Şimdi Ara

FORD CHIP TUNING (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
285
Cevap
2
Favori
29.797
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Focus u almadan önce bende bir arkadaşın Accent era sını çok kısa mesafe kullandım. Ve şoförlüğümden şüphe ettim. Bende kaza yapıyordum, kibrit çöpü kadar bir mesafe ile kurtardım. Kullananlar kullanıyor ben şaşırıyorum. Demekki at binenin kılıç kuşananın.
  • Konu FORD CHIP TUNING ama kim hangi arabaya plaka okutuyora dönmüş konu

    Birde bu chip sadece focusa mı uygulanabiliyor?

    bende 2005 fiesta comfort tdci var, 68 hp az gibi geliyor bana da.

    burada nasıl bir uygulama olur?

    bu arada ankarada kim bu işi layıkıyla yapıyor ?

    maliyetler nelerdir?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: wernik

    Konu FORD CHIP TUNING ama kim hangi arabaya plaka okutuyora dönmüş konu

    Birde bu chip sadece focusa mı uygulanabiliyor?

    bende 2005 fiesta comfort tdci var, 68 hp az gibi geliyor bana da.

    burada nasıl bir uygulama olur?

    bu arada ankarada kim bu işi layıkıyla yapıyor ?

    maliyetler nelerdir?




    Ben bu işle uğraşıyorum..

    Bahsettiğiniz aracada uygulanabiliyor tabiki..

    Bu araca Chiptuning uygulayarak %30 Güç %35 Tork Artışı sağlıyabiliriz..Evet yanlış görmediniz oranları doğru yazdım..Bunu aracınızı kullandıktan sonra başınız sallıyarak onaylayacaksınız ((:

    mart ayında KAMPANYA m var..Rakam imzamda yazıyor..

    Mevlid kandilinizi kutlar, hayırlara vesile olmasını cenabı hak dan niyaz ederim..




  • Mehmet bey


    (+/- %5) 140hp lik Focus tdci için 0 - 100 değerleri denediniz mi?

    Fabrika verisi 10.9,çeşitli testlerde 10.8 - 10.4saniye arası akselerasyonu var bizim araçların ..
  • güncel
  • Orjinalden alıntı: esmerce

    Accent hızlıdır çünkü kasa hafif,Cerato da hızlıdır çünkü kağıt üzerinde güç ve tork avantajı var (115hp 255Nm sanırım) ama benim arkadaşım 110hp lik versiyon Cerato suyla beni geçememişti,gerçi ne derece iyi sürüyor bilemiyorum da![/b

    belli bir süre sonra çok da performanslı gelmiyor ya

    özellikle o cerato ve 110 luk accentler bizden hızlılar



    Esmerce arkadas accentın hafıf oldugundan emınmisın? Accent kucuk boyu ve hacmıyle B sınıfı bır arac olmasına ragmen 1205 kg dır. Focus koca cussesi ve C sınıfı bır arac olmasına ragmen 1260 kg sadec 55 kg fazlası var oda benım gıbı agır bır accent kullanıcısı dıreksıyon basındaysa kılo esıtlenır fren mesafesıne gelınce accentın 39 m, focusun 38 m 1 m ıcınmı accentın freni tutmuyor dıyorsunuz?frenleme işi reflesks işidir.100km/saat=100(1000Mt/3600sn)=27,78 mt/sn yani araba 100km hızla gıderken sanıyede 27 metre yol alıyor demektır. 39 metrede duran accent kac sn de duruyor bakalım.39mt duran accent=(27,78xzaman)/2 zaman=(39x2)/27.78= 2.80 sn duruyor accentimiz. Peki 38 mt duran focus kac sn de duruyor bırde ona bakalım.38 mt duran focus=(27,78xzaman)/2 zaman=(38x2)/27,78=2.73 sn accent 100km hızla gıderken 2.80 focus 2.73 sn durabılıyor 2.80-2.73=0.07 sn aradakı fark. Accent Focus tan 1mt sonra duruyor yanı accentın frenıne 1 mt once basmak gerekıyor 100 km hızla gıden bır araba 1 mt lık mesafeyi 1mt/27.78= 0.03 sn de kat eder. Yanı accentın frenıne 0.03 sn kadar once basmak gerekıyor . Accentın frenı tutmuyor lafı sehır efsanesinde baska bır sey degil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Agronomist01 -- 10 Mart 2009; 23:29:16 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    Mehmet bey


    (+/- %5) 140hp lik Focus tdci için 0 - 100 değerleri denediniz mi?

    Fabrika verisi 10.9,çeşitli testlerde 10.8 - 10.4saniye arası akselerasyonu var bizim araçların ..




    iyi bir lastik ve birazcık hafifletmeyle 8 saniyenin altına düşülebilir..
  • Accent i 1100kg civarları sanıyordum,1250kg ise sınıfına göre gayet ağır sayılabilir tabi.

    Dizel Focus ise 1352kg dir. Fren meselesi için Accent te kendim sıkıntı yaşamamıştım ama en gerçekci veriler kullanıcı tecrübeleridir,2007 model yeni kasa Corolla m vardı, frenleri testlerde vs övülüyordu ancak bu konuda asla memnun kalmamıştım misal..


    quote:

    Orjinalden alıntı: Sakkaroz01

    Esmerce arkadas accentın hafıf oldugundan emınmisın? Accent kucuk boyu ve hacmıyle B sınıfı bır arac olmasına ragmen 1205 kg dır. Focus koca cussesi ve C sınıfı bır arac olmasına ragmen 1260 kg sadec 55 kg fazlası var oda benım gıbı agır bır accent kullanıcısı dıreksıyon basındaysa kılo esıtlenır fren mesafesıne gelınce accentın 39 m, focusun 38 m 1 m ıcınmı accentın freni tutmuyor dıyorsunuz?frenleme işi reflesks işidir.100km/saat=100(1000Mt/3600sn)=27,78 mt/sn yani araba 100km hızla gıderken sanıyede 27 metre yol alıyor demektır. 39 metrede duran accent kac sn de duruyor bakalım.39mt duran accent=(27,78xzaman)/2 zaman=(39x2)/27.78= 2.80 sn duruyor accentimiz. Peki 38 mt duran focus kac sn de duruyor bırde ona bakalım.38 mt duran focus=(27,78xzaman)/2 zaman=(38x2)/27,78=2.73 sn accent 100km hızla gıderken 2.80 focus 2.73 sn durabılıyor 2.80-2.73=0.07 sn aradakı fark. Accent Focus tan 1mt sonra duruyor yanı accentın frenıne 1 mt once basmak gerekıyor 100 km hızla gıden bır araba 1 mt lık mesafeyi 1mt/27.78= 0.03 sn de kat eder. Yanı accentın frenıne 0.03 sn kadar once basmak gerekıyor . Accentın frenı tutmuyor lafı sehır efsanesinde baska bır sey degil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 11 Mart 2009; 12:20:41 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    Accent i 1100kg civarları sanıyordum,1250kg ise sınıfına göre gayet ağır sayılabilir tabi.

    Dizel Focus ise 1352kg dir. Fren meselesi için Accent te kendim sıkıntı yaşamamıştım ama en gerçekci veriler kullanıcı tecrübeleridir,2007 model yeni kasa Corolla m vardı, frenleri testlerde vs övülüyordu ancak bu konuda asla memnun kalmamıştım misal..





    Esmerce kardes,tabi kullanıcı tecrübeleri önemldir ama kullanım alıskanlıklarını yabana atmamak gerekir.Suan üretimde olan aracların fren sistemleri ve durus mesafeleri bir birine cok yakın, zaten ani frenlemelerde refleks daha ön plana cıkmakta, Focusun ağırlık verileri auto show ve otohaber dergilerine aittir. Benzinli focus için 1150 kg, dizel focus için 1260 kg ,Mondeo için 1449 kg yazıyor.Sizin aracın ruhsatındamı 1352 kg yazıyor? o işte bir yanlıslık var.1352 kg olması ımkansız yani mercedes ve BMW nın C sınıfı aracları harıc 1352 kg lık C sınfı bır arac yoktur herhalde . 1352 kg olması durumunda focusun daha hantal olması gerekir.1352/240=5.63 tork basına dusen kg olur ama gercekte 1260/240=5.25 dır focusta tork basına dusen kg , accentte 1205/235=5.12 bu kucuk fark accentı daha atak yapıyor.Depo bosa yakınken focusu bır kantara cıkarırsanız dogru agırlıgını ogrenmis olursunuz ama hem otoshow hem otohaberdeki veriler 1260 kg ama en dogrusu arabayı kantara cıkarmak olacak galıba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Agronomist01 -- 11 Mart 2009; 18:12:43 >




  • En iyisi hassas bir kantar,aracın kullanım klavuzumda 1352kg yazıyor,bir arkadaşta birkaç ay önce kantarda benzer bir rakam gördüğünü yazmıştı.


    Ruhsata hiç bakmadım
  • halen grafikli sonuç bekliyorum yapan arkadaşlardan yada dyno testi videoda olabilir ama devir tork ve divr güç(hp) grafiği daha makbul tabi chipden önce sonra şeklinde
  • Benim ruhsatta 1302 kg yazıyor.Ama kullanım kılavuzuna göre (bkz sayfa 213) en doğru değerler yolcu kapısı açıklığının alt tarafında kilit tarafında Araç Kimlik Plakasında yazılı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    En iyisi hassas bir kantar,aracın kullanım klavuzumda 1352kg yazıyor,bir arkadaşta birkaç ay önce kantarda benzer bir rakam gördüğünü yazmıştı.


    Ruhsata hiç bakmadım






  • Ruhsata pek itibar etmem;çoğu aracım için saçma değerler yazıyordu..

    Üşenmedim gittim baktım;1352 kg yazıyor,ilk kez açıp bakyorum ruhsatı
  • Focus için 137 hp güç gerçekten kulağa hoş geliyor... Peki uygulamanın maliyeti nedir?
  • Bu uygulamaların fiyatı 200 Euro arkadaşlar,

    Bir aksilik çıkmazsa önümüzdeki hafta Mehmet beyle buluşacağız.


    Duratorq a da ayrıca selamlar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    Ruhsata pek itibar etmem;çoğu aracım için saçma değerler yazıyordu..

    Üşenmedim gittim baktım;1352 kg yazıyor,ilk kez açıp bakyorum ruhsatı


    Gercekten 1352 kg ise focus cosmus .Box veya chip yapıracak arkadaslara tavsıyem uygulamadan sonra araclarının bakımlarına ve yakıtlarına daha dıkkat etmelerı ve her 15 bınde bır carbonclean ıle kurum temızlıgı yapırmaları.Chıp ve box tan sonra kurumlanma artıyor Esmerce kardes, sen de alfa da varmıs. Focus la Alfa yı kıyaslarsan; konfor ve yol tutus acısından hangısı on plana cıkar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Agronomist01 -- 12 Mart 2009; 14:26:37 >




  • 156 nın iç mekan kalitesi,yol ve rüzgar sesi yalıtımı daha iyi,Focus un da maliyet kaygısı düşünülen 1-2 nokta dışında işçiliği daha sağlam. Amortisörleriyse epey sert,Focus bu yüzden biraz daha rahat.


    Motor sesi,hızlanma karakteri,yüksek deviri sevmesi,sert yapısı ve direksiyonuyla 156 biraz daha sportif ancak yüksek hızdaki ani şerit değişimlerinde Focus biraz daha dengeli.

    Viraj limitlerini çok iyi mukayese edemedim ancak 156 girişlerde biraz daha iyi,tabi önemli olan virajdan nasıl çıkılacağı

    Focus un meşhur yol tutuşu viraja girdiğinizde değilde kopma riski yaşadığınız tehlikeli anlarda kendini belli ediyor çünkü.
  • Selam hocam burayı görüdğüm iyi oldu, team de arkadaşlarla bu aralar muhabbeti yapıoduk.Özellkle şu bor olayının..
    Ama benim asıl öğrenmek istediğim oaly şu..İlerleyen zamanlarda yeni adlığımız 2009 connect 75 ps TDCİ 175 tork aracımın gücünü chip tuning ile arttırmak istiyorum.Yeterli aslında, o kadar kötü değil.Sonuçta drag veya yarış niyetim yok ama 150 den sonra daha çabuk hızlansın rampada daha etkili olsun istiyorum.EE araç 1,5 ton bunada şükürr
    Sonuç= ben aracı yormadan max ne kadar güç alırım, nasıl etkiler, neler yapılır? Etkisi motora nasıl olur, avantajım ve dezavantajım nelerdir...?
    2.Chip olayı nedir? Nasıl böle güç meydana çıkıyor.
    Cevabınızı bekliyor, teşekkür ediyorum....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GT_500 -- 12 Mart 2009; 15:17:21 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    156 nın iç mekan kalitesi,yol ve rüzgar sesi yalıtımı daha iyi,Focus un da maliyet kaygısı düşünülen 1-2 nokta dışında işçiliği daha sağlam. Amortisörleriyse epey sert,Focus bu yüzden biraz daha rahat.


    Motor sesi,hızlanma karakteri,yüksek deviri sevmesi,sert yapısı ve direksiyonuyla 156 biraz daha sportif ancak yüksek hızdaki ani şerit değişimlerinde Focus biraz daha dengeli.

    Viraj limitlerini çok iyi mukayese edemedim ancak 156 girişlerde biraz daha iyi,tabi önemli olan virajdan nasıl çıkılacağı

    Focus un meşhur yol tutuşu viraja girdiğinizde değilde kopma riski yaşadığınız tehlikeli anlarda kendini belli ediyor çünkü.

    156 italyan ateşi motordan çıkan o ses ve dış görünüş çok karizma 1.6 mı 2.0 mı sizinki




  • 1.6
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.