Şimdi Ara

Ford C-Max TDCİ vs Hyundai i30 CRDi prime

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
3.982
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet biniciler buraya :)

    Bir aile arabası seçimi konusunda kararsızlık dizboyu anlayacağınız üzere... Hyundai sorunsuzluğunu ve düşük maliyetlerini bildiğim için gönlüm i30'dan yana ama Ford C-Max aklımı çeliyor.

    Şöyle bir liste yaptım;
    Özellik * C-Max TDCi Titanium * i30 CRDi Prime
    ESP * Opsiyonel * Standart
    Sunroof * Opsyonel * Standart
    Çift bölmeli dij. klima. * Standart * Tek bölmeli standart
    Cruise * Standart * Yok
    Bagaj * 500 küsür litre * 300 küsür litre
    USB AUX * Yok * Standart
    Deri Koltuk * Opsiyonel * Standart
    Yakıt * 4.3 * 4.1
    Güç * 109 HP * 115 bg
    Garanti * 3 Yıl * 5 Yıl
    Metalik Boya * Opsiyonel * Standart
    Sorunsuzluk * Baş ağrıtabilir * Temiz
    Bakım * Masraflı * Ekonomik
    İkinci El değer kaybı * Aşikar * Minimal
    Prestij * Yüksek * Şimdilik maalesef az :)
    2011 liste fiyatı * 46.500 TL (+opsiyonlar: 780 TL metalik boya, 1.900 TL sunroof, 2.000 TL ESP) * 45.500 TL
    2008-2009 2.el * 34-36 bin * 34-35 bin

    Her iki aracı da kullanma fırsatı buldum... İkisi de konforlu ama C-Max bagaj ile bir adım önde, turbo hortumu, dizel pompası vs gibi kronik problemler ile o adımı kaybediyor. i30 ise ESP, sunroof ve düşük bakım maliyetleri ve minimum sorunları ile bir adım önde ama onda da bagaj hacmi, cruise ve çift bölmeli klima olmaması - puan olmakta...

    Yaşanmış tecrübelerden paylaşacak olan varsa çok makbule geçer, yoksa "abicim bin forda bas gaza" şeklindeki hariçten gazellere şimdiden teşekkür ederim...







  • Ben size passat 1.4 tsi dsg tavsiye ederim. Böylelikle en alakasız 3 aracı aynı listede kıyaslamış oluruz.
  • Yau işler karışmasın diye ben zaten içine bindiğim Seat Altea XL'i katmadım bi de Passat çıktı... Seat Altea XL'i de yabana atmayalım, Sunroof dışında her şey var araçta ve 1.6 dizel düz 47.000 dizel DSG 52.000 TL... Çok rekabetçi bir fiyat, aracın içeriğine göre...

    Passat tarzı sedan bir araba düşünmüyoruz maalesef ama zaten Passat DSG kaça ki tabi dizeli C-max ve i30'a eşdeğer donanıma sahip bir dizel passat DSG sanmıyorum ki 60-70binden aşağı olsun...
  • Hocam ben mesajımda şakayla karışık araçların birbiriyle alakası yok demek istedim. Yoksa cidden passat önermedim.

    Ben c-max biniyorum. i30 benim ihtiyaçlarımı karşılamaz. İkisi çok farklı araçlar. Biri MPV öteki C segmenti bir HB.

    Ayrıca yazdıklarından zaten ford'a veya c-max'e karşı önyargıların olduğu anlaşılıyor. Zaten zihninde tercihini i30'dan yana yapmışsın. Bundan sonra ne desek boş.
  • Yok canım nereden çıkardınız önyargıyı... Hepsi yaşanmış tecrübedir ve ben tecrübe yaşamışlardan paylaşım istedim zaten... C-Max'e de bindim, i30'a da ve hiçbir markaya karşı önyargım yok... Etrafımda, tanıdıkda, akrabada her türlü araç sahibi olan var, sırf Bursadaki evimizin önünde 3 araç, İstanbul'daki evimizin önünde de 4 araç var :)

    Siz C-Max binicisi iseniz tecrübe paylaşımı yaparsanız daha yararlı olur... Passat'ı şakayla karışık önerdiğinizi anladım da konuyu karıştırmayalım istemiştim, neyse...

    Ayrıca çok farklı araçlar diyorsunuz da MPV dediğiniz kabaca bir station wagon, ha donanım süper o ayrı... Mini MPV diyebiliriz belki o sınıfta da benim bildiğim C-Max, Altea XL ve Verso var... Fakat Verso'da dizel seçeneği yok... Ayrıca Hyundai'nin mini MPV segment aracı yok, en yakını i30'dur Cross Wagon (CW) olarak düşünülürse... CW i30'da da prime donanımı yok maalesef o yüzden i30 ve C-Max karşılaştırması yaptım. Ayrıntılı olarak da tabloya yazdım, eksileri artıları... Yoksa ne işim var başka markalarla, giderim bayiye, alırım i30'u paşa paşa...

    "Önyargı" konusunda önyargılı olmamak lazım




  • Diğer konuda sizin mesajınıza alıntı yaparak yazdığımı aynen kopyalıyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: açık-pozisyon

    Şöyle bir liste yaptım;
    Özellik * C-Max TDCi Titanium * i30 CRDi Prime
    Sorunsuzluk * Baş ağrıtabilir * Temiz
    Bakım * Masraflı * Ekonomik
    İkinci El değer kaybı * Aşikar * Minimal





    Şu Maddelere katılmıyorum,Sorunsuzluktan kastınız ne bilmiyorum ama ben 500 bin km de focusda gördüm hyundai accent de gördüm,Accentin heryeri dökülüyodu i30 unda pek farklı olacağını sanmıyorum,Bakım konusunda iki markada Türkiye piyasasının en çok satan markaları ikisininde bakım maliyeti aşağı yukarı aynı..İkinci el değer kaybına gelirsek Focusu daha kolay ve daha az değer kaybıyla satarsınız bunuda araştırabılırsınız..

    Bunun haricinde sağlamlık,kalite konularına girmiyorum iki aracında içine oturun anlarsınız zaten :) Performans konusunda C-max Şanzıman sistemi nedeniyle daha öndedir,Yol tutuş ve Direksiyon hissi konusundaki + ları inanınki hyundainin alıcağınız 3-5 elektronik oyuncakla mukayese edilmez.




  • Sorunsuzluk konusunda etrafımdaki C-Max'lere hep birşeyler oluyor, dizel pompası problemi, turbo problemi, sunroof arızası, vs vs vs... Şirket araçlarımız Focus (her tür var otomatik, üdz, dizel, benzin, hb, sedan, c-max ) İnanın her biri ayrı ayrı hikaye... Birine biniyoruz süper, yau aynı aracın bir yeni modeli boş oluyor ertesi gün onu alıyoruz dökülüyor... Kullananlar da hep aynı insanlar yani... Kendi binek aracım şu anda Getz (Polo, Fiesta, Connect, kia Rio ve C-Max de kullandım kendi aracım olarak) 5 yıldan beri tık yok araç 73.000 şu an... korsan veya sarı taksilere bakın artık çoğu Accent Era... Demek ki elde tutma ve bakım maliyeti düşük...

    İkinci el değer kaybına gelince; 50-51 bin TL olan sıfır C-max 2008-2009 model 20-30 binde 34-35 bine satılıyor (ilanlarrın etiket fiyatına bakmayın, ben 2 aydan beri sahadayım, araç bakıyorum)... i30 ise sıfır fiyatı 45 bin, 2008-2009 20-30 bin km fiyatı yine 34-35 bin... Dolayısı ile Ford daha fazla değer kaybediyor ki bunda çoğu kişi hemfikir zaten. Daha geçen sene arkadaşım 2006 Focus Sedan Ghia 60.000'de otomatik vites 26.000'e aldı üstelik DOD'dan... 1-2 bin de pahalı yani bilen bilir DOD'u...

    Bakım masraflarını ise yazdım diğer konuda...

    Son olarak her iki aracın da içine bindim, gördüm, tanıdım, sanırım siz i30'un içine binme fırsatı bulamadınız... i30 115 HP dizel motoru ile çok ama çok atak ve yolda konforlu... Hyundai deyince akla hep accent, getz vs geliyor ama i30 onlardan çok farklı bir araba, karıştırmayın. Şanzıman ile yol tutuşun ne alakası var anlamadım, 3-5 elektronik oyuncak ile de ne kastettiğinizi anlamadım ama neyse...

    C-Max çok iyi bir araba yanlış anlamayın, zaten o kadar marka ve modelden sonra 2 alternatiften birini haketmek için iyi araba olmak lazım. Sadece bu araçların binicilerinin tecrübeleri varsa onları merak ediyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi açık-pozisyon -- 16 Temmuz 2010; 22:02:57 >




  • O.B.K hocamın dediği gibi siz kararınızı vermişsiniz,i30'unuz hayırlı olsun.
  • Öncelikle katılımınız, mesajlarınız için çok ama çok teşekkürler fakat derdimi anlatamadım sanırım... Beni yanlış anlamayın, kalp kırdıysam hakkınızı helal edin...

    Ben karar veremediğim için bu konuyu açtım zaten, karar versem niye açayım yau

    Yazdıklarımın hepsi verilere dayalı şeyler, uydurma, önyargı, atmasyon hiçbirşey yok...

    Ama sanırım "C-Max aldım şu şu sebepten keyifle bindim, Allah razı olsun yapandan, satandan" veya "C-Max aldım bindim ama pişman da oldum şu şu sebepten" aynı şekilde "i30 alma arkadaşım bunların şusu şusu arızalı, seni bitirir" veya "i30 keyiflidir, aldım x seneden beri biniyoruz, şükür problem çıkartmadı" şeklinde paylaşım yapacak biri çıkmadı henüz...

    Yoksa "C-Max afillidir abicim, al sen onu" veya "Hyundai'den şaşmam aga, paso Hyundai" gibisinden yorumlar zaten nazar-ı dikkatimde değil...




  • Nedemek,Ben teşekkür ederim .. Hak kalma konusu gibi birşey olmaz burada neticede bir forum sitesi birbirimize yardım etmek görevimiz.. Ancak Siz karar vermişcesine i30 ve Focus kıyaslamanızı kendiniz yapıyorsunuz mesajlarınızda,Ben buna dayanarak i30 unuz hayırlı olsun dedim,i30 içinde cmax içinde neler yazarım burada neler ama kan gövdeyi götürür onun için pek bunun şurası iyi bunun burası kötü konularına girmek istemiyorum.

    İki aracında forumlarını inceleyin,Zaten test sürüşü yapmışsınız karar vermesi kolay artık
  • Peki madem kullanıcı yorumu olsun demişsin, kullanıcı yorumu yazalım;

    C-max, focus, s40, mazda3 aynı şasi-platforma sahipler. Bu platform da spor sürüş karakteri, sınıfına göre üstün yol tutuşu ile ünlü. Şimdi bu platforma bir MPV'yi koymuşlar. Sonuçta ortaya bir MPV'nin olabileceği kadar spor, yol tutuşu güzel bir araç çıkmış. Güzel bir sürüşü vardır. Direksiyon, fren tepkileri genelde takdir toplar. Sert süspansiyonları konforu bir nebze baltalar.

    TDCI motorun performansı hemen hemen i30'un motoru ile aynıdır. Fakat c-max'ın ağırlık farkı gözardı edilmemeli. 1.6 turbo-dizel motor bilindiği üzere peugeot-citroen-ford-volvo-mazda markalarının birçok modelinde kullanılır. 6 senedir kullanılan bir motor. Artık kronik sorunu falan kalmadı. Sürekli güncellendi. Çok kullanılan bir motor olduğu için parçası da bol.

    C-max veya focus'un en büyük eksisi yol, motor ve lastik sesidir. Yani yalıtım. i30'da ne kadar iyi bir yalıtım olduğunu bilmiyorum. Ama focus'da vasat seviyede bir yalıtım var. Diğer eksisi ise transitle aynı kalitede kapı "plastiklerine"(döşeme diyemiyorum) sahip olmasıdır. Döşeme tıkırtısı boldur.

    Kaportası, kasası güven verir. Sağlamdır. Hiçbir japon bana focus, c-max'daki sağlamlık hissini vermedi.

    Ancak yine belirtiyorum, gerek sürüş olarak, gerek kullanım imkanları olarak c-max ile bir hb arasında çok fark var. C-max'ın geniş iç mekanı, ferah bir konsolu, kompartımanı var. Koltukları tabandan çok yüksek. i30 ne de olsa bir HB. Onu bir MPV ile kıyaslamak yanlış olur.

    Hyundai'ye karşı bir önyargım yok. Hatta benim gözümde kia-hyundai'nin bir honda'dan, bir mitsubishi'den hiçbir farkı yok. i30'u uzun süreli hiç test etmedim. Eğer binip beğenmişseniz ve size yeterli gelmişse tabi ki alınabilinir.




  • Bence Cee'd SW yi de düşünün derim. Dizel, otomatik te var. Her halükarda kia'nın fiyatları Hyundai ye göre daha ucuz. 5 yıl garanti kia da da var.
  • Sevgili O.B.K, tekrar teşekkürler paylaşımınız için...
    Sevgili autoshow, bildiğim kadar ile ceed ile i30 aynı platformun aracı zaten, üstelik i30 prime, donanım olarak ceed'den üstün... Otomatik zaten düşünmüyorum, ancak Seat Altea XL alırsam DSG olabilir o da belki...
  • C-max kasa değiştiriyor almak hiç mantıklı olmaz kanımca.

    Hyundai de eskisinden daha kaliteli araçlar üretiyor bence şans vermek lazım.

    ;Ancak motor olarak güç ve tork eğrileri devire göre incelendiğinde Focus motoru üstündür. Vites oranlarıyla ve aracın aerodinamisi ve ağırlığı da katılınca i30 öne geçebilir.
  • i30 da kasa değiştirecek zaten 3 senede bir kasa değişiyor birçok modelde, onu beklemek bence sadece ikinci el alacaksak (ki ben ikinci el de bakıyorum) eski kasayı ucuza almamıza yol açar ama zaten o ucuzluk da satarken bayağı bi eski kasa olarak kayıp hanesine yazılacak...

    Sonuçta neyi aldığımız değil de neyi kaça aldığımız önemli... Adam 28.000'e 2006 tdci ghia 66bin km'de veriyor, bir kaç parça boya ve bir parça değişen var... Şimdi bu aracı ekonomik bir fiyatı var diye alsak; e elde de 4 sene tutsak oldu sana 9 senelik araba, bi de 2 model eski kasa, kaça satacağız. Yine ucuza vereceğiz... Dolayısı ile aslında bu araba ekonomik değil... İkinci elde en ekonomik olanlar 1-2 yaşındaki arabalardır, çünkü hem sıfır kadar pahalı değillerdir, hem ikinci el gibi çok yıpranmış olmayabilirler, hem de 3-4 sene binip tekrar alıcısına iyi fiyata satma şansınız vardır...




  • motor olarak sanırım i30 daha üstün gözüküyor ama dayanıklılık konusunda bi fikrim yok. eğer marka takıntısı yoksa alınabilir bir araç olduğu kanaatindeyim i30 için. yakıt olarak diğer araçlardan kağıt üzerinde daha az yaktığı aşikar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: açık-pozisyon

    i30 da kasa değiştirecek zaten 3 senede bir kasa değişiyor birçok modelde, onu beklemek bence sadece ikinci el alacaksak (ki ben ikinci el de bakıyorum) eski kasayı ucuza almamıza yol açar ama zaten o ucuzluk da satarken bayağı bi eski kasa olarak kayıp hanesine yazılacak...

    Sonuçta neyi aldığımız değil de neyi kaça aldığımız önemli... Adam 28.000'e 2006 tdci ghia 66bin km'de veriyor, bir kaç parça boya ve bir parça değişen var... Şimdi bu aracı ekonomik bir fiyatı var diye alsak; e elde de 4 sene tutsak oldu sana 9 senelik araba, bi de 2 model eski kasa, kaça satacağız. Yine ucuza vereceğiz... Dolayısı ile aslında bu araba ekonomik değil... İkinci elde en ekonomik olanlar 1-2 yaşındaki arabalardır, çünkü hem sıfır kadar pahalı değillerdir, hem ikinci el gibi çok yıpranmış olmayabilirler, hem de 3-4 sene binip tekrar alıcısına iyi fiyata satma şansınız vardır...


    Yni C-max'in resimleri falan yayınladı fuarlarda tanıtıldı. i30 'un ise daha en aşağı 2 yılı var belki 3 yıl bile olur. 3 senede kasa değiştiren araç sanırım daha olmadı. makyaj derseniz anlarım. Bence neyi aldığınız önemli. Bende 2006 temmuz 27 de Grande Punto aldım aracım 1.3 dizel 90 hp emotion. ve güvenlik paketi, spor paket ve cam tavan aldım. Çünkü benim için önemliydi araca severek binmek istedim. ESP olmaz sa olmazdı ve bir kere tam anlamıyla kullandım ve beni kazadan kurtardı. O zaman aracın sıfır fiyatı 39.000TL di. Kampanyada 36.500 yapıyorlardı. Tanıdık vs buldum 33.000 e aldım şimdi bu rakamlara satamam ama 100.000km yi devirdik çok şükür.
    Fiatın sevdiğim yanı aksesuarda ve ekipmanlarda cömert olması bu özellik Hyundaide de var ve bu sebeple benim tavsiyem tam donanımlı bir araç yönünde olur.




  • ıkı arac ıle teste cıkın en ıyı kararı bu sekılde verebılırsınız ,c-max'ın tek eksısı bana gore yol sesı oda mukkemel sony muzık sıstemı ıle aşılıyor.

    c-max i30 dan ustundur . c-max ın yakıt pompasının sorunlu oldugunu soylemıssınız ama ben 2 senedır kullanıyorum suan 136 bınde hıc bırsekılde sıkıntı olmadı .sehır dısında 3.1 lt ortalamayı gordum . ıstanbul sehır ıcınde 5.5 ıla 6.0 arası yakıyor klıma acık.bana gorede hyundaılerın frenlerı zayıf bunuda belırteyım
  • Focus i30
    Prestij imaj: 8 - 6
    tasarım dizayn dikat çekme 7 - 7
    Motor 8- 9
    Güvenlik hissi 9- 7
    İç mekan 8- 7
    Kalite hissi 7- 7
    Servis- garanti 7-9
    İkinci el değeri 8-6
    Sorunsuzluk 6-8
    Donanım 8-9
    Sürüş Keyfi 10-7
  • İnsanlarda yumurta kasa accentteki ince saclı body ve sert plastikli araçtan kalma ön yargılar (Teneke ucuz bayağı imajı) otomobilden anladığını sanma ve bu şekilde de yanlış aktarımlar vardır.Bir aracı sadece bunlardan ibaret sanılması cahilliktir.Hyudai bunu yıkmaya çalışıyor ve bu yüzden artık araçları daha pahalı.Ama insalar yumurta kasa accentin nekadar sağlam bir mekaniğe sahip olduğunu daha türkiyede satılmaya başladığı ve 5 yıl garanti verdiği 90lı yıllara rağmen nasıl görmezlikten geliyolar ya da göremiyolar anlayamıyorum.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.