gibi kaliteli değldi. Bir de yalıtım... sınıfında pek de çeşit olmayan yerli pazarda yine de en iyiydi ama eskiden daha iyiydi. Bu arabalar daha yeniyken ve '86 modeller de 10 yaşına yaklaşıyorken yalıtım, kapıların kapanışı, panellerin montajında ve tabii ki sürüşte farkı yine de hissederdiniz.

    Yerli üretimerde hiç bir zaman arkada emniyet kemeri olmadı. Takılanlar da sonradan takılmıştır. Montajlarını kontrol etmekte fayda vardır.

    Böylece "bir marka ve bir yerli holding" programının daha sonuna geldik. Daha nice programlarda buluşmak ümidiyle. Esen kalın.
    "KEMİKLİ" bir arabadır. Şasisi oldukça sağlam ama boyası ne yazık ki OTOSAN'ın gelişme zamanından kalmıştır. Yeni gösterge paneli, 5 ileri vites kutusu ve 2.0 litre motorlusunu (GLS) bulursanız alın, zaten LPG'si de üzerindedir. 1987'nin KRAL arabası oydu. Gazetelerdeki ilanda "SOL ŞERİDİ BOŞALTIN" yazıyordu.

    Parçası ve tamiratı ucuzdur. Tek sıkıntı yakıtı fazla yalmakta, teknolojisi eski ve araç yere çok yakındır. Bunu aşarsanız LPG'li bir 2.0 GLS çok güzel bir şekilde, ucuz alınabilecek ve en az 4-5 yıl daha sizi taşıyabilecek bir arabadır. Yoksa çöpe atarszınız zaten.
  • Bugüne kadar sadece 1 kere Taunus'a bindim,bayağı eskiden.Koltukları rahat gelmişti bana,sahibi değiştirdi mi bilmiyorum.

    -Parçasının pahalı olduğuna hiç ihtimal vermiyorum.
    -Yakıt konusunda kesinlikle bonkördür.
    -Eskiden arada görüyordum da,şimdi hemen hemen hiç görmüyorum,sanırım bir çoğu hurdalığın yolunu tutmuş.Zaten bugüne kadar hiç boyası düzgün Taunus görmedim,hepsinin orası burası dökülüyordu.
    -Şahin ve Spring,Taunus'tan daha iyi mi orası tartışmaya açık,fakat daha çok bilindiği ve piyasası olduğu açık.

    Kuş serisinin alıcısı fazla,bakımı ucuz,parçası ucuz.Ben Şahin'i öneriyorum,fakat 1-2 bin TL daha bütçenizi arttırabilirseniz,alternatifleriniz artar.




  • "KEMİKLİ" bir arabadır. Şasisi oldukça sağlam ama boyası ne yazık ki OTOSAN'ın gelişme zamanından kalmıştır. Yeni gösterge paneli, 5 ileri vites kutusu ve 2.0 litre motorlusunu (GLS) bulursanız alın, zaten LPG'si de üzerindedir. 1987'nin KRAL arabası oydu. Gazetelerdeki ilanda "SOL ŞERİDİ BOŞALTIN" yazıyordu.

    Parçası ve tamiratı ucuzdur. Tek sıkıntı yakıtı fazla yalmakta, teknolojisi eski ve araç yere çok yakındır. Bunu aşarsanız LPG'li bir 2.0 GLS çok güzel bir şekilde, ucuz alınabilecek ve en az 4-5 yıl daha sizi taşıyabilecek bir arabadır. Yoksa çöpe atarszınız zaten.
  • spring daha iyi seçim olur bunla uğraşmaya değmez.temiz olanı iyice toplanmış büyük ihtimal kazalıdırlar.
    89 modeli alacağına o paralara 94 95 gazlı spring alınır .kaportası sağlamdır taunustan.
    yakıtı üzmez işçiliği kolay parçası bol ve ucuzdur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: echomaniac

    spring daha iyi seçim olur bunla uğraşmaya değmez.temiz olanı iyice toplanmış büyük ihtimal kazalıdırlar.
    89 modeli alacağına o paralara 94 95 gazlı spring alınır .kaportası sağlamdır taunustan.
    yakıtı üzmez işçiliği kolay parçası bol ve ucuzdur.

    springin kaportası taunustan sağlammı?
  • RENAULT SPRING'le kaldırımdan "düştük", aracın arka tekerleri sağlam indi rampadan ama sol ön teker kurtarmadı, 30 cm'lik kaldırımdan yere çakıldı araba, ön tarafı kaldırıma çarptı, "DRANNKKKK" diye bir ses geldi, ama huzurlu ve mutlu bir şekilde yolumuza devam ettik. Zaten aracı galeriden çıkarıyorduk, o şekilde de galeriye koyduk. Kazada akordeon gibi katlanan ince saclı RENAULT SPRING taşıyıcı şasisi oldukça sağlam. Fakat çeyrek asırlık bir otomobil, ben Hollanda'dayken YILIN OTOMOBİLİ seçilmişti, sonra unutuldu gitti Avrupa'da, ama ülkemizde bir hayat daha yaşadı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: besyo2716


    quote:

    Orjinalden alıntı: echomaniac

    spring daha iyi seçim olur bunla uğraşmaya değmez.temiz olanı iyice toplanmış büyük ihtimal kazalıdırlar.
    89 modeli alacağına o paralara 94 95 gazlı spring alınır .kaportası sağlamdır taunustan.
    yakıtı üzmez işçiliği kolay parçası bol ve ucuzdur.

    springin kaportası taunustan sağlammı?


    tabii sağlam piyasada gördüğüm taunusların alayıda döküntü çürük çarık.
    srpring ise çürükten başka bişey görmedim gayet diri dururlar.(arka çamurluk)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: echomaniac


    quote:

    Orjinalden alıntı: besyo2716


    quote:

    Orjinalden alıntı: echomaniac

    spring daha iyi seçim olur bunla uğraşmaya değmez.temiz olanı iyice toplanmış büyük ihtimal kazalıdırlar.
    89 modeli alacağına o paralara 94 95 gazlı spring alınır .kaportası sağlamdır taunustan.
    yakıtı üzmez işçiliği kolay parçası bol ve ucuzdur.

    springin kaportası taunustan sağlammı?


    tabii sağlam piyasada gördüğüm taunusların alayıda döküntü çürük çarık.
    srpring ise çürükten başka bişey görmedim gayet diri dururlar.(arka çamurluk)

    peki spring uzun yolda nasıldır....?




  • uzun yolda iyi demedim direksiyon sert koltuklar rahat diil ama
    ülkemizde milyonlarca kişi reno 9 kullanıcısı bir bildikleri vardır elbet.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: echomaniac

    uzun yolda iyi demedim direksiyon sert koltuklar rahat diil ama
    ülkemizde milyonlarca kişi reno 9 kullanıcısı bir bildikleri vardır elbet.

    anladım...sen renoları biliyorsun sanırım. bi soru sorayım..bu r11 flash lar var..onlar uzun yolda nasıldır acaba springe göre...
  • Reno 11 ler dengesizdir,taklacıdır . Spring uzun yolda yorar. Uzun yol için en iyi ve en konforlu araç begenmesenizde Taunusdur..
  • bizim tandikta 4 vitesli 2.0 motorlu taunus vardi.

    baya bir yan koltukta oturdum(okula servis yapardi) pek hatirlamiyorum motoru falan ama gayet rahat ve genisti ic kismi.

    taunus springten ust sinif, ama ben olsam daha yeni model bir spring bakarim (beyaz renk) hic olmadi koltugunu degistirip kullanirim
  • Sorunsuz,kaliteli taunus istiyorsan 90 model üstü GTS modellerine bakmalısın...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu

    Reno 11 ler dengesizdir,taklacıdır . Spring uzun yolda yorar. Uzun yol için en iyi ve en konforlu araç begenmesenizde Taunusdur..

    bende öyle düşünüyorum. 15-20 gündür araştırıyorum uzun yol için en ucuz,en konforlu(fiyatına göre) araba taunus. ancak etrafımdaki ve forumdaki insanlar ısrarla taunustan uzak durmam gerektiğini söylüyorlar. illa şahin yada broadway al diyolar. taunusun parçası yok, çok yakıyor falan diyorlar. araştırıken taunus fun clup buldum. ama ordakilerde araçlarını övmekten başka bişey yapmıyolar. hem eksiklerini, hem iyi yönlerini söyleyecek, bu arabayı hakkıyla tanıyan birine rastlamadım şu ana kadar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emtue

    bizim tandikta 4 vitesli 2.0 motorlu taunus vardi.

    baya bir yan koltukta oturdum(okula servis yapardi) pek hatirlamiyorum motoru falan ama gayet rahat ve genisti ic kismi.

    taunus springten ust sinif, ama ben olsam daha yeni model bir spring bakarim (beyaz renk) hic olmadi koltugunu degistirip kullanirim

    taunus spring den daha üst sınıf bi araçsa neden spring tavsiye ediyorsunuz.taunus u 3 bine spring i 6 bine almak varken. taunus hem daha iyiyse hem daha ucuzsa.. o halde neden spring?
  • flash spring e göre bence daha iyi araba. dengesiz taklacı olabilir ancak spring de bi onun kadar dengesizdir. uzun yol için taunus daha mantıklı ama şöyle de bişey var 89-90 model bir arabayla örneğin 500 km lik bir yola çıkmak risklidir. çünkü o yolu sorunsuz bir şekilde tamamlıyabilirmi yoksa bir kaç kez bozulurmu ne gibi sıkıntılar çıkartır bilemem. uzun yolda eski arabalara sorunsuz binmeniz için o arabaya bebek gibi özenle bakmanız gerekir. o yaşta bir araba için de deymez bence bir bakarsız;

    aldığınız arabanın fiyatı + ettiğiniz masraf = daha yüksek model ve daha iyi bir araba fiyatı.

    bu genelde böyle olur...




  • babamda vardı bi ara hergün biyerini yaptırıyordu araba çok yakıyo ama çok rahat
  • quote:

    Orjinalden alıntı: umtdrn

    flash spring e göre bence daha iyi araba. dengesiz taklacı olabilir ancak spring de bi onun kadar dengesizdir. uzun yol için taunus daha mantıklı ama şöyle de bişey var 89-90 model bir arabayla örneğin 500 km lik bir yola çıkmak risklidir. çünkü o yolu sorunsuz bir şekilde tamamlıyabilirmi yoksa bir kaç kez bozulurmu ne gibi sıkıntılar çıkartır bilemem. uzun yolda eski arabalara sorunsuz binmeniz için o arabaya bebek gibi özenle bakmanız gerekir. o yaşta bir araba için de deymez bence bir bakarsız;

    aldığınız arabanın fiyatı + ettiğiniz masraf = daha yüksek model ve daha iyi bir araba fiyatı.

    bu genelde böyle olur...

    evet masraf konusu benide düşündürüyor...ayrıca benim gideceğim yol bi kerede toplam 2 bin km...1000 gidiş, 1000 geliş...




  • al sana uzun yol arabası çok iyi gider 5000e de rahat bulursun.

    http://www.sahibinden.com/search.php?b[search]=concorde&c=7242
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.