Arkadaşlar merhaba, 1.1 milyona Ford Focus 1.0 Ecoboost GTDi Active X almayı düşünüyorum. Bu arabayı kullanan bilen eden var mıdır? Bu araç alınır mı? Bilinen kronik bir problemi var mıdır? 2023 model 5 bin KM'de şu an alabiliyorum. Bu aracın otomatiğine çok denk gelmedim. Çoğu satılanlar manual vites. Açıkcası bu benim için bir problem değil, çok dur kalk yapılan bir yerde yaşamıyorum. Bu fiyatlara sorun çıkarmayacak benzinli ve maximum 50 bin km'de olacak araç önerileriniz var ise onlara da açığım. Teşekkürler |
Ford Focus 1.0 Ecoboost GTDi Alınır mı?




-
-
2012 focus 1.0 ecoboost titanium almıştım. Çok ama çok çekmiştim. Satarken beddua almayayım diye deli gibi para harcamış ve öyle satmıştım.
Tasarım hatasından dolayı hararet sorunu (sonra geri cagirmalar oldu bu konu için) çözülemeyen oksijen sensörü hataları, deli gibi zor triger değişimi vs vs
..
Ancak bu ilk jenerasyondu. . Muhtemelen bu sorunlar giderilmiştir ama bende sorunları derin iz bıraktı.
Üstüne üstlük sürüş dinamiği, performansi ve ekonomik kullanacağım dersen ekonomisi çok iyi idi. Çabuk hızlanan virajlarda tabiri caiz ise yılan gibi bir araba idi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ford piyasaya araba yığınca millet değerlenecek diye yatırımlık aldı, şimdi 1 yaşında arabaları aldığı fiyata satmaya çalışıyorlar.
Motor olarak her nesilde sorunları giderildi denilip bir de ödül alıyor. Sanırım bunlarda da var triger kayışının yağ içinde çalışması.
Kasa olarak sedanlarda kesin olarak torsiyon var, HB'lerde Active X donanımda bağımsız var diyen de var torsiyon var diyen de. Benim gördüklerim hep torsiyondu. SW kasa kesinlikle bağımsız süspansiyonlu. SW Active X benim de gönlümden geçmişti. Görünüş olarak V60 Cross Country'ye benziyorlar.
İnsanlardaki otomatik olmazsa ölecek hastalığı yüzünden bu araca çok bahane buluyorlar. Yok efendim manuelmiş, aman efendim Ford ticaride iyiymiş, vay efendim esnaf mısın sw kasayı napacaksın diyenler v.s. Aracın 4 yıl garantisi var. 1 yaşında alınca hala 3 yıl garantisi var, güvenle alınır binilir. Beğenilirse garantiden sonra da binilmeye devam edilir.
-
Bence kimin ne dediğine kulak asmayın, aracı kullanıcak olan sizsiniz, 6 yıldır sw passat manuel kullanıyorum çokta memnunum,
-
Ben Titanium still modelini geçen yıl almıştım 8 ay kullandım geçen ay 975 e sattım . Genel olarak konforlu.sürüşü keyfi güzel ,yakıtı düşük iyi araba .Ben 1.5 golf gelince ona geçerim diye sattım .
-
50.000 km 1.0 Ecoboost kullandım. Motordan yana herhangi bir sorun yaşamadım.
-
Kaç modeldi ustam sizinki ? İlk jenerasyon almayı düşünüyorum ama ilk çıkanlarda sıkıntı var siyorlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2015 1.0 Ecoboost 140 PS Manueldi.
-
Şirkette 150 den fazla son jenerasyon ve bir önceki jenerasyon focus ve fiesta var.Gördüğüm problemleri anlatsam dünyanın etrafını 5 kere turlar ve üstüne üstlük saçma saçma problemler.
İç kondisyonları da diri kalıyor özellikle son jenerasyon.
250-300 bin km de araçlarımız var.Göğüs, tuşlar, koltuklar vs. sanki 60-70 bin km’deki araçlar gibi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam arabayı övdün mü gömdün mü anlam veremedim doğrusu. 11 yıl kadar 2011 ford connect kullandık. 350 bin km de satıldığında havalandırma menfezleri dışında kırılan dökülen soyulan bir yanı olmadı. Ne bir arıza yaptı ne de yolda bıraktı. 1.0 125 hp ecoboost hakkında ne düşünürsünüz ?
-
Hocam artı yönleride var eksi yönleride.Sürüş dinamikleri segmentdaşlarına göre başarılı(Özellikle Fiesta.Eşimde Audi A1 var ve ona kıyasla bile zayıf hissetmiyor.Evet fark var ama minimal), çok trim sesi yok ve iç malzeme dayanıklılığı gerçekten iyi lakin çok saçma elektrik arızaları veriyor, düzgün çalışan powershift neredeyse yok gibi(%95 inde titreme sorunu var.Kavrama değişse dahi 10-15 bin km sonra aynı noktaya geliyor.), yakıt tüketimi fazla ve performans rakiplerine göre nispeten zayıf(Dizel motorlar için konuşuyorum)yine keza turbo sorunları bir hayli fazla ve soğutma sistemi özelinde de sık arıza görüyorum.
1.0 ecoboost için ise kullanan bir arkadaşım var ve bende sürdüm genel olarak aynı hacim turbo rakiplerine göre performansı hoşuma gitti.Yüksek hızlarda ivmelenme daha iyi.Bir kaç parça problemi yaşadı lakin Türkiye’de yaşamıyorum.Türkiye’de pek problem olacağını düşünmüyorum parça ve usta noktasında.
Konfor, malzeme kalitesi vb. konulara girmiyorum çünkü son 3-4 senedir premium veya non premium d segment hariç arabam olmadı.Polo, Clio, Yaris, Swift vb. gibi b segment araçlara veya Golf, Astra gibi c segment araçlara binip sürdüğüm oldu lakin düzenli değil.Yanlış yönlendirmeyeyim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3K1X -- 27 Şubat 2025; 20:39:53 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Octavia kullanıcısıyım. Şu sıralar değişiklik arayışındayım. Lakin ne alacağım ne kullanacağım pek karar veremedim. Dizelden uzak duruyorum. Dizel kullanmaktan sıkıldığımı çok net söyleyebilirim. Araçta aradığım bir kaç temek özellik var açıkçası. Çok uzun yol yaptığım için bazı özellikler olmazsa olmaz diyebilirim.
1 - Turbo benzin
2 - Apple Car Play
3 - Koltuk ısıtma ( mümkünse direksiyon ısıtma )
4 - Rahat koltuklar
5 - Aktif sürüş destek sistemleri
Düzgün motor - şanzıman kombinasyonu ve bu özellikleri belirli bir bütçede bir arada bulunduran araç sayısı çok sınırlı. Aşağıdaki araçlar arasında kaldım. Superb belirttiğim pakette koltuk ısıtma sunmuyor. Ama segmenti, konforu, genişliği ve performansı değerlendirilince ilk tercih olacak gibi. Troc koltuk ısıtma sunuyor ama koltukları pek rahat değil. Puma ve Focus tüm istekleri karşılıyor lakin puma gözüme dar geliyor. Focusun üretiminin sona ermesi de ikinci eli nasıl etkiler kestiremiyorum.
Vw Troc Highline - Style 1.5 tsi
Ford Puma St line 1.0 ecoboost hibrit
Ford Focus Active x 1.0 ecoboost hibrit
Skoda Superb Premium 1.5 tsi
-
2023 model Trenx 1,0 sedan kullanıcısıyım. 13 bin km'yi devirdik. Aracın, motor performansı başarılı. Yüksek süratlere hiç zorlanmadan çıkabiliyor, rampalarda devir düşmesi olmazsa 5. viteste rahatlıkla çıkıyor, duruma göre 6. vitesle de çıkabiliyor. Manuel vitesin geçişleri çok yumuşak ve rahat, debriyaj da keza öyle. Aracın iç mekan ve bagaj genişliği 3-3,5 kasaya göre ciddi oranda artmış, koltukları uzun yolda yorucu değil. yakıt tüketimi uzun yolda 90-130 km/s bandında 5lt'nin altına rahatlıkla düşüyor. Şehir içi 7.5 lt civarında bir tüketim değeri sunuyor. Donanım seviyesi trend x pakette görece yeterli. daha fazla donanım için üst paketler tercih edilebilir.
-
Trafiğe girmiyor ve uzun yolda kullanıyorsanız çift kavramadan pek korkmayın lakin yinede DSG’nin hem daha başarılı hemde maliyeti daha düşük bir şanzıman olduğunu belirtmeden geçmeyelim.Bu araçlar içerisinde Superb daha mantıklı duruyor lakin ben olsam benzer fiyatlara direkt Tonale tercih ederdim sanırım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X