Şimdi Ara

.: FLİGHT SİMULATOR PİLOTLAR KULÜBÜ | DH ALTIN KANATLAR :. (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
727
Cevap
23
Favori
60.314
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benide ekle hocam 400 saat online tecrübem var vatsimde
  • Benide ekle kanka Bu simulatörü 2004 ten beri kafama her estiğinde kurup lakin özürlü bir şekilde sadece tatmin olma duygusuyla uçabiliyordum. Artık aşmanın vakti geldi
  • adımı neden göremiyorum listede?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ocean Mist

    Uçağı kullanmak şuan bana çok zor geliyor, henüz kurmadım haftaya denemelere başlayacağım ama o kadar düğme, bir sürü detay.
    Defterime not edecem öğrendiğim şeyleri, acaba savaş uçağı da kullanılabiliyor mu?

    Air trafic eklentisi ne oluyor, kullanmak lazım mı?
    Yolcu taşıma olayı nasıl oluyor, puan, para kazanıyor musunuz varış noktasına varınca?
    Ayrıca sesler nasıl, gerçek uçak sesi gibi ses alıyor muyuz?
    Birde bu ön paneldeki düğmeleri açıklayan bir tablo vb birşey var mı?


    Kuracağım eklentiler bunlar olacak;

    FSX
    FSX Acceleration
    FSX FSX Real Environment Exreme
    Fsx Passenger



    şimdi sakin ol ve o klavyeyi yavaşça yere bırak
    sana bir tüyo vereyim youtube'dan fsx'in istediğin addon'u ile ilgili bilgi bulabilirsin. maalesef fs bir oyun olmadığı için görevlerden para kazanma falan yok. ama kendi içinde görevler bölümü var ve görevleri bitirdikçe madalyalar, rozetler falan veriyor. bir de deneyimlerin ve tecrübelerini gösteren uçuş kayıtları var. kaç saat gündüz kaç saat gece uçuşu yapmışsın, kaç piste inmişsin, kaç gece inişi yapmışsın falan. ayrıca uçuşlarının loglarıda tutuluyor. yani fs bir simulator, oyun değil tekrar söyleyeyim

    ilk zamanlar çok saçma sapan inişler yapacaksın, çok çakılacaksın ama zamanla usta olacaksın merak etme ben ilk günlerimi hatırlıyorum da neredeyse hiç uçak indiremiyordum. inişlerim de saçma sapandı. şimdi ise limitlerimi zorluyorum mesela dün luklaya iniş yaptım, çok zordu. gerçi luklaya bu belki 40ıncı inişim. her inişte daha çok tecrübe sahibi oluyorum. hatta youtube'dan luklaya gerçek iniş kalkışları seyredip fikir aldım. yani fs koca bir derya kendini kaybedebilirsin dikkat et sonra bir gün bir havalimanı civarında uçakları seyredip hmm güzel inişti derken bulabilirler seni.




  • Kaptanlar "perdovites" i nasil tanimlarsiniz, hucum ruzgarinin kanada carpmasiyla ucagin suratsiz kalmasimidir, tabi kanat sekline gore ucagin alcalmasi veya yukselmesine neden olur mu?

    Birde havada flaplari actigimizda fren etkisi mi gosterir ucak?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rwenzori -- 1 Temmuz 2011; 15:36:34 >
  • @mahfuzalbayrak tesekkurler kaptan.

    Ögrendigim terimleri yazacagim arkadaslar benim gibi acemilere faydasi dokunur umarim...


    Dirty Konfigurasyonu : inis pozisyonudur, flaplar acik, inis takimi asagida durumda, surtunme artirici tum kosullarin uygulandigi pozisyon.

    Yanlissa duzeltin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rwenzori -- 1 Temmuz 2011; 15:44:28 >
  • Elaron parcasini resimle gosterebilir misiniz arkadaslar ve birde anlatim olursa hic fena olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ocean Mist


    quote:

    Orijinalden alıntı: mahfuzalbayrak

    nepalden hepinize günaydın şu an sizin oralarda saat 9:15 falandır dimi? lukla'ya çok zor bir iniş gerçekleştirdim. gerçekten de lukla çok zor bir pist.

    sorulara gelince vatsim ve ivao sanal hava yolları pilotlarının ya da benim gibi free pilotların uçtuğu sanal havacılık organizasyonlarıdır. fs'den küçük bir addon yardımıyla bağlanılır. tam emin olmamakla beraber çalışma sistemlerinin şöyle olduğunu tahmin ediyorum: kendilerine has serverlar üzerinde online uçuş ortamı oluşturuyorlar. yani fs'deki dahili online uçuş sisteminden farklı. zannımca fs'e göre biz hala offline uçuyoruz. ama o küçük addon server üzerindeki online bütün olayları fs'e aktarıyor. yani içinde bulunduğumuz sahneyi oluşturuyor. zaten online iken fs'ün atc kontrolü ve transponder işlevsiz oluyor. mesela ivao'nun küçük addon'u transponder gibi çalışıyor, squawk kodu oraya giriliyor. uçuş planı, bağlantı ayarları, yazışmalar, radyo frekans değişiklikleri hep addon üzerinden yapılıyor. yani fs sadece uçuşun görsel kısmını oluşturuyor. telsiz irtibatı teamspeak üzerinden yapılıyor. yine küçük bir programcık yüklüyorsunuz ve ivao'nun addonu teamspeak'i kontrol edebiliyor. yani konuşmalar apayrı bir server (teamspeak serverları) üzerinden gerçekleşiyor. addon girilmesi gereken server'a otomatik bağlanıyor ve radio frekansınıza göre sizi ilgili kanala bağlıyor. kule, yaklaşma, yer, merkezler hepsinin ayrı ayrı kanalları oluyor.

    sanal hava yollarında işler nasıl yürüyor bilmiyorum ama ivao üzerinde free olun ya da bir sanal hava yolu pilotu olun fark etmez bir rütbeniz oluyor. online uçuş süreniz ve verdiğiniz sınavlar ile rütbeniz artıyor (evet bildiğiniz sınav). sanal pilotluk kariyeri yapıyorsunuz yani. ortam çok gerçekçi. fs'ün simulatorlüğü katmerleniyor ve ayrıca herşey ciddi, şakası yok. mesela ben ilk bağlandığım zaman havada online oldum ve atc ile bağlantıya geçmeyince uyarı aldım. hava trafiğini tehlikeye sokuyormuşum öyle bodoslama giremiyorsunuz yani bir havalimanında park pozisyonunda ya da kapılarda online olmalısınız ve mutlaka bir uçuş planı hazırlayıp ivao'ya göndermelisiniz. yeni başlayanlar uzuuunca bir süre offline uçup sanal havacılığı ve havacılık terimlerini yalayıp yuttuktan sonra rahat rahat online uçmaya başlayabilirler.

    ivao'da aynı uçakta iki kişi olabilir mi bilmiyorum. ama zannetmiyorum. olsa iyi olurdu bazen bir copilotun eksikliğini çok hissediyorum. copilot olayına tek çare (yazılımsal olarak) fs2crew addonu. gerçekten çok kullanışlı ve işinizi kolaylaştırıyor. sesli kumanda edebiliyorsunuz. bide any questions diye sorunca no questions demiyomu beni bitiriyo

    neyse böyle işte. ama bak tekrar söylüyorum bu bilgilerin kesinliği yok tamamen şahsi izlenimlerimden edindiğim fikirler, kaynak olarak kullanılamaz, kullanılması halinde ortaya çıkan her türlü zarar mahfuzalbayrak'ın sorumluluğu dışındadır.

    edit: bir şeyi unutmuşum ivao ve vatsim'de atc olarak da kariyer yapabiliyorsunuz...


    vay bee, helal sana Kaptan, izleyici olara katılmak isterdim...

    Online uçuşun artıları nelerdir? gerçek zamanlı hava koşulları mevcut mu, hava olayları sürüşü nasıl etkiliyor?
    FSX üzerinde hangi paketleri kullanıyorsunuz, Joystick olarak ne kullanıyorsunuz?

    Oyunun orjinalini şuan alamayacağım ona vereceğim paraya joystick alıp indireceğim oyunla öğreneceğim, ilerde online' a geçince orjinalini edineceğim, umarım birlikte uçarız.

    http://www.bimeks.com.tr/urun/109513/logitech-extreme-3d-joystick-942-000005-.aspx

    Bu ürünü tavsiye eder misiniz arkadaşlar? Bimeks' te indirimde şuan...


    Hocam gayet tavsiye ediyorum kendim bu ekipmanı kullanmaktayım. Rudder özelliği var ve lövye olarak hassasiyeti çok iyi diyebilirim. Sonuçta Logitech.




  • Kokpit gostergelerinin hangisinin ne oldugunu anlatan bir resim vs var mi arkadaslar elinizde?
    Arti toplu Tr dokumanlariniz varsa upload ederseniz sevinirim.

    Joystick' te rudder ozelligi ne ise yariyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rwenzori -- 1 Temmuz 2011; 18:13:02 >
  • Benide ekle.

    DCS: Ka-50 Black Shark'ta helikopter pilotu olma çabasındayım. Henüz joystick'im yok. Helikopteri kaldırmaya uğraşıyorum.
  • Kokpit göstergeleri burada güzel anlatılmış. İngilizce ama idare edin artık :)

    http://www.learn2flymea.com/cockpit.html
  • arkadaşlar benide eklerseniz sevinirim.FS2004 ile 2004 den beri uçuyorum online tecrübem az ancak bildiğim şeyler olursa yazmaya çalışırım. aynı zamanda R/C model uçak pilotuyum sertifikam mevcut.PMDG737, Maddog MD 82, Wilco AİRBUS A320-330-340, Level D 767 ile uçtum.şu an sadece Level D 767 ile uçuyorum.aklıma ilk şu nokta geldi.uçak dinamiklerinde uçağı 3 boyutlu düşündüğünüzde eksenleri hayal edin.yatay eksen matematikte X ekseni, dikey eksen Y ekseni.işte uçağı sağa yada sola yuvarlayan evet tomruk yada kütük gibi yuvarlayan hareketli eklemli yüzeyler AİLERON dur.buna ROLL yani yuvarlanma hareketi adını veriyoruz.kumanda yada lövyede sağa-sola hareketle elde edilir.uçağın burun-kuyruk ekseninde yunus balığı şeklinde yukarı-aşağı yaptığı harekete yunuslama adını veriyoruz PİTCH hareketi olup aşağı doğru olursa dalış yukarı olursa tırmanış adını alır.bunu lövyeyi yada joystick i öne arkaya çekerek sağlarız bunuda sağlayan hareketli yüzey eklemi ise kuyruktaki yükseliş dümeni yada yatay kuyruk dümenidir.ayrıca göstergede yukarı hareket + aşağı hareket - ile gösterilir.gelelim uçaktaki 3. harekete buna YAW adını veriyoruz burundan sapma yada yatay düzlemde burun sapmasıdır.bir oyuncak bir uçağı kuyruğundan tutun sadece burnunu sağa sola yönlendirin bu na YAW hareketi diyoruz.bunu sağlayan RUDDER yada dikey kuyruk dümenidir.yaw hareketi normal uçakta ayaklarınaltındaki pedallarla sağlanır.joystickde ise sizin ayarladığınız bir yön yoksa ayarlamanız gerekir.örneğin FS2004 de yerde ön teker harekketi ile kuyruk oynar bunun için autorudder seçenği aktif olmaldır(umarım seçeneği yanlış yazmadım)
    burada bilmemiz gereken diğer bir nokta aileron kumandası ile uçağa yön verdiğimizde uçak yön verilen tarafa dönerken aynı zamanda dalışa da geçer yani irtifa kaybeder.bu arad öğrenme aşamasında uçağı ayrı, pilotajı ayrı düşünmek gerekir.örneğin elektronikler-avionikler, motor, pnomatik,elektrik ve hidrolik aksam, gövde üzerinde hareketli ve sabit yüzeyler ve tekerlekler şeklinde sınıflamak iyi olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi velociraptor -- 1 Temmuz 2011; 18:27:19 >




  • şimdi oyunu yükledim. learning centerdan öğrenmeye başlıyorum. :)
  • Revo eline saglik dostum cok guzel olmus, birde broveden imza yapsan super olur, acana metin resmin altinda olabilir mi?

    Tesekkurler..
  • Velociraptor bu guzel aciklamalar ve anlatim icin tesekkur ederim hocam, kanatlarin ucunda ki minik parcalar dimi bunlar, resmi var mi acaba, mobile oldugumdan goremiyorum.

    Bu kadar kucuk parcanin ucaga yon vermesinin yani sira, irtifa kaybettirmesi ne kadar onemli oldugunu ortaya koyuyor.
    Yon verdigimiz aileron sayesinde kanada vuran hucum ruzgari ile mi irtifa kaybi yasaniyor?

    Henuz temel egitimdeyim, aerodinamik konusunu okuyorum.

    Aklima birsey geldi, acaba ucus ile alakali dersleri aranizdaki kaptanlarimiz (gonullu olanlar) kendi kaleminden anlatabilir mi? Mesela bugun aerodinamik, yarin frenler, gaz, kontrol vs..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rwenzori -- 2 Temmuz 2011; 10:45:03 >
  • logoyu böyle biraz daha pilotluğu çağrıştıracak şeylerden yapsak? mesela şapka, brove ya da apolet gibi?

    bir örnek (fsx'den çalıntıdır ):
     .: FLİGHT SİMULATOR PİLOTLAR KULÜBÜ | DH ALTIN KANATLAR :.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahfuzalbayrak -- 2 Temmuz 2011; 11:43:10 >
  •  .: FLİGHT SİMULATOR PİLOTLAR KULÜBÜ | DH ALTIN KANATLAR :.

    Altın Kanatlar!


    [center][link=http://forum.donanimhaber.com/m_50308555/mpage_1/key_/tm.htm][image]https://store.donanimhaber.com/ad/05/fd/ad05fd3f8abb423239fb1d7985294c75.png[/image][/link]  
    [color=#8d435c][b]Altın Kanatlar![/color][/b][/center]



     .: FLİGHT SİMULATOR PİLOTLAR KULÜBÜ | DH ALTIN KANATLAR :.

    Gümüş Kanatlar!


    [center][link=http://forum.donanimhaber.com/m_50308555/mpage_1/key_/tm.htm][imagehttps://store.donanimhaber.com/57/f3/72/57f37294ebc055d3ab388d4809cc27a1.png[/image][/link]  
    [color=#8d435c][b]Gümüş Kanatlar![/color][/b][/center]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hobo. -- 2 Temmuz 2011; 14:56:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ocean Mist

    Velociraptor bu guzel aciklamalar ve anlatim icin tesekkur ederim hocam, kanatlarin ucunda ki minik parcalar dimi bunlar, resmi var mi acaba, mobile oldugumdan goremiyorum.

    Bu kadar kucuk parcanin ucaga yon vermesinin yani sira, irtifa kaybettirmesi ne kadar onemli oldugunu ortaya koyuyor.
    Yon verdigimiz aileron sayesinde kanada vuran hucum ruzgari ile mi irtifa kaybi yasaniyor?

    Henuz temel egitimdeyim, aerodinamik konusunu okuyorum.

    Aklima birsey geldi, acaba ucus ile alakali dersleri aranizdaki kaptanlarimiz (gonullu olanlar) kendi kaleminden anlatabilir mi? Mesela bugun aerodinamik, yarin frenler, gaz, kontrol vs..

    rica ederim.elbette hepimiz bir şeyler anlatarak karşılıklı tartışma yada anlatım olarak paylaşımlar ile hep beraber ilerleyebilriz..aileronlar kanatların uç kısımlarında nispeten ince dikdörtgen parçacıklardır.kanatların ön tarafına hücum arka tarafına firar kısmı adı verilir..hücum tarafından gelen rüzgarın oluşturduğu akım aileron tarafından yönlendirilir hava akımı yukarı yönlendirilirken kanat aşağı basılır işte bu baskı ile beraber burun da basılır ve aileronlu dönüş sırasında uçak irtifa kaybeder..ayrıca hangi taraf aileron kalkıyorsa uçak o tarafa doğru döner buda önemlidir..aerodinamik konusunu tartışmaya başlamak iyi bir fikir..akla gelen sorularda cevaplanır iyi olacaktır...




  • @_RevO_

     .: FLİGHT SİMULATOR PİLOTLAR KULÜBÜ | DH ALTIN KANATLAR :.
  • Bu bröve harika, onundeki kareye Turk bayragi ile super olur.


    urun.gittigidiyor.com/KARTAL-FIGURLU-BROVE_W0QQidZZ33044563

    Alternatif olarak yapilabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rwenzori -- 2 Temmuz 2011; 17:13:36 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.