Şimdi Ara

Ford Focus 1.5 TDCI Powershift 120 PS Almak İstiyorum Ama... (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
104
Cevap
0
Favori
89.287
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted

    quote:

    Orijinalden alıntı: cilekes05

    Arkadaşlar merhaba... Başlıkta belirttiğim gibi focus 1.5 tdci powershift almak istiyorum arabayı haftasonu Çorum Evlüce'de Titanium olanını test sürüşü yaptım ve tabiri caizse arabaya aşık oldum rüyalarıma giriyor ama trend-x ne 82.500 tl fiyat istiyorlar bu fiyat bana çok aşırı geldi sizin daha düşük fiyat aldığınız bir bayi var mıdır? Ayrıca bu powershift ıslak tipmiş yani yeniymiş sizce nasıldır dsg gibi problem yaşatır mı acaba sonra bilginiz var mı? Paylaşırsanız sevinirim!!! Bu arada jetta,octavia ve astra sedan'ın 1.6 tdci larının test sürüşünü de yapmak istiyordum ama test araçları yokmuş üçününde bayilerinde ne hikmetse... çorum ahlatçı'da bari dsg şanzumanı bir test edeyim yok mu hiç aracınız dedim passat var dediler bu bende büyük bir heyecan yarattı ilk defa hayranı olduğum ama hayalini bile düşleyemeyeceğim passat'ı sürme şansım oldu ta ki çıkış yapana kadar... varan 1 - araç her kalkışta titreme yaptı (focusta karşılaşmadım)!!! varan 2 - süspansiyon d segmenti passat'ta iddia ediyorum focustan daha kötüydü!!! varan 3 - izolasyon focus ta daha iyiydi passat inanılmaz derecede motor sesi alıyor!!! varan 4 - passat'ın direksiyonu çok yumuşak şehiriçi kullanım için düşük hızlarda güzel ama 150 ile hafif viraja girdim sertleşme ya yok ya da çok az ki sanki 2009 model palio'mu kullanıyorum gibi hissettim bi terleme oldu vücudumun heryerinde (yusuf yusuf) ama focusun direksiyon sertliği muhteşem araç daha çok güven verdi!!! yani özetle bu testten önce biri bana bunları söyleseydi bi yerimle gülerdim bunlara (anladınız siz onu!!!) ama inanın ben de şoklardayım bir test sürüşü yapın ikisinede bana hak vereceksiniz diye düşünüyorum tabi ki bu benim 2 aracıda aşağı yukarı 5-10 dk aralığında denemelerim sonucu vardığım sonuçlar belki de yanılıyor olabilirim sonuç olarak şu an aynı fiyat focus mu passat mı deseler inanın bir düşünürüm focus'tan çok haz aldım siz ne dersiniz passat böyleyse jetta ve octavia'yı düşünemiyorum. astra sedan sizce nasıldır onu da çok merak ediyorum siz hangi arabayı neden önerirsiniz ve en uygun bayi fiyatları nerdedir nerden aldınız yardımcı olursanız çok sevinirim saygılar iyi akşamlar...

    NOT: Volkswagen hayranları bana kızacak belki ama inanın bir volkswagen hayranı olan ben izlenimlerimi şeffaf bir şekilde ortaya koydum kesinlikle focus sempatizanlığım yok sadece benim gördüğüm hissettiğim bunlar...

    2015 focus 1.5 tdci style powershift araç sahibiyim 80 bin TL para verdim. Daha önceki aracım 2013 manüel vites golf 1.2 tsi benzinli idi.
    Fordun VWden öğrenecek çok şeyi var diye bir başlık açmış epey de tepki almıştım.

    Şİmdi focusun motor şanzımanına yürüyenine sürüş dinamiğine rafineliğine laf eden yok. Bunlar çok çok çok iyi. Sessizlikte de gerçekten bir dizel için çok iyi.. Peki ya kalite algısı ve konfora ne diyeceksiniz.
    Test sürüşünde passatla hiç kırmızı ışıkta durdunuz mu ? Ne yaptınız ayağınızı çektiniz autohold tuttu. Focusta ne yaptınız frene basmak veya arabayı Nye alıp elfreni çekmek zorundasınız. Söyleyeyim mi bu o kadar konforsuz o kadar manasız bir şey ki anlatamam sırf auto hold için VW tercih edilir.
    Titanium focusu test etmişsiniz. Trendx alacaksınız. Bammm berbat koltuklar ve kumaşları berbat iç ışıklandırma , saklama gözlerinde bir kadife bile kaplı değil koyduğun her şey gürültü yapıyor, gözlük kabı bile yok, makyaj ışıklandırması yok. Hele bir yol bilgisayarı ekranı var. Otomotiv endüstrisnin yüz karası o kadar küöçük bir ekran o kadar berbat bir çözünürlük o kadar berbat bir font ki anlatamam. 90lara bile layık değil. Benim araç eco mode mıu nedir bana 5 yapraklı yonca verdi. Yani ekonomi odaklı sürücüymüşüm . Öngörü d,ye bir kısmı var. Burayı gören ford plaza müdürü bana araba senin sürüşünü beğenmiş parmaklar yukarı (thumb up) yapmış dedi halbuki ekran o kadar berbat ki oradaki simge dürbün yani uzağı görüp pozisyonun erkenden alıyorsun anlamında. Ekranın çözünürlüğü o kadar berbat ki plaza müdürü simgeyi yanlış anlıyor.

    Bugün eu6 dizel , yağlı çift kavrama alayım dedin mi (vw ford opel içinde ) focustabn başka seçenek yok.

    dediğim gibi motor, şanzıman, süspansiyonmlar, sürüş dinamikleri , yol tutuş, sessizlik golften üstün ama iç mekandaki kalite algısı ve konfor çok çok çok geride.

    Aynı otomobilin iç mekan kalitesi de yüksek olan versiyonu var. Ford C-max.




  • autohold'dan bahsedilmiş. Şu videoyu izlemektete de yarar var.
    21.20den itibaren otoholddan bahsediyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Plan-M

    autohold'dan bahsedilmiş. Şu videoyu izlemektete de yarar var.
    21.20den itibaren otoholddan bahsediyor.





    And'ın biraz kafası karışmış . Bahsettiği sorun autohold değil, stop start sorunu . Dizel bir araç sarsıntılı çalışmaya başlıyor ve stop ediyor. Stop start devreye girip motor çalışıp tork uretebilene kadar zaman geçiyor. O da araba gitmiyor diyor. Ben mesela düz vites golfu alisana kadar çok istop ettirdim. And autoholdu kapatacagina stop startı kapamaliydi. O zaman autoholdu keyifle kullanırdı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted


    quote:

    Orijinalden alıntı: Plan-M

    autohold'dan bahsedilmiş. Şu videoyu izlemektete de yarar var.
    21.20den itibaren otoholddan bahsediyor.





    And'ın biraz kafası karışmış . Bahsettiği sorun autohold değil, stop start sorunu . Dizel bir araç sarsıntılı çalışmaya başlıyor ve stop ediyor. Stop start devreye girip motor çalışıp tork uretebilene kadar zaman geçiyor. O da araba gitmiyor diyor. Ben mesela düz vites golfu alisana kadar çok istop ettirdim. And autoholdu kapatacagina stop startı kapamaliydi. O zaman autoholdu keyifle kullanırdı.



    araç kalkarkan titriyor. start stop değil ki bu.
    ilk çalıştıgında değil, çalıştıktan sonra ileri giderken yapıo bunu.
    diyelimki yeni çalıştı ondan yapıyor motor soğuk değil yapmaması lazım genee. devirle alakası yok ki.
    her türlü sorun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Plan-M -- 31 Mart 2016; 0:43:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Plan-M

    quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted


    quote:

    Orijinalden alıntı: Plan-M

    autohold'dan bahsedilmiş. Şu videoyu izlemektete de yarar var.
    21.20den itibaren otoholddan bahsediyor.





    And'ın biraz kafası karışmış . Bahsettiği sorun autohold değil, stop start sorunu . Dizel bir araç sarsıntılı çalışmaya başlıyor ve stop ediyor. Stop start devreye girip motor çalışıp tork uretebilene kadar zaman geçiyor. O da araba gitmiyor diyor. Ben mesela düz vites golfu alisana kadar çok istop ettirdim. And autoholdu kapatacagina stop startı kapamaliydi. O zaman autoholdu keyifle kullanırdı.



    araç kalkarkan titriyor. start stop değil ki bu.
    ilk çalıştıgında değil, çalıştıktan sonra ileri giderken yapıo bunu.
    diyelimki yeni çalıştı ondan yapıyor motor soğuk değil yapmaması lazım genee. devirle alakası yok ki.
    her türlü sorun.

    bunun autoholdla bir alakası yok. bu dediğiniz yeni çalıştığında veya ilk kalkışta düşük devirde yeterli tork üretememesinden ya da DSG nin kavramasından kaynaklı bir durum.




  • Arkadaşlar Ford Focus otomatikte herhangi bir kronik problem var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok zaman geçmiş,şu an zaten fiyatlar tavan.

    Hele en beğenilen yorumlarda bir forumdaş Ford'un,Vw'den çok öğrenecek şeyi var yazmış.

    Kusura bakmasında Vw kumda oynasın.

    Hala daha çoğu aracı torsiyon.Focus 99 yılından beri Mk1 Focuslara bile bağımsız süspansiyon koyarak sportif hale getirdi.

    Neymiş efendim,sessizlik,konfor,o,bu.

    Tamam Vw de konfor iyi ama çoğu marka artık yakaladı bile Vw'yi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teneke1236737

    Çok zaman geçmiş,şu an zaten fiyatlar tavan.

    Hele en beğenilen yorumlarda bir forumdaş Ford'un,Vw'den çok öğrenecek şeyi var yazmış.

    Kusura bakmasında Vw kumda oynasın.

    Hala daha çoğu aracı torsiyon.Focus 99 yılından beri Mk1 Focuslara bile bağımsız süspansiyon koyarak sportif hale getirdi.

    Neymiş efendim,sessizlik,konfor,o,bu.

    Tamam Vw de konfor iyi ama çoğu marka artık yakaladı bile Vw'yi.

    Benim o..
    2015 focus 1.5 tdci powershift sahibiyim. Uzun yıllar satmayı düşünmüyorum.
    Motor şanzıman sürüş hala çok memnunum.
    Tüketim bence biraz yüksekçe.
    İç mekan konfor ve kalite için söylediklerim hala aynı.
    Bugün benim aracın olan focus 1,5 tdci style powershiftin liste fiyatı 134500 TL. 2015le tek farkı var anteni değişti. Daha şekilli bir anten kondu o kadar. Çılgın bir fiyat bu.

    BU arada yeni nesilde de Focusun alt versiyonlarında torsiyon olacak. Kesin bilgi..




  • Focus al söndür ateşini. .....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yorumların ve sorunun üstünden çok zaman geçmiş. Fakat kendimi tutamayıp yazıyorum. Powershift, EDC, DSG vesaire bunların hepsi aynı teknoloji ve mantık ile çalışan yarı otomatik sistemlerdir. Bu sistemi kullanan hangi marka olursa olsun çalışma mantığı ve tepkiler çok değişmez. Powershhift Volvo' nun kullandığı ve yıllardır kendini kanıtlamış bir sistemdir. EDC ve DSG ise orijinde bir alman üreticiye ait sistemlerdir ve aynıdır. Sadece bu sistemler arasında nesil farkı vardır. EDC, DSG şanzımanları 100.000Km den fazla kullandım. hiç bir sıkıntı yaşadım. Şehir için ve şehir dışı sürekli trafikteyim. Ayda min. 7bin km yapıyorum. Bu sistemler çok sur kalk trafikte, yokuşta dur kalklarda zaman zaman uyarı verir. Şanzıman yağının ısınmasından dolayı. ve de titremeler başlar. Başıma hiç gelmedi ayrı mesele. Bu tür durumlarada ve uzun duraklama durumlarında arç boşa alınmalı ve yağın ısınmasına izin verilmemeli. neden ise şu, fren pedalına sürekli aynı kuvvette basamayacağınız için ayağınız pedalda gevşediği zaman (dalıp hissetmeme olasılığınız çok yüksek) araç kendini kavrama pozisyonun alır ve çeker çekmez hareket eder. Bu da baskı balatanın yıpranmasına ve şanzıman yağının ısınmasına neden olur. Marka bağımsız bu iş böyledir.

    Passat' ın yol tutuşuna gelince. Böyle bir şeye pek ihtimal veremiyorum. Aracı yaklaşık 2 ay 10 bin km kullandım. Lastik basıncı aşırı yüksek ise bahsettiğiniz saçmalıkları yapar. Genelde galaeri ve test araçları daha diri gözüksün diye lastik basınçları bir haylı yüksek olur.

    Mesela, Toyota' nın da otomatik şanzımanından şikayetler vardır. CVT şanzıman kullanır. EDC, DSG ve P.shiftin çalışma mantığından darklı çalışır ve biraz sarsar. Bu kötü olduğu anlamına gelmez. Daha az konforlu diyebiliriz.




  • Ford yeni araçlarında kalite ve konfor konusunda baya yol aldı. Bana göre tek eksiği ses yalıtımı.2013 cmaxim var, ziebarttan ses yalıtımı yaptırmayı düşünüyorum.
  • Değerli dostlar, 4 aydır 1.5 TDCİ PS Kullanıyorum iş aracım olarak.Son 12 yılda 1 CVT olmak üzere, Focus2 sonrası tüm kasalardan 5.focus bu. Şu kadarını söyleyebilirim 3.5 Focus serinin "en" i. VW İle belkide tek negatif sapması ,koltuklar iç plastik aksam ve üst donanım seviyesindeki auto hold gibi bir kaç lüks donanım. Şahsi kanaatim bunların hiç birisi Focus tan vazgeçmek için yeter sebep değil.Gene de focus derim.Yol tutuşta eline su dökülemez .Bu noktadaki üstünlüğü, yıllardır yakalayamadı rakipler.1.5 motor olağanüstü sessiz ve çevik.TDİ performansı yanaşamaz bu seriye.

    Powershift kemiksiz geçişler konforlu sürüşler sunuyor.Bundan önceki 4 focusu da 100.bin seviyelerine kadar kullandım ilk focusta ki maf sensörü ve turbo hortum delinmesi dışında olağan bakımlar dışında servise hiç gitmedim 12 yıl boyunca.....Şimdi Focus 4 yolda geliyor.Kanaatim sorunsuz motor ve yürüyen aksam üstüne hacim ve malzemede bir tık yukarısı ile karşılayacak bizi.

    Bu arada bir konuda uzun süredir 1.5 PS kullanan dostlardan öğrenmek istediğim şudur., Forumları taradığımda benzinli PS lerde yoğunlaşmış bir dizi şanzıman sorunu dışında 1.5 Dizellerdeki tork dayanımı yüksek yağlı diye tabir edilen bu şanzımanlarda kronik bir sorunla karşılaşmadım.Peki gerçek dünyada durum gerçekten böyle midir?DSG dekine benzer bir durum var mıdır ? Tecrübelerini zi paylaşırsanız şimdiden teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • osmin kullanıcısına yanıt
    Merhaba arkadaşlar;

    konu açılalı baya olmuş ancak. bende mayıs ayında 2015 model 1.5 dizel otomatik tit. focus aldım. tüm yorumları okudum. kısaca hem kendi düşüncelerimi hem de yukarıda ele alınan bazı hususlara cevap vermek istedim. bu bireysel olarak 2. focusum, şirket aracı olarak bir çok otomobil kullandım. ancak bireysel olarak hep ford markasını tercih ediyorum.

    öncelikle mayıs ayında 38 binde aldığım araç an itibarı ile 58 bin km de, yani yeterince tecrübe edindiğini düşünüyorum. Bildiğiniz gibi araç 120 beygir ve 300 nm tork üretiyor. Bu değerler kağıt üzerinde çok yüksek görünmese bile araç özellikle şanzumanın sport modunda harika bir performans gösteriyor. devir güç ve vites değişimleri bence harika ayarlanmış. sarsıntı yok en önemlisi de vitesler doldukça atıyor. araç ara hızlanmalarda harika süspansiyon da bence çok başarılı, fordun yol tutuşu zaten çok iyi, bu da çok önemli zira yüksek hızlarda araç kullanmıyor ve virajlara hızlı girmeyen hatta arabayı yavaş kullanan bir sürücü olsanız dahi yol tutuşun, direksiyon hissinin ve sürüş dinamiklerinin yüksek olması sürücüyü araç kullanırken mutlu eder. hatta izlediğim bir testte sanırım kim geçer youtube kanalındaki eleman aynen şöyle demişti "focusun sürüş dinamikleri bu sınıf için adeta bir hediye gibi" bu cümleye aynen katılıyorum. eski focuslara göre yalıtım ve malzeme kalitesi de baya iyileştirilmiş. konuşulmayan bir konu daha var ki bence çok önemli oda aracın iç konsolu ve göstergeler. focus mca bu sınıfın en iyi iç mekanına sahip arabasıdır. ortaya gömülü ekranı olsun yazı fonları olsun renk seçimleri ve iç ambiyansı ve koltuk desenleri ve kumaşı ve bel desteği çook iyi.

    şimdi gelelim üzerinde en çok konuşulan konuya fiyat mevzusu birden fazla kişi bu aracın fiyatının arabası olmadığını söylemiş te acaba tr de hangi araba fiyatının arabası diyorum.
    öncelikle mca focus şüphesiz sınıfının en iyi arabası, bu durumda sınıfının en pahalı arabası olması lazım ama öyle de değil.

    yani focusun pahalı olduğu bilgisi de doğru değil rakipleri ile üç aşağı beş yukarı aynı fiyatlara satılıyor. compact c sınıfında daha iyisi var diyen olursa buyursun gelsin tartışalım.




  • ogisan O kullanıcısına yanıt
    Hocam bende araç arıyordum. Aylardir yaptigim araştırma ve denemeden sonra bende Astra>Focus sonucuna vardım. Motor performansı olarak astra daha ust duzey ve hepsinin dolu paketine baktığımız zaman astra daha dolu bir araç, farlarına girmiyorum zaten. Burda tartisalim konusalim dediginiz icin yazmadim ama sahsen astranin sunduklari ve tasarimi daha cazip geliyor. Yol tutuş ve verdigi zevk bakimindan focus daha iyi ancak bi aile kullanacaksa arka diz ve bas mesafesi gerçekten astranin yilin otomobili secilme nedenini kanitliyor. Bakalim boyle diyorum ama belkide nasip olur focus aliriz:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TeknoBus kullanıcısına yanıt
    Astranın motor performans değerlerini tam olarak bilemiyorum ancak genel olarak opellerin direksiyonu çok hissiz oluyor. Ayrıca astrada kullanılan şanzuman; çift kavrama şanzumanlar gibi keyifli olamayacaktır. Buda genel olarak performansın düşmesine neden oluyor. Ha derseniz ki bunlar benim ilk önceliklerim değil. arka diz mesafesi, bagaj ve diğer hususlar göz önünde bulundurup benim için en doğru seçenek astra derseniz buna itirazım olamaz. Ayrıca yine gözden kaçmaması gereken bir konu var ki oda arka süspansiyonların bağımsız olması. Bu sadece yol tutuş için değil özellikle arkada seyahat eden çocuklar için büyük nimet. Ailenizde arkada seyahat edecek küçük çocuk ve eşiniz varsa kesinlikle çok farkediyor.
  • ogisan O kullanıcısına yanıt
    Hocam bi cift kavrama degil tabiki:) ama dediginiz gibi ihtiyaç meselesi, ben hizli olmasi yerine uzun omurlu olmasini istiyorum. Yeni opelin direksiyonunu genel olarak begeniyorlar cunku makyajla oda değişti, bi focus direksiyonu degil ama tabiki hala:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TeknoBus kullanıcısına yanıt
    Tam otomatik vites olması,güncel kasa olması,daha geniş olması nedeniyle astra daha önde focusdan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arda2007 A kullanıcısına yanıt
    İyi de bunların hiç birisi objektif kriterler değil ki

    Hatta tam otomatik vitesin çift kavrama şanzumandan daha iyi olduğunu nereden çıkardın.
    bir kasanın güncelliği veya güncel kasanın daha iyi olduğu tartışılır. astra geniş demişsiniz de üşenmedim bagaj hacimlerine baktım.
    astra sedanın bagaj hacmi 420 lt focus sedanın bagaj hacmi 421 lt
  • ogisan O kullanıcısına yanıt
    Tam otomatik vites her zaman daha sorunsuzdur.Kolay kolay bozulmaz.Çift kavramayı ne kadar iyi kullanırsanız kullanın mutlaka baskı balata değişimi isteyecektir.Benim aracın baskı balata değişimi 10.000 tl civarında.(edc vites)



    Eşimin 2009 model tam otomatik vites aracı ise ömürlük.



    Astranın arka yaşam alanı focusa göre çok daha geniş.



    2 araca sahip olmuş biri olarak artı ve eksileri var focus ve astranın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşım bugüne kadar hep bayiler bize yüksek fiyattan indirim yapmadan yüze bakmadan mal sattı çünkü her türlü satarlardı.Şimdi de onlar köşeye sıkıştı satmak için ellerinden geleni yapıyorlar.Bastırın indirim için ama bakın şu rakip şu kadar indirim yapıyor,bakın şu bayi böyle fiyat veriyor,bu fiyata olmaz ya bu fiyatı yapın yada başka bir bayiyle görüşücemler ne var ne yoksa oynayın.Birkaç ay önce yüzümüze bakmayan bayiler şimdilerde taviz vermeye mecburlar unutmayın!

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.