Şimdi Ara

focus tdci 1.6 motorların ömrü nekadardır? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (4 Mobil) - 2 Masaüstü4 Mobil
5 sn
47
Cevap
1
Favori
83.461
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Güzel konu canlanması gerek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Neferzade

    Güzel konu canlanması gerek
    Kamyon ve otobüslerin motorları yüksek hacimli ve büyük motorlardır. Ortalama 5000-8000cc motorlardan 250-400 beygir aralığında güç elde edilir. Teknoloji olarak basittirler ve hacimlerine göre oldukça az güç üretirler. Tabiki bu durumda uzun ömür olarak geri döner. Teknoloji olarak bu devir aralıklarında çok daha yüksek güç üretebilmek mümkündür ama bu seferde motor ömrü azalacaktır.

    Otomobil ve hafif ticarilerde kullanılan motorlar ise yüksek teknolojileri barınıdırırlar ve buna mukabil hacimleriyle paralel güç üretirler. Bu durumda ortalama 1.6 common rail ve 100 beygirin üzerindeki motorun ömrünün en fazla 500 bin civarında olabileceğini düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acr

    Kamyon ve otobüslerin motorları yüksek hacimli ve büyük motorlardır. Ortalama 5000-8000cc motorlardan 250-400 beygir aralığında güç elde edilir. Teknoloji olarak basittirler ve hacimlerine göre oldukça az güç üretirler. Tabiki bu durumda uzun ömür olarak geri döner. Teknoloji olarak bu devir aralıklarında çok daha yüksek güç üretebilmek mümkündür ama bu seferde motor ömrü azalacaktır.

    Otomobil ve hafif ticarilerde kullanılan motorlar ise yüksek teknolojileri barınıdırırlar ve buna mukabil hacimleriyle paralel güç üretirler. Bu durumda ortalama 1.6 common rail ve 100 beygirin üzerindeki motorun ömrünün en fazla 500 bin civarında olabileceğini düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    senede ortalama 15 binden 200 bin yapsa 10 seneden fazla eder.. buda yeter .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: focusone

    senede ortalama 15 binden 200 bin yapsa 10 seneden fazla eder.. buda yeter .

    Alıntıları Göster
    10 sene bindikten sonra hala sıkılmadıysan arabandan rektefe yaptırıverirsin binersin bir 10 sene daha.zaten 10 senede hala değiştirmeyi düşünmüyorsan verdiğin rektefe parası insana dokunmaz diye düşünüorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gebs

    10 sene bindikten sonra hala sıkılmadıysan arabandan rektefe yaptırıverirsin binersin bir 10 sene daha.zaten 10 senede hala değiştirmeyi düşünmüyorsan verdiğin rektefe parası insana dokunmaz diye düşünüorum.

    Alıntıları Göster
    bende buna benzer bisey
    demistim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: focusone

    bende buna benzer bisey
    demistim

    Alıntıları Göster
    yılda toplam en fazla 10 bin km yol yapan biriyim. Ghia 120 -130 bindeki arabaları alsam sorun çıkarır mı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bakIX

    yılda toplam en fazla 10 bin km yol yapan biriyim. Ghia 120 -130 bindeki arabaları alsam sorun çıkarır mı.

    Alıntıları Göster
    dizel araçların motor ömrü; bakımları zamanında yapıldığı takdirde benzinli motorlara göre daha fazladır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zoece

    dizel araçların motor ömrü; bakımları zamanında yapıldığı takdirde benzinli motorlara göre daha fazladır.

    Alıntıları Göster
    Ben senede maxium 25.000 km yapıyorum, ve genel itibari ile 3.yılda satıyorum. O yüzden motorun ne kadar gideceğini hiç düşünmedim.
    Bildiğim birşey varsa, dizel arabanın km'si yükseldikçe bakım maliyetide artıyor. (Benzinli arabaya göre daha pahalı)
  • bizdede focus var bakımlarını düzenli bir sekilde yaptiriyorum 376 bin km de ve chip uygulamasi yapilmis bir focusa denk geldim daha yeni motoru yapiliyordu . o zamana kadar motoruyla hic oynanmamis
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-C9BF64E75

    bizdede focus var bakımlarını düzenli bir sekilde yaptiriyorum 376 bin km de ve chip uygulamasi yapilmis bir focusa denk geldim daha yeni motoru yapiliyordu . o zamana kadar motoruyla hic oynanmamis
    İNANIN ÇOK ŞAŞKINIM KİME Mİ DİZEL MOTORLAR BENZİNLİDEN DAHA UZUN ÖMÜRLÜDÜR DİYEN BİLGİ FAKİRİ ARKADAŞLAR YA BUGÜN ECZANEYE GİDİP SORSAN YADA İLKOKULUN ÖNÜNE GİDİP ÇIKAN İLK ÖĞRENCİYE SORSAN BENZİNİ MOTORLARIN ÖMRÜNÜN DİZELLERDEN DAHA UZUN OLDUĞUNU SÖYLER BU DEMEK DEĞİLKİ DİZELLER 500 BİN YAPMAZ YAPAR 700 BİNDE YAPAR AMA ASIL GERÇEK BENZİNLİNİN DAHA UZUN ÖMÜRLÜ OLDUĞUDUR AYRICA HER İKİ MOTORUN BAKIMLARI ZAMANINDA YAPILINCA ÇIKACAK SONUÇ BUDUR SAYGILAR VE BİLİNÇLER DİLİYORUM
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-826EA2594

    İNANIN ÇOK ŞAŞKINIM KİME Mİ DİZEL MOTORLAR BENZİNLİDEN DAHA UZUN ÖMÜRLÜDÜR DİYEN BİLGİ FAKİRİ ARKADAŞLAR YA BUGÜN ECZANEYE GİDİP SORSAN YADA İLKOKULUN ÖNÜNE GİDİP ÇIKAN İLK ÖĞRENCİYE SORSAN BENZİNİ MOTORLARIN ÖMRÜNÜN DİZELLERDEN DAHA UZUN OLDUĞUNU SÖYLER BU DEMEK DEĞİLKİ DİZELLER 500 BİN YAPMAZ YAPAR 700 BİNDE YAPAR AMA ASIL GERÇEK BENZİNLİNİN DAHA UZUN ÖMÜRLÜ OLDUĞUDUR AYRICA HER İKİ MOTORUN BAKIMLARI ZAMANINDA YAPILINCA ÇIKACAK SONUÇ BUDUR SAYGILAR VE BİLİNÇLER DİLİYORUM

    Alıntıları Göster
    NİRDE EKLEYEYİM DİZEL MOTORLU ARAÇLARDAN 80 BİNE YAKLAŞTIYSA UZAK DURUN KM DE 5 KRŞ UCUZ OLSUN DERKEN 8.5 MİLYAR MOTOR YENİLEME ÜCRETİ VEREBİLİRSİNİZ AYRICA SONRASINDA DA ARACINIZIN DEGERİDE YAKLAŞIK 5 BİN TL DÜŞER AMAN DİYİM HA DİKKAT EDİN SATILIK DİZEL ARAÇLAR HEP 100 BİNİN ÜZERİNDE ARAÇLARDIR ALIP KAYMAKŞI KISMINI ADAM YİYOR SIKINTILI KISMINDA SİZE SATIYOR SİZDE UĞRAŞIN DURUN BİRDE SENEDE 30 BİN KM NİN ALTINDAYSA YAPTIĞINIZ YOL DİZEL KARLI DEĞİL UZMANLARIN AÇIKLAMASI BUNU DİKKATE ALIN SAYGILAR




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-826EA2594

    NİRDE EKLEYEYİM DİZEL MOTORLU ARAÇLARDAN 80 BİNE YAKLAŞTIYSA UZAK DURUN KM DE 5 KRŞ UCUZ OLSUN DERKEN 8.5 MİLYAR MOTOR YENİLEME ÜCRETİ VEREBİLİRSİNİZ AYRICA SONRASINDA DA ARACINIZIN DEGERİDE YAKLAŞIK 5 BİN TL DÜŞER AMAN DİYİM HA DİKKAT EDİN SATILIK DİZEL ARAÇLAR HEP 100 BİNİN ÜZERİNDE ARAÇLARDIR ALIP KAYMAKŞI KISMINI ADAM YİYOR SIKINTILI KISMINDA SİZE SATIYOR SİZDE UĞRAŞIN DURUN BİRDE SENEDE 30 BİN KM NİN ALTINDAYSA YAPTIĞINIZ YOL DİZEL KARLI DEĞİL UZMANLARIN AÇIKLAMASI BUNU DİKKATE ALIN SAYGILAR

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar motor ömrü motorun yapımında kullanılan metallerin kalitesine ve en önemlisi; motorun metal metal sürtünmesi ile çalıştığını düşünerek ne kadar hızlı devir döndürüldüğüne bağlı olarak değişeceğini söyleyebilirim.

    Uzun ömürlü olmasını istiyorsanız motorunuzu çok fazla devirli kullanmamalısınız. Motorun ömrünü metal sürtünmesi değiştirir. Bu nedenle dizel araçlarda bilhassa turbo kullanan dizel ve benzinli araçlarda bence şehir içi çok kullanılan yerlerde bakım aralıklarında ve yağlama aralıklarında kısalmalar yapılması gerekmektedir diye düşünüyorum.
    sürekli dur kalk yapılan trafikte motor yağına eser miktarlarda da olsa sürekli yakıt buharı karışa karışa yağın özelliğini yitirmesine neden olur . Haliyle özelliğini yitiren yağ belli bir süre sonra yağlama işlevini yeterince iyi yapamamaya başlıyor. Bu da motorda aşınmayı arttırıyor.
    Motorun uzun ömrüne kalabalık şehirlerde yaşayan şöförlerimizin daha fazla dikkat etmesi gerekiyor.

    Aslında deniz kıyısından araba almayan bazı arkadaşlarımız bu konularada dikkat edip trafik yoğunluğu az olan illerimizden 2. el araba alırlar .

    Neyse fazla yazdım okuyan olmayacak.

    Saygılar sevgiler dostlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yosunkaya

    Arkadaşlar motor ömrü motorun yapımında kullanılan metallerin kalitesine ve en önemlisi; motorun metal metal sürtünmesi ile çalıştığını düşünerek ne kadar hızlı devir döndürüldüğüne bağlı olarak değişeceğini söyleyebilirim.

    Uzun ömürlü olmasını istiyorsanız motorunuzu çok fazla devirli kullanmamalısınız. Motorun ömrünü metal sürtünmesi değiştirir. Bu nedenle dizel araçlarda bilhassa turbo kullanan dizel ve benzinli araçlarda bence şehir içi çok kullanılan yerlerde bakım aralıklarında ve yağlama aralıklarında kısalmalar yapılması gerekmektedir diye düşünüyorum.
    sürekli dur kalk yapılan trafikte motor yağına eser miktarlarda da olsa sürekli yakıt buharı karışa karışa yağın özelliğini yitirmesine neden olur . Haliyle özelliğini yitiren yağ belli bir süre sonra yağlama işlevini yeterince iyi yapamamaya başlıyor. Bu da motorda aşınmayı arttırıyor.
    Motorun uzun ömrüne kalabalık şehirlerde yaşayan şöförlerimizin daha fazla dikkat etmesi gerekiyor.

    Aslında deniz kıyısından araba almayan bazı arkadaşlarımız bu konularada dikkat edip trafik yoğunluğu az olan illerimizden 2. el araba alırlar .

    Neyse fazla yazdım okuyan olmayacak.

    Saygılar sevgiler dostlar.

    Evet hocam, bu yüzden bana göre Periyodik yağ değişim aralığını 7500 km'ye indirmekte fayda var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yosunkaya

    Arkadaşlar motor ömrü motorun yapımında kullanılan metallerin kalitesine ve en önemlisi; motorun metal metal sürtünmesi ile çalıştığını düşünerek ne kadar hızlı devir döndürüldüğüne bağlı olarak değişeceğini söyleyebilirim.

    Uzun ömürlü olmasını istiyorsanız motorunuzu çok fazla devirli kullanmamalısınız. Motorun ömrünü metal sürtünmesi değiştirir. Bu nedenle dizel araçlarda bilhassa turbo kullanan dizel ve benzinli araçlarda bence şehir içi çok kullanılan yerlerde bakım aralıklarında ve yağlama aralıklarında kısalmalar yapılması gerekmektedir diye düşünüyorum.
    sürekli dur kalk yapılan trafikte motor yağına eser miktarlarda da olsa sürekli yakıt buharı karışa karışa yağın özelliğini yitirmesine neden olur . Haliyle özelliğini yitiren yağ belli bir süre sonra yağlama işlevini yeterince iyi yapamamaya başlıyor. Bu da motorda aşınmayı arttırıyor.
    Motorun uzun ömrüne kalabalık şehirlerde yaşayan şöförlerimizin daha fazla dikkat etmesi gerekiyor.

    Aslında deniz kıyısından araba almayan bazı arkadaşlarımız bu konularada dikkat edip trafik yoğunluğu az olan illerimizden 2. el araba alırlar .

    Neyse fazla yazdım okuyan olmayacak.

    Saygılar sevgiler dostlar.

    yok oyk iyi yazmissin .. en azindan ben okudum.. ikinci el alirken bazi pufleride yazmissin.. aklimda bulunacak...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: focusone

    quote:

    Orijinalden alıntı: yosunkaya

    Arkadaşlar motor ömrü motorun yapımında kullanılan metallerin kalitesine ve en önemlisi; motorun metal metal sürtünmesi ile çalıştığını düşünerek ne kadar hızlı devir döndürüldüğüne bağlı olarak değişeceğini söyleyebilirim.

    Uzun ömürlü olmasını istiyorsanız motorunuzu çok fazla devirli kullanmamalısınız. Motorun ömrünü metal sürtünmesi değiştirir. Bu nedenle dizel araçlarda bilhassa turbo kullanan dizel ve benzinli araçlarda bence şehir içi çok kullanılan yerlerde bakım aralıklarında ve yağlama aralıklarında kısalmalar yapılması gerekmektedir diye düşünüyorum.
    sürekli dur kalk yapılan trafikte motor yağına eser miktarlarda da olsa sürekli yakıt buharı karışa karışa yağın özelliğini yitirmesine neden olur . Haliyle özelliğini yitiren yağ belli bir süre sonra yağlama işlevini yeterince iyi yapamamaya başlıyor. Bu da motorda aşınmayı arttırıyor.
    Motorun uzun ömrüne kalabalık şehirlerde yaşayan şöförlerimizin daha fazla dikkat etmesi gerekiyor.

    Aslında deniz kıyısından araba almayan bazı arkadaşlarımız bu konularada dikkat edip trafik yoğunluğu az olan illerimizden 2. el araba alırlar .

    Neyse fazla yazdım okuyan olmayacak.

    Saygılar sevgiler dostlar.

    yok oyk iyi yazmissin .. en azindan ben okudum.. ikinci el alirken bazi pufleride yazmissin.. aklimda bulunacak...

    Alıntıları Göster
    işinize yaramasına sevinirim.




  • focus 2 2008 makyajlı kasa 1.6 tdci sedan 370 000 km yağ eksiltme yok tahminim 600000 yapar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARSLAN5834

    focus 2 2008 makyajlı kasa 1.6 tdci sedan 370 000 km yağ eksiltme yok tahminim 600000 yapar.

    hic turbo degistimi? 5snede 370000 k m epey azlaymis;
  • quote:

    Orijinalden alıntı: focusone

    quote:

    Orijinalden alıntı: ARSLAN5834

    focus 2 2008 makyajlı kasa 1.6 tdci sedan 370 000 km yağ eksiltme yok tahminim 600000 yapar.

    hic turbo degistimi? 5snede 370000 k m epey azlaymis;

    Alıntıları Göster
    şimdiki aracım 196 500 km de furbo yağ flitresi tıkandı o yüzden değiştim.flitreyi iptal ederseniz turboya birşey olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARSLAN5834

    şimdiki aracım 196 500 km de furbo yağ flitresi tıkandı o yüzden değiştim.flitreyi iptal ederseniz turboya birşey olmaz.

    Alıntıları Göster
    dikkat ederseniz 2.el satışlarda 120 000 km üzerinde araç bulamazsınız.çünkü o aslında en az 300 000 dir.her şekliyle kitabına uydurulmuştur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARSLAN5834

    dikkat ederseniz 2.el satışlarda 120 000 km üzerinde araç bulamazsınız.çünkü o aslında en az 300 000 dir.her şekliyle kitabına uydurulmuştur.

    Alıntıları Göster
    Size e-broşürde yazanın aynısını yazıyorum...

    Yeni focus geliştirilirken test sürüşlerinde dünyanın etrafını 88 kere dolaşacak kadar kilometre yaptı.
    kapıları 300 binden fazla kere kapatılıp açılarak denendi.

    Yani 3. 5 milyon km yapıyor bunada ömür yetmez zaten :)
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.