Alman otomotiv devi Volkswagen Seat'in modellerinin yaşam döngüsü bittiğinde Seat üretimini tamamen durduracak. Seat 2020'de yeni Leon modelini tanıttı ve 3 yıldır yeni bir model piyasaya sunmayarak bir nevi şirketin üretimi bitireceğini göstermiş oldu. İspanyol marka 2023'ün ilk yarısında Avrupa'da 155,355 adet otomobil sattı ve en çok satan 19. Marka olabildi. Şirketin alt markası Cupra ise %47 artış yaşadı ve 111,829 otomobil sattı. Seat mevcut modellerinin yaşam döngüsü bittiğinde üretimi sonlandıracak ve Cupra olarak yola devam edecek. ![]() < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
FLAŞ! VOLKSWAGEN, SEAT'İ KAPATIYOR!!!




-
-
Volkswagen’in başına Kılıçdaroğlu’nun akrabası filan mı geçti, neler oluyor ya ? Yıllardır oturmuş, piyasada kalitesiyle yer edinmiş modelleri bitirmek yetmiyor, bir de markaları bitiriyor şimdi basiretsiz herif.
Porsche ailesi gereğini yapıp VAG yönetimine el koymalı. Wolsfburg’da ışıklar sabaha kadar sönmemeli.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Koskoca pontiac oldsmobil plymouth mercury gitti zamanında seat gitse ne olur!
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
normalde vw ile eş sıkıcılığa sahip skodayı kapatması gerekirken gitmiş tek karakterli markaları olan seatı kapatmaya karar vermişler
-
yaptıkları işe getiriye bakarak karar veriliyor...
tamamen duygusal yani...5-10 yıllık projeksiyon...
Özellikle Global pazar'da deve'de kulak dahi değiliz, Özellikle gelişen pazalar (Çin,Hindistan'da 2025'de yapılan satışın 2 katını bekliyor, öngörüyorlar)
Skoda son 4 yılda VW'den çok fazla müşteri almayı başardı Skoda...
Seat aynı başarıyı dönüşerek CUPRA ismi ile belli bir kitle üzerinden sağlamaya çalışıyor...
6.ay'da global'de 432.000'adedi geçtiler...
son 6 ayda + bir performanslar 1 milyon sınırı öngörülüyor...(Geçen yola göre %20 'lik bir artış)
Octavia (97,800; 60.2%)
Kamiq (58,400; 23.8%)
Kodiaq (56,200; 11.0%)
Karoq (52,700; 22.6%)
Fabia (48,300; 5.3%)
Superb (34,600; 4.4%)
Enyaq iV (31,300; 41.0%)
Scala (28,100; 31.6%)
Kushaq (12,300; -8.7%)
Slavia (9,400; - 8.4%)
Rapid (2,900; -76.5%)
-
seat da tip var kalite yok. iç malzeme kalitesi renault ile aynı gibi. seatı kapatıp cupranın kalitesini artırması vag grubu daha da kaliteli kılar. skoda da seata göre hem daha fazla kalite var, hem de fonksiyonellik daha fazla.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Meticulous -- 4 Eylül 2023; 15:17:16 > -
Kapatsa ne olur başına Cupra yaz sonra model ismini yaz
Cupra Ateca
Cupra Leon
Cupra İbiza...uzar gider
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Demekki vw nin ucuz genc arabası olarak piyasaya sürdüğü Seat isim değiştirerek imaj tazeliyor ve kalitesi artırılıyor.
Şimdi Avrupalı için hayatlarında değişen birsey olmayacak çünkü örnek veriyorum golf yerine leon almaya karar veren birisi çok cüzi miktarda tasarruf sağlıyordu. Bizim içinse zamanında Polo parasına satılan leonlar çok avantajlıydı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ya aslında zaten Seat, toyoto, honda, pejo, citroen gibi standart ekonomik üreticilerle birazda rekabet etsin diye VAG’da alt konumlarındırılmış bir markaydı.
Bentley, Bugatti, Lamborghini, Volkswagen, Audi ve Porsche gibi premiumları bünyesinde barındıran VAG’ın böyle alt liglerde işi olmamasıda bi açıdan iyi olur. Cupra ile referans klasik VAG kalitesinde üretim devam eder. VAG’da tamamiyle premium’a odaklanır.
Biraz mantıklı.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Öyle olacak zaten . Tek fark araçlarda çupra amblemi olduğu için daha yüksek fiyattan araçları iteleyecekler
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Peugeot da bu işi sadece amblem değiştirerek yapıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bentley, Bugatti, Lamborghini, Volkswagen, Audi ve Porsche gibi premiumları bünyesinde barındıran VAG,
şöyle yapacak sanırım.
bu premiumların arasındaki en zayıf halka olan Volkswagen i, Seat yerine toyoto, honda, pejo, citroen gibi standart ekonomik üreticilerle rekabet etsin diye kullanabilir.
-
Aynı arabaları farklı markalar altında alıyorduk. yaşam döngüsü her ne ise -1 azalacak...
-
ee ben diğer konuda çöp deyince lölö yapanlar oldu. vw kalibresine göre çöp dedim ben. yoksa yine diğerlerine göre iyi tabi. elektrikli dünyada hayatta kalmaya bakacaklar öncelikle herhalde. radikal kararlar almak zorundalar. şu an kapatır. 2026-2027de elektrikli yelpaze genişleyince yine vwnin altında uygun fiyatlı elektrikli olarak devam eder. 2026-2027 belirleyici olacak piyasa nereye gideceğine dair. çinliler, tesla vs sıkıştırıyor. şu an dikkat dağıtmayacak şekilde belli modellere odaklanacaklar herhalde.
-
Ne gibi örnek verir misiniz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
skoda satıyor tamam ama kimin pazarından çalıp satıyor, yine vw'nin payından.
aralarında marka imajı açısından farklılaşma yok, bir alt paket vw alacak adam bir üst skoda alıyor gibi bir durum var ortada.
seat ise ikisinden farklı bir tüketici grubuna hitap ediyordu en azından. Daha sportif, daha iddialı, biraz daha düşük kaliteli ama ucuz.
-
Bir kaç estetik dokunuşla tüm araçlarını bir üst segment fiyatına çektiler. Tamam araçların tasarımı güzel, motor şanzıman kendini ispatlamış ama hak ettiğinin üstünde satılıyor arabaları. Özellikle ülkemizde pahalanan ürüne rağbet olduğunu bildiklerinden bunu çok iyi kullanıyorlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi memocan2468 -- 4 Eylül 2023; 19:55:38 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Üstad Seat'a çöp deyip Bayon'u gerçek araba olarak sayman haksızlık değil mi
Ben tek başına hiçbir aracı değerlendirmem, hep rakibiyle f/p durumuna bakarım. Seat da f/p olarak çoğu markadan önde ne dersek diyelim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yaaa hayııır
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
hocam seatın o modeli tipten kaybediyor bana göre o yüzden honda city, seat arona vs. alacağıma bayon alırım diyorum. şeklini şemalini beğenmediğim arabaya bakmam hiç. bana göre tabi. bazısı da onu sever. arkadaş çöp möp deyince biraz sert çıktım başka konuda. yoksa bu zamanda milletin dişinden tırnağından arttırdığı ile aldığı arabaya ya da herhangi bir şeye çöp denilmez. seata bi gıcıklığım yok yani. iki arabayı yan yana koyunca bayonu alırım ben. he seata şurdan kılım. leoncu apaçiler yüzünden. yoksa bende polo ile ibiza arasında kalmıştım alırken.
Koskoca pontiac oldsmobil plymouth mercury gitti zamanında seat gitse ne olur!
![]() |
normalde vw ile eş sıkıcılığa sahip skodayı kapatması gerekirken gitmiş tek karakterli markaları olan seatı kapatmaya karar vermişler |
seat da tip var kalite yok. iç malzeme kalitesi renault ile aynı gibi. seatı kapatıp cupranın kalitesini artırması vag grubu daha da kaliteli kılar. skoda da seata göre hem daha fazla kalite var, hem de fonksiyonellik daha fazla. |
Volkswagen’in başına Kılıçdaroğlu’nun akrabası filan mı geçti, neler oluyor ya ? Yıllardır oturmuş, piyasada kalitesiyle yer edinmiş modelleri bitirmek yetmiyor, bir de markaları bitiriyor şimdi basiretsiz herif.
Porsche ailesi gereğini yapıp VAG yönetimine el koymalı. Wolsfburg’da ışıklar sabaha kadar sönmemeli. |
Bentley, Bugatti, Lamborghini, Volkswagen, Audi ve Porsche gibi premiumları bünyesinde barındıran VAG, şöyle yapacak sanırım. bu premiumların arasındaki en zayıf halka olan Volkswagen i, Seat yerine toyoto, honda, pejo, citroen gibi standart ekonomik üreticilerle rekabet etsin diye kullanabilir. |
Benzer içerikler
- opel astra ecn arıza kodları listesi
- motor freni zararlı mı
- astra j kasa
- jant boyama
- jaguar xe 2.0 dizel motor yorumları
- sıfır doblo fiyatları
- yeni c3
- mercedes fiyat listesi 2025
- peugeot 308 fiyat listesi
- audi a6 2025
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X