Şimdi Ara

Fluence CVT 1.6 benzin ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
103
Cevap
0
Favori
33.594
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar forumda OYAK kampanyasına bağlı olarak listede CVT şanzımanlı fluencelerden bahsediliyor demekki makyajla birlikte yollara çıkıyor.
    Bu aracın teknik verilerine ulaşamadım bilgisi olan verirse yararlı olacaktır.



  • hocam motor reanult'un 1.6 benzinli motorun aynısı, ama 110 değil 115 hp. tork 151 iken 156'ya yükselmiş.
    CO2 149 g/km, tüketim şehiriçi 8.6, şehirdışı 5.1, ortalama 6.7 lt/100 km.
    Birde CVT şanzıman, diğer veriler 1.6 16 v motorla aynı.
  • 0-100 hızlanması, son sürat gibi hızlanma oranlarında kayıp az mı çok mu esas onu öğrenmek istiyorum ama verdiğiniz bilgilerde yakıt değerlerinin az da olsa düşmüş olması şanzımanla alakalı sanırım aslında cvt şanzıman daha çok yakıyor derler ama burada tam tersi olmuş teşekkürler.
  • Hocam son sürat normal 1.6'da 185 km/h görünürken, 1.6 cvt'de 175 km/h.
    0-100 km/sn nmanuelde 11.7 sn, cvt'de 11.9 sn görünüyor.
  • cvt konvansiyonele göre az yakar, fakat hassas ve tamiri konvansiyonele göre pahalıdır. Genelde japonlarda olur bu şanzıman.
  • edc varken ne gereği var cvt ye onu çözemedim.
  • Bence CVT daha iyi. EDC'mi arızalansın CVT'mi? Ayrıca LPG uyumlu motoru ve CVT şanzımanı ile Renault artık çok fazla benzinli otomatik Fluence ve Megane satar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccecy

    Bence CVT daha iyi. EDC'mi arızalansın CVT'mi? Ayrıca LPG uyumlu motoru ve CVT şanzımanı ile Renault artık çok fazla benzinli otomatik Fluence ve Megane satar.

    cvt lerin arıza ihtimali en az çift kavramalr kadardır.

    zaten benzinli araç alan çok km yapmayı düşünmüyordur .bence cvt vs e gerek yok .klasik otomatik 6 ileri hem sorsunsuz hem daha konforlu olur .fazla yakıt tüketimide göze batmaz.


    alıntıdır .cvt hakkında.

    Dezavantajlar: Hızlanmalar sırasında sabit kalan devir sayısı sürücüde lastik bir bant ile fırlatılıyormuş hissi yaratıyor. Subjektif olarak pek de hoş olmayan bu his aynı zamanda kaydıran bir kavramayı da hatırlatıyor. Kayışın bu işlem sırasında yüksek bir sürtünmeyle çalışıyor olması ise tüketimi artırıyor.

    Ayrıca: CVTşanzımanlar yüksek tork değerlerini kaldıramıyor. Otomobil Normal modda Audi A4, yukarıda da sözü edilen lastik bant efektiyle hızlanıyor. Sürücünün gaz pedalına basış kuvvetine bağlı olarak devir sayısı, yakıt tasarrufu odaklı 2000 d/d veya hızlanma odaklı 4000 d/d aralığında değişiyor. S modu seçildiğinde ise A4’ün CVT şanzımanı, sportif vites geçişleri simüle ediyor. Böylelikle sürücü, hızlanmalarda normal bir otomatik şanzıman hissi yaşıyor. Kalkışlarda ise gücü dozlayabilmek zor. Özellikle de soğuk çalıştırmalarda araç zıplıyor. Manuel şanzımanlı A4 2.0 TDI’a göre 100 km’de 1 litre daha fazla tüketmesi kesinlikle makul bir artış değiş. Bunun dışında CVT şanzıman arızaya daha yatkın. Lisansör dergimiz Auto Bild’in 100 bin km testine konuk olan A4 2.0 TDI’ın CVT şanzımanı da 60 bin km’de arızalanıp tamamen yenilenmişti.
    SONUÇ
    Normal modda hızlanırken yaşanan garip his, Sport mod seçildiğinde ortadan kaldırılabiliyor. Yükselen tüketim ve arızaya yatkın olması, genel olarak başarılı olan karnesini olumsuz etkiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RECEP____KOVBOY -- 1 Kasım 2012; 11:10:00 >




  • Fiyati ne civarda olacak bilgi var mi?
  • kaiser şoze bilgi için teşekkürler. Renault'un 2000TDI değil 1600cc 115hp bir araça CVT taktığını hatırlatıp. Arıza ihtimallerinin de aynı olduğunu kabul edeyim. Arızanın tamir maliyetleri nedir peki? Çift kavramalılarda 8-10bin gibi rakamlardan bahsedilirken CVT'viteste ben böyle bir şey duymadım. Kaç yıldır kullanan firmalar var. Renault'un CVT'sinin de Nissan olduğu aşikar. Karşılaştırmayı tam otm.'le değil EDC'ile yapmıştın. İlk alış,kullanım sırasında oluşan arıza maliyetleri göz önüne alınınca CVT tercih edilecek bence.
  • Forumlarda EDC ve DSG ye kıyasla ( özellikle DSG üzerinde çok fazla sorun olduğu yazılıp çiziliyor) CVT ile ilgili öyle kayda değer ahım şahım bir arıza belirtilmemiş, CVT lerin illa ki vardır sorunları ama kronik derecede sorunlu bir yapısı yok, ayrıca çift kavramalılarda şehiriçi kullanımda vites geçiş kararsızlığı var deniliyor 1. ve 2. vites geçişleri sarsıntılar, bu yüzden CVT nin iyi bir alternatif olacağını düşünüyorum performans ve sürüş zevki konusunda zaten 100- 120 beygir civarı bir otomobil tad vermez (şahsi görüşüm) burada öncelik %100 konfor.Gaza basayım gitsin frene basayım dursun diyenler için CVT şanzımanın çift kavramalılardan daha fazla konfor sağlayacağını düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccecy

    kaiser şoze bilgi için teşekkürler. Renault'un 2000TDI değil 1600cc 115hp bir araça CVT taktığını hatırlatıp. Arıza ihtimallerinin de aynı olduğunu kabul edeyim. Arızanın tamir maliyetleri nedir peki? Çift kavramalılarda 8-10bin gibi rakamlardan bahsedilirken CVT'viteste ben böyle bir şey duymadım. Kaç yıldır kullanan firmalar var. Renault'un CVT'sinin de Nissan olduğu aşikar. Karşılaştırmayı tam otm.'le değil EDC'ile yapmıştın. İlk alış,kullanım sırasında oluşan arıza maliyetleri göz önüne alınınca CVT tercih edilecek bence.

    Aracimda JATCO'nun uretimi Mitsubishi CVT'si var on numara sanziman ayrica tork kaldirmaz ariza yapar diyenlere bendeki ayni sanziman amerikadaki 2.0 outlanderlarda da kullaniliyor. Ayrica yurtdisinda lancer aracini turbo ve chip ile 250 beygire cikaranlar var sanzimanda sorun yok.

    Reno'nun CVT sanzimani kimin uretimi onu arastirmak lazim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser şoze

    quote:

    Orijinalden alıntı: ccecy

    Bence CVT daha iyi. EDC'mi arızalansın CVT'mi? Ayrıca LPG uyumlu motoru ve CVT şanzımanı ile Renault artık çok fazla benzinli otomatik Fluence ve Megane satar.

    cvt lerin arıza ihtimali en az çift kavramalr kadardır.

    zaten benzinli araç alan çok km yapmayı düşünmüyordur .bence cvt vs e gerek yok .klasik otomatik 6 ileri hem sorsunsuz hem daha konforlu olur .fazla yakıt tüketimide göze batmaz.


    alıntıdır .cvt hakkında.

    Dezavantajlar: Hızlanmalar sırasında sabit kalan devir sayısı sürücüde lastik bir bant ile fırlatılıyormuş hissi yaratıyor. Subjektif olarak pek de hoş olmayan bu his aynı zamanda kaydıran bir kavramayı da hatırlatıyor. Kayışın bu işlem sırasında yüksek bir sürtünmeyle çalışıyor olması ise tüketimi artırıyor.

    Ayrıca: CVTşanzımanlar yüksek tork değerlerini kaldıramıyor. Otomobil Normal modda Audi A4, yukarıda da sözü edilen lastik bant efektiyle hızlanıyor. Sürücünün gaz pedalına basış kuvvetine bağlı olarak devir sayısı, yakıt tasarrufu odaklı 2000 d/d veya hızlanma odaklı 4000 d/d aralığında değişiyor. S modu seçildiğinde ise A4’ün CVT şanzımanı, sportif vites geçişleri simüle ediyor. Böylelikle sürücü, hızlanmalarda normal bir otomatik şanzıman hissi yaşıyor. Kalkışlarda ise gücü dozlayabilmek zor. Özellikle de soğuk çalıştırmalarda araç zıplıyor. Manuel şanzımanlı A4 2.0 TDI’a göre 100 km’de 1 litre daha fazla tüketmesi kesinlikle makul bir artış değiş. Bunun dışında CVT şanzıman arızaya daha yatkın. Lisansör dergimiz Auto Bild’in 100 bin km testine konuk olan A4 2.0 TDI’ın CVT şanzımanı da 60 bin km’de arızalanıp tamamen yenilenmişti.
    SONUÇ
    Normal modda hızlanırken yaşanan garip his, Sport mod seçildiğinde ortadan kaldırılabiliyor. Yükselen tüketim ve arızaya yatkın olması, genel olarak başarılı olan karnesini olumsuz etkiliyor.


    alıntı olan yazıyı zamanında autoshow dergisinde okumuştum. Autobild dergisinin ot. şanzıman araştırması ile ilgili bir yazıydı. Tamamiyle katılıyorum. Ben Autoshow çıktığından beri alırım, hiç bir uzun dönem testinde 60.000 km de şanzımanın arızalanıp değiştirildiğini okumadım şimdiye kadar.




  • Fluence CVT daha neler göreceğiz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    quote:

    Orijinalden alıntı: ccecy

    kaiser şoze bilgi için teşekkürler. Renault'un 2000TDI değil 1600cc 115hp bir araça CVT taktığını hatırlatıp. Arıza ihtimallerinin de aynı olduğunu kabul edeyim. Arızanın tamir maliyetleri nedir peki? Çift kavramalılarda 8-10bin gibi rakamlardan bahsedilirken CVT'viteste ben böyle bir şey duymadım. Kaç yıldır kullanan firmalar var. Renault'un CVT'sinin de Nissan olduğu aşikar. Karşılaştırmayı tam otm.'le değil EDC'ile yapmıştın. İlk alış,kullanım sırasında oluşan arıza maliyetleri göz önüne alınınca CVT tercih edilecek bence.

    Aracimda JATCO'nun uretimi Mitsubishi CVT'si var on numara sanziman ayrica tork kaldirmaz ariza yapar diyenlere bendeki ayni sanziman amerikadaki 2.0 outlanderlarda da kullaniliyor. Ayrica yurtdisinda lancer aracini turbo ve chip ile 250 beygire cikaranlar var sanzimanda sorun yok.

    Reno'nun CVT sanzimani kimin uretimi onu arastirmak lazim.

    Nissan'ın şanzımanıdır %100. Qashqai ve Juke'tada kullanılıyor olması lazım.




  • 1,6 benzinli qq ve juke larda kullanılan şanzıman ve motor diye biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omurkadir

    1,6 benzinli qq ve juke larda kullanılan şanzıman ve motor diye biliyorum.

    hazır üretilmişi varken mantıklı .bende sıfırdan geliştirdiler zannettim .bakalım edc ne zaman nissanda kullanılmaya başlanacak.
  • clio 4 e 1.2 tce+edc gelecekti

    demek ki 1.6+ cvt nin maliyeti daha düşük.

    buarada nissan niçin 1.2 tce ye geçmiyor anlamış değilim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser şoze

    quote:

    Orijinalden alıntı: omurkadir

    1,6 benzinli qq ve juke larda kullanılan şanzıman ve motor diye biliyorum.

    hazır üretilmişi varken mantıklı .bende sıfırdan geliştirdiler zannettim .bakalım edc ne zaman nissanda kullanılmaya başlanacak.

    edc qashqai 1.6 130hp ile birlesirse harika olur mesela

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 CVT Benzinli Fluence ICON almayı düşünüyorum. Aşağı yukarı aynı fiyata Skoda Rapid, Seat Toledo, Hyundai Accent Blue, Hyundai Elantra, Opel Astra, Chevrolet Cruze alınabiliyor..

    -Ankara da yaşıyorum Skoda Rapid forumlarda çok fazla bahsedilmesine rağmen dışarda bir tane bile görmedim sanırım satışta pek başarılı olamadılar.
    -Seat Toledo bu hafta çıktı fakat Doğuş Otoyu aradığımda aracın şu an sadece İstanbul da bulunduğunu söyledi.
    -Accent Blue ve Elantra hk. çok fazla bilgim yok ama Fluence onlara göre daha alımlı bir araba gibi geliyor bana.
    -Astra ve Cruze aynı vites yapısını kullanıyor ve yakıt fabrika verisi 100 km de 10 lt.

    Ayrıca tüm bu etkenlerin dışında Fluence de kullanılan EDC ve CVT viteslerin piyasadaki en sorunsuz vites olduğunu okudum birçok yerde.

    Yılda yaklaşık 10.000 KM yol yapıyorum. Dizel orta versiyon yerine Benzinli Full versiyon benim kullanım verilerine göre daha mantıklı olduğunu düşündüm.


    İlk defa araba alıyorum fikirlerinizle yardımcı olursanız sevinirim.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.