Şimdi Ara

.: FLİGHT SİMULATOR PİLOTLAR KULÜBÜ | DH ALTIN KANATLAR :. (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
727
Cevap
23
Favori
60.314
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: puchaczdriver


    quote:

    Orijinalden alıntı: jedi_master


    quote:

    Orijinalden alıntı: puchaczdriver

    ATC hocam. Ben kulaklıkta taktım bilgisayarıma. ATC ile normal similasyonun sesini ayırdım. ATC konuşmaları kulaklığa aldım yani. Similasyonun sesi veya ATC sesini diyorum ki similasyon arka planda iken duyabilir miyim?

    Hocam ek olarak fsx.cfg'yi silince tüm offline traffic gitti. My Traffic 2010 yüklü idi kısa yoldan tekrar yüklemenin bir yolu var mıdır? Veya bu menü bar sorunu başlı başına bu eklentiden dolayı mı oluyor acaba.


    Eğer ki sildiğiniz fsx.cfg dosyasının bir yedeğini aldıysanız ben menu konusunda yardımcı olmaya çalışayım.


    Aldım yedeğini hocam. Sanırım fsx.cfg'de ince bir ayarla da halledilebiliyor.


    Hocam şimdi yedek bir kenarda dursun.
    cfg dosyasını sildiğinizde bütün ayarlarınız normal olark gitmiş oldu.
    Bu durumda hemen ayarlara tekrar girip kullandığınız ekran çözünürlüğünü ayarlayınız.
    Bu şekilde rastgene bir "Free Flight" a başlayıp sonra çkınız.
    Şimdi yeni cfg dosyanızı açın. Orda [Main] bölümünü bulun.

    [Main]
    HideMenuFullscreen=1
    HideMenuNormal=0
    Location=386,82,1426,860,\\.\DISPLAY1
    Maximized=2

    yukarıda verdiğim kısmı kopyalayın. Sizin ekran çözünürlüğünüze göre Location= farklı olacaktır.
    Yukarıdaki kopyaladığınız kısmı yedeğini aldığınız eski cfg dosyanızda olması gereken yere yapıştırın.
    Bu şekilde eski ayarlarınızı kaybetmeden menüyü geri getirmiş olacaksınız.




  • @velocity raptor hocam cok cok sagolun, benim icin cok faydali bu dersler, bu yuzden sizi sanirim cok yoracagiz, simdiden cok ozur dilerim, hem kendim hemde ogrenmek isteyen insanlara simden once ucagi detaylariyla tanitmak icin size ve anlatimlariyla yardimci olan arkadaslara ihtiyacimiz var...

    Hocam sizin elevator ve rudder anlatimlarinizi hatirlamiyorum bu konu islendimi acaba (mobile oldugumdan detayli arayamiyorum)
    Yoksa sizden detayli bir anlatim bekliyoruz...

    Stall anladigim kadariyla ucagin tirmanmasi ile kanalalti akimini kaybetmesi sonucu agirliga yenilerek dususe gecmesi,sanirim bu akimi kazanmak icinde ucagi dogrultmak lazim.eger dogruysa pekisti stall...

    Aoada biraz eksigim var, anlamaya calisiyorum.

    Ardindan flaplar' a gecelim isterseniz.

    Benim sizde sevdigim sey bilinen tanimlar yerine kendi gorus ve tecrubelerinizi aktarmaniz.

    O dev ucagin, tonlarca agirligin ucmasi inanilmaz gercekten, anladigim kadariyla olay, itme kuvveti ile ucagin yukselmesi ve hareketli parcalarla ile ruzgari yakalamasindan ibaret, iki hava akimi arasinda kalan ucak havada kaliyor dimi?

    Hocam ucusu etaplara bolmek ve islemek iyi fikir.

    Birde dersleri resimlerle anlatirsak super olacak gibi, resim eklemeklen ugrasmayin hocam, link koysaniz yeter...

    Tesekkurler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rwenzori -- 7 Temmuz 2011; 0:18:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jedi_master


    quote:

    Orijinalden alıntı: puchaczdriver


    quote:

    Orijinalden alıntı: jedi_master


    quote:

    Orijinalden alıntı: puchaczdriver

    ATC hocam. Ben kulaklıkta taktım bilgisayarıma. ATC ile normal similasyonun sesini ayırdım. ATC konuşmaları kulaklığa aldım yani. Similasyonun sesi veya ATC sesini diyorum ki similasyon arka planda iken duyabilir miyim?

    Hocam ek olarak fsx.cfg'yi silince tüm offline traffic gitti. My Traffic 2010 yüklü idi kısa yoldan tekrar yüklemenin bir yolu var mıdır? Veya bu menü bar sorunu başlı başına bu eklentiden dolayı mı oluyor acaba.


    Eğer ki sildiğiniz fsx.cfg dosyasının bir yedeğini aldıysanız ben menu konusunda yardımcı olmaya çalışayım.


    Aldım yedeğini hocam. Sanırım fsx.cfg'de ince bir ayarla da halledilebiliyor.


    Hocam şimdi yedek bir kenarda dursun.
    cfg dosyasını sildiğinizde bütün ayarlarınız normal olark gitmiş oldu.
    Bu durumda hemen ayarlara tekrar girip kullandığınız ekran çözünürlüğünü ayarlayınız.
    Bu şekilde rastgene bir "Free Flight" a başlayıp sonra çkınız.
    Şimdi yeni cfg dosyanızı açın. Orda [Main] bölümünü bulun.

    [Main]
    HideMenuFullscreen=1
    HideMenuNormal=0
    Location=386,82,1426,860,\\.\DISPLAY1
    Maximized=2

    yukarıda verdiğim kısmı kopyalayın. Sizin ekran çözünürlüğünüze göre Location= farklı olacaktır.
    Yukarıdaki kopyaladığınız kısmı yedeğini aldığınız eski cfg dosyanızda olması gereken yere yapıştırın.
    Bu şekilde eski ayarlarınızı kaybetmeden menüyü geri getirmiş olacaksınız.


    Hocam ilginiz için çok teşekkür ederim. Dediğiniz şekilde ekran çözünürlüğü ayarlayıp uçuş yapıp kapatmıştım zaten. Fakat trafik paketini değiştirme kararı aldım bi dolanayım denk gelirse, My Traffiic'i silip; Skai veya Ultimate Traffic 2'yi kurmaya çalışacagım.

    @_RevO_ Tavsiyenizi dikkate alıyorum hocam. Dediğiniz gibi zaten aşırı yer kaplıyor. İyi bir bahane oldu şimdi değiştirmek için



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lizardking34 -- 7 Temmuz 2011; 3:09:24 >




  • rica ederim bildiğim konularda elimdn geldiğince bilgi vermeye çalışırım.bu 4 kuvvet arasındaki denge uçağın uçmasını yada tutunamamsını sağlar.her uçağın tipine motor yapısına göre havada tututunabildiği minimum sürati yani hızı vardır.uçağın sürati havada tutunabildiği minimum noktanın altına düşünce uçak stall olur.başka bir deyişle kanatlardaki kaldırma kuvveti uçağın ağırlığından az oldğunuda uçak stall olur...örneğin B737 130 knot civarında teker koyarken cessna 80-100 knot ta teker koyar.B737 110 knot ta stall olur.amsterdam daki THY uçağı kazasını hatırlarsanız o kazada ana sebep yükseklik ölçüm hatasından kaynaklanan nedenle başlayan hatalr zinciri sonucunda motorun rölantiye çekilmesi uçağın 80-100 knot a kadar hızının düşmesi ve stall olmasıydı..AOA için uçağın kanat yapısının (yandan baktığınızda gördüğünüz şekildir damla, yarı damla gibi tipleri vardır)uçak düz uçarken yere göre açısıda diyebiliriz.buradaki ince nokta AOA açısının maksimum limiti aşıldığında hızınız çok yüksekte olsa stall olur.örneğin uçuşta uçakta hız kaybı yaşadınız stall başladı burnu kaldırıp tutunmaya çalışmak akla gelen ilk refleks olabilr yere doğru gitmeyeyim düşüncesi ile lövyeyi geri çekersiniz ama yanlıştır tam tersi dalışa geçip uçağın AOA açısını düzeltmeniz gerekir ayrıca dalışa geçen uçak hızlanır fikri ile de kaybettiğiniz hızı kazanırsınız..rudder elevator flap konusnu da tartışalım ozaman...aşağıdaki resimde AOA nın renkli anlatımı mevcut.

     .: FLİGHT SİMULATOR PİLOTLAR KULÜBÜ | DH ALTIN KANATLAR :.


     .: FLİGHT SİMULATOR PİLOTLAR KULÜBÜ | DH ALTIN KANATLAR :.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi velociraptor -- 7 Temmuz 2011; 8:21:00 >




  • Arkadaşlar bir şey soracaktım.
    Diyelim IVAO'da uçuyoruz diğer havayollarının uçaklarını IVAO'ya bağlandığımız zaman aşağıdaki gibi görürmüyüz? Yoksa bir trafik paketi mi lazım?
    Diyelim Trafik paketi eklesek offline iken de görür müyüz?


    http://imageshack.us/photo/my-images/28/b7776.jpg/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jim Beam -- 7 Temmuz 2011; 16:32:18 >
  • Arkadaşlar önceki sayfada kaldı sorum ama; FSX'i arka planda çalıştırırken ses gelmiyor similasyondan. Bunu nasıl düzeltebiliriz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: velociraptor

    rica ederim bildiğim konularda elimdn geldiğince bilgi vermeye çalışırım.bu 4 kuvvet arasındaki denge uçağın uçmasını yada tutunamamsını sağlar.her uçağın tipine motor yapısına göre havada tututunabildiği minimum sürati yani hızı vardır.uçağın sürati havada tutunabildiği minimum noktanın altına düşünce uçak stall olur.başka bir deyişle kanatlardaki kaldırma kuvveti uçağın ağırlığından az oldğunuda uçak stall olur...örneğin B737 130 knot civarında teker koyarken cessna 80-100 knot ta teker koyar.B737 110 knot ta stall olur.amsterdam daki THY uçağı kazasını hatırlarsanız o kazada ana sebep yükseklik ölçüm hatasından kaynaklanan nedenle başlayan hatalr zinciri sonucunda motorun rölantiye çekilmesi uçağın 80-100 knot a kadar hızının düşmesi ve stall olmasıydı..AOA için uçağın kanat yapısının (yandan baktığınızda gördüğünüz şekildir damla, yarı damla gibi tipleri vardır)uçak düz uçarken yere göre açısıda diyebiliriz.buradaki ince nokta AOA açısının maksimum limiti aşıldığında hızınız çok yüksekte olsa stall olur.örneğin uçuşta uçakta hız kaybı yaşadınız stall başladı burnu kaldırıp tutunmaya çalışmak akla gelen ilk refleks olabilr yere doğru gitmeyeyim düşüncesi ile lövyeyi geri çekersiniz ama yanlıştır tam tersi dalışa geçip uçağın AOA açısını düzeltmeniz gerekir ayrıca dalışa geçen uçak hızlanır fikri ile de kaybettiğiniz hızı kazanırsınız..rudder elevator flap konusnu da tartışalım ozaman...aşağıdaki resimde AOA nın renkli anlatımı mevcut.

     .: FLİGHT SİMULATOR PİLOTLAR KULÜBÜ | DH ALTIN KANATLAR :.


     .: FLİGHT SİMULATOR PİLOTLAR KULÜBÜ | DH ALTIN KANATLAR :.



    Elinize sağlık hocam, stall da tamamdır.

    Rudder, elevator, flap konuları için anlatımınızı bekliyorum...




  • panpalar atc iletişimini dinlemek için: http://www.iststatus.com/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pilot5858

    Arkadaşlar bir şey soracaktım.
    Diyelim IVAO'da uçuyoruz diğer havayollarının uçaklarını IVAO'ya bağlandığımız zaman aşağıdaki gibi görürmüyüz? Yoksa bir trafik paketi mi lazım?
    Diyelim Trafik paketi eklesek offline iken de görür müyüz?


    http://imageshack.us/photo/my-images/28/b7776.jpg/




    ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pilot5858


    quote:

    Orijinalden alıntı: pilot5858

    Arkadaşlar bir şey soracaktım.
    Diyelim IVAO'da uçuyoruz diğer havayollarının uçaklarını IVAO'ya bağlandığımız zaman aşağıdaki gibi görürmüyüz? Yoksa bir trafik paketi mi lazım?
    Diyelim Trafik paketi eklesek offline iken de görür müyüz?


    http://imageshack.us/photo/my-images/28/b7776.jpg/




    ?


    IVAO'da diğer uçakları görmek için MTL denilen bir sistem mevcut. Bu sayede karşıdaki kişi sizde olmayan bir uçağı kullansa dahi seçtiği uçağın MTL'si sizde yüklü olduğu sürece siz o uçağı görebiliyorsunuz. Fakat bu MTL'lerin görüntü kalitesi sizin paylaştığınız görseldeki kadar üstün olmuyor.
    Şayet ki karşıdaki kişinin seçtiği MTL side yüklü değilse işte o zaman o uçağı göremiyorsunuz. Bu nedenle IVAO'ya bağlanmadan tüm MTL'leri indirmekte yarar var.




  • ben şuanda görevleri yapıyorum. siz serberst uçuş mu yapıyorsunuz? (fspassenger yüklü.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jedi_master


    quote:

    Orijinalden alıntı: pilot5858


    quote:

    Orijinalden alıntı: pilot5858

    Arkadaşlar bir şey soracaktım.
    Diyelim IVAO'da uçuyoruz diğer havayollarının uçaklarını IVAO'ya bağlandığımız zaman aşağıdaki gibi görürmüyüz? Yoksa bir trafik paketi mi lazım?
    Diyelim Trafik paketi eklesek offline iken de görür müyüz?


    http://imageshack.us/photo/my-images/28/b7776.jpg/




    ?


    IVAO'da diğer uçakları görmek için MTL denilen bir sistem mevcut. Bu sayede karşıdaki kişi sizde olmayan bir uçağı kullansa dahi seçtiği uçağın MTL'si sizde yüklü olduğu sürece siz o uçağı görebiliyorsunuz. Fakat bu MTL'lerin görüntü kalitesi sizin paylaştığınız görseldeki kadar üstün olmuyor.
    Şayet ki karşıdaki kişinin seçtiği MTL side yüklü değilse işte o zaman o uçağı göremiyorsunuz. Bu nedenle IVAO'ya bağlanmadan tüm MTL'leri indirmekte yarar var.


    teşekkür ederim.
    IVAO'nun Ivap.exe programının setupunu yaptıktan sonra ztn mtl nin de setup ı çıkıyordu tüm uçakları seçiyormuşuz. Ama mtl nin kurlumu benim yavaş internetimde biraz yavaş ilerliyordu. ben de iptal ettim setupı. normal de ne kadar sürer mtl'nin yüklenmesi?




  • Guzel olmus bu konu; beni de ekleyiniz lutfen VATSIM ID : 1109393

    Eklentiler konusunda bir kac bilgi vermek gerekirse;

    - Bu aralar tek ya da cift motorlu ucak kullanmaktayim; bu konuda Carenado gercekten efsane. Piper IV, Piper Arrow, neredeyse tum Cessna modelleri, Beechcraft. Favorilerim Beechcraft F33A ve Piper Seneca
    - VATSIM'de uctugum icin genel olarak Avrupa sceneryleri ile ic iceyim. Ultimate Terrain X bu konuda cok basarili.
    - Herkesin bildigi uzere REX 2 gercekten muhtesem hava kosullari sunuyor; aksamustu Italya kiyilarinda ucmak harika.
    - Joystick olarak Saitek X52 kullaniyorum fakat bu ay Saitek Yoke Flight System alacagim. Her ikisi de harika.
    - TrackIR'in cok moda oldugu donemde; VRInsight markasinin Hat Track urununu satin aldim; ucte bir fiyatina ayni performansi sunuyor. VFR ucuslar icin gercekten keyfinizi bambaska bir hale sokuyor.
    - Yine VRInsight'in MCP Combo Panel mevcut fakat bir suredir sadece VFR ucuslar yaptigim icin kullanmiyorum fakat kesinlikle ucus deneyimini bir ust noktaya getiren bir alet.

    VR Insight Hat Track


    VR Insight MCP Combo Panel


    Bunlarin disinda eger VATSIM ya da IVAO'da ucmayan varsa bir an once baslasin derim; tabi ki standart prosedurleri ogrendikten sonra. Ne olursa olsun ATC'ler cok yardimci ve hafta ici gec saatlerde denk geldiginiz ATC'den cok sey ogrenebiliyorsunuz eger trafik yogun degilse. Orijinal FS 2002 sahibi biri olarak; cok uzun zamandir FS ile ic iceyim fakat daha once de belirtmistim; VATSIM deneyimi gercekten bambaska; karsinizda gercek birinin oldugunu bilmek ve bu sorumlulugu hissetmek cok farkli.

    VATSIM ya da IVAO ortami icinse kullandigim bir kac eklenti daha var.

    - FS Commander 9. Hayat kurtaran bir eklenti; tum ucus planlarimi buradan olusturuyorum; online pilotlari gorebiliyor; taxi konumundan airborne durumuna kadar ucagimi takip edebiliyorum.
    - FS Widgets. Samsung Galaxy Tab'ima kurdugum bu yazilimla sanki bir GPS kullaniyor gibi elimin altinda ucagimi takip edebiliyorum Tamamen keyif aslinda. Uzun ucuslarda basindan kalktigim zaman; rotayi, hizimi, yuksekligimi takip edebiliyorum.
    - Navigraph nDAC 3. Guncel tum chartlari, tum havaalanlari icin edinebileceginiz program; ben en cok kullandigim pistlerin tum chartlarini cikti alarak; basili bicim kullanmaktayim. Tabi ki ucretsiz olarak chartlari da edinmek mumkun; fakat bu sekilde tek bir yerde buna sahip olmak bence cok daha guzel. Kisisel tercih tabi ki

    Yukarida bahsedilenleri cogu kisi biliyor ya da haberdardir; amac sadece kisisel tecrubelerimi, fikirlerimi aktarmak. Bir cok kisinin sistem, eklenti, donanim tercihlerini takip ederek, deneyerek kendi zevkime gore bu hobiyi bir noktaya getirdim. Yeni baslayanlara da bu sekilde davranmalarini oneririm; sonucta gelip gecici bir heves yerine gercekten bunu bir hobi haline getirince; cok farkli arkadasliklar, deneyimler kazaniyorsunuz.

    Kendinize belirli bir zaman ayirip, haftada belki toplam 2 adet sorunsuz yaptiginiz online bir ucus; her gun 2-3 saat bilgisayar basinda amacsiz ucmaktan 10 kat daha iyi bence. Deneyimli bir FS Passenger X kullanicisi olarak yaziyorum bunu da

    Bu da FS'ye harcadigimiz zamanin sonucu
     .: FLİGHT SİMULATOR PİLOTLAR KULÜBÜ | DH ALTIN KANATLAR :.




  • @pilot5858, şimdi baktım, MTL klasörü 4,12GB. Aslıda çok da fazla değil. En kötü ihtimalle bir gecede iner.

    @casualities, hocam uçuş masanızı çok beğendim. Özellikle Stormtrooper'lar çok güzel.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jedi_master

    @pilot5858, şimdi baktım, MTL klasörü 4,12GB. Aslıda çok da fazla değil. En kötü ihtimalle bir gecede iner.

    @casualities, hocam uçuş masanızı çok beğendim. Özellikle Stormtrooper'lar çok güzel.

    tesekkur ederim internetten iniyor degil mi yani bglantinin kopmamasi lazim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jedi_master

    @pilot5858, şimdi baktım, MTL klasörü 4,12GB. Aslıda çok da fazla değil. En kötü ihtimalle bir gecede iner.

    @casualities, hocam uçuş masanızı çok beğendim. Özellikle Stormtrooper'lar çok güzel.


    @jedi_master tesekkur ederim odanin sol tarafini hic gostermeyeyim
  • @pilot5858, evet hocam aynen, internetten indireceksiniz. MTL Library'e girip Full Download'a basın siz. Gerisi zamana kalmış.

    @casualities, aman hocam, sadece Stormtrooper'lar ağzımın suyunu akıttı zaten.
  • bu arada arkadaslar fsx ifly b737ng i bulacagm saglam bir link verebilir misiniz?
    demin 800 mblik bir tane igly b737ngx indirdim calismadi yazilim hatasi verdi.
  • ahh pmdg, ah!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: captain_turkiye

    ben şuanda görevleri yapıyorum. siz serberst uçuş mu yapıyorsunuz? (fspassenger yüklü.)


    ??
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.