Şimdi Ara

Ford Puma 1.0 Style/ Kullanıcı Yorumları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
62
Cevap
5
Favori
19.177
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 ay
  • Cevaplayan Üyeler 31
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 9
  • Ortalama Mesaj Aralığı 8 gün 5 saat 47 dakika
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 4
  • Favoriye Eklediklerim 6
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • scherzz (9 mesaj) serty23 (6 mesaj) phoenix_88 (6 mesaj) defiant82 (4 mesaj) Bycess (3 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (26 mesaj) Mobil (25 mesaj) Mini (2 mesaj) (4 mesaj) (5 mesaj)
  • @
13 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • yaklaşık 5 bin kmdir severek kullandığım aracıma ilişkin objektif görüş, düşünce ve tecrübelerimi araçla ilgilenen, almayı planlayan arkadaşlarla paylaşmak istiyorum.

    öncelikle, araç 2020 ford puma 1.0 style+comfort paket. Bayiden sıfırını uygun koşullara bulamayınca ( takas ve balon ödemeli kredi zorunluluğu, 5 bin tl aksesuar zorunluluğu ile yaklaşık 30 bin tl daha pahalıya denk geliyordu) ikinci el 10 bin kmde bu aracı tercih ettim. 2.5 aydır severek kullanıyorum.

    Neden Pumayı tercih ettim?

    170-180 bin bandına clio almayı planlarken, clio touch pakedi ve cvtyi beğenmemem, ve bana hitap etmemesi nedeniyle vazgeçtim ve piyasayı bir daha yakalayamama korkusuyla, yine de borca harca da girmeden bsuv alma kararı aldım. ( çünkü araba yatırım aracı değildir, olmamalıdır. )

    B suvları incelediğimde, en çok gözüme ve kalbime hitap eden puma oldu. O dönem benzer fiyatlara fr arona, elite kamiq, touch captur, style kona ve c3 aircross benzinli shine veya dizel feel , dizel esential veya editon benzinli crossland alınabiliyordu.

    Hepsini inceledim, bi kısmını sürdüm. Sürüş dinamikleri ve estetik açıdan göze hitap etmesi bu aracı tercih etmeme sebep oldu. Kona çok boş ve kalitesiz geldi. Kamiq ruhsuz ve donanım açıdan zayıftı. Boyutları büyük ama yere yakın duruyor. Arona suv gibi değildi. Hafif yükseltilmiş ibiza gibiydi. Pek havalı da gelmedi. Ford pumaya crossover diyo ama kona, arona, kamiq ve stonice bakınca daha fazla suv görüntüsüne sahip olduğunu söyleyebilirim. C3 aircross kullanışlı, donanımlıydı ama gözümüze hitap etmedi. Sanki kalite eksiklikleri var gibiydi. Aslında, tüm kriterlerde en mantıklısı c3 aircrosstu. Sadece mantıkla hareket etseydim veya çoluk çocuk sahibi olsaydım c3aircross alırdım. Crossland fotoğraflarda harikaydı ama bayide hiç hoşuma gitmedi. Leylek gibi havada, anlamsız şekilde yükseliğine ve uzunluğuna göre dar bir görüntüsü vardı. Bu haliyle ecosporta çok benzettim. Captur ise en çok beğendiğim ikinci bsuv oldu. Manuel kliması dışında güzeldi ve en çok suva benzeyen bu segmentte capturdu. (T roc ve 2008 %80 dilimde olduğundan çok pahalı geldi, incelemeye gitmedim ve bu yazıda değerlendirmeye alamadım. Şuan nerdeyse hepsi %80lik dilimde. )

    Artıları- Eksileri.

    önce eksileriyle başlamak istiyorum.

    Bence en önemli eksiği arka frenler kampana.

    tsi motordan bir tık daha yakıtı fazla.

    Bu pakette bir çok güzel donanım mevcutken ön kolçak yok. Ortası bomboş kalıyo. Yine elektronik el freni yok. Gerçi bu segmentte pek kullanılmıyo ama bi eksik sayılabilir. Orta kolçak serviste yaklaşık 2 bin tl ye takıyorlar.

    Led far grubu var, ama uzunlar sarı halojen. Yine stoplar led ama sinyaller değil.

    Arka yaşam alanı kamiqten ve c3 aircrosstan az. Aracın genişliği aslında baya iyi. Dışarıdan heybetli duruyor. Ama tasarım nedeniyle içi o kadar geniş değil.

    Diz mesafesi o kadar iyi değil. 2-3 kişilik aileler için yeterli olur.

    Rakiplerinden ağır. Bazı rakipleri ile arasında 100 kg den fazla fark var. Bu sebeple ilk kalkışlarda yakıt tüketimi artabiliyor. Uzun bir araç olmamasına rağmen 1350 kg ağırlığı var.

    Yarıotomatiği genel olarak aslnda çok iyi ama stabil 1500-2000 devirde giderken ani hızlanma ihtiyacı olup gaza basıldığında yarım saniye kadar tereddüt yaşıyor.

    vites kulakçığı yok. Manuel modu da yok.

    Torku ani veriyor. Verimlilik grafiğini bulamadım ama sanırım tam torkunu 1500 devirde ürettikten sonra daha az tork üretmeye başlıyor.

    Piyasası çok canlı değil gibi. İkinci el piyasası umrumda olmadığından değerlendirmedim. Al sat sevenleri üzebilir.

    Artılarından bahsetmek gerekirse,

    bagaj çok kullanışlı. Bagaj altındaki megabox çok işe yarıyor. Toplam bagaj hacmi çok iyi.

    Sürüşü gerçekten zevkli. Yol tutuşu harika. Vites geçişleri hissedilmiyor. Dsg kadar iyi olmasa da konforlu ve hızlı. Vites oranları güzel ayarlanmış. 7. Viteste 150 ile giderken devir 3100 civarı oluyor. Ekonomik ve sessiz bir sürüş sağlıyor.

    Ford servislerinde fiyatlar oldukça makul. 4.6 lt 5w20 yağ kullanılmasına rağmen çok pahalı değil. İlk bakımını bu ay 1100 liraya yaptırdım. Hediye piknik örtüsü verdiler. İlgi alaka çok iyiydi. Ayrıca, garantisi 4 yıl 100 bin km ve bakım aralığı 15 bin km. Rakiplerinde genelde 2 yıl garanti var.

    Yalıtımı iyi. Sessizliği de bu yalıtım sağlıyor. Motor 3 silindirli diğer rakiplerinden sesli. Araç dışından rolantide dizel motoru aratmıyor. Tsi ve puretech bana daha sessiz geldi. Ama içeri motor sesi gelmiyor. Rolantide ve alt devirlerde hafif titreşim mevcut. Bazı markalar benzinli araçlarda kaput yakıtımından bile çalarken Davlumbaz içinde bile pütürlü yalıtım malzemesi kullanılmıs. Yalıtımı c segmenti düzeyinde diyebilirim. Bu yalıtım sayesinde de sessizlik açısından rakiplerinin bir çoğundan iyi.

    Performansı oldukça yeterli. 999 cc motorla 200 tork 125 bg. 0-100 ü 10 sn civarı. Yokuşlarda üzmüyor. Start stop harika çalışıyor. Güvenlik donanımı tatmin edici. Şerit takip çarpışma önleyici hız sabitleyici far yağmur sensörü dijital klima mevcut. Dijital klimayı ayırt edici özelliklerde saymak üzücü ama rakipleri arona ve c3a dışında hep manuel klimalı. Dijital klima ve soğutma performansı kriterlerimden biriydi.

    Yakıt Tüketimi

    Aslında yakıt tüketimiyle hiç ilgilenmem. Çeyrek depoya düşünce fuller geçerim. Tasarruf kasmam. Yola göre kullanırım. 15 bin km ortalaması 6.8 lt, hız ortalaması ise 33. büyük çoğunluğu şehiriçinde yapıldı. kullanımım aslında çok standart. Yoğun trafik olmayan bir bölgedeyim. Ankarada tam bir depo kullanımda hız ortalamam 25-29 arasında kalıyor. Yakıt tüketimi 6.8-7.5 lt oluyor. Uzun yolda ise 110-140 arası kullanım ile ortalama hız 100-105 km/h olduğunda 5.0-5.5 lt yakıt tüketimi var. Genelde uzun yolda 130-150 civarı kullanırım. 110-120 kmh ortalamam olur. Bu durumda 5.8 lt-6.0 lt arası yakıt tüketiyor. Yukarda dediğim gibi ben kıstas değilim. Rahatlıkla benden az da çok da yakabilirsiniz.

    Turbo benzinli araçlarda tasarruf yönünden de fazla yakmak yönünden de sınır yok. 3.5 ortalamalar da gördüm. 11 ortalamalar da. En önemli şey kullanıcı. O yüzden turbo benzinli araçlarda yakıta takıksanız mutlaka test edin. İnsanlar yanıltıcı olabiliyor. Uzun yolda 100 ü geçmeden süzülerek boşa alarak kullanıp 3-4 lt yakıyor diyebiliyorlar. Keşke ben de öyle sürüp daha az yakabilsem ama hem sabredemiyorum hem de uzun yolda 100e sabitlemekten veya şehiriçinde 0-100 30 sn olcak şekilde ilerlemekten keyif almıyorum. Keyif almadığım işi yapmayı da sevmiyorum.


    Ford Puma 1.0 Style/ Kullanıcı Yorumları

    bu örnek bir tüketim verisi. Dün konu açmak için çektim. Başkada hiç tüketim verisi fotoğrafım yok malesef. Ankara istanbul arasında 130-150 arası kullandım. Çok az defa 170-180 lere çıktım ve 130 altına düştüm. İki kişi full bagaj hep klima açıktı. Ortalama hız 111 ken tüketim 5.8 oldu.

    Araç Hakkındaki Genel Son Yorumlarım ve tavsiyelerim.

    ben oldukça memnunum. Kronik bir arıza yaşamadım. Bazen Telefon bağlıyken internet çekmeyince araç saati sıfırlanıp saat 15:00 i gösteriyor. Umrumda değil. Ama, almadan evvel şikayet varda çok şikayet görmüştüm. Gençler ve iki üç kişilik aileler için oldukça yeterli. Arka koltuk diz mesafesi arayanlar için kamiq ve c3 aircross daha ideal olabilir. Yine ikinci el piyasasını önemseyenler için kamiq ve c3 aircross daha hızlı alınıp satılıyor, tercih edilebilir. Sürüş zevki ve görsellik açısından bsuvlar arasında bana en uygunu pumaydı.

    Biraz uzun oldu ama umarım sıkıcı olmamıştır. Sorusu olan varsa cevaplayabilirim.


    Edit: araçla 10 bininci km mi doldurdum. Araç yaklaşık 22 bin kmlere geldi. küçük bir elektrik problemi yaşadım. Bir saat kadar klima, cam tuşları ve sürüş modları çalışmadı. Serviste garantiden yazılım güncellemesi yapıldı. Tcu telematik yazılım güncellemesi gibi bir şey yazıyo.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi scherzz -- 1 Eylül 2021; 14:36:49 >







  • Hayırlı olsun şikayet varda baya şikayet vardı şanzıman vs siz garanti uzatma yapılmış ise zaten keyfini sürmeye bakın gerisi hikaye
  • Emekkk kullanıcısına yanıt

    Şikayet varda şanzıman ve sync ile problem yaşayanlar olmuş. Servis personeli oldukça samimiydi. Onların söylediğine göre gerçektn ekran ve yazılım problemi yaşayıp, ekranı komple garantiden değiştirenler, yazılım güncelletenler olmuş. Ama, şanzımanda problem yaşayan görmedik diyolar. Ben ikisinde de hiç sorun yaşamadım. Şanzıman problemlerinin biraz kullanıcı kaynaklı da olabileceğini düşünüyorum. Tabi, sürekli 10-15 kmh ortalamalarla kullanıp denemek de lazım. Çok yoğun trafikte kullanmıyorum.

  • Güzel araba
  • Hayirli olsun gule gule binin. Ecosporttaki tam otomatikle cok yakiyor deniyordu, zaten tuketim verileri katalogta da yuksek. Puma da yari otomatik sanzimanla bu problem cozulmuse benziyor.
  • kaleminize sağlık. Ben C3 Aircross sahibiyim. geçen sene haziranda aldım. o zamanlar daha puma Türkiyede piyasaya çıkmamıştı. 2- ay sonra pumanın lansmanı olunca üzülmüştüm. kısmet böyle imiş. piyasanın bu durumunda birdaha uzun zaman araç değiştiremeyeceğim gibi gözüküyor.

  • 1litre vs turbo benzinli motorlar normal şartlar altında ekonomik olsun diye değil emisyon tuttursun diye üretilen motorlar ve performanslı kullanımda tüketim değerleri baya yükseliyor zamanında 1.2 TSI kullanan biri olarak deneyimim bu yönde
  • salserol kullanıcısına yanıt

    Sağolun hocam. C3 aircrossu inceledim. Pazarlığını yaptım. Hatta, ankara ata citroende sırasına bile yazıldım. Ama, sevkiyat yetişmedi. Dizel yerine benzinli geldi falan. E benzinli alıyosam puma alayım dedim. O zamanki zamdan evvel shine dizel otomatiği az aksesuarla 235civarı bir rakama alacaktım. Kullanışlılığı, iç hacmi ve yakıt ekonomisi ile tam bir mantık evliliği olacaktı. Çocuklu aileler için makul fiyatlı b suvlar içinde en mantıklısı yine c3a.

  • 130 hp aircross shine paket parasına daha boş donanım daha zayıf performanslı puma almak cok mantıklı değil bence..

  • sıfır araç alım konusu, wp grupları ve facebook gruparında çokça bulundum. araçta fazlasıyla kronik sorun var kimse ortada dile getirmek istemiyor ama herkes biri yazınca dökülüyordu. dışı çok güzel ancak alınacaksa stline alınmalı ve ön arka park sensörü bile yoktu. sıfır araç konusunda kronik arızalarını yazmıştım bulamadım şmdi.

  • büdünün kaşı kullanıcısına yanıt

    Arka park sensörü mevcut. St line ben alırken 100 bin tl daha pahalıydı. Kronik bir arızasına rastlamadım. Şikayet varda da baya var. Benim başıma gelmedi en azından. Bsuvların hepsini araştırmıştım. Şikayetvarda hepsi için bol bol şikayet mevcuttu.

  • bianconera kullanıcısına yanıt

    Bunu yazımda ben de belirttim. Öncelik meselesi biraz. B suvlar arasından en mantıklısı her açıdan c3 aircrosstu. Rakiplerine göre Donanım açıdan zengin iç hacim ve performansı daha iyi ve tam otomatik sorunsuz eat6 mevcut. Cam tavanlı benzinli shine aşağı yukarı aynı fiyatlardaydı. Tercih ve öncelik meselesi biraz. Tasarım açısındannc3a bana hitap etmedi, pek sportif görünümlü değil. Daha aile arabası gibi. İnceleme fırsatı da buldum, az da olsa kalite farkı var bence.

  • scherzz s kullanıcısına yanıt

    ama arka park sensörü bile comfort paketle geliyordu sanırım. o da +2500-3000 bin tl kadardı yanlış hatırlamıyosam. kamera vs için teknoloji paketi 15-20 bin civarıydı. UK sayfalarına bile girip üye olmuştum facede. ST paketi ve şu green lame rengi çok iyi duruyor.. alıp 8-10 sene binmelik araç piyasası pek hareketli değil. ilk araç olacağı için vazgeçmiştim hem kronik sorunlardan dolayı arabadan soğurum diye. bi kaç sene sonra şimdiki aracı değiştirirsem bakacağım. iç mekanda dışı nazaran eski kalmış birde. iç mekan değişmesi lazım biraz daha modernleşmeli.







  • büdünün kaşı kullanıcısına yanıt

    ford türkiye comfort paketsiz style getirmiyor. Dijital klima, kararan iç dikiz aynası, arka park sensörü, yağmur sensörü de comfort paketle geliyor. Comfort paketsiz baya donanımsız oluyo. Kamiq elite almama sebebim de bu donanımların eksik olmasıydı. Keşke vergi dilimi çılgınlığı olmasaydı otopark.com sinanınki gibi cam tavanlı bi st line çok daha güzel olurdu.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi scherzz -- 21 Haziran 2021; 17:17:25 >
  • Bende Puma almak için bayiye gittim. Araç çok güzel güle güle kullanın. Benim aracımı değiştirmek istememdeki neden aracın altını vurmaması için yüksek olması ve iniş binişlerdeki kolaylığı (daha önce opel meriva ve 3008 kullandım 13 sene kadar). Puma bana yeterince yüksek gelmedi ve arkasıda dar geldi. Keşke rahat edebilseydim. Ford ecosport bayide bindim ve tam istediğim gibi. Altı oldukça yüksek, iç hacmi yüksek, diz mesafeside C sınıfı kadar (astra K ile aynı 2016 model sattım). C3 aircross da baktım bir kaç kez gittim geldim. Onda da ecosportdaki ferahlığı bulamadım. Arkada başım cam tavana değiyor. Bu arada 1.93-1.88-1.85-1.65 boylarında bir aileyiz (1.65 değişebilir). Puma gibi 1.0 motor tork 170 şanzıman 6 ileri tam otomatik. Ben henüz 500,600 km yaptım 2021 model kullanıyorum yorum yapmak için henüz erken. Ankara da kullanıyorum ekranda ortalama 6.8 litre yazıyor şu anda. Sabah akşam trafiğine pek girmedim. Şehir dışına da çıkmadım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ER9 -- 21 Haziran 2021; 19:7:52 >




  • Bunlar lastik tamir kiti ile mi geliyor?

    Araç içinse yorumum dışı ne kadar iddialı ise içi de bir o kadar sıradan. El freni ST-Line da kabul edilemez.
  • Sirrüs kullanıcısına yanıt

    Evet lastik tamir kiti mevcut. Stepne yok, yerine megabox denen ek bagaj alanı var.

  • ER9 E kullanıcısına yanıt

    Hocam iç genişlik olarak C3a konusunda bir yanlışınız var bence. Kendi aracım C3a. Boyum 1,98 ve başım tavana değmiyor. Bayilerde insanlar arabaya oturunca yüksek hissetsinler diye koltukları en üst seviyeye ayarlıyorlar. Acaba siz bakarken bu şekilde ayarlanmış olabilir mi?

  • scherzz s kullanıcısına yanıt

    kalitede dediğiniz doğru puma daha iyi.. c3 air tamamen mantık evliliği :) puma aşk evliliği

  • quote:

    Orijinalden alıntı: scherzz

    Evet lastik tamir kiti mevcut. Stepne yok, yerine megabox denen ek bagaj alanı var.

    Ecoboost sorunluydu umarım motoru biraz sorunsuz hale getirmişlerdir kucağa alınmaz yani motor hemencecikFord Puma 1.0 Style/ Kullanıcı Yorumları 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi defiant82 -- 22 Haziran 2021; 13:24:11 >
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.