Kendinden büyük bir motorun gücüne ulaşmak için sıkıştırılan küçük motor bence büyük hacimli abisinden daha yüksek kaliteli metale ihtiyaç duyar.
aynen.motor bloğunun mukavemeti daha yüksek olmalı.
ayrıcıa mazot pompasınında ömrünün aracın yazılımında limitleri zorlanması sonucu ziyan olma ihtimalide var
Şanzıman çok çabuk arızalanır o kadar güç altında.406 larda 110hp lik 2.0 hdi varken tüv ve adac ın değerlendirmelerinde yüksek torktan çok fazla şanzımanyıpranması saptanmış.
quote:
Orjinalden alıntı: froster2006
Şanzıman çok çabuk arızalanır o kadar güç altında.406 larda 110hp lik 2.0 hdi varken tüv ve adac ın değerlendirmelerinde yüksek torktan çok fazla şanzımanyıpranması saptanmış.
Hele otomatik şanzımansa?
Şu ana dek en eski chiplediğimiz focuslar yaklaşık 150K km yi buldular ve herhangi bir sıkıntı yaşanmadı..Doğru bakılıp kullanıldığında bir 150K km daha sıkıntı çıkaracağını düşünmüyorum.. , Çünkü bu motorların problemi EGR den ötürü Kurumdur..ÖZellikle 2.0 TDCI motorlarda inanılmaz hızlı şekilde büyür ve motorun turbosunu subabını bitirir..Chiptuning ile EGR iptal edildiğinden Doğru kullanılan ve bakılan Motorlar eskisinden mutlaka daha uzun ömürlü olacaktır..
quote:
Orjinalden alıntı: esmerce
Evet başlı başına bir konu;
Kendinden büyük bir motorun gücüne ulaşmak için sıkıştırılan küçük motor bence büyük hacimli abisinden daha yüksek kaliteli metale ihtiyaç duyar.
Her iki motorun tasarlandığı tarihlere bakarsanız 1.6 PSA nın daha yüksek metal teknolojisi ile üretildiğini göreceksiniz..
2.0 TDCI motorun Yakıt sistemi DELPHI imzalı ve çok problemli.. 1.6 TDCI tamamen BOSCH kullanıyor ve hem parçası daha ucuz hem daha problemsiz...7 Senedir Yakıt sistemleri üzerine çalışıyorum Daha kendini bitiren pompa görmedim..
Ulaştığımız Tork değeri aracın üzerindeki Şanzımanın kapasitesi dahilinde..
Türkiye nin heryerinde olduğunuzu yazmışsınız;ben Balıkesir in ilçesindeyim irtibata geçmemiz mümkün mü?
quote:
Orjinalden alıntı: esmerce
Türkiye nin heryerinde olduğunuzu yazmışsınız;ben Balıkesir in ilçesindeyim irtibata geçmemiz mümkün mü?
biraz erken değil mi hocam
Olur tabi Balıkesire gelirim..
quote:
Orjinalden alıntı: Duratorq
quote:
Orjinalden alıntı: esmerce
Accent hızlıdır çünkü kasa hafif,Cerato da hızlıdır çünkü kağıt üzerinde güç ve tork avantajı var (115hp 255Nm sanırım) ama benim arkadaşım 110hp lik versiyon Cerato suyla beni geçememişti,gerçi ne derece iyi sürüyor bilemiyorum da!
quote:
Orjinalden alıntı: Duratorq
quote:
Orjinalden alıntı: esmerce
Sağol
Millet Focus un performansını her yerde yazar çizer hatta eski tuning başlığına cevap gelmemesine rağmen hala soran oluyor burda tık yok enteresan!
belli bir süre sonra çok da performanslı gelmiyor ya
özellikle o cerato ve 110 luk accentler bizden hızlılar
bir kaç kere accent 110'larla kalkma fırsatı buldum,ikisinde de 1-2 boy kadar geçtiler
ben 70-160 hızlanmada kerataya plaka okutmuştum.sonrada yol bitti zaten
aga o senin aracın deli kuvvetinden
Rocky seninki benzinli 1.6 değil miydi?
ama onunki sıradan bir focus değil
quote:
Orjinalden alıntı: kadango
Rocky seninki benzinli 1.6 değil miydi?
evet basit 1.6 100 hp bi araç ama nasıl oluyosa çoğu araca plaka okutuyorum.gerçi 100 hp ama ford vites oranlarını çok güzel seçmiş.ayrıca aracın ağırlık dağılımıda çok iyi.zaten o yüzden böyle iyi yol tutuyor ve arka frenleri kampana olmasına karşın 36-37 metrede duruyor.
güncel focusta gerçekten çok başarılı.ben her aracı çok severim ama bu sınıfta focus ayrı bir yerde.hele o tdci motorlu focuslar geçen 3-4 yılda acayip çıkış yaptı.c4 ve 307 de de aynı motor var ama inanın o motor en çok focusa uyum sağlıyor.kullananlar anlatsın
inşallah focus 3 de çok başarılı olur ve yine rakiplerinden bir adım önde olur.gerçi buna hiç kuşkum yok çünkü focuslar , efsaneleşmiş ford taunus ve escortların genlerini taşıyor...
kısacası kuzu kurdun yol fordun
quote:
Orjinalden alıntı: rocky_m5
quote:
Orjinalden alıntı: kadango
Rocky seninki benzinli 1.6 değil miydi?
evet basit 1.6 100 hp bi araç ama nasıl oluyosa çoğu araca plaka okutuyorum.gerçi 100 hp ama ford vites oranlarını çok güzel seçmiş.ayrıca aracın ağırlık dağılımıda çok iyi.zaten o yüzden böyle iyi yol tutuyor ve arka frenleri kampana olmasına karşın 36-37 metrede duruyor.
güncel focusta gerçekten çok başarılı.ben her aracı çok severim ama bu sınıfta focus ayrı bir yerde.hele o tdci motorlu focuslar geçen 3-4 yılda acayip çıkış yaptı.c4 ve 307 de de aynı motor var ama inanın o motor en çok focusa uyum sağlıyor.kullananlar anlatsın
inşallah focus 3 de çok başarılı olur ve yine rakiplerinden bir adım önde olur.gerçi buna hiç kuşkum yok çünkü focuslar , efsaneleşmiş ford taunus ve escortların genlerini taşıyor...
kısacası kuzu kurdun yol fordun
Katılıyorum hocam,bende baya bilgi sahibiyim FocusI'ler hakkında da hiç performans denemesi yapmadım yani neler yapabileceği hakkında pratik olarak bir bilgim yoktu ama Motorun esnekliği(Canlılığı vs.)son derece iyi ayarlarnmış şanzımanla güzel verileri meydana getiriyor diye bahsediliyor hep.Bizde FocusI bakıyorduk da hatta bilirsin Pm'leştik işimiz yaver gitti Focus II Tdci aldık(İkinci el).Daha bugün geldi baya bir inceledim şimdilik eksik bir yanını göremedim donanımdışında.Performans ve yol özellikleri oldukça tatmin edici...
tabi arabayı tanıyıp %100 performansla kullanmakta önemli.bu arada aracınız hayırlı olsun
quote:
Orjinalden alıntı: rocky_m5
tabi arabayı tanıyıp %100 performansla kullanmakta önemli.bu arada aracınız hayırlı olsun
Sağolun...
quote:
Orjinalden alıntı: Duratorq
quote:
Orjinalden alıntı: esmerce
Accent hızlıdır çünkü kasa hafif,Cerato da hızlıdır çünkü kağıt üzerinde güç ve tork avantajı var (115hp 255Nm sanırım) ama benim arkadaşım 110hp lik versiyon Cerato suyla beni geçememişti,gerçi ne derece iyi sürüyor bilemiyorum da!
quote:
Orjinalden alıntı: Duratorq
quote:
Orjinalden alıntı: esmerce
Sağol
Millet Focus un performansını her yerde yazar çizer hatta eski tuning başlığına cevap gelmemesine rağmen hala soran oluyor burda tık yok enteresan!
belli bir süre sonra çok da performanslı gelmiyor ya
özellikle o cerato ve 110 luk accentler bizden hızlılar
bir kaç kere accent 110'larla kalkma fırsatı buldum,ikisinde de 1-2 boy kadar geçtiler
Frenlerken de seni birkaç boy geçeceğinden hiç şüphen olmasın... Virajlarda yelpaze gibi savrulur, frenlerken sabun kalıbı gibi kayar... Şirketin accentleriyle biraz performans denemesi yapma şansım oldu... Hem virajdan savrulma hem de zorunlu ani frenleme (ki bunlar performans denemesi değildi) kaza yapmaktan kılpayı kurtuldum...
İnanın şirketin diğer arabaları Albea'lar da daha güvende hissediyordum kendimi... Aklı olan para verip almaz accent'i...
Nasıl olduğunu anlamak için focus 1 in devir saatine bakman yeterli.Redline denilen ve tüm benzinli ve dizel araçlarda bulunan tehlikeli devir bölgesini göremeyeceksin.Sen aynı viteste hızlanmaya devam ederken yanındaki araç vites büyütüp hızlanmaya çalışıyor bu da zaman kaybına neden oluyor bir de vites kaçırdı mı tamam.Pilotajın da muhakkak etkisi var.Ben de 5 yıl focus 1 kullandım ve tadı halen damağımda.Ayrıca cerato ve accentlerin dizellerinin 0-100 hızlanmaları ve esneklik değerleri focus tdci nin gerisindedir.Focus un tdci si bu hızlanma değerleri ile muadil araçların benzinlilerine(kendi benzinlisi dahil) kafa tutuyor azıcık iyi pilotajla kafa kafaya gider hatta geçebilir de.Focus tdci nin muhatabı olan hyundai i30 dizel ve kıa ceed dizellerin bile beygir güçleri ve torkları tdci den yüksek olmasına rağmen focusun hızlanma ve esneklik değerleri daha iyi son süratleri de hemen hemen aynı.Hangi motor daha verimli sizce.Teknik verilere göre konuşalım lütfen.
quote:
Orjinalden alıntı: rocky_m5
quote:
Orjinalden alıntı: kadango
Rocky seninki benzinli 1.6 değil miydi?
evet basit 1.6 100 hp bi araç ama nasıl oluyosa çoğu araca plaka okutuyorum.gerçi 100 hp ama ford vites oranlarını çok güzel seçmiş.ayrıca aracın ağırlık dağılımıda çok iyi.zaten o yüzden böyle iyi yol tutuyor ve arka frenleri kampana olmasına karşın 36-37 metrede duruyor.
güncel focusta gerçekten çok başarılı.ben her aracı çok severim ama bu sınıfta focus ayrı bir yerde.hele o tdci motorlu focuslar geçen 3-4 yılda acayip çıkış yaptı.c4 ve 307 de de aynı motor var ama inanın o motor en çok focusa uyum sağlıyor.kullananlar anlatsın
inşallah focus 3 de çok başarılı olur ve yine rakiplerinden bir adım önde olur.gerçi buna hiç kuşkum yok çünkü focuslar , efsaneleşmiş ford taunus ve escortların genlerini taşıyor...