Şimdi Ara

Focus/Civic/i30/Ceed Araç Tercih Yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
1.260
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 3 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 18
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 6
  • Ortalama Mesaj Aralığı 10 saat 8 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 2
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • okan10tr (6 mesaj) dangerousman (3 mesaj) false6 (2 mesaj) VoLKaN067 (1 mesaj) m_kucukaksoy (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (11 mesaj) Mobil (13 mesaj) Mini (1 mesaj) Uygulama (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba 2010 model golf 6 1.4 tsi otomatik aracımı sattım gibi yüksek ihtimal bi aksilik çıkmazsa. Almayı düşündüğüm araçlar:

    1. Ford focus titanium dizel otomatik
    2. Hyundai i30 dizel otomatik elite
    3. Kia ceed cp ya da premium dizel otomatik
    4. Honda civic eco elegance benzin/lpg otomatik

    Önceliğim konfor, rahatlık mümkünse sessiz olsun biraz, ne bileyim ses sistemi falan nispeten iyi olursa daha da güzel olur. Bir de golften sonra farkedilir yakıt ekonomisi de olsun istiyorum. Bu konuda i30 ve ceed dezavantajlı sanırım.
    Focus için bir aday var kafamda 2015 model 97binde, Bakımları düzenli ve yetkili serviste yapılmışsa yaş ve km olarak ne dersiniz sorun olur mu çok mu? Yardımlarınız için teşekkür ederim. Sayg.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    |
    |
  • Konfor rahatlık ve sessizlik demişsiniz.Yazdıklarınız arasından bu konularda en iyisi focus olacaktır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • civic baştan kaybeder.

    focus en iyisi.
  • Focus en mantıklısı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • tercihiniz dizel olursa ve sorunsuz kullanmak isterseniz 2015 öncesi kia ceed kafanız ağrımadan binersiniz şanzumanı torkkonvektörlüdür 2015 sonrası çift kavrama i30 da aynı araç sadece kupa değişik benzinli ise honda alınır sorunsuz binilir focus ta çift kavrama mevcut ben tercih etmem



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m_kucukaksoy -- 3 Şubat 2019; 10:58:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

  • Çift kavrama ben de uzak dururum aslında ama focustaki yağlı sistemmiş dsg gibi kuru kavrama değilmiş bu nedenle sanırım sorun da olmuyor pek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    m_kucukaksoy kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Focuslan
  • Tercihim Ford Focus olurdu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu sessizlik ise bence focus ile civic listede son sırayı paylaşırlar. Otomatik şanzımanda sorunsuzluk açısından powershift listedeki diğer 3 araçtan geride kalır.
    Lpg ile binecekseniz civic iyi seçim ancak güç olarak tsi dan sonra üzer. Ek olarak golf ten sonra focusun iç mekanı basık gelecektir.
    Ceed premium alacaksanız bence tercih nedeni ancak hem piyasasının yavas olması hemde fiyat fazlalığı mevcut. I30 elite premium ceed den bir kaç parça az donanıma sahip ( ısıtmalı direksiyon ve hafızalı koltuk gibi) Ancak elite i30 un piyasası cok iyidir. Geçenlerde 6 aracı favorilerime attım 2 hafta sürmedi ikiside satıldı.
    Yakıt olarak, ceed ve i30 kardeşleri 12-14 model yıllarında tam otomatik sorunsuz şanzıman ile birlikte diğer rakiplerinden 1 lt civarı fazla yakıyor. Ancak bunun size geri dönüşü çok konforlu ve sorunsuz bir sürüş olacak. Şanzıman titredi mi, kaçırıyomu, balatası mı değişecek sorunu yok. Ek olarak 1.6 crdi ünite hem güçlü hemde sessiz bir motor. Binenler benzinli sanıyor genelde. Sürüş karakteride benzinliye çok yakın, belirli bir devir aralığında ani tork vermek yerine benzinli gibi geniş bir devir aralığında lineer bir hızlanma sunuyor.
    Yakıt tüketimi şehir içinde 1 tık fazla olsa da uzun yolda her araç kadar tüketiyor.
    Eski postlarımdan crdi tüketimlerini bulabilirsiniz.





  • Hocam çok detaylı bi anlatım olmuş teşekkür ederim gerçekten. Focus dizel otomatik şanzımanları sorun var mı peki yani çift kavrama ama dsg gibi kuru sistem değil diye biliyorum. İ30un eksi tarafı yakıt tüketimi benim için ama yıllık 10 12 bin km yapıyorum, ayrıca 2015-2016 focus titanium ve 2013-2015 i30 elite araçlar arasında en az 6-7bin lira oynuyor hatta 8bin belki en az. Fakat focusun sürüş keyfi i30da yok gibi geldi bana. İ30da ses sistemi nasıl bilginiz var mı? Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • focus diyecektim ama iç mekan yüzünden ceed premium diyorum. focus güzel ancak içi çok dar.
  • Focus sessiz ama dar civic geniş ama biraz gürültülü seçim sizin. diğerlerini zaten eledim. Ben olsam civic alırdım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okan10tr

    Hocam çok detaylı bi anlatım olmuş teşekkür ederim gerçekten. Focus dizel otomatik şanzımanları sorun var mı peki yani çift kavrama ama dsg gibi kuru sistem değil diye biliyorum. İ30un eksi tarafı yakıt tüketimi benim için ama yıllık 10 12 bin km yapıyorum, ayrıca 2015-2016 focus titanium ve 2013-2015 i30 elite araçlar arasında en az 6-7bin lira oynuyor hatta 8bin belki en az. Fakat focusun sürüş keyfi i30da yok gibi geldi bana. İ30da ses sistemi nasıl bilginiz var mı? Teşekkürler
    I30 Ceed tarafında şanzıman için söylediklerim 12-14 modeller için geçerli. Sonraki modeller aynı DSG,powershift gibi yarı otomatik DCT. PS ve DCT , DSG kadar sorunlu olmasalarda yapıları gereği bakım masrafları olacaktır. Tam otomatikte böyle bir masraf yok. Yakıt alırken 10-20 lira benzinlikte ödüyorsunuz ancak servise düşüp moraliniz bozulmuyor :)
    Focusun ses sistemi hakkında bir bilgim yok.Ancak focus 2 de titanium donanımda güzel bir sony sistem vardı. I30 da ses sistemi güzel ancak basslar konusunda Golf ü aratır.
    Sürüş keyfi olarak bir yorum yapamıcam, ben sakin bir sürücüyüm ve konfor odaklı bakıyorum. Focus olsa bu kadar mutlu olmazdım. Ancak zorladığımda da alet çizgisini bozmuyor.
    Donanım olarak Elite insanı epey şımartıyor. Yarı deri koltuk döşemesi, şöför koltuğu elektrikli 8 yönlü, hız sabitleme, sınırlama, yazın kontak çevirdikten 30 sn geçmeden soğuk hava veren klima, far yağmur sensörleri, ön arka park sensörü ve geri görüş kamerası( geriye takınca arka logo açılıp kamera çıkıyor ve görüntü dikiz aynasında beliriyor. Çok kullanıslı) ve bence en önemlisi panoramik cam tavan.( dezavantajı tümseklerde hafif bir ses yapabiliyor) Ancak verdiği keyfe değer :)
    Dezavantaj olarak, altı alçak bir araç. Arka koltuklar doluyken tümseklerde dikkat etmek gerekiyor.Cam tavan tıkırtısı. Farlar bence zayıf. Led ile güzel oluyor.




  • Sanzimaninda sorun yoksa focus, tüketim ve marka algısı çok önemli değilse hyundai ve kia, gocuk sorunu ve lpg'li olması, motorun zayif olmasi önemli değilse civic.

    Not:2015 Civic kullanıyorum. Bugün ford, toyota, citroen baktım. Arabam dizel olsa omru bitene kadar kullanırım. Içlerinden bir tek ford focus titanium göze hitap ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaslar, yeni konu acmak istemedim. Ses olayi cok önemli degil acikcasi bunun yerine donanima ve ic genislige önem versek (geri görüs kamerasi en önemlisi) seciminiz hangisi olurdu. Ek olarak bu listeye Megane Icon 1.5 EDC eklemek isterim. Megane dis görünüsünü ve ambience aydinlatmayi cok güzel buluyorum. Civic(1.6 executive eco) ve Megane arasinda sürekli gidip geliyorum.

  • İç genişlik ve donanımda focus geri planda kalır. Seçiminiz LPG ise civic dizelse korelileri tercih etmek lazım. Civic de geri görüş kamerası var mı bilmiyorum.
    |
    |
    -Source- kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Kia Ceed ve Focus

    i30 da güzel ama son kasanın tasarımı güzel değil, bir de sanırım satışı durmuş.

    Focus:
    + En sorunsuz çift kavrama şanzıman, motor+şanzıman uyumu çok güzel, sürüşü keyifli. Piyasası Korelilere göre nispeten daha iyi. Konfor/yol tutuş dengesini en iyi sunan model.
    - İçi ve bagajı dar ve basık. Donanım olarak korelilerden geride

    Not: Dizel Focus'taki PS ile benzinli Focus'taki PS'nin alakası yok. Benzinlideki kuru tip ve sorunludur, dizeldeki yağlı tip ve sorunsuzdur. Küçük hacim dizellerdeki en iyi çift kavramadır bana göre.

    Ceed
    + İç/bagaj hacmi, donanım zengin, iyi yol tutuş.
    - Nispeten piyasası zayıf. Süspansiyon Focus'a göre biraz daha sert


    Ceed için negatif yön bulmakta zorlandım. Ceed en mantıklısı gibi geldi bana. Cam tavanı ve zengin donanımı ile insanı şımartır .





  • Çok teşekkür ederim açıklayıcı ve yol gösterici olmuş sanırım focusta karar kıldım hayırlısıysa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    zeytinkoy kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • quote:

    Orijinalden alıntı: false6

    Sanzimaninda sorun yoksa focus, tüketim ve marka algısı çok önemli değilse hyundai ve kia, gocuk sorunu ve lpg'li olması, motorun zayif olmasi önemli değilse civic.

    Not:2015 Civic kullanıyorum. Bugün ford, toyota, citroen baktım. Arabam dizel olsa omru bitene kadar kullanırım. Içlerinden bir tek ford focus titanium göze hitap ediyor.
    Göçük Sorunu ilk üretimlerde vardı 2018 üretimlerde böyle birşey yok.. Motorun zayıf olmasına birşey diyemem tercih meselesidir. Hız çok önemliyse bu araçların hiçbirini tercih etmemek gerekir.. LPG konusunda ne gibi bir sorun var onu anlamadım.. Araç garantili.. Civic'in eski modelleri gibi Sonradan takılan bir lpg söz konusu değil.. Yakıt olarakta Kia ve Hyundai'in dizellerinden çok daha ekonomik verilere sahip (Focus yakıt verilerini bilmiyorum).. Önceki aracım hyundai elantra dizel otomatik.. Şuanki aracım Civic fc5 benzin/lpg.. 3-4 gün önce 1000 km yol yaptım.. %80 i şehir dışı.Ortalama 120 km hız. 100 km de 27 tl yakmışım (lpg fiyatı 3,30-3,54 tl arası).. Bu yakıt verisini 3 sene boyunca sürdüğüm ve 70000 km de sattığım hyundai'da yakalayamadım. Daha doğrusu yanına bile yaklaşamadım 90-100 süratte bile.. Bu devirde yakıttan önemli hiçbir konu yok ne yazıkki..




  • Crdi çok yakıyor deniliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.